Jepps! Hinsides bra!Hva kanskje med samme låta som den over da, Deph?
[video=youtube;kGdmY0N1qZA]http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=kGdmY0N1qZA[/video]
Enig, jeg foretrekker nok den, sjøl.og Van Morrison/Them´s versjon er heller ikke dum. Ikke funky som Brown, men ganske så skarp.
Den plata er bra ja, Doktor.Skal jeg poste i denne eller den andre tråden?
Jeg hører på Black Keys; Black Door. Det er bra!
Dette er debuten som har vasket seg. Boozefueled sumpparanoia fra Sydneys bakgater. Så beistene i Austin for noen år siden, og de står fortsatt på beina utrolig nok, bourbon-navnet bæres med rette.
The Beasts of Bourbon - "Axeman´s Jazz"
Da er den igang. Later som om klokken er halv ett.Marty Cooper - I Wrote a Song: The Complete 1970s Recordings (2012)
Småsoft countrypop, men skikkelig bra sådan (ikke den glatte varianten).
Veteran singer/songwriter, som bla. på første halvdel av 60-tallet dannet The Shacklefords med Lee Hazlewood.
Sjekket denne på sengekanten i går kveld, inntil øgene måtte gi tapt. Jo, dette kan man like. Tenkte: "Jøss, det er jo som om vi har fått vårt eget Tinariwen".Ved siden av The Good, Bad and the Zugly´s LP er neste band ut mine to foreløpige norske favorittutgivelser i år.
Ørkenrock og afrikansk blues tatt hjem til det kalde nord, med en platetittel som passer. Spennende prosjekt mellom Jens Carelius og Arild Hammerø i freemste rekke, og en gjeng jeg tror vi får høre mer fra i fremtida. Ekstra moro er det at min kompis Erik som står bak det lille plateselskapet Jansen Plateproduksjon nok engang gir ut et band/artist som høster lovord og oppmerksomhet rundt om.
Atlanter - "Vidde"
Atlanter – Vidde
Fantastisk bra TownesStack - Above all (1969)
Visstnok en av de sjeldnere skivene som er der ute. Har du en original av denne sitter du nok på en pen sum penger om du velger å la den bytte hender. Angivelig opprinnelig trykket i 20 eks. og i dag et hinsides skattet samlerobjekt.
Musikken er tung psych, med masse herlig fuzz. Los Angeles band, med medlemmer som hadde fortid i ymse surf og garage konstellasjoner. Skiva åpner med en cover av Leiber/ Stoller gobiten Poison Ivy, som the Coasters hadde en suveren versjon av ca 10 år tidligere. Ellers er det eget materiale, og det er gode ting.
]
Hey!! En tråd jeg bare kan linke til noen bilder fra nett - fra alt jeg hører mens jeg skriver her på HFS. Dette blir det plenty med innlegg avSkal jeg poste i denne eller den andre tråden?
Hva er forskjellen? Er det partier en skal gi sin tilslutning til? Får de som poster her også poste i den gamle? Og får de som poster i den gamle poste her? Er det påskefargen det kommer an på?
Jeg hører på Black Keys; Black Door. Det er bra!
Løsner litt i andre låta - selv med Black Sabbath pastisjen (!), best med vokal.