Juss og økonomi Hva er deres holdning til forsikringer?

MML

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.02.2010
Antall liker
1.833
Torget vurderinger
1
Jeg lurer på om noen har noen fornuftige synspunkt på forsikringer. Jeg har alltid tenkt at man må forsikre ting som er så dyrt at man ikke vil klare seg uten forsikring dersom uhellet først er ute og regner med at det er en vanlig holdning. Hvordan ser dere på livsforsikring? Jeg har en relativt dyr Gruppeliv med 40G dekning som jeg opprettet i en periode der gjelden var avhengig av dette. Nå er situasjon annerledes og de etterlatte vil ikke ha noe problemer med gjeldsbelastning. Er egentlig fristet til å si opp hele avtalen.

Balle Clorin

Æresmedlem
Ble medlem
19.06.2012
Antall liker
10.431
Torget vurderinger
2
Vanskelig sak. Har god forsikring gjennom jobben heldigvis, og kona får en grei etterlattepensjon etter meg ogsåå. . Kjenner til n som sa opp forsikringen to år før han ble alvorlig syk, han kom på institusjon og kona må selge boligen pga inntekktsttapet når 85% av hans inntekt trekkes av institutionen . Ikke var de gjeldfrie heller selv nær pensjonsalder.. Hadde de vært gjeldfrie kunne det sett anderledes ut…. Kona hans var i alle år uvitende om økonomien deres ; han hadde meget god lønn i mange år men likte å spekulere i aksjer fremfor å betale ned huslånet.. det gikk bra med aksje spekulasjon til krakket/finanskrisen deretter tydeligvis ikke.. Men ektefeller bør faktisk snakke om husholdningens økonomi og ikke la den andre være uvitende..

Sist redigert:
Topp Bunn