TT.
The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
Nå kan man påregne å høre forringet lyd når strømkabelen blir lang?
Det er lurt å gå opp i kvadrat hvis kabelen blir lenger, feks hvis forsterkeren kommer med 1,5m 1mm^2 kabel kan du bruke en 5m kabel, men da 2,5mm^2 kvadrat osv..det går an å regne seg fram til hvilken kvadrat du trenger vs lengden.Nå kan man påregne å høre forringet lyd når strømkabelen blir lang?
Ved 354367554 meter. Cirka.Nå kan man påregne å høre forringet lyd når strømkabelen blir lang?
Og jeg som trodde de leverte"på døren"Det beste er å flytte nærmere kraftprodusenten.
Jeg får strømmen min levert direkte i stikkontaktaOg jeg som trodde de leverte"på døren"
Da bor du nærme nokJeg får strømmen min levert direkte i stikkontakta
Fabelaktig. Slik skulle alle hatt detJeg plugger meg bare rett i veggen. Trenger ikke dra noen skjøteledning fram til strømleverandøren her nei !
Men de har andre støpsler og bryter på stikkontaktene, i hvertfall i England, så det er ikke sikkert at det låter så illeTenk på de som bor i England eller Tyskland.
Der er kabelen lang der. Helt fra Norge.
Må jo låte helt forferdelig.
Vi får litt variasjoner i spenningen her. Må være bølgeeffekten fra Nordsjøen…Tenk på de som bor i England eller Tyskland.
Der er kabelen lang der. Helt fra Norge.
Må jo låte helt forferdelig.
Jo det er ille. Trykker jeg på bryteren blir det HEEEEEELT stilleMen de har andre støpsler og bryter på stikkontaktene, i hvertfall i England, så det er ikke sikkert at det låter så ille
Håper den er på 50.Vi får litt variasjoner i spenningen her. Må være bølgeeffekten fra Nordsjøen…
Det må nok være fiskeribølgen over Doggerbank, den kan være lei nå i februar. Dere har vel hatt en skikkelig storm også og da har nok disse vindkraftverkene fått opp frekvensen ytterligereVi får litt variasjoner i spenningen her. Må være bølgeeffekten fra Nordsjøen…
All strømmen kommer fra samme skap hjemme hos oss alle. (ditt skap hos deg og mitt hos meg)Kabler og effekttrinn har liten betydning.
Det er noe annet med preamp og kilde.
Egen kurs er heller ikke noen garanti for mindre påvirkning.
Det kommer mer ann på impedans på stereo kursen sett i forhold til de andre kursene.
Så hvor lang en kabel kan være uten at det får noen betydning kommer ann på støybilde og kildeimpedansen.
Lange kabler til utlandet? Vel der fraktes det DC og ikke AC.
Problemet der er mer omformerne.
AC til DC her i landet. En emc ingeniør tok kontakt med meg i forbindelse med min sak. Han jobbet mye med støy problematikken på norsk side for Danmark og nedreland kablene Det var ikke problemfritt dette anlegget for omgivelsene.
Havvind. Siemens tapte 10 milliarder kr på dette prosjektet. Kraftleveransen til Tyskland ble stoppet pga spenninskvaliteten og endte opp med konkurser. Men hadde en satt enkelte medlemmer her på sentralen på saken hadde de nok løst problemene rimelig raskt.
Analysis: Bard1 transmission problems could prompt payout
Read Analysis: Bard1 transmission problems could prompt payout and other wind energy news & analysis on Windpower Monthlywww.windpowermonthly.com
Hvorfor tar ikke du kontakt heller og forklarer at det ikke er ett problem? Det vi putter i stikkontakt håndterer det.Lurer egentlig på hvorfor de ikke bare kan ringe Nordost eller Synergistic med en gang? Da må jo problemet være løst for bare "noen" millioner?
Jeg sender en Telex med en gang og forklarer at det ikke er bare ett problem. Men to!Hvorfor tar ikke du kontakt heller og forklarer at det ikke er ett problem? Det vi putter i stikkontakt håndterer det.
Innlegg #130.All strømmen kommer fra samme skap hjemme hos oss alle. (ditt skap hos deg og mitt hos meg)
Igjennom en strømmåler i en fordelingsskinne i skapet.
Hvordan i helvete skal resten fra stikk inn i apparatet bli påvirket?
Er helt andre faktorer som spiller inn.
Her sitter mange med en naken stue og forteller hvilket løft den ene og den andre kabelen gjør.
Så er det ikke gjort noe med det som faktisk betyr noe for lyden. Sier ikke alle men en god del.
Ikke hvis det er to strikkepinner, og man har en i hver hånd.Det vi putter i stikkontakt håndterer det.
Been there, done thatIkke hvis det er to strikkepinner, og man har en i hver hånd.
Som høyttalerkabel???Ikke si det til noen, men når jeg tester høyttalere utendørs bruker jeg en sånn på 25 meter. Ofte blir det lyd også!
Vis vedlegget 794152
Ja da.... Og om du setter den ene enden i 230 volt, bli´r det masser av lyd..... men ikke lengeIkke si det til noen, men når jeg tester høyttalere utendørs bruker jeg en sånn på 25 meter. Ofte blir det lyd også!
Vis vedlegget 794152
Var det ikke et basselement innen bilstereo der de tilkoblet dette til 230V og det "spilte" i over 1 minutt?Ja da.... Og om du setter den ene enden i 230 volt, bli´r det masser av lyd..... men ikke lenge
Joda. Faktisk så lenge som barnehagebarna viser interesse, og kanskje enda lenger, har jeg lest.om du setter den ene enden i 230 volt, bli´r det masser av lyd..... men ikke lenge
Lange kabler til utlandet? Vel der fraktes det DC og ikke AC
Nope....DC er det som gir minst tap da ...
Det ser ut til at over en viss avstand er det DC som er best.Nope....
AC er det, som gi´r minnst tap.
Probemet er, at AC krever bedre/kraftigere isolation mellem lederne, hvilket gjør kablet stivere og mere vanskeligt å håndtere.
Etterhånden som teknologien blitt skarpere (på skip), er dette ikke et hensyn, som er nødvendigt å ta lengere.