Resurrection of the old devil

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Seskage

    Baron af Skage ;)
    Ble medlem
    15.12.2014
    Innlegg
    1.946
    Antall liker
    5.491
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    7
    Lekkert oppsett 👍
    Wardruna er nok ikke for alle, men anbefaler dem live hvis man har mulighet! Var på plenen Bergenhus for et par år siden og gleder meg til de får arrangert konserten de skulle hatt i Bergenshallen i april i fjor.
    Jeg hadde med en kamerat som ikke hadde hørt dem før, og han var «bergtatt» over stemning og lyd.
     

    BangBang

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.03.2005
    Innlegg
    7.301
    Antall liker
    4.908
    Sted
    Okka by
    Torget vurderinger
    7
    Lekkert oppsett 👍
    Wardruna er nok ikke for alle, men anbefaler dem live hvis man har mulighet! Var på plenen Bergenhus for et par år siden og gleder meg til de får arrangert konserten de skulle hatt i Bergenshallen i april i fjor.
    Jeg hadde med en kamerat som ikke hadde hørt dem før, og han var «bergtatt» over stemning og lyd.
    Takker.
    Stemmer det. Wardruna er nok et band som bare må oppleves live 😊
     

    BangBang

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.03.2005
    Innlegg
    7.301
    Antall liker
    4.908
    Sted
    Okka by
    Torget vurderinger
    7
    Det er ikke mye endringer på haifai fronten om dagen. Utrolig fornøyd som det spiller nå.
    Jeg har jobbet litt med plassering av høyttalere, og har lekt meg litt med rør rulling. Blitt litt facinert over hvordan Phillips SQ e88cc brilljerer med sjel, og lydbilde. En instrumentseparasjon som er intet mindre enn imponerende. Det de mangler i bunnen opp i mot Siemens Halske tar de igjen med letthet i mellomtonen og oppover.
    Husbygging går fremover med stormskritt, og jeg har endret elektrisk oppsett, kontakt punkter og belysning så mange ganger at jeg kan se blodåren i pannen hos elektrikeren hver gang jeg er innom. Men det begynner å nærme seg noe 😊

    Det er lørdag, litt fred foran alteret og musikken spilles høyt mens biffen tempereres på kjøkkenet, og vinen luftes.

    God helg til dere som titter innom 😊

    61127CD4-5B5D-4D59-B757-F316FC3EE6ED.jpeg
    08291B9F-6184-4D04-8AD5-8872F2E4C3F8.jpeg
    CCEF6120-616C-44AD-95ED-1F606E61FD5E.jpeg
    62AC23EB-7086-4B4C-9E99-4A6B3B6AAC41.jpeg
    F12DCF90-418F-4740-BFFB-3B40EF9C168E.jpeg
    28E8FF1E-4BF0-4A41-8904-C5731811ECA6.jpeg
     
    Sist redigert:

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.915
    Antall liker
    17.104
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Ser veldig bra ut, BB.

    Heldigvis er Ta'us super avslørende så de vil nok si i fra hvor mange lag med glass det er i vinduene og tettheten på betongveggene. Headfi neste! 🤭

    Bare erter deg litt. Håper du får til Ta'us, og ikke sliter som meg. Stua her er helt avskrevet med mindre jeg trår til med massive tiltak, og det kan jeg ikke.
     

    Atlerovik

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.08.2019
    Innlegg
    3.450
    Antall liker
    10.879
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    16
    Det er ikke mye endringer på haifai fronten om dagen. Utrolig fornøyd som det spiller nå.
    Jeg har jobbet litt med plassering av høyttalere, og har lekt meg litt med rør rulling. Blitt litt facinert over hvordan Phillips SQ e88cc brilljerer med sjel, og lydbilde. En instrumentseparasjon som er inten mindre enn imponerende. Det de mangler i bunnen opp i mot Siemens Halske tar de igjenmed letthet i mellomtonen og oppover.
    Husbygging går fremover med stormskritt, og jeg har endre elektrisk oppsett, kontakt punkter og belysning sp mange ganger at jeg kan se blodåren i pannen hos elektrikeren hver gang jeg er innom. Men det begynner å nærme seg noe 😊

    Det er lørdag, litt fred foran alteret og musikken spilles høyt mens biffen tempereres på kjøkkenet, og vinen luftes.

    God helg til dere som titter innom 😊

    Vis vedlegget 698938 Vis vedlegget 698939 Vis vedlegget 698940 Vis vedlegget 698941 Vis vedlegget 698943 Vis vedlegget 698947

    God helg! Den platespilleren.... :love: :love: :love:
     

    BangBang

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.03.2005
    Innlegg
    7.301
    Antall liker
    4.908
    Sted
    Okka by
    Torget vurderinger
    7
    Ser veldig bra ut, BB.

    Heldigvis er Ta'us super avslørende så de vil nok si i fra hvor mange lag med glass det er i vinduene og tettheten på betongveggene. Headfi neste! 🤭

    Bare erter deg litt. Håper du får til Ta'us, og ikke sliter som meg. Stua her er helt avskrevet med mindre jeg trår til med massive tiltak, og det kan jeg ikke.
    Takk for det... vennskapelig knuffing mellom kompiser er bare koselig 😉
    Er klar over at store glassflater kan bli en utfordring. Men vet jo ikke før jeg har testet. Dersom alt skal vise seg å gå til helvete. Får jeg heller ta utfordringene når de kommer. Er jo en del av reisen tenker jeg. Men krysser fingrene for at det går rette veien 😊
     

    BangBang

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.03.2005
    Innlegg
    7.301
    Antall liker
    4.908
    Sted
    Okka by
    Torget vurderinger
    7
    Og når kommer hit igjen? Lenge siden du var på turné nå 🙂 🙂
    Ja, det er lenge siden. 😱
    Trenger ikke nødvendigvis å bli så lenge til. Vi får se når verden stabiliserer seg. Jeg er jo på østlandet innimellom når kona får hjemlengsel til Horten 😊
     
    • Liker
    Reaksjoner: HCS

    motoren

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Innlegg
    23.695
    Antall liker
    37.936
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30
    Hva i alle dager skjer hos deg K? ser hele oppsettet ligger ute for salg :(

    mvh
     

    BangBang

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.03.2005
    Innlegg
    7.301
    Antall liker
    4.908
    Sted
    Okka by
    Torget vurderinger
    7
    Helgen er her... det pakkes som ville helvete.
    Ryddes og kastes. Elektrikere er ferdige i det nye huset. Rørlegger likeså.
    Kjøkken monteres, og vegger skal gipses til uka. Fargevalg på interiør er gjort. Så nå er det ikke lenge til armeen av malere, flise og gulvleggere står klare for å rykke inn.

    Et valg er tatt. Litt for raskt mener nok noen, men jeg har hatt noen søvnløse netter over dette. Og da går tiden rimelig seint.
    Beslutningen blir at alt av eksisterende haifai ryker. Platene derimot pakkes og lagres (dyrekjøpt erfaring).
    Eneste av dingser som har fått oppholdstillatelse er BP dacen, og streamer. (Mitt eneste røralibi) 😎

    Fremtiden i ny kåk blir fullaktivt hornsystem med dsp.
    Dermed må jeg gjerne på sikt kjøpe meg en målemic 😂

    Dagen i dag balanseres med litt tid foran anlegget og Taus (som foreløpig ikke er solgt), og med målebånd i det nye huset.

    Ha en fortreffelig helg folkens 😊

    07BD35AF-F62E-4DB7-91D1-687D755057CD.jpeg
    732A1910-9718-4FF9-B602-906836D63B42.jpeg
    B398B65C-256D-4145-9D0C-AEEECCB631DD.jpeg

    96D0BAB6-DC63-44FE-B122-0E461763619B.jpeg
     
    Sist redigert:

    Evo III

    Hertugen av Langhus
    Ble medlem
    25.12.2009
    Innlegg
    25.766
    Antall liker
    50.394
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    78
    Nei Nei Nei Nei Nei,ikke selg før du har testet i nytt hus😱
     

    Evo III

    Hertugen av Langhus
    Ble medlem
    25.12.2009
    Innlegg
    25.766
    Antall liker
    50.394
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    78
    Det var det. Og hvem vet hva fremtiden bringer. Jeg har lært den harde måten. Dermed blir platene ikke solgt denne gangen.
    Softwaren er det værste å gjenskaffe 😊
    Sant nok!
    Ha en flott søndag👍😁
     

    BangBang

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.03.2005
    Innlegg
    7.301
    Antall liker
    4.908
    Sted
    Okka by
    Torget vurderinger
    7
    Når det er sagt... Etter å ha tråkket noen timer blant sagspon i det nye huset og målt og tenkt.. Ser jeg lett at massevis av bokser og dingser lett kunne blitt et irritasjonsmoment.
    Avantgarde zero 1 XD er rett og slett det beste jeg kunne komme på som gir meg lyden jeg liker, og som ikke krever 14 hyllemeter for dingser. DSP er nok også en bonus denne gangen.
     

    rama

    biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    15.783
    Antall liker
    21.295
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    fine, de impulsene.
    velholdt for alderen, ser det ut som.
    håper de havner hos rett eier etter hvert.
     

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.915
    Antall liker
    17.104
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Dette skjedde for to uker siden:

    Opera Bilde_2021-03-07_184651_www.hifisentralen.no.png


    Nå er alt solgt:eek:

    Ikke dermed sagt at man ikke kan bli fornøyd med det som kommer inn. Tror det blir veldig bra med Zero. Den tikker veldig mange bokser for hvordan et moderne stykke hifi skal være.

    Grattis! :)
     

    BangBang

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.03.2005
    Innlegg
    7.301
    Antall liker
    4.908
    Sted
    Okka by
    Torget vurderinger
    7
    Tror det blir bra. Av og til så må man bare snu seg rundt raskt. Dette var en av de gangene.
    Litt tøff avgjørelse å splitte opp et anlegg som spilte så hinsides bra, men masse bokser i denne moderne stua vil nok ikke se så bra ut.
    Og anlegget ville ikke heller ikke fått optimale betingelser.
    Dermed satses alt på et kort. Og jeg går inn i en ny tidsalder med DSP, digitale forsterkere, ADC, innebygget dac, og trådløse løsninger....
    Får trøste meg med at det fremdeles er horn... og så et lite rør i strømforsyningen på BP dacen 😂
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn