Hva får man for 10.000 idag

211.

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.01.2004
Antall liker
1.600
Torget vurderinger
2
Dette er en form for hjelp til selvhjelp. 8)
Jeg trenger en ny vinylspiller ??? og lurer på hva man får for ca NOK 10.000 :p
Her er det snakk om drivverk og arm da jeg har et relativt greit utvalg av pickuper ;D (både MM og MC).

Jeg har ikke handlet platespiller på mange år og er usikker på hva som finnes der ute i jungelen ;)

Takk for alle innspill
::)

Bach_Man

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.04.2005
Antall liker
317
Torget vurderinger
3
Rega P5 koster vel like under 10k. Da får du med den meget gode RB700-armen som koster 6000 hvis den skal kjøpes separat.

211.

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.01.2004
Antall liker
1.600
Torget vurderinger
2
Jeg glemte å skrive at jeg utelukker Rega, ikke fordi det er dårlige produkter men jeg liker ikke armene og den mangelen på justeringsmuligheter som finnes på de. ;) Det er imho å utelukke mulighetene for å dra det fulle potensiale ut av et vinyloppsett.

Men det er jo bare meg da! ;D

impulse

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2006
Antall liker
7.676
Sted
Hølen
Jeg ville definitivt lett etter en brukt VPI Scout, om du ikke er fremmed for å handle second-hand. Bedre spiller er det vanskelig å tenke seg under 20.000,-. IMHO.

211.

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.01.2004
Antall liker
1.600
Torget vurderinger
2
impulse skrev:
Jeg ville definitivt lett etter en brukt VPI Scout, om du ikke er fremmed for å handle second-hand. Bedre spiller er det vanskelig å tenke seg under 20.000,-. IMHO.
Tenkte også på den, at det kunne være en ok spiller. 8)

Er det noen som har kjennskap til de nye armen fra Ortofon???
Prøver å finne pris osv. men det er ikke bare enkelt :-\

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Antall liker
277
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
Rega-armer mangler da ikke justeringsmuligheter? VTA er litt kronglete, men det justerer man da visserlig kun en gang i jubelåret? Selv på armer hvor det er enkelt. Utover det kan man vel justere det aller meste lettvint?

Bra låter de iallefall.

Mvh Vidar P

211.

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.01.2004
Antall liker
1.600
Torget vurderinger
2
Vidar P skrev:
Rega-armer mangler da ikke justeringsmuligheter? VTA er litt kronglete, men det justerer man da visserlig kun en gang i jubelåret? Selv på armer hvor det er enkelt. Utover det kan man vel justere det aller meste lettvint?

Bra låter de iallefall.

Mvh Vidar P
Ja det er nettop der det skorter litt, jeg bruker flere enn en PU og da er jeg avhengig av at det er lettere å justere VTA.

-og jeg synes ikke de låter så bra, selv ikke om man tar prisen prisen med i betraktningen.
men det er jo bare meg igjen det da ;)

HC

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.05.2002
Antall liker
3.057
Torget vurderinger
16
211 skrev:
Vidar P skrev:

Bra låter de iallefall.

Mvh Vidar P
Ja det er nettop der det skorter litt, jeg bruker flere enn en PU og da er jeg avhengig av at det er lettere å justere VTA.

-og jeg synes ikke de låter så bra, selv ikke om man tar prisen prisen med i betraktningen.
men det er jo bare meg igjen det da ;)
Det finnes flere 3 parts løsninger for Rega armer som gjør VTA justering enkel (dvs. uten bruk av spacer). De koster ikke stort heller.

FZ

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.04.2002
Antall liker
460
Torget vurderinger
4
Vidar P skrev:

Bra låter de iallefall.

Mvh Vidar P
Det er jo til og med mulig å justere overhengetmed dem ;) (Sorry for OT)

K.H.

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.03.2005
Antall liker
1.285
Torget vurderinger
10
FZ skrev:
Vidar P skrev:

Bra låter de iallefall.

Mvh Vidar P
Det er jo til og med mulig å justere overhengetmed dem ;) (Sorry for OT)
..og kanskje enda viktigere; det er god plass til å montere pickup i headshellet...

211.

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.01.2004
Antall liker
1.600
Torget vurderinger
2
Utrolig så pro Rega folk var idag da
;D ;D ;D

bare for å liksom spore helt av da ::)

ssm

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.04.2007
Antall liker
9
Torget vurderinger
1
pris ortofonarmer prøv her: www.mono.no

ellers mener jeg å huske jeg har sett 8900 for std 9" hos en Dansk forhandler.....

DEt dukker stadig opp spillere til under ti k brukt , så du får følge med med argusøyne fremover å klinke tel... ;D

ES

211.

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.01.2004
Antall liker
1.600
Torget vurderinger
2
ssm skrev:
pris ortofonarmer prøv her: www.mono.no
Mono hadde ikke idé om priser men skulle sjekke det opp for meg. :D

ssm skrev:
DEt dukker stadig opp spillere til under ti k brukt , så du får følge med med argusøyne fremover å klinke tel... ;D

ES
Tror kanskje det er det smarteste ja, jeg kjenner imidlertid at abstinensene kommer (har vært uten spiller i snart 1 mnd)

Ja, ja jeg tror jeg garantert kan si at jeg ikke blir avvent. ;D
Cd blir ikke helt det samme som vinyl nei :eek:

impulse

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2006
Antall liker
7.676
Sted
Hølen
Det kan jo være du er griseheldig og kommer over en Well Tempered Classic. det er en alldeles fantastisk god spiller som gruser mange dyre konkurrenter totalt, men som er såpass ukjent her på bruket at den går under ti innimellom... Jeg har eid to, og kan bekrefte at den duger...

Audiophile-Arve

Æresmedlem
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
8.479
Sted
Kysten, Nordvestlandet, argaste nynorskdistriktet
Torget vurderinger
0
impulse skrev:
Det kan jo være du er griseheldig og kommer over en Well Tempered Classic. det er en alldeles fantastisk god spiller som gruser mange dyre konkurrenter totalt, men som er såpass ukjent her på bruket at den går under ti innimellom... Jeg har eid to, og kan bekrefte at den duger...
Ja, eg har lenge hatt dårleg samvit fordi eg ikkje har prøvd desse spelarane. Eg har berre høyrt dei på messe, og då har dei vore svært lovande.
Burde vel sjekke ut, men må vurdere kapasiteten framover. Mykje på testbenken no...

211.

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.01.2004
Antall liker
1.600
Torget vurderinger
2
impulse skrev:
Ja det er en spiller jeg kunne tenke meg å prøve, det må være minst 16 år siden forrige gang jeg testet en slik i eget oppsett.

ssm

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.04.2007
Antall liker
9
Torget vurderinger
1
211 du har PM ;D

Espen

BangBang

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.03.2005
Antall liker
4.912
Sted
Okka by
Torget vurderinger
7
Hva med en Goldmund Studietto med Mørch DP6 arm?
Jeg vet at Artsound.dk har annonsert en av disse sjeldenhetene til 15K (kanskje det er prutbart?!)
Skal etter hva jeg har hørt være en meget habil spiller. :)

Her med en MG1 tangentialarm.

ssm

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.04.2007
Antall liker
9
Torget vurderinger
1
DEt kan holde drøyt å få denne inn til norge for 10k....men utvilsomt flott spiller...det er no frakt mva og snacks...dessuten er dk k mye sterkere enn våres penger i øyeblikket.....men det er jo bare å spørre....innehvaeren av butikken som har goldmunden er i allefall ikke vanskelig han.... ;)

Topp Bunn