Hva hører du på NÅ (musikk)

  • Trådstarter Kaare G. Opsahl
  • Startdato

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Status
    Stengt for ytterligere svar.

    united

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.07.2009
    Innlegg
    24.071
    Antall liker
    32.377
    Sted
    Indre Østfold
    Torget vurderinger
    2
    Mark Selby- Blue Highway (2013)

    Bor i Nashville og jobber mye i countrybusinessen.
    Men som singer/songwriter solo driver han med rootsbluesrock.
    Ny skive.
     

    ErosLoveking

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Innlegg
    15.747
    Antall liker
    3.916
    Sted
    Oslo
    Noen ganger treffer en ekstra godt på platekjøp gjort på ren magefølelse. Denne neopsych-skiva fra Australia har fulgt meg siden den kom ut, rettere sagt ble lisensiert og gitt ut i Europa på det danske kremselskapet Bad Afro. 4 år siden denne siste plata kom ut, men nå er det ting som tyder på at mer er på vei, helt ny singel ble sluppet i forrige uke, krysser fingrene for en ny langspiller.

    The Dolly Rocker Movement - "Our Days Mind the Tyme"

    dollyrocker-movement-500x500.jpg




     

    ErosLoveking

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Innlegg
    15.747
    Antall liker
    3.916
    Sted
    Oslo
    Michigan har gitt grobunn og fostret mye bra rock oppgjennom. De tre afroamerikanske brødrene Hackney fra Detroit startet i 1971 protopunkbandet Death. Ikke mange fargede som er kjent for å spille den slags musikk, med få hederlige unntak, og ihvertfall ikke så tidlig som ´71. For å sitere en eller annen på amerikansk realityTV, "How cool is that?!". Dessverre ga de bare ut en singel, heldigvis for oss finnes det musikkarkeologer som graver frem fra glemselen nettopp slike små skatter, bandet har spillt live igjen, og to album med gjenfunnet materiale er utgitt på propert LP-format. (dette er det beste av de to)

    Death - "... for the whole World to see"
    death.jpg


    15rubi_600.jpg



     
    Sist redigert:

    Townes

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.04.2009
    Innlegg
    15.639
    Antall liker
    10.642
    Sted
    www.skranglefantene.com
    Torget vurderinger
    1
    Holly Williams - The highway (2013)



    Da var denne omsider på spottern. Skjønner det er barnebarnet ja, når åpningslåta heter Drinkin' :)
    Starter lovende. Trenger noen sånne damer i sjangern, nå som Lucinda Williams har gått fullstendig i myra.

     

    united

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.07.2009
    Innlegg
    24.071
    Antall liker
    32.377
    Sted
    Indre Østfold
    Torget vurderinger
    2
    Litt gladmusikk:)

    Bonnie 'Prince' Billy - I See a Darkness (1998)

    [video=youtube;d-xSxWX7_-4]http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=d-xSxWX7_-4[/video]

    Får jo lyst til å flytte inn på Rockefeller 24-25/5, først Will Oldham m/dame og deretter Dream Syndicate.
    Hadde jeg vært ung (noe jeg aldri har vært).:(
     

    Townes

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.04.2009
    Innlegg
    15.639
    Antall liker
    10.642
    Sted
    www.skranglefantene.com
    Torget vurderinger
    1
    Haha! Fy fan for en type Will Oldham er. Kongevideo! Men dette er da en helt annen versjon enn den på plata? (Som det forøvrig er alt for mange år siden eg har spællt)
     

    united

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.07.2009
    Innlegg
    24.071
    Antall liker
    32.377
    Sted
    Indre Østfold
    Torget vurderinger
    2
    Haha! Fy fan for en type Will Oldham er. Kongevideo! Men dette er da en helt annen versjon enn den på plata? (Som det forøvrig er alt for mange år siden eg har spællt)
    Ja en gladere versjon det der, ifølge youtubeteksten var det i forbindelse med en EP som kom i fjor?
     
    X

    X186841

    Gjest
    Willie Dixon

    Den gubben hadde feelingen iorden.

    [video=youtube;qVgoWQuK7qE]http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=qVgoWQuK7qE[/video]
     

    ErosLoveking

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Innlegg
    15.747
    Antall liker
    3.916
    Sted
    Oslo
    hvor bra det er er jeg ikke sikker på, men småsjarmerende er det, med tonnevis av orgel og fuzz. Psych/garage fra Brazil, sunget på portugisisk.

    OS Haxixins - "OS Haxixins"
    Haxixins,+Os_target.jpg

     

    Townes

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.04.2009
    Innlegg
    15.639
    Antall liker
    10.642
    Sted
    www.skranglefantene.com
    Torget vurderinger
    1
    Bubble puppy - A gathering of promises (International Artists, 1968)



    Gav jaggu bare ut ei skive denne gjengen også, var en del av de banda. Er vel noe psych-aktige greier, med en liten teskjei garage i seg. Vokalharmonier som kan minne om CSN og America, men musikalsk er det tyngre og råere.

     

    united

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.07.2009
    Innlegg
    24.071
    Antall liker
    32.377
    Sted
    Indre Østfold
    Torget vurderinger
    2
    Crime and the City - American Twilight (2013)

    Første album på over 20 år på denne gjengen ble spilt inn i Detroit (dagens by?).:)
    Sjefen Simon Bonney (australsk "post-punker") har med et par medlemmer fra gamlebandet og bla. David Eugene Edwards.

    Støyete
    [video=youtube;RO1TWBC0ls4]http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=RO1TWBC0ls4[/video]
     
    T

    tce-teams

    Gjest
    George Jones Favourites Of Hank Willams ( 1962 )
    George Jones favourites of hank williams.jpg


    Streamer gjennom Spotify Premeium.

    Spotify premeium.jpg

     

    ErosLoveking

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Innlegg
    15.747
    Antall liker
    3.916
    Sted
    Oslo
    Det er en grunn til at flere av låtene blir covret av Lyres, og Jeff "Monoman" Conolly har de som en av sine absolutte favoritter, med en ikke helt ulik tilnærming til vokalbruk. Et av de fineste banda fra Nederland ever, vokalist Wally Tax har utrolig snert i stemmen, og gitarist Ronnie Splinter en tøff, primitiv spillestil. Banebrytende i sin tid, ga ut 3 LPer på 60-tallet, drøssevis med singler og fått en fortjent oppmerksomhet og revival på 2000-tallet, og står for min del som en spydspiss innen sjangeren nederbiet.

    Outsiders - "Outsiders"
    THE_OUTSIDERS_-_OUTSIDERS_(Front).jpg





    Jeff "Monoman" besøker grava til Wally Tax sammen med noen nederlandske venner av meg.

    Outsiders med Monoman på vokal, sjekk spikerlyden på gitaren til Ronnie Splinter. Dritfett at de hadde samme soundet, 40 år etter.
    Knall konsertkveld :)
     

    Townes

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.04.2009
    Innlegg
    15.639
    Antall liker
    10.642
    Sted
    www.skranglefantene.com
    Torget vurderinger
    1
    Pickwick - Can't Talk Medicine (2013)

    Så har Seattles beste soulrockeband, endelig levert et godt album. Påstås det.
    De gir meg Black Keys vibber.
    Album of the Month: Pickwick's 'Can't Talk Medicine' | Seattle Met

    Hmm,

    Hvis den låta i youtube klippet er det beste de har å by på, så er ikkje det der ei skive eg kommer til å bruke tid på. Virket dvaskt spør du meg. Boooring.
    Setter heller på noe (garage)soulrock eg vet er bra

    The detroit cobras - Mink rat or rabbit (1998)



    Yup! Jaggu faèn var det bra i dag også. Rachel Nagy har x-faktor.

     

    ErosLoveking

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Innlegg
    15.747
    Antall liker
    3.916
    Sted
    Oslo
    @ Burnt

    jepp, det er mange Outsiders, den nederlandske er de jeg postet over. Ellers har du Outsiders fra Cleveland, Ohio, mest kjent for låta Time Won´t Let Me som er å finne på Nuggets-boksen. Min favoritt amerikanske Outsiders kommer fra Florida, og gjorde to singler, kanonlåta Coming on Stronger, og en bra versjon av Summertime Blues, begge er å finne på Back from the Grave. Så var det et beatband fra Stockholm som kalte seg Outsiders. I Indiana var det Outsiders med fratlåta Go Go Ferrari og sist men ikke minst Outsiders fra NYC, og deres The Guy With the Long Liverpool Hair.

    tror nesten jeg må spille den siste.



    :)
     

    Kjetil_M

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.08.2006
    Innlegg
    2.441
    Antall liker
    1.988
    Sted
    Bergen

    Vedlegg

    Townes

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.04.2009
    Innlegg
    15.639
    Antall liker
    10.642
    Sted
    www.skranglefantene.com
    Torget vurderinger
    1
    Mudhoney - Since we've become translucent (Sub pop, 2002)



    Er noen år siden eg spilte denne nå, men mener å huske at eg likte den ganske godt da den kom - og at den var litt annerledes enn det andre de hadde gjort til da.

     
    T

    tce-teams

    Gjest
    Hører på Headphones by sorgenfri.

    Streamer gjennom Spotify Premeium.

    Spotify Premeium 3.jpg

     

    Tremor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.05.2012
    Innlegg
    1.292
    Antall liker
    876
    Sted
    Tromsø
    Crime and the City - American Twilight (2013)

    Første album på over 20 år på denne gjengen ble spilt inn i Detroit (dagens by?).:)
    Sjefen Simon Bonney (australsk "post-punker") har med et par medlemmer fra gamlebandet og bla. David Eugene Edwards.
    Og Jim White så jeg et sted. Men da blir så spørsmålet: er det samme Jim White som du spilte her om dagen som var på jakt etter en Jesus med skjeve hornhinner?

    James Brown - The Payback (1974)

    The Payback.jpg


    Den kom levert med dagens sitat: 'I don't know karate, but I know KA-RAZY! (yes, we do!)
     

    BurntIsland

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.02.2006
    Innlegg
    8.335
    Antall liker
    10.919
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    2
    @ Burnt

    jepp, det er mange Outsiders, den nederlandske er de jeg postet over. Ellers har du Outsiders fra Cleveland, Ohio, mest kjent for låta Time Won´t Let Me som er å finne på Nuggets-boksen. Min favoritt amerikanske Outsiders kommer fra Florida, og gjorde to singler, kanonlåta Coming on Stronger, og en bra versjon av Summertime Blues, begge er å finne på Back from the Grave. Så var det et beatband fra Stockholm som kalte seg Outsiders. I Indiana var det Outsiders med fratlåta Go Go Ferrari og sist men ikke minst Outsiders fra NYC, og deres The Guy With the Long Liverpool Hair.

    :)
    Rakk ikke sette på videoene dine før jeg postet:eek:; trodde du skrev om "Nuggets" bandet.. Bra jeg får litt voksenopplæring!;)
     

    united

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.07.2009
    Innlegg
    24.071
    Antall liker
    32.377
    Sted
    Indre Østfold
    Torget vurderinger
    2
    Pickwick - Can't Talk Medicine (2013)

    Så har Seattles beste soulrockeband, endelig levert et godt album. Påstås det.
    De gir meg Black Keys vibber.
    Album of the Month: Pickwick's 'Can't Talk Medicine' | Seattle Met
    Hmm,
    Hvis den låta i youtube klippet er det beste de har å by på, så er ikkje det der ei skive eg kommer til å bruke tid på. Virket dvaskt spør du meg. Boooring.
    Setter heller på noe (garage)soulrock eg vet er bra

    The detroit cobras - Mink rat or rabbit (199

    Yup! Jaggu faèn var det bra i dag også. Rachel Nagy har x-faktor.
    Er ikke helt representativt det kuttet, det var det eneste fra plata som var å finne på youtube, sikkert pga seleber gjest.
    Jeg burde nok ha droppa videoen ja.

    PS: Ser at Detroit blir dagens by ja.
     

    united

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.07.2009
    Innlegg
    24.071
    Antall liker
    32.377
    Sted
    Indre Østfold
    Torget vurderinger
    2
    Crime and the City - American Twilight (2013)

    Første album på over 20 år på denne gjengen ble spilt inn i Detroit (dagens by?).:)
    Sjefen Simon Bonney (australsk "post-punker") har med et par medlemmer fra gamlebandet og bla. David Eugene Edwards.
    Og Jim White så jeg et sted. Men da blir så spørsmålet: er det samme Jim White som du spilte her om dagen som var på jakt etter en Jesus med skjeve hornhinner?
    Lurte på det selv, særrlig iom DEEdwards, men kom fram til at dette er en australsk trommis, fra bandet Dirty Tree.
    Han har spilt med Will Oldham, SMog, etc.
    http://en.wikipedia.org/wiki/Jim_White_(drummer)

    Sikkert flink:
    Time Out New York called him "indie rock's drummer of choice", saying, "Those who play with White speak of him with the ardor of religious converts.
     

    united

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.07.2009
    Innlegg
    24.071
    Antall liker
    32.377
    Sted
    Indre Østfold
    Torget vurderinger
    2
    King Khan - Mr. Supernatural (2004)
    MI0002414313.jpg

    Garasjesoul?

    På John Dee i sommer ser jeg, men er nok utabys.:(
     

    Tremor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.05.2012
    Innlegg
    1.292
    Antall liker
    876
    Sted
    Tromsø
    Crime and the City - American Twilight (2013)

    Første album på over 20 år på denne gjengen ble spilt inn i Detroit (dagens by?).:)
    Sjefen Simon Bonney (australsk "post-punker") har med et par medlemmer fra gamlebandet og bla. David Eugene Edwards.
    Og Jim White så jeg et sted. Men da blir så spørsmålet: er det samme Jim White som du spilte her om dagen som var på jakt etter en Jesus med skjeve hornhinner?
    Lurte på det selv, særrlig iom DEEdwards, men kom fram til at dette er en australsk trommis, fra bandet Dirty Tree.
    Han har spilt med Will Oldham, SMog, etc.
    http://en.wikipedia.org/wiki/Jim_White_(drummer)

    Sikkert flink:
    Time Out New York called him "indie rock's drummer of choice", saying, "Those who play with White speak of him with the ardor of religious converts.
    Ah, når jeg fikk summet meg og backtracket til stedet jeg leste det var det nøyaktig dèt du sier som sto der. Rent bortsett fra at bandet heter Dirty Three. :rolleyes: Tror jeg tar en tur inn på discogs og forandrer, de har linket til Jesus White. I prossessen med å finne tilbake lette jeg gjennom noen skiver for å finne creditlista på Wrong-Eyed Jesus fordi jeg mente å huske at han spilte trommer på noen kutt selv der, men det gjorde han ikke. Derimot var det en nokså fasjonabel liste allikevel med navn som Victoria Williams og Joe Henry. Og før jeg visste ordet av det satt jeg og leste forordet hans, virkelig fenomenalt skrevet og ikke noe mindre enn en råbra historie. Må nesten sette den på nå, tenker jeg:

    Jim White - The Mysterious Tale Of How I Shouted Wrong-Eyed Jesus!

    Jim White - Wrong-Eyed Jesus!.jpg
     

    ErosLoveking

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Innlegg
    15.747
    Antall liker
    3.916
    Sted
    Oslo
    King Khan - Mr. Supernatural (2004)

    Garasjesoul?

    På John Dee i sommer ser jeg, men er nok utabys.:(
    skulle til å trykke på "liker" , men blir det riktig? Liker jeg da at du er utenbys, og ikke unner deg en konsert, eller er det fordi King Khan spiller til fest?

    Takk for tips. måtte sjekke lista gitt, og så sannelig, selveste kongen besøker byen, alt for lenge siden. Knakende hyggelig fyr, med livekrutt i bagasjen.
    Og hva skuer mine øyne? New Bomb Turks spiller på samme sted, nøyaktig en uke tidligere. Sommer i Oslo er en god plan, ihvertfall når en er hjemkommen fra Roma et par uker tidligere. :)
     

    Kjetil_M

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.08.2006
    Innlegg
    2.441
    Antall liker
    1.988
    Sted
    Bergen

    janfrt

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.06.2011
    Innlegg
    7.491
    Antall liker
    8.615
    Sted
    Pt. Høvik
    Griffin House - Balls (Evening, 2013)

    1361908702_cover-1.jpg


    Fra Ohio, men bor i Nashville. En meget behagelig plate. Ikke noe revolusjonerende, bare ørevennlig. Videoene som ligger ute er for daffe.
     

    united

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.07.2009
    Innlegg
    24.071
    Antall liker
    32.377
    Sted
    Indre Østfold
    Torget vurderinger
    2
    @ERos: jeg hadde nok blitt rasgal hvis du trykket en 'liker' opp i fleisen min der. ... paus....NOT.:)
    Glipp av konserter gjør jeg heile tida, ikke har jeg veldig sterkt forhold til Khan'n heller, så det går bra.

    Forventer ikke hæla i take' av

    Iron & Wine - Ghost on Ghost (2013)
     

    ErosLoveking

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Innlegg
    15.747
    Antall liker
    3.916
    Sted
    Oslo
    sein middag idag, sånn blir det når Daddy-O styrer familielivet en dag. :rolleyes:
    Sette på noe så sjeldent som en CD. Tivolianlegget får gjøre nytta til matlaging, mens gutta er sjef i stua.

    Har skrevet det x antall ganger tidligere, og gjentar meg til det kjedelige, KENT Soul leverer varene, alltid! Denne gangen er det feitesoul med Mitty Collier som råder kjøkkenet, for en vokal, for et trøkk.

    Mitty Collier - "Shades of Mitty Collier, The Chess Singles 1961 - 1968"


    1368864.jpg






     
    Status
    Stengt for ytterligere svar.
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn