Så igjennom noen bilder på jobben i går, hvilke jeg egentlig gjør hver dag da, dukka opp noen blinkskudd av gode gamle Willy. Sitter nå og går igjennom en hylle med uregistrerte skiver i discogs, omsider har Paperback Shadows kommet inn, er ikke noe annet enn å legge den på tallerkenen og fordøye.
RIP Willy
Norges ukronede trashkulturkonge.
The Willy B. Guitar Review - "Paperback Shadows"
Vis vedlegget 298073
Jeg har klikket for mange "Liker". Uansett willy b var av de store. Fin påminnelse; bare å hente frem vinylen. VPIen er på vent, men Philips og DUAL duger. Ha en god lakenskrekknatt.
Regner med at det samme skjer her.
jo takk, lakenhorror skal man ikke kimse av.
Willy B var stor, dessverre er det lengre enn langt mellom hans type. Glad for at jeg kjente han, og kjenner noen til av hans type. Kulturelle outcasts som har hjertet med seg i hva de gjør og står opp for.
UFFA 1990. 17 år gammal, fredag klokka 1800, Willy B. harver løs med barberblad på gitaren, The Rumblers aka The Nomads, skitfulle, hoier på gitarfantomet fra Grorud, kompiser og fans, mektig den gang for en kid fra Orkdal som har lurt seg avgårde til Nidaros by for Roll, men mest Rock. Sju timer senere, The Rumblers aka The Nomads, om mulig enda mer sveiseblinde, katastrofe på scena, bare tull. Willy B. på "ungdomshus" og et annet svenskt band, Union Carbide Productions satte griller i hodet på en landsens jomfrugutt......
en notfote, Willy B. og The Nomads gjorde en felles gig på Samfundet året etter, langt mer friskere svensker tiltede.