Hva fikk dere i julegave ?

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.092
Torget vurderinger
0
Jeg fikk en modell av Volvo Amazon i skala 1:18 fra junior, og pledd til slumring på sofaen fra minstefrøkna. Ja også Blue Guitars fra fruen/meg selv. ;D

juster

Overivrig entusiast
Ble medlem
22.11.2003
Antall liker
24
Torget vurderinger
1
Old Spice fra datteren :) (jeg har fått lov å bytte den)
Weber grilsett, Bøker og en del annet fint pøø....

MEN den største overaskelsen var nok fra konen... Stones billett 06.06.2006 ;D ;D ;D

Tom-Erik

Viking

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Antall liker
435
Torget vurderinger
4
Canon Ixus 750 med 512mb minnebrikke og original veske ;D

kwil

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.09.2003
Antall liker
992
BM-Revelation IC av Junior (snart 2år)
Kjetil

Odder

Bransjeaktør
Ble medlem
10.04.2005
Antall liker
4
Vinyl låser fra ClearAudio, masse CD-er og DVD-er, bøker, samt ny kaffetrakter....

interman

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
27.04.2002
Antall liker
1
logitech g15 tastatur, en mini støvsuger til hybelen, en klokke, en usb stick, penger, to løpere, og noen sokker (kommer ikke utenom)

Viking

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Antall liker
435
Torget vurderinger
4
Til meg fra meg i år var 6 stk. Finite elemente Cerabase for å ha under Summitene og bestillingen av APL Hifi NWO-1 ;D

norpimp

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
06.09.2005
Antall liker
4
ble penger fra foreldre til CD-spiller, noe klær, bok faktisk( da vinci koden) og noe små dill dall.. også stones billett fra moderen;)

helgeh

Medlem
Ble medlem
03.03.2005
Antall liker
0
Consonance ref 2.2 fra konemor. :)
Fra foreldre penger som blir til høyttalerkabler snart.
Fortsatt god Jul!

Mvh
Helge

Dryg

Overivrig entusiast
Ble medlem
17.05.2005
Antall liker
3
Canon Ixus 750 med 512mb minnebrikke og original veske ;D
Fikk et Nippon digitalkamera fra fatter'n... Kostet sikkert en hundrings. Bedre kamera i telefonen min. :'(

-HP-

Overivrig entusiast
Ble medlem
07.11.2005
Antall liker
128
Burnout Revenge av dama

"Historikeren" (av Elizabeth Kostova) fra foreldra mine.

Fikk ellers ei juleskive av The Real Group av noen slektninger. Den ble RASKT gitt videre. Irriterende av folk å gi ting når de åpenbart driter i hva en ønsker seg...

Ellers er vel den ultimate julegaven å ha huset for seg selv en uke. Kan spille så høyt jeg vil, rote så mye jeg vil osv:)

Nydelig!

Viking

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Antall liker
435
Torget vurderinger
4
Fikk et Nippon digitalkamera fra fatter'n... Kostet sikkert en hundrings. Bedre kamera i telefonen min. :'(
Ixus 750 er j..li bra, 7,1 megapixel gir god oppløsning og kameraet har mange muligheter
:D

T

timc

Gjest
Fikk meg mikrobølgeovn til hybelen ;D + en del annen snacks.

Lagga

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.09.2005
Antall liker
32.284
Sted
Sarpsborg
Torget vurderinger
3
Høydepunktene:
En Blackadder Peat Reek Single Islay Malt, ikke grovfiltrert (kullrester fra fatet følger med ;D ), ikke kaldfiltrert, ikke fargesatt. Lys strågul whisky som holder fatstyrke på 61,8%.

Plukket den ut selv da, og siden den ble kjøpt i et sivilisert land; fikk jeg såklart en smaksprøve før handel. Smaken ble i munnen en drøy halvtime, nam nam!

Overraskelsen var en bok med Leonardo Da Vinci's samlede verker, design, tegninger, malerier etc. Den er nå offisielt husets største bok, har dog ikke fått fastslått deplasementet nøyaktig ennå, men den lå i en eske med håndtak så det skulle være mulig å slepe den med hjem....

Tenker boka og malten med fordel kan nytes sammen, akkompagnert av passende musikk; Clann an Drumma el.l.

::)

Lagga

Jan_I

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
311
Overraskelsen var en bok med Leonardo Da Vinci's samlede verker, design, tegninger, malerier etc. Den er nå offisielt husets største bok, har dog ikke fått fastslått deplasementet nøyaktig ennå, men den lå i en eske med håndtak så det skulle være mulig å slepe den med hjem....
Hei Lagga
Denne hørtes spennende ut,har du noe mer info om hvem som fører denne ,utgiver, e.t.c.

Fikk selv to bøker til jul : Guinnes rekordbok for 2006
og Mystiske steder i Norge av Ørnulf Hodne.
fikk ellers en jaktjakke,vinglass,trådløs ute/inne termometer,konfekt,scootervotter,truser,+++
Synes faktisk at "megselvjulenissen" har vært utrolig raus i år. Det begynte allerede i midten/slutten av november og har fortsatt slag i slag fram til julaften med dette: 1 stk el.gitar m.amp-1 stk halvakkustisk gitar
1 stk nyPC , 1 stk 19" flatskjerm til PC, 1 stk canon kombiskriver, 1 stk webcamera, 1 stk Panasonic FZ5 digitalkamera,1 stk xbox 360 controller (til PC) 1 stk spill til PC (gun) og til slutt en Mørch UP4 arm
Som en ser har jeg nok vært usedvanlig snill i år ;D
Mvh Jan I

magnaes

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
01.12.2002
Antall liker
3
Torget vurderinger
3
Tivoli model One til kjøkknet..... :D

Mt

Fersking
Ble medlem
31.03.2005
Antall liker
0
Fikk Ane Brun cd, dvd med jack Johnson, Model one til kjøkkenet, og sist men ikke minst, kjøpte en brukt denon 3910 til meg selv!!! God Jul!!!

endrea

Hi-Fi freak
Ble medlem
09.06.2003
Antall liker
142
Sted
Bergen
Muse Electronics Polyhmnia m/HP option SACD/DVD-Audio/CD-spiller. ;D

Viking

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Antall liker
435
Torget vurderinger
4
Muse Electronics Polyhmnia m/HP option SACD/DVD-Audio/CD-spiller. ;D
Finner ikke så mye om denne, er det den du kalte model 12 tidligere og som ikke er kommet på hjemmesida til MUSE? Skal bli morsomt å høre erfaringene, så skal jeg poste erfaringene av min kommende APL NWO-1 multispiller :D

Haavard

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.11.2002
Antall liker
2.187
Sted
Lena
Torget vurderinger
1
Kona har på egen hånd kjøpt Wirewolrd Atlantis 5 signalkabler til meg til jul. Er skikkelig glad i denne kjerringa jeg. ;D

Alas

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
04.01.2004
Antall liker
2
Fikk meg noe musikk og noen dvder. Blant annet Born to run 30th anniversary edition, Rolling Stones Rarities, Sopranos Sesong 1 og 2, Monty Python Live.

Og best av alt, midler til kjøp av den elektronikken jeg ønsket meg, det var ikke lett å forstå alt det som stod på ønskelisten, så jeg fikk velge meg det jeg mente jeg trengte mest.

Alt i alt en meget bra jul. Jeg har vært snill iår tydeligvis...

Mvh

costello

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.10.2004
Antall liker
123
Torget vurderinger
2
;D

Fra "kjærringa" Bache G. XO "pure & rustic" ;D

Får se hvor lenge jeg klarer å holde meg unna... ::) ::)

juster

Overivrig entusiast
Ble medlem
22.11.2003
Antall liker
24
Torget vurderinger
1
;D

Fra "kjærringa" Bache G. XO "pure & rustic"   ;D

Får se hvor lenge jeg klarer å holde meg unna... ::) ::)
Forsiktig med denne, 56% :eek:

toriamos

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.02.2005
Antall liker
25
Torget vurderinger
5
Fikk LP12, Ittok tonearm, Ortofon pickup og ny DAC av kattepusen, som virkelig hadde tatt på seg spanderpelsen. Resten av familien holdt seg til hansker, bøker og sokker.

xerxes

Æresmedlem
Ble medlem
08.01.2005
Antall liker
7.607
Sted
Holmestrand
Jeg tok føringen selv ved å forære "familien" ny forsterker for jul.

Etter at den kom i hus har alle mann spilt musikk hele tiden.For 3 uker siden sier kona: Nå synes jeg vi skal kjøpe nye høytalere også. Ble litt overrumplet, og endte opp med Audio Pro Blue Diamond v2 (svært fornøyd så langt) som til og med svigermor elsker. Etter dette ble naturlig nok julaften en tam forestilling for undertegnede. Har fått flere forepørsler om hva med Rogers, men har ikke hatt tid til å sammenligne så langt.

Med en slik kone er behovet for å søke trøst hos forståelsesfulle bartendere eller yngre kvinner svært lite...

PS! Fikk likevel Jo Nesbøs siste under treet. :)

xerxes

Æresmedlem
Ble medlem
08.01.2005
Antall liker
7.607
Sted
Holmestrand
Old Spice fra datteren :) (jeg har fått lov å bytte den)
Weber grilsett, Bøker og en del annet fint pøø....

MEN den største overaskelsen var nok fra konen... Stones billett 06.06.2006  ;D ;D ;D

Tom-Erik
Hvorfor skal du bytte Old Spice? Retro er jo i vinden som aldri før, og å lukte som min alltid velstelte morfar må da være retro i beste stil? :)

juster

Overivrig entusiast
Ble medlem
22.11.2003
Antall liker
24
Torget vurderinger
1
Hvorfor skal du bytte Old Spice? Retro er jo i vinden som aldri før, og å lukte som min alltid velstelte morfar må da være retro i beste stil? :)
Fordi at jeg som menn flest (i 40 års krisen) gjør alt for å kamuflere alderen ;), når det er sagt, så har jeg ikke byttet ut stasjonsvognen med cabriolet og ikke byttet konen med 2 yngre ;D hmm lure på hvordan legacy tar seg ut uten tak.... tenke tenke

Raven8

Overivrig entusiast
Ble medlem
26.09.2004
Antall liker
4
Fordi at jeg som menn flest (i 40 års krisen) gjør alt for å kamuflere alderen ;), når det er sagt, så har jeg ikke byttet ut stasjonsvognen med cabriolet og ikke byttet konen med 2 yngre ;D hmm lure på hvordan legacy tar seg ut uten tak.... tenke tenke
Har du motorsag så kan jeg hjelpe med å finne ut det hehe

xerxes

Æresmedlem
Ble medlem
08.01.2005
Antall liker
7.607
Sted
Holmestrand
Her er det bare å forsone seg med sin sjebne. Hvis man tenker på alternativet, så er det å bli eldre et glimrende alternativ.

For min egen del:Å bli 40 var helt strålende, siden har det hele bare blitt bedre og bedre!

Birdman

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.01.2005
Antall liker
10
Penger til Furutech-kontakter av mamma :eek: ;D.

Tivoli Model 3 (klokkeradioen) av kona :).

pelsjeger

Overivrig entusiast
Ble medlem
27.04.2004
Antall liker
1.298
Torget vurderinger
4
Haha, enkelt å skille husfar (og husmor) fra ungkarene her på de forskjellige (hifi)gavene.

Hadde selv ønsket meg en defa kupévarmer til bilen, men kjøpte det til meg selv i julgave. Selvsagt blei min bedre halvdel forbannet, for det va jo det hun hadde tenkt å kjøpe!
I ren desprathet la hun inn en bestilling fra applestore den 18. des (jeg visste selvsagt ingenting om dette). Pakken ble sendt fra sentrallager i Nerderland den 20. des. In transit til NordNorge... Julemirakelet var at postmannen kom på døren 16:00 den selveste 24:12! iPod nano(med inngravering) lå under treet og ventet på meg!
Gjett om det var en som ble glad han kjøpte den kupévarmeren til seg selv da!
*kyss* til værdens bæste kjæreste!

Topp Bunn