I
ijustpop
Gjest
Der fikk du meg til å le høyt rolfozzy.
Denne forsto jeg ikke:Geir_Bjerkaas skrev:Hallen har et 400 Volt strømanlegg, med overganger ut til 230v. Vaktmesteren virket litt usikker, men fant frem materiellet. Etter å ha lagt ut strømkablene, koblet vi til lyd og lys. Pang!! 400 volt ut på utstyr som er beregnet på 230 går dårlig.
Jeg er på tynn is her: Kan ikke noe om hvordan dette ordnes. Det jeg kalte en trafo som skulle stå imellom, var vel da bare et koblingsstykke? Kunne se mer ut som det ja. Resultatet var veldig overbevisende, jeg forsto fort at noe var galt ja.Trondmeg skrev:Denne forsto jeg ikke:Geir_Bjerkaas skrev:Hallen har et 400 Volt strømanlegg, med overganger ut til 230v. Vaktmesteren virket litt usikker, men fant frem materiellet. Etter å ha lagt ut strømkablene, koblet vi til lyd og lys. Pang!! 400 volt ut på utstyr som er beregnet på 230 går dårlig.
Ved 3-fase må du bruke trafo fra 400V til 230V.
Ved 1-fase har det ingen betydning da man tar ut 230V mellom fase og nøytralleder.
Er det en triksi overgang fra 400V 3-fase til 230V en-fase som hadde sterk tilstedeværelse av 2 faser på bekostning av savnet N-leder?
Hvordan får du til det :johnnygrandis skrev:Jeg har det med å ødelegge signalkabler....
2 stk iløpet av 6måneder, fryktelig irriterende
MVH Johnny
Lo så jeg fikk tårer i øynene. Det var ikke vanskelig å forestille seg etterfølgende snatring i elementet. Nervøse skyttere i franske linjer, kanskje?Et Seas Excel 6,5" element. Gikk skikkelig i bånn på 1812-ouvertyren ved ca 1/2 volum på preamp. Kanonskuddet ble etterfulgt av spredt rifleild som ikke sto i partituret. Litt mye gain i effektforsterkeren, kanskje.
Elektrokompaniet XLR kabelen røk ene loddinga, ikkeno problem å lodde men sparer heller loddinga til en annen gang.limvingen skrev:Hvordan får du til det :johnnygrandis skrev:Jeg har det med å ødelegge signalkabler....
2 stk iløpet av 6måneder, fryktelig irriterende
MVH Johnny