It was Nigel Lewis who coined the phrase psychabilly" that later changed to psychobilly' spelling wise. Paul said it was just his brand of Rockabilly...FACT. After the Lewis,fenech split the sound totally changed and it was Never the same again!
Muttern blir 92 i dag og jeg må på huet. Og det litt fort. Ved siden av kona. Bør være frisk og rask til litt lett fyll med mye vin fra Champagne (ikke sjampanje som idioter skriver; det er et egennavn for faen). Som jeg har skrevet tidligere, så er moren min så musikkinteressert at hun husker nesten alt Harald Are Lund serverte på NRK.
Derfor tar jeg en skive for henne:
Family - A Song For Me (Reprise, 1970)
Et suverent album. Suverene melodier og tekster. Chapman vræler og Whitney spiller gitar som man skal i et slikt band. Så både Family og Chapman live, men da ble jeg tatt med ett - ett gram - hasj; og havnet på glattcelle. Med en helvetes bot. Jævla snut.
Forstår ingenting av Opeth-fans som var skuffa og vonbråtne etter 'Heritage' og 'Pale Communion' da de plutselig ble et prog-band.
-- neste: polsk prog: Riverside.
Nei - faen, har en John Cage cd jeg må høre.
Ikke akkurat prog. Eller rock. Eller pop. Jeg mener det er musikk - men mange er nok uenige med meg i det.
Ok - så nå hva tråden heter.....
Da ble kanskje dette feil: