danelectro
Hi-Fi freak
- Ble medlem
- 26.08.2010
- Antall liker
- 1.302
Tusen Bitar var vel ikke Lundell, men kredfrie Björn Afzelius?I likhet med mange andre gav jeg opp Lundell med Tusen Bitar,
Sist redigert:
Tusen Bitar var vel ikke Lundell, men kredfrie Björn Afzelius?I likhet med mange andre gav jeg opp Lundell med Tusen Bitar,
Bjørn Afzelius! Min mors aller, aller, aller, aller største musikalske helt. Gud bedre så eg har lidd i oppveksten.Tusen Bitar var vel ikke Lundell, men kredfrie Björn Afzelius?I likhet med mange andre gav jeg opp Lundell med Tusen Bitar,
Stakkars mann!Bjørn Afzelius! Min mors aller, aller, aller, aller største musikalske helt. Gud bedre så eg har lidd i oppveksten.Tusen Bitar var vel ikke Lundell, men kredfrie Björn Afzelius?I likhet med mange andre gav jeg opp Lundell med Tusen Bitar,
Han sang tusen bitar tusen ganger i heimen. Men kem som har skrevet låten aner eg ikkje, men setter en femmer på Bjørn sjøl.
der fikk vi litt av svaret på hvorfor strilen har blitt som han har blittStakkars mann!Bjørn Afzelius! Min mors aller, aller, aller, aller største musikalske helt. Gud bedre så eg har lidd i oppveksten.Tusen Bitar var vel ikke Lundell, men kredfrie Björn Afzelius?I likhet med mange andre gav jeg opp Lundell med Tusen Bitar,
Han sang tusen bitar tusen ganger i heimen. Men kem som har skrevet låten aner eg ikkje, men setter en femmer på Bjørn sjøl.
Det var i alle fall ikke Ulf Lundell som skrev den. Tror nok det var Afzelius sjøl, eller kanskje Åge Aleksandersen ...
Prøver den - fra 1993Ulf Lundell - Vargmåne (1975)
Vis vedlegget 398222
Det ble jammen en til med Uffe.
Enig der United, 80-tallet er ikke fyrens beste 10-år. Tvert imot. Jeg gav han også opp etter Utanför Murarna, dumt egentlig ettersom plata som kom etter den - Måne över Haväng - er rätt bra. Men som du vet er 70-tallet fullt av perler. Det er hauger av gode låter fra 80-tallet også, og det viste seg etterhvert at han kom seg krafitg igjen utpå 90-tallet. Drøssevis med gode plater hele veien til fram til Trunk 2013. Det kan gjerne bli flere for min del.
Vanskelig å skulle plukke ut én video fra debuten så det blir tre - og det er vanskelig nok. Av notalgiske årsaker blir det disse fra det som muligens er hans mest helstøpte album.
Og der rotet jeg meg helt bort, Lundell beholdt jo sin cred mens Affe mistet den. Dokumentaren jeg nevnte var selvsagt om Affe, det er lett å blande samme Hoola Bandoola-er for en som aldri har vært fan. Men når det kommer til nettopp den forbannede Tusen Bitar så er den faktisk ikke så ille, og det var opprinnelig en hit i Danmark for den da ganske unge Anne Linnet. Da skulle fakta være på bordet, tror jeg. Men jeg vet ikke om Linnet faktisk skrev sangen, eller om den ble skrevet for henne.Stakkars mann!Bjørn Afzelius! Min mors aller, aller, aller, aller største musikalske helt. Gud bedre så eg har lidd i oppveksten.Tusen Bitar var vel ikke Lundell, men kredfrie Björn Afzelius?I likhet med mange andre gav jeg opp Lundell med Tusen Bitar,
Det var i alle fall ikke Ulf Lundell som skrev den. Tror nok det var Afzelius sjøl, eller kanskje Åge Aleksandersen ...
Faren er over, det har skyet til. Dessuten har jeg fått mine 15 timer med sol denne sommeren.sikkert ikke dumt, sol er det vel mer enn nok av i Bægen
Nja - velger no denne 7 dager i uken - men den gjelds kanskje ikkje?:Thåström - Skebokvarnsv. 209 (2005)
Vis vedlegget 398265
Jajamen, Thåström. Fantastisk. Kanskje er dette hans beste.
Det er ingen Thåström plate, det er en Ebba Grön plateNja - velger no denne 7 dager i uken - men den gjelds kanskje ikkje?:Thåström - Skebokvarnsv. 209 (2005)
Jajamen, Thåström. Fantastisk. Kanskje er dette hans beste.
Vis vedlegget 398274
Blir hyggelig med slik en rolig rekreasjons-tur, sammen med gode tensing-venner fra nær og fjern.Gratulerer! Jeg er nok hjemme igjen når dere ankommer. Når vi først er inne på emnet, finnes det noen som helst butikker som selger musikk i det området, ikke nødvendigvis vinyl?og der var sannelig festivalpass for Funtastic Dracula i boks.
...
Benidorm, here I come!
Tenkte nok det, ja. Men jeg ender alltid at jeg plukker med meg noe rundt omkring uansett, finner mye rart i antikvitetsbutikker av den penere typen i Altea. Men det blir hovedsaklig klassisk jeg kommer hjem med fra slike steder. Og vi har kjøpt noter i en instrumentbutikk i Altea, Haydns konsert for trompet.Blir hyggelig med slik en rolig rekreasjons-tur, sammen med gode tensing-venner fra nær og fjern.Gratulerer! Jeg er nok hjemme igjen når dere ankommer. Når vi først er inne på emnet, finnes det noen som helst butikker som selger musikk i det området, ikke nødvendigvis vinyl?og der var sannelig festivalpass for Funtastic Dracula i boks.
...
Benidorm, here I come!
Platesjapper tror jeg det er dårlig med dessverre, men jeg kommer da som oftest hjem med en velfylt koffert takket være salg på festivalen, og medbragte leveranser fra Crypt og Soundflat.
Visst f**n er det prog! og spacerock, blues og psykedelia. La den enorme avslutningen Space To Bakersfield gå noen runder, så sitter det. Er helt sikker!(...)Prøver ein annan sak som ikkje var i nærheten av å sitte dei første gongange før den gjekk i gløymeboka
Black Mountain - IV (Jagjgauwar, 2016)
Har jo likt gjengen før, men vetta søren. Fløyter og låter på over 8 minutter. Er vel prog da for faèn?