Hva hører du på NÅ (musikk)

• Trådstarter Kaare G. Opsahl
  • Startdato

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Status
    Stengt for ytterligere svar.

janfrt

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.06.2011
    Antall liker
    8.619
    Sted
    Pt. Høvik
    Sett litt på fotball ikveld og han kommentatoren på NRK3 må jo ha røyka ett eller annet. Han ser stadig ting jeg ikke ser:
    Folk på bærtur, det er da ikke noe bær på fotballbanen ?
    Der kjører de en overgang,ække en jævla bil utpå der, jeg ser bare en flokk svette folk i shorts løper som gale.
    (navn) ligger ute på venstrekanten, alle jeg ser står da oppreist ??
    ++++

Sett fotball jeg óg. De spelleraene (som det heter nå, iflg. Tom Nordlie oa), så har fotballspillere lange baller. Noen t.o.m. korrekte baller. Stokkingen av ordene gikk heeelt i ball ikveld. Hvor har de fått språket fra? Dette er nemlig ikke dialekt.

Får finne frem en skive.

janfrt

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.06.2011
    Antall liker
    8.619
    Sted
    Pt. Høvik
    Her en for meg ukjent dame som jeg vil tippe har et stort potensiale:

Colleen Rennison - See the Sky About to Rain (Continental Rec. Services, 2014)

9929674.jpg

Kanadisk og kun 25. Flott stemme, lett blanding av Country- og Soulfeeling. Starter med en utmerket versjon av The Bands "All a Glory". Og har med "Stage Fright". The Band-fan. Og "Coyote" av Joni Mitchell. Meget bra den óg.

Er hun litt mer kresen med låtutvalget fremover, altså beveger seg utenfor allfarvei og blir råere (i stemme og gitarer), så kan dette gå bra. Tror jeg (temmelig sikkert :)). Aner ikke hvem musikerne er, men det er topp fremført. Det virker som hun vet hva hun driver med. Platen blir bedre og bedre utover.

[video=youtube;wKYurU0paic]https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=wKYurU0paic[/video]

Sist redigert:

janfrt

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.06.2011
    Antall liker
    8.619
    Sted
    Pt. Høvik
    Her noe grusomt, før det er på huet:

Yes - Heaven and Earth (Universal, 2014)

1403519039_1.jpg

Jeg har mange Yes-plater fra 70-tallet. Da det ble 1975 (og senere) gikk alt, absolutt alt, i dass. Denne utgivelsen er det respektløst å utgi. Alle de opprinnelige gutta er med, bortsett fra Jon Anderson. For noe dritt. De burde skamme seg. En advarsel dette, m.a.o.

[video=youtube;ZuI2fev8omE]https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=ZuI2fev8omE[/video]

BurntIsland

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.02.2006
    Antall liker
    12.908
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    3
    Cabaret Voltaire skive som samler låter fra hele perioden 1978 - 1985;

#7885 Electropunk to Technopop (2014)

cover.jpg

Townes

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.04.2009
    Antall liker
    10.643
    Sted
    www.skranglefantene.com
    Torget vurderinger
    1
    Bloody hammers - Under Satan's sun (Napalm records, 2014)

Denne begynner riktig så koselig. Og coveret er jo også skikkelig fint.

bluesbreaker

Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Antall liker
    65.151
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Likte denne som janfrt tipset om:)
    [video=youtube;uIhDILaxLxw]http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=uIhDILaxLxw[/video]

janfrt

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.06.2011
    Antall liker
    8.619
    Sted
    Pt. Høvik
    Ukomplisert sommermusikk med en kald en:

Tom Petty & The Heartbreakers - Live 2013 (WB, 2014)

Tom-Petty-2.jpg

11 låter, hvorav de fleste ikke er de gamle ihjelspilte hit´ene. Gjør en bra versjon av L. Feats "Willin´". Jævlig bra lyd.

[video=youtube;BW9OgTUw4VA]https://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=BW9OgTUw4VA[/video]

Fra fjorårets turné; ikke så bra lyd, nei.

janfrt

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.06.2011
    Antall liker
    8.619
    Sted
    Pt. Høvik
    Jim Mize - S/T (Fat Possum, 2014)

0895102002850_600.jpg

Hvis du er på jakt efter behaglig sommer-rock med masse gitar og gode melodier, så kan denne karen (57) fra Arkansas kanskje passe? Spilt den to ganger i dag og det er bra. Bl.a. Jimbo Mathus bidrar.

OT: Ser på pøbelfotball med TV-lyden av. Nå var det en kar som (med overlegg) beit en annen?!

janfrt

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.06.2011
    Antall liker
    8.619
    Sted
    Pt. Høvik
    Spilte tidligere i Drivin´N´Crying:

Aaron Lee Tasjan - Crooked River Burning (Rockwood Music Hall Rec., 2014)

ALT.jpeg

Virket veldig enkel og litt tafatt efter første runde, men har kommet seg betraktelig. Kan vel kalles Americana. EP.

[video=youtube;hN8mWfr0UFo]https://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=hN8mWfr0UFo[/video]

Zombat

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.10.2010
    Antall liker
    802
    Sted
    Trøndelag
    Torget vurderinger
    1
    Nicki Bluhm and the Gramblers (2013)

92653637.jpg

Lett, rytmisk og melodiøst. God stemme på dama.

[video=youtube;LC4GufIBps8]https://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=LC4GufIBps8[/video]

janfrt

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.06.2011
    Antall liker
    8.619
    Sted
    Pt. Høvik
    Jimmy Reed - New York City Tunes (Bartollomeos Rec., 2014)

4053166897881_600.jpg

Denne utgivelsen vet jeg intet om, bortsett fra at det er bra låter og fin-fin lyd (på Qobuz). Det er jo snart 40 år siden han døde. Noen som vet noe om denne utgivelsen?

[video=youtube;Dd-o_kLONVI]https://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=Dd-o_kLONVI[/video]

Her er lyden mye dårligere enn på platen. Den gode feelingen er dog alltid tilstede.

X

X186841

Gjest
    The Holydrug Couple- We're Gonna Die

Da røyk Italia ut , da får man håpe på Tyskland.

janfrt

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.06.2011
    Antall liker
    8.619
    Sted
    Pt. Høvik
    Da sønnen min og jeg dro hjem fra Surnadal sist søndag, hørte vi på Harald Are Lund og derefter Thomas Felberg på P13. Felberg er suveren, han er nå inne i noe han skal holde på hele (?) sommeren mens HAL har ferie, og det er "The Freak Rock Scene" i Wales. Eller WjWaajles som han uttaler det. Masse rare (og ukjente for meg) band som presenteres.

Nå er det bandet Man som skal gås efter i sømmene. Platen "Be good to yourself at least once a day" spilles igjennom og kommenteres så nøye at han glatt hadde vunnet i "Kvitt eller dobbelt" i sjangeren "Hva er det mest unyttige du kan?". Veeel, jeg har denne platen, innkjøpt da den utkom. Gadd ikke ta bilde, men det inneholder en fin oversikt over walisiske band på den tiden:

Man - Be Good to Yourself at Least Once a Day (UA, 1972)

1454216412_66c9a717ae_z-2.jpg

[video=youtube;gw0DQqCA9UE]https://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=gw0DQqCA9UE[/video]

"I like to eat bananas,´cause it got no bones, I like to smoke Marijuana,´cause it gets me stoned".

ErosLoveking

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Antall liker
    3.918
    Sted
    Oslo
    streamer mye usansynlig fet garage(punkrock) for tida. Skal komme tilbake med detaljer.

The Painted Ship - "And She Said Yes"

X

X186841

Gjest
    [h=3]http://bymrecords.com/releases/10[/h]
    Virker vanskelig å få tak i, eneste stedet jeg fant den der det ikke sto out of stock.

Hørte igjennom hele platen ("Awe") på Spotify og det var jo skikkelig bra. Søkte litt efter vinyl, men fant ikke en dritt. Forslag?

ErosLoveking

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Antall liker
    3.918
    Sted
    Oslo
    litt disig start på dagen idag. Mens resten av familien har gått i forveien, en kopp te og sentralen ett kvarters tid før dagens første dukkert. Streamer via TuneIn Radio (anbefales fortsatt på det varmeste) på iphone.

Søkte litt rundt for noen dager siden, tenkte favorittkanalen Beyond The Beat Generation skulle få litt avveksling, kom opp med en "kanal" som heter Dynamite Garage. Dritfet, nesten som å ta ett übersjæft destilat fra egen samling om jeg skal påpeke det selv. *host*
    Erkegarage, ispedd noen avstikkere her og der rundt samme tid, med kongelåter på ei snor i timesvis. Etter et kjapt googlesøk, har sitt utspring i Mjøndalen (!!) av alle verdens steder. Gjett om jeg er en smule nysgjerrig nå, det hardbarka garagemiljøet i Norge er ikke så stort.

Følgende tre spilt på rappen mens posten her ble skrevet.

The Sparkles

The Lost Souls

The Original Starfires

ble visst en fjerde låt ja, Back From The Grave-klassiker som er på den svært ettertraktede Orlyn-labelen. (Me want big time!!)

The Noblemen

Townes

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.04.2009
    Antall liker
    10.643
    Sted
    www.skranglefantene.com
    Torget vurderinger
    1
    White reaper - White reaper (Polyvinyl, 2014)

Mistenkelig likt cover som Japandroids har på sine utgivelser. Samme label forklarer kansje det?

janfrt

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.06.2011
    Antall liker
    8.619
    Sted
    Pt. Høvik
    20 kutt og over én time lang denne:

Jim Lauderdale - I´m a Song (Sky Crunch Rec., 2014)

Jim-Lauderdale-070114.jpg

Mer Country enn tidligere, synes jeg. Blir mye likt, men det finnes perler her. Kunne blitt et (nesten) topp enkeltalbum med f.eks. 12 kutt. Bra tekster. James Burton og Al Perkins er med hele veien.

[video=youtube;bLez5RYQvUQ]https://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=bLez5RYQvUQ[/video]

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    71.349
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Transplants - In a War Zone (2013)

Har blitt litt sløkkere på den litt tøffere del av rocken de siste årene. Desto bedre når noe treffer skikkelig. Disse gutta ga ut sitt første album i 2002, men har likevel kun gitt ut tre album. Skummelt nok har de betegnelsen supergruppe, som definitivt ikke alltid er særlig vellykket, noe som sikkert forklarer få utgivelser ved at de er opptatt med andre prosjekter med sine respektive grupper. Dette er etter min mening en god saus av punk, rap og hip hop, noe som egentlig gjør meg skeptisk, men dette fungerer skikkelig for meg!!!

Vedlegg

• Liker
    Reaksjoner: 2m

bluesbreaker

Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Antall liker
    65.151
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    En av fjorårets favoritter.
    [video=youtube;949PkjZZWxk]http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=949PkjZZWxk[/video]

clash

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.05.2007
    Antall liker
    3.427
    Sted
    Drammen
    Eels - Beautiful Freak. 1996.

IMG_0735.JPG

Da er denne å få tak i på vinyl igjen. 1.press koster skjorta og litt til.
    Får vel en god innføring i Eels forunderlige musikalske verden med denne. Hummer og kanari.
    Viste vel ikke helt hva jeg skulle tro da denne dukket opp i 96.
    Mulig man kan strekke seg så langt som et lite mesterverk, for oss som setter pris på Eels.
    Her er forresten både munnspill og Steel gitar i løpet av de to første låtene på side 2. Det burde holde. :)

janfrt

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.06.2011
    Antall liker
    8.619
    Sted
    Pt. Høvik
    Michael Rank & Stag - Deadstock (Louds Hymn, 2014)

Deadstock.jpg

4. soloutgivelsen. Ca. 50/50 akustisk og elektrisk; der det elektriske er best synes jeg, men, for all del, dette er uansett bra.

clash

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.05.2007
    Antall liker
    3.427
    Sted
    Drammen
    Natural Child - Dancin` With Wolves. 2013.

IMG_0736.JPG

Da er denne i hus på riktig format, og etter 3 låter høres det riktig så bra ut.
    Som de så fint sier; Don`t the time pass quickly.........:rolleyes:

Status
    Stengt for ytterligere svar.
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn