det ringer fortsatt i øra iblant (det er vel mest et minne), etter "solo"konserten han hadde i Kjellern på den tida. Ingen som dreiv med ørebeskyttelse den gangen.
Det er lenge siden jeg har sett så mye sport på TV i løpet av én dag; fy faen for et slit. Avslutter derfor dagen/natten med rolige og vakre saker fra en gammel kommunist:
Robert Wyatt - Rock Bottom (Virgin Rec., 1974)
Denne har jeg kun på vinyl (dobbel) sammen med Ruth is stranger than Richard; to suverene skiver som nok skal få meg i søvn. Mer sport i morgen. Puuh.
Herre min hatt så mye sport det ble i dag óg. Vasker ut Bjørndalen & Co. med noe som alltid virker: R´n´R! På tide at nedenstående fyr kommer med en ny skive og følger opp denne. Ikke lett, men det er mulig:
G. Thorogood - 2120 South Mich. Avenue (Capitol, 2011)
spelar no gammalknall, eller som AMG skriver: Out to Hunch is a truly singular rock & roll experience; after listening to it, hot dogs will never seem quite the same again
Den surrealistiske dansen Hunch:"Now, if you ain't never seen nobody do the Hunch, you ain't never saw my woman! And I declare, son, you won't never see her! 'Cause I ain't got one!"
CFM - Still Life of Citrus and Slime (In the Red Recordings, 2016)
CFM = Charles F. Moothhart; spilt med Ty Segall og Mikal Cronin. Nå måtte han fikse noe på egenhånd. Så her er første soloalbum og sannsynligvis ikke det siste. Synes dette er bra; melodisk og med masse fet gitarspilling. I Segall-/Cronin-verdenen. Ikke noe for united dette.
Her masse italiensk (?) tull; men det dras faktisk til med litt gitar og munnspill som sitter her og der. Hørt på denne tre ganger i dag og det er øltørst-musikk, men ikke noe mere, og det skal det jo som kjent være:
The Midnight Kings - Band of The Thousand Dances (Wild Honey Rec., 2016)
Vurderte det dithen jeg også, ja. I det hele tatt er det utrolig mye middelmådig+ som kommer ut i år. Slettes ikke dårlig, men den lille ekstra magien er det langt imellom, syns jeg. Iallefall på albumnivå. Iallefall i den gretne gamle hjernen min.
Med dagens nyskivekvote spelt ferdig, kan jeg heller sette på noe skitgammal poppunk
Kjempe plate der de spiller låter fra ymse cowboyer og en fantastisk versjon av Nick Cave's Loom Of The Land.Trivelig gjenhør etter x antall år i hyllen.