OK. Men jeg tror det varierer noe mht prising. Har kjøpt en del brukt fra UK via Discogs og samtlige var vært veldig rimelige og i ok tilstand.Jeg var i London for 10 dager siden og stort sett kjøpte jeg kun ny vinyl fra Blue Note og OJC. Alt interessant brukt på vinyl var alt for dyrt, og er dyrere enn i Norge.
Dette er en utrolig god LP.
Vel, jeg husker ikke navnene på butikker, jeg har ikke hatt mye tid til vinylhandel, men jeg klarte likevel å finne 4-5 vinylbutikker i London. To av dem var i Soho, en i Candem var stengt og den siste var på Nothing Hill. Jeg handlet bare i de to første som var i Soho. Den på Nothing Hill var kun spesialisert på funk og soulmusikk. Det største problemet med brukt vinyl i London, foruten høye priser, er at du ikke får tak i vinylen direkte å se på. I hyllene, eller rettere sagt i vinylboksene, er det kun et skannet bilde av vinylen og du må gå til selgeren og spørre selgeren om hver enkelt vinyl for å se på den og vurdere tilstanden. Jeg giddet ikke fordi det kunne ta tid å finne plater på lagerrommet. Derfor kjøpte jeg kun ny vinyl, den trengte ikke ekstra sjekking. Jeg tror ikke det er det samme salgssystemet i alle vinylbutikkene i London, men sånn var det der jeg var.OK. Men jeg tror det varierer noe mht prising. Har kjøpt en del brukt fra UK via Discogs og samtlige var vært veldig rimelige og i ok tilstand.
Siden du nylig var i London: Har du tips til noen bruktsjapper med vinyl med god kvalitet?
Takk for svar. Jeg prøver å finne noen platebutikker i London og kanskje også i Oxford.Vel, jeg husker ikke navnene på butikker, jeg har ikke hatt mye tid til vinylhandel, men jeg klarte likevel å finne 4-5 vinylbutikker i London. To av dem var i Soho, en i Candem var stengt og den siste var på Nothing Hill. Jeg handlet bare i de to første som var i Soho. Den på Nothing Hill var kun spesialisert på funk og soulmusikk. Det største problemet med brukt vinyl i London, foruten høye priser, er at du ikke får tak i vinylen direkte å se på. I hyllene, eller rettere sagt i vinylboksene, er det kun et skannet bilde av vinylen og du må gå til selgeren og spørre selgeren om hver enkelt vinyl for å se på den og vurdere tilstanden. Jeg giddet ikke fordi det kunne ta tid å finne plater på lagerrommet. Derfor kjøpte jeg kun ny vinyl, den trengte ikke ekstra sjekking. Jeg tror ikke det er det samme salgssystemet i alle vinylbutikkene i London, men sånn var det der jeg var.