Hva hører du på NÅ (musikk)

  • Trådstarter Kaare G. Opsahl
  • Startdato

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Status
    Stengt for ytterligere svar.

    Jimmy Jazz

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2009
    Innlegg
    2.436
    Antall liker
    3.152
    Sted
    Bergen
    Fant denne i bruktbutikken Samleren i Bergen forleden dag. Har hatt platen engang for lenge siden. Får håpe den står seg fremdeles.
    Frankie-Miller-The-Rock--Full-Ho-436792.jpg

    Frankie Miller - Rock
     

    ErosLoveking

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Innlegg
    15.738
    Antall liker
    3.918
    Sted
    Oslo
    mange skiver innom snurra de siste dagene.

    Den bedre halvdel er og ser gudfaren selv ikveld. Nøyer meg med et tributealbum med scandirockere som covrer en av tidenes virkelig store, mens jeg holder fortet hjemme.Må si jeg ble en smule starstrucked tidligere idag, selveste selveste, kom mer eller mindre stabbende småsliten bortover Torgata sammen med ei dame fra samme planet. Tror jeg skal leve lengre enn lengst på Øyakonserten i 2007. Magisk? Åja. Redd ikveld ville være en nedtur.
    Lovequeen skulle egentlig fotografert Roky på dagen idag, men han er ikke av de enkleste å ha intervjuavtaler med dessverre. Synd, skulle gjerne hatt noen bilder til familiealbumet og et par tre skiver signert. :rolleyes:


    Various - "Children of the Night - What Music They Make"
    3233315.jpg


    linker med et kutt fra nevnte Øyafestival, stikk av frysninger her jeg sitter.

    Og en coverklassiker fra skiva. Faen så bra!
     

    Finbeck

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.10.2008
    Innlegg
    1.500
    Antall liker
    1.135
    Beth Hart 37 Days

    37d-2[1].jpg

    Litt soft detta her men som a sier sjøl good as it gets.
    vinyl
     

    ErosLoveking

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Innlegg
    15.738
    Antall liker
    3.918
    Sted
    Oslo
    Roky-tributen over var strengt talt historie for ca en time siden. Den siste timen er tilbragt med 3 meter bredt lerret og Dream Syndicate live på DVD.

    Instore konsert fra 1982, par livekutt fra LA i1982 og siste halvdel et liveopptak gjort av spansk tv i Madrid, 1984. Sistnevnte svært så høreseverdig.

    The Dream Syndicate - "The Dream Syndicate 1982-1984. The Official dvd Bootleg Series vol#1"
    769390.jpg

    Bare et par uker igjen til konsert nå, her fra Madrid 1984
     

    janfrt

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.06.2011
    Innlegg
    7.491
    Antall liker
    8.618
    Sted
    Pt. Høvik
    John David Souther - Midnight in Tokyo (Entertaiment One, 2012)

    JDSouther2012.jpeg


    Har alltid likt denne karen. Flott stemme, men han har skiftet fullstendig stil og retning de siste årene, til jazz, taffeljazz! Han var mye bedre tidligere (på 70-tallet), synes jeg, med feit øl-vin-co…-California-damer-musikk. Dette blir for daft, men musikerne er ypperlige. Det samme er lydkvaliteten.

    [video=youtube;D-ma_nPOZn0]http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=D-ma_nPOZn0[/video]
     

    tkr

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Innlegg
    20.955
    Antall liker
    29.604
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    John David Souther - Midnight in Tokyo (Entertaiment One, 2012)

    Vis vedlegget 198918

    Har alltid likt denne karen. Flott stemme, men han har skiftet fullstendig stil og retning de siste årene, til jazz, taffeljazz! Han var mye bedre tidligere (på 70-tallet), synes jeg, med feit øl-vin-co…-California-damer-musikk. Dette blir for daft, men musikerne er ypperlige. Det samme er lydkvaliteten.

    [video=youtube;D-ma_nPOZn0]http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=D-ma_nPOZn0[/video]
    Var ikke han et nesten-medlem i Eagles?

    mvh
     

    ErosLoveking

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Innlegg
    15.738
    Antall liker
    3.918
    Sted
    Oslo
    Før jeg trekker opp lerretet for ikveld, og kaster meg over vinylsnurra igjen, må bare innom Rochester´s fineste. Tror de står høyest på ønskelista mi over hva jeg gjerne ser live igjen, aller helst i Oslo neste gang. Noen modnes med stil, og om mulig gir ut plate på 2000-tallet som er bedre enn hva de gjorde 20år+ før det.

    The Chesterfield Kings - "I Don´t Understand...Mystery Trip"

    71LclFiSKqL._SY300_.jpg


     

    janfrt

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.06.2011
    Innlegg
    7.491
    Antall liker
    8.618
    Sted
    Pt. Høvik
    John David Souther - Midnight in Tokyo (Entertaiment One, 2012)



    Har alltid likt denne karen. Flott stemme, men han har skiftet fullstendig stil og retning de siste årene, til jazz, taffeljazz! Han var mye bedre tidligere (på 70-tallet), synes jeg, med feit øl-vin-co…-California-damer-musikk. Dette blir for daft, men musikerne er ypperlige. Det samme er lydkvaliteten.


    Var ikke han et nesten-medlem i Eagles?

    mvh
    Jovisst, han skrev en masse sammen med Don Henley og Glen Frey. Pluss en haug ellers av musikere fra California. Tilhørte mafiaen. De styrte nesten alt. Sammen med Asylum Records.

    Her, den utgivelsen jeg synes er best:

    John David Souther - Black Rose-2.jpg


    [video=youtube;cGErM3YY04M]http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=cGErM3YY04M[/video]
     

    tkr

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Innlegg
    20.955
    Antall liker
    29.604
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    John David Souther - Midnight in Tokyo (Entertaiment One, 2012)



    Har alltid likt denne karen. Flott stemme, men han har skiftet fullstendig stil og retning de siste årene, til jazz, taffeljazz! Han var mye bedre tidligere (på 70-tallet), synes jeg, med feit øl-vin-co…-California-damer-musikk. Dette blir for daft, men musikerne er ypperlige. Det samme er lydkvaliteten.


    Var ikke han et nesten-medlem i Eagles?

    mvh
    Jovisst, han skrev en masse sammen med Don Henley og Glen Frey. Pluss en haug ellers av musikere fra California. Tilhørte mafiaen. De styrte nesten alt. Sammen med Asylum Records.

    Her, den utgivelsen jeg synes er best:

    Vis vedlegget 198926

    [video=youtube;cGErM3YY04M]http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=cGErM3YY04M[/video]
    Strofen "They`ll never forget you `till somebody new comes along" er vanvittig bra, IMO, og har fulgt meg i nesten 40 år.

    mvh
     

    Handsoer

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.03.2007
    Innlegg
    4.052
    Antall liker
    2.036
    Sted
    Sortland
    Får prøve å bidra litt positivt her.....

    Spiller denne nå:
    My_Dying_Bride_Failure.jpg


    My Dying Bride: A Map Of All Our Failures

    Fryktelig god musikk. Om Du prøver bandet for første gang får du prøve å tåle de sakrale melodiene
    i starten av albumet.
    De gir mening etterhvert.

    Dette er musikk med mening.
    Lett underholdning er det derimot ikke!
     

    ErosLoveking

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Innlegg
    15.738
    Antall liker
    3.918
    Sted
    Oslo
    et par Link Wray skiver, 70s for the fun. Et par samlere etter det, obskurt for noen, repetivt for andre, ingen store skribleskrablerier herifra, rent bortsett fra at garagepunk i sin opprinnelige form svinger balle.

    Various - "Get off my Back"
    Get%u00252BOff%u00252BMy%u00252BBack%u00252BFC%u00252BCD%u00252BSZ.jpg



    Various - "Forth Worth Teen Scene! #3"
    51eD76RQzuL._SL500_AA280_.jpg


    lakmustesten over alle
     

    Townes

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.04.2009
    Innlegg
    15.640
    Antall liker
    10.643
    Sted
    www.skranglefantene.com
    Torget vurderinger
    1
    Mye fett der Eros

    Etter en kveld sammen med gamle studie-/bokllektiv kompiser og en trip down memory lane, roer eg ned heme aleine på kjøkkenet og litt nattmat

    Ymse - The Goldwax story vol.1 (Kent, 2001)



    Fullstendig strøkent fra en av Southern Soul's halvglemte labler. Goldwax spydde ut faeèn så mye gull. Se på den line-up'n da! Spencer Wiggins, James Carr, O.V. Wright etc. Men noe av det aller feteste er åpningskuttet med Louis Williams & the Ovations. Sitter her og konstanterer at tross alt, så lever man bra :)


    Innertførtisyver :)
     

    janfrt

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.06.2011
    Innlegg
    7.491
    Antall liker
    8.618
    Sted
    Pt. Høvik
    Ikke kjøp eller spill dette; her skal plateselskapet bare tjene penger. Dirty!

    5016958057084.170x170-75.jpg
     

    Kjetil_M

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.08.2006
    Innlegg
    2.441
    Antall liker
    1.989
    Sted
    Bergen
    That's The Way I Feel Now - A tribute to Thelonius Monk(1984)

    Surrer litt til Jazz. Denne gang en dobbel tribute skive til den geniale Thelonius Monk.
    En vanvittig fet plate med en helt sinnsyk liste av gode musikere.
    Blant annet Dr.John, Donald Fagen, Todd Rudgren, Peter Frampton, Bobby McFerrin, Gil Evens og maaaaaange flere!
    That's the Way I Feel Now: A Tribute to Thelonious Monk - Various Artists : Songs, Reviews, Credits, Awards : AllMusic
    That's The Way I Feel Now - A tribute to Thelonius Monk(1984)

     

    Vedlegg

    united

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.07.2009
    Innlegg
    24.472
    Antall liker
    34.425
    Sted
    Indre Østfold
    Torget vurderinger
    2
    Paul Westerberg - 14 Songs (1993)

    Bra, men låtene er vel på det jevne.

    En av de bedre, syns jeg, rolige
    [video=youtube;sLNiOkMw1nA]http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=sLNiOkMw1nA[/video]
     

    Kjetil_M

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.08.2006
    Innlegg
    2.441
    Antall liker
    1.989
    Sted
    Bergen

    Vedlegg

    united

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.07.2009
    Innlegg
    24.472
    Antall liker
    34.425
    Sted
    Indre Østfold
    Torget vurderinger
    2
    Calexico - Spiritoso (2013)

    Endelig på vinyl, og forbruket av paracet kan reduseres, dette er fløyel for nervesystemet.:)

    som denne
    [video=youtube;7Ig1xvE1YI0]http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=7Ig1xvE1YI0[/video]
     

    Townes

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.04.2009
    Innlegg
    15.640
    Antall liker
    10.643
    Sted
    www.skranglefantene.com
    Torget vurderinger
    1
    Nick Lowe - The convincer (2001)



    Føtti hælvette for en fyllesjuke. Må ha ørebalsam, fra gentelmannen over alle gentlemen. Stilfullt og elegant. Mens paracetforbruket her er på en all time high...

     

    united

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.07.2009
    Innlegg
    24.472
    Antall liker
    34.425
    Sted
    Indre Østfold
    Torget vurderinger
    2
    Paracet må være tredje største oppfinnelsen.
    (Etter hjulet og børsten. Hvis vi ikke skal presse elektrisiteten inn der et sted da.:))

    Tyrone Davis - Can I Change My Mind (1969)

    Også Chcago hadde super soul.:)

    [video=youtube;ZmJ8cuaXSdI]http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=ZmJ8cuaXSdI[/video]

    [video=youtube;zgQKgnw2Cdw]http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=zgQKgnw2Cdw[/video]
     

    united

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.07.2009
    Innlegg
    24.472
    Antall liker
    34.425
    Sted
    Indre Østfold
    Torget vurderinger
    2
    Kjenner at de kjemiske preparatene begynner å virke, litt seig blues nå bare, så blir jeg vel igjen den mannen jeg aldri har vært.

    W. C. Clark - Lover's Plea (1998)

    Austin-blueser som bla. har vært mentor for Stevie Ray.

    en konsertversjon
    [video=youtube;o3Tc6Nih1X0]http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=o3Tc6Nih1X0[/video]
     

    Townes

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.04.2009
    Innlegg
    15.640
    Antall liker
    10.643
    Sted
    www.skranglefantene.com
    Torget vurderinger
    1
    Buddy Miller - Cruel moon (1999)



    En av countrymusikkens aller beste stemmer, gjennom tidene. Seriøst, han er der oppe altså! Hør bare her:

     
    G

    Gjestemedlem

    Gjest
    Rett og slett en flott plate. Behagelig, litt polert men gjennomført bra.

    Generation Love Revival.jpg


    Pop, soul ... litt princeligende til tider.

    fra wiki:

    "32-year old Alain returns on Generation Love Revival to the passion of his youth: the groove. Alain: ‘At fifteen I mainly listened to hiphop artists. Like them I was only interested in rhythm and minimal melody. Those were my roots, that’s the way I started making music. On Generation Love Revival I return to that groove-based way of composing. And of course: I use all the experience of the years in between.’"

    Herlig plate å sløve på sofaen til.
     

    Puma03

    Medlem
    Ble medlem
    10.05.2012
    Innlegg
    34
    Antall liker
    30
    Sted
    Quick Island
    pj20.jpg
    (
    Ølmusikk. Utgitt ifm. 20-årsjubileét i 2011. (er vel egentlig soundtrack til dokumentaren med samme navn som ble laget av Cameron Crowe)
     

    OAlex

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.11.2006
    Innlegg
    3.065
    Antall liker
    1.456
    Sted
    Trondheim
    Various Artists, Black Rio: Brazil Soul Power, 1971-1980



    Hørte denne på en nattklubb for noen år siden. Kjøpte den like etter og la den i en pappeske. Ubegripelig. Dette er perfekt soul groove dancefloor.
     
    Sist redigert:
    Status
    Stengt for ytterligere svar.
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn