Resurrection of the old devil

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • BangBang

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.03.2005
    Innlegg
    7.301
    Antall liker
    4.908
    Sted
    Okka by
    Torget vurderinger
    7
    Slår i et slag for Roon i dag også.

    For en fantastisk tjeneste. Med alle cdene rippet til lokal harddisk, og tilkoblet både Tidal og Qobuz føles biblioteket uendelig.
    Ikke mye som jeg ikke har funnet enda. Muligheten for å kunne lese om artister, og albumene man lytter til oppleves nesten som gode gamle LP cover. Man får i tillegg muligheten for enda mer info ved å klikke seg rundt på direke linker, samt å oppdage tilsvarende musikk i samme genre.

    Ha en riktig god helg folkens 😊🌞

    3F36A5D5-FB91-4DF3-A571-BC0202C16A8A.jpeg
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Slår i et slag for Roon i dag også.

    For en fantastisk tjeneste. Med alle cdene rippet til lokal harddisk, og tilkoblet både Tidal og Qobuz føles biblioteket uendelig.
    Ikke mye som jeg ikke har funnet enda. Muligheten for å kunne lese om artister, og albumene man lytter til oppleves nesten som gode gamle LP cover. Man får i tillegg muligheten for enda mer info ved å klikke seg rundt på direke linker, samt å oppdage tilsvarende musikk i samme genre.

    Ha en riktig god helg folkens 😊🌞

    Vis vedlegget 716672
    Gi fa med å friste meg nå.. :cool: :)... Nå som jeg har sortert Sputnik cd mine... Men, seriøst, du har gode poeng... Gruble.. God helg :)
     

    BangBang

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.03.2005
    Innlegg
    7.301
    Antall liker
    4.908
    Sted
    Okka by
    Torget vurderinger
    7
    Gi fa med å friste meg nå.. :cool: :)... Nå som jeg har sortert Sputnik cd mine... Men, seriøst, du har gode poeng... Gruble.. God helg :)
    Ikke noe å gruble på vel. Du har jo plass til alle tingene samlet. Ikke koster det noe særlig heller. Annet enn rippejobben da... og den burde du jo strengt tatt satt i gang med uansett for å ha det liggende/være klar.

    Faren er jo at du fort blir hektet 😇
     
    • Love
    Reaksjoner: HCS

    BangBang

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.03.2005
    Innlegg
    7.301
    Antall liker
    4.908
    Sted
    Okka by
    Torget vurderinger
    7
    Helg igjen… Enda ikke overtatt huset. Vi venter fremdeles på siste finish.

    Men pakking og rydding pågår for fullt.

    Ellers er det ikke bare på lydfronten det byttes til livsstil anlegg. Også i kaffeavdelingen gjøres store endringer. 😅

    Fra dette…..

    11CF0776-F013-499B-A3E4-0C4E3573D2B6.jpeg




    Til dette….. 😱

    F6B1590F-DBFE-4374-A9A8-395D491250AE.jpeg
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Noe sier meg at brukervennlighet er høyere på den nyeste? Men utseende på den første er konge da.. :)
     

    BangBang

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.03.2005
    Innlegg
    7.301
    Antall liker
    4.908
    Sted
    Okka by
    Torget vurderinger
    7
    Noe sier meg at brukervennlighet er høyere på den nyeste? Men utseende på den første er konge da.. :)
    Brukervennligheten er nok noen hakk hvassere på den nye. Noe som er mye av årsaken til byttet.
    Jeg er jo nerdete nok til å kunne bruke den skikkelig. Men kona får aldri satt seg inn i alle detaljene, og da er det klart at å trykke på en knapp for å få ønsket favoritt drikk acer nerdefaktoren på den «gamle».
    Smaken er grei på siste elektroniske vidunder. Men det er noen hakk opp til den manuelle Italienren 😎
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.205
    Antall liker
    62.241
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Brukervennligheten er nok noen hakk hvassere på den nye. Noe som er mye av årsaken til byttet.
    Jeg er jo nerdete nok til å kunne bruke den skikkelig. Men kona får aldri satt seg inn i alle detaljene, og da er det klart at å trykke på en knapp for å få ønsket favoritt drikk acer nerdefaktoren på den «gamle».
    Smaken er grei på siste elektroniske vidunder. Men det er noen hakk opp til den manuelle Italienren 😎
    Foruten huset virker du for tiden å gå fremover baklengs.....sa han som også bruker DeLonghi 😄
     

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    12.807
    Antall liker
    13.466
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Fint med praktisk kaffemaskin med «grei smak». 😎👍
    Litt skeptisk til kvaliteten, bare. Får jo ikke engang en tredjedels Degritter for den prisen der. 😅😁
    (Har Moccamaster, Nespresso OG Okki Nokki selv. Så jeg har forlengst løpt og satt meg i skammekroken).

    Go søndag
    mvh
     

    BangBang

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.03.2005
    Innlegg
    7.301
    Antall liker
    4.908
    Sted
    Okka by
    Torget vurderinger
    7
    Fint med praktisk kaffemaskin med «grei smak». 😎👍
    Litt skeptisk til kvaliteten, bare. Får jo ikke engang en tredjedels Degritter for den prisen der. 😅😁
    (Har Moccamaster, Nespresso OG Okki Nokki selv. Så jeg har forlengst løpt og satt meg i skammekroken).

    Go søndag
    mvh
    Hehe…. Den manuelle maskinen er jo i Degritterland, men den må nok selges til fordel for denne nye saken som skal puttes inn i et tilpasset skap. 😅
    Når jeg nå har satt meg litt i innstillingene, så må jeg innrømme at den nye faktisk lager mer enn tilfredstillende kaffe.
    Til og med espresso shotene holder mål. Så det er helt klart at verden går fremover også på kaffemaskin fronten.
    Den manuelle maskinen blir å sammenligne med vinylriggen….. JA, jeg savner fremdeles ritualene 😎😁

    Moccamasteren og kvern blir nok satt i boden og dras frem ved familieselskaper etc hvor folket skal ha bøtter med kaffe.
    Delonghi disker fremdeles opp med kaffekanner opp til 6 kopper i slengen om det skulle være nødvendig.

    Selv nøt jeg en sterk Americano til frokosten i dag, supplert med nybakte skillingsboller. Fruen valgte en cappuccino, mens jentungen lagde en Latte moccha. 😬😇

    God søndag til deg også 😊
     

    BangBang

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.03.2005
    Innlegg
    7.301
    Antall liker
    4.908
    Sted
    Okka by
    Torget vurderinger
    7
    Et sidespor ang Moccamaster. Den kan faktisk lage svært god kaffe om du gjør det på skikkelig vis.
    Skylder kaffefilteret, bruker friskt kaldt vann, kverner fersk kaffe, og måler opp korrekt mengde kaffe.
    For ikke å snakke om å rense trakteren regelmessig. Gjerne en gang i uka.

    Ja, jeg nerder på kaffen også 😅

    Det er dessuten essensielt å ikke være kjip på valg av kaffen.

    Jeg handler stort sett fra entusiast brennerier. Stavanger kaffebrenneri er helt klart på toppen når jeg skal handle.

    C28E4C1F-B65A-462F-BCDC-BE38FF6BD6D3.jpeg
     
    Sist redigert:

    BangBang

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.03.2005
    Innlegg
    7.301
    Antall liker
    4.908
    Sted
    Okka by
    Torget vurderinger
    7
    Snekkerne i huset har tydeligvis gjort akkurat som meg i dag, og tatt en skikkelig langhelg.
    Dermed er det ikke annet å gjøre enn å sette seg ned med noe musikk, og godt i glasset.
    Ha en super helg folkens! 😊

    C7261E5F-BA3C-4250-8EE9-B063228AE426.jpeg

    15D52581-E135-49D6-9A1A-C080F42AF8C0.jpeg
     

    BangBang

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.03.2005
    Innlegg
    7.301
    Antall liker
    4.908
    Sted
    Okka by
    Torget vurderinger
    7
    Enda en helg nærmere innflytting. Vi har fått beskjed om at nøkler skal overleveres neste fredag, så da blir det flyttesjau neste helg 😬🇳🇴🎉🎺

    Var innom i huset i dag for å inspisere, og jammen hadde de fått strøm på plass, og lys i taket.
    Herlig!

    Nå skal det sittes på ræva for å spille litt musikk og drikke en øl, før det bærer inn i et av de små kottene for å dra ut mer mat til containeren som står utenfor.

    God helg til dere som titter innom! 😊

    89BC77C7-F40D-4516-A81C-126E7DA180EF.jpeg
    368AA136-0932-48B6-B7EA-5638DF3E5A37.jpeg
    E3129DA4-2F2F-4053-9DC1-5D9BC7F2D4C9.jpeg
    CF1F3553-FC14-44DE-92F1-42813C83FB6E.jpeg
     

    BangBang

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.03.2005
    Innlegg
    7.301
    Antall liker
    4.908
    Sted
    Okka by
    Torget vurderinger
    7
    Etter noen heftige dager er vi endelig på plass i nytt hus. Massevis av akustiske utfordringer. Noe forventet, og som vil bedre seg ettersom bokhyller, møbler og bilder kommer på plass.

    Det er i det minste lyd i Ekkokammeret 😅
    Ca 3,5 meter mellom senter av høyttaler. Og sitter ganske nært pga akustikken.

    E2B1FDAC-F021-4FEC-A04B-2AF0FDD4D724.jpeg


    Et lite kråkereir blir det. Men det skal bli bedre.

    4A6CA65E-86FE-4D02-8F14-8379CC21B0BC.jpeg
     

    motoren

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Innlegg
    23.693
    Antall liker
    37.926
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30
    Gratulerer K :) endelig inne og ting begynner å falle på plass :)
    Lykke til videre med akustik og alt annet fremover.

    mvh
     

    rama

    biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    15.783
    Antall liker
    21.295
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    grattis, mister!
    klart for innrykk på lørdag?
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.205
    Antall liker
    62.241
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Gratulerer med innflyttingen! Driten med nydelig utsikt er at det blir helligbrøde å forsøke å bedre akustikken med noen tunge massive velurgardiner.........sa han som ser rett inn i en thujahekk misunnelig 😄
     

    BangBang

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.03.2005
    Innlegg
    7.301
    Antall liker
    4.908
    Sted
    Okka by
    Torget vurderinger
    7
    Gratulerer med innflyttingen! Driten med nydelig utsikt er at det blir helligbrøde å forsøke å bedre akustikken med noen tunge massive velurgardiner.........sa han som ser rett inn i en thujahekk misunnelig 😄
    Takk for det!
    Utsikt kommer alltid med en pris.
    Må nok finne en annen løsning enn tunge velurgardiner. Det er i allefall helt sikkert 😊
     

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.915
    Antall liker
    17.104
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Ser unektelig bra ut, det her.
    Men det er jo vitterlig nok masse plass til .... nei, glem det, du!🤐
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Ble ikke mindre lekker lifestyle dette, rett og slett fantastisk lekkert... Gratulerer! :)
     

    BangBang

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.03.2005
    Innlegg
    7.301
    Antall liker
    4.908
    Sted
    Okka by
    Torget vurderinger
    7
    Ser unektelig bra ut, det her.
    Men det er jo vitterlig nok masse plass til .... nei, glem det, du!🤐
    Takk for det. Etter å ha flyttet og kastet en hel drøss med skrot, samt solgt hele cd samlingen for knapper og glansbilder. Har jeg sp smått blitt kurer for mye av «horder» diagnosen som vi i denne hobbyen har til felles. Suttekluten er platesamlinga som fremdeles består.
    AG Zero tar seg bra ut. Og resten av familien er happy. Da lar jeg ting være som de er en stund fremover. 😉
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn