Jeg har fått ny og bedre prosjektor, men dessverre er støynivået merkbart høyere enn min tidligere modell. Jeg lurer derfor på å lage meg en Hush box. Det er veldig mye info på nett, men ikke helt slik løsning jeg eventuelt ser for meg. Lurer derfor på om noen har erfaring med litt mer avanserte løsninger på dette? Dersom jeg går i gang tenkte jeg å bygge ned en boks rundt prosjektoren, støydempe innsiden og montere et spesialglass i front slik at alt blir helt tett. Så tenkte jeg å trekke 2 ventilasjonsrør ut av rommet og montere vifter på utsiden av kinoen. En inn og en ut som jeg regner med vil gi god luftgjennomstrømming. Ulempen med slike omfattende prosjekter er jo at man ikke kan høre effekten av tiltaket før hele jobben er gjort, og man risikerer jo at all innsatsen har minimal effekt.
Noen som har gjort noe liknende? Ventilasjonsrørene vil bli ca 5m og ha en 90 graders vinkel. Vil dette være for langt for effektiv ventilasjon?
Noen som har gjort noe liknende? Ventilasjonsrørene vil bli ca 5m og ha en 90 graders vinkel. Vil dette være for langt for effektiv ventilasjon?