Hva gjør deg glad?...

O

om.s

Gjest
Nå er det så mye dårlig rundt en her inne at en behøver noen positivt, så derfor spmét.

For meg gjelder gode dype samtaler med gode venner, med god musikk, god mat og godt drikke, samt gyldne stunder hva dette gjelder, opplevelser, samtaler og en god samvittighet hva livet i hverdagen gjelder...

Kjør på....

mvh
 
K

kbwh

Gjest
Ungene. Det er så kjekt med unger!
Mye annet også, men det var det første jeg kom på.

(Blir glad av gode hifibruktkjøp og, som en viss grammofon.)
 

BHO

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.10.2004
Innlegg
3.082
Antall liker
296
Sted
Asker
Torget vurderinger
2
Været !.....ja også at det snart er påskeferie da. ;D
 

cannot

Hi-Fi interessert
Ble medlem
31.03.2006
Innlegg
90
Antall liker
0
Det som gjør meg mest glad om dagen er min 3 år gamle sønn som skravler i vei og spør hvorfor det? og når han kommer løpende mot meg og roper pappa pappa når jeg henter han i barnehagan. Det er glede og lykke.

mvh kenneth
 

JORFIN

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.09.2004
Innlegg
1.765
Antall liker
15
Torget vurderinger
22
møte og prate med venner jeg ikke har sett på lengre tid..
 
V

villov

Gjest
Knark gjør ingen glad i lengden.
Penger derimot...
 
3

322_911

Gjest
Personlig utvikling, å få utløp for kreativitet, samt en håndfull nære venner. Punkter jeg dessverre skulle vært flttigere til å dyrke.
 

Haubokk

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
23.12.2005
Innlegg
172
Antall liker
1
Når sjøen ligger speilblank, sola er på hell og jeg kan dra i gang den gamle Marnaen i notbåten min, for deretter å dorge etter ørret langsmed land.
Det er balsam for sjela og ørene det :)
 

jowil

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.07.2006
Innlegg
1.876
Antall liker
9
Jeg er dessverre ikke velsignet med avkom, som enkelte av dere, men det som har gjordt meg mer lykkelig i kveld enn andre kvelder er en steike bra konsert. Det gjør meg faktisk ganske glad. And I feel like rok'n roll. (Beklager så meget, men -tasten er veldig ødelagt.)
 

cannot

Hi-Fi interessert
Ble medlem
31.03.2006
Innlegg
90
Antall liker
0
Når sjøen ligger speilblank, sola er på hell og jeg kan dra i gang den gamle Marnaen i notbåten min, for deretter å dorge etter ørret langsmed land.
Det er balsam for sjela og ørene det :)

aaaaahhhhhhh. er glad gutt da også ja.

Mvh kenneth
 
G

Gjestemedlem

Gjest
Å stå midt på natten uti vannet på en fin sandstrand, med varme bølger som gynger mot meg, månen som skinner i vannet og en halvtom flaske champagne i den ene hånden og en søt pike i den andre.
 

cannot

Hi-Fi interessert
Ble medlem
31.03.2006
Innlegg
90
Antall liker
0
Å stå midt på natten uti vannet på en fin sandstrand, med varme bølger som gynger mot meg, månen som skinner i vannet og en halvtom flaske champagne i den ene hånden og en søt pike i den andre.
.....og som gir deg et skikkelig XXX mens du tømmer resten av flaska. eeehh... ::) :) ;D
 

jowil

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.07.2006
Innlegg
1.876
Antall liker
9
Å stå midt på natten uti vannet på en fin sandstrand, med varme bølger som gynger mot meg, månen som skinner i vannet og en halvtom flaske champagne i den ene hånden og en søt pike i den andre.
Regner med du kjente den søte piken fra før? Smelt på det før. Minus hampis. Prøver å skrive hampagne. Men den fukings -bokstaven virker ikke. Fuk.
 

jowil

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.07.2006
Innlegg
1.876
Antall liker
9
Blir veldig glad av seksuelt samkvem. :-[

EDIT: :D for pokker ;D
 

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Innlegg
19.644
Antall liker
8.002
Torget vurderinger
0
Knark gjør ingen glad i lengden.
Penger derimot...

Knark har jeg aldri prøvd ! Og har du nok penger blir det kjedelig det også etterhvert !

Hva som gir glede ? Avkommet selvsagt, uansett hvor frustrert de gjør deg ! :D

Deretter gleden ved å gjøre noe man lykkes med ! Forme noe i tre for eksempel.
(Gammelt jungelord: Intet lukter så godt som nysaget tre ! ) :D
Vårens første tur på motorsykkel, i godt vær og fuglesang ! ;D
 
G

Gjestemedlem

Gjest
Lykke er en ren kjemisk reaskjon i hjernen, og kan således best modifiseres med kjemiske midler.

Endorfiner, Dopaminer og Serotoniner (DES) m.fl. styrer din opplevenle av lykke. Disse kan bli kunstig fremkalt ved stimulering av lystsentre eller psykologiske reasjoner som når en hund hører matboksen blir åpnet eller man sympatiserer med andre som viser synlige tegn på høyt DES nivå. Man kan også ta kontroll over sin egen situasjon og selv justere graden av lykkefølelse med egnede kjemikalier, til den grad som er hensiktsmessig i situasjonen.
 

cannot

Hi-Fi interessert
Ble medlem
31.03.2006
Innlegg
90
Antall liker
0
Hvis man banker hue i veggen en rekke ganger, så utløser også det endorfiner. Billigere en drugs er det også. ;D


Mvh Kenneth
 

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Innlegg
7.081
Antall liker
6
Fint vær, fri, en god bok + en kopp te, en tur i skogen/fjellet, fin musikk, et godt måltid, en hyggelig bemerkning, venner, samvær med noen du liker, snille og fornøyde unger, at noen på hfs ser ut til å skjønne hva man mener… ;)
 
G

Gjestemedlem

Gjest
Spøk til side. Lykke er jo et alvorlig tema man ikke skal spøke med. Og siden dette er et HiFi forum, tett befolket med ingeniører og andre teknisk utdannede mennesker må vi nok nærme oss fenomenet med målbare data.

Først ut er en link til en artikkel: Scientists Discover How to Measure Happiness Exactly Denne er viktig for at ingeniører skal forså begrepet lykke.

Når begrepet er definert kan vi fortsette våre undersøkelser i World Database of Happiness . Dette er et kompendium av vitenskapelig tilnærming av lykke.

I mellomtiden vil jeg anbefale alle som ikke er teknisk anlagte om å sitte seg på en restaurant og ta årers første, andre, tredje og fjærde utepils og vente på at svaret på gåten intuitivt vil vise seg.
 

Rhesus

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.11.2006
Innlegg
2.466
Antall liker
11
Bananer!
De inneholder forøvrig serotonin.

- Det är en fågel! Ne'eh, det är et plan,  Nej, det är en superbanan!
 

oddgeir

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.10.2005
Innlegg
7.597
Antall liker
10
I mellomtiden vil jeg anbefale alle som ikke er teknisk anlagte om å sitte seg på en restaurant og ta årers første, andre, tredje og fjærde utepils og vente på at svaret på gåten intuitivt vil vise seg.
Tiltredes.

Dette er forsøkt med stor hell denne uken, og kan anbefales.

Den femte er heller ikke å forakte, i selskap med en Gammel Dansk. 8)
 
G

Gjestemedlem

Gjest
Dagens desiderte opptur var å få selvangivelsen i postkassen, med en totalt uventet og solid sum beregnet i retur fra myndighetene. ;D

WAHEY!
 
O

om.s

Gjest
Dagens desiderte opptur var å få selvangivelsen i postkassen, med en totalt uventet og solid sum beregnet i retur fra myndighetene.  ;D

WAHEY!
Denne glad meldingen fikk jeg og i går ;D forövrig gleder jeg meg idag over det gode väret og en dag på jobben!..

mvh
 

rolfozzy

Æresmedlem
Ble medlem
01.11.2005
Innlegg
16.364
Antall liker
6.561
Torget vurderinger
2
Min yngste sønn som jeg ikke har sett på nesten et år, skal komme og besøke meg i påska. Da ble jeg glad når jeg hørte det.
 

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Innlegg
19.644
Antall liker
8.002
Torget vurderinger
0
Min yngste sønn som jeg ikke har sett på nesten et år, skal komme og besøke meg i påska. Da ble jeg glad når jeg hørte det.

Det var jo en virkelig gladmelding ! :D Håper dere får det fint. ;)
 

Gjest.

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.09.2006
Innlegg
5.904
Antall liker
684
Kona og ungene

At brandy er fin hostemedisin også.

At jeg fikser bassgangen på "Sunday morning coming down" etter endel plunder.

Boka jeg leser: "Cosa Nostra" om mafiaen.

Påske.

Rødvinen "Ken Creek" som ikke gir hodepine.
 

KnB

Hi-Fi freak
Ble medlem
09.06.2003
Innlegg
1.517
Antall liker
108
Torget vurderinger
2
Å kunne gjøre andre glad :)
Pluss en masse masse andre ting.
God påske.
 

oddgeir

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.10.2005
Innlegg
7.597
Antall liker
10
Å surfe avgårde i 7500 fot over Jotunheimern, med solen inn fra venstre, en kopp kaffe ballanserende på dashbordet, og ingen andre lyder i cockpit enn suset av kald jotunheimluft som passerer vingene i 250 km/t.

Å vite at om man skulle lure på hva som skjuler seg bak det fjellet, er det bare å krenge forsiktig over, og endre kursen. ;D

Runway free. 8)
 

Gjest.

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.09.2006
Innlegg
5.904
Antall liker
684
Akkurat det der kan jeg tenke meg er bra. Seilflyging virker som en opplevelsesrik sport. Har Tenkt på å prøve det mange ganger.
 

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Innlegg
19.644
Antall liker
8.002
Torget vurderinger
0
Akkurat det der kan jeg tenke meg er bra. Seilflyging virker som en opplevelsesrik sport. Har Tenkt på å prøve det mange ganger.
Det er helt "digg". Men det er ikke billig og det er vedlig lett å "bli hekta". Så sterkt avhengighetskapende at det sikkert burde komme med advarselmerking !  ;D ;D ;D ;D ;D

Har noen turer i Blanik over Folldalen friskt i minnet etter nesten (?) (huff det er nok mer  :p ;D ) 30 år.  ;D ;D
 
Topp Bunn