Hva har du på din RB700?

empty

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
17.06.2003
Antall liker
7
Sted
Moss
Torget vurderinger
2
Hei.
Jeg er nysgjerrig på hva slags pick-up folk har og har hatt på sin RB700.
Selv skal jeg montere en Goldring Elite en av de nærmeste dagene. Den erstatter en AT OC9. Det blir spennende. Jeg prøvde en Wilson Benesch Ply, men det fungerte dårlig. Jeg skal ikke påstå at det var en dårlig arm/pick-up kombinasjon, for det kan ha vært andre ting som spilte inn.
Kom gjerne med erfaringer, positive og negative. Hvor langt kan man egentlig gå med denne armen? Utover høsten/vinteren har jeg planer om å legge noen kroner i ny pick-up, og det er noen kandidater i 10-15 000kr klassen. Ortofon er en av dem. Jeg ser den blir solgt i pakke med P7 og Ortofon Kontrapunkt C. Det synes jeg virker spennende. Noen som har gått for denne? Kom med synspunkter folkens.

Hilsen Tommy

plinius

Overivrig entusiast
Ble medlem
10.06.2003
Antall liker
97
Sted
Drammen
Torget vurderinger
54
Jeg har en p7 med kontrapunkt c. Mener at dette er en veldig god match.

rolfozzy

Æresmedlem
Ble medlem
01.11.2005
Antall liker
7.079
Torget vurderinger
2
Jeg brukte Dynavector DV20X på min RB700. Det spilte veldig bra det.

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Antall liker
277
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
Elite låter bra i Rega-arm (RB300) som jeg har hørt. 10-15k i pu er vel noe optimistisk; god sjanse for å bli skuffet skulle jeg mene; en pickup verdt mer enn hele platespilleren/arm/psu er vel noe ubalansert. Er det en P5?

Enig i at DV20x, ATOC9, endel Ortofon osv er evig gode nok pu'er for å oppnå det fulle potensialet fra denne spilleren. NB; om du ikke har vegghylle, så er det er god lydmessig oppgradering for Rega (om det er en P5 da).

Mvh Vidar P

empty

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
17.06.2003
Antall liker
7
Sted
Moss
Torget vurderinger
2
Hei.
Jeg har en P7, og den står på vegghylle. Den er vel hakket vassere enn P5, men samarbeidspartnere må selvfølgelig velges med omhu. Komboen P7 og RB700 bør vel kunne håndtere litt tøffere pick-uper enn P5. Kontrapunkt C er etter det jeg forstår en ganske avslørende sak, så jeg regner med spilleren takler andre partnere av dette kaliberet. Wilson Benesch Ply, som ikke funket, er ganske likt priset, men kanskje stivere. Da jeg prøvde den stod Regaen på et annet underlag, som i ettertid har vist seg å være ganske ubrukelig. Det kan godt hende at det var det som var årsaken til at det ikke fungerte. Det får jeg desverre ikke vite. Men, det er selvfølgelig en grunn til at jeg spør. Jeg vil gjerne lære litt av andres erfaringer.

Hilsen Tommy

Vidar P skrev:
Elite låter bra i Rega-arm (RB300) som jeg har hørt. 10-15k i pu er vel noe optimistisk; god sjanse for å bli skuffet skulle jeg mene; en pickup verdt mer enn hele platespilleren/arm/psu er vel noe ubalansert. Er det en P5?

Enig i at DV20x, ATOC9, endel Ortofon osv er evig gode nok pu'er for å oppnå det fulle potensialet fra denne spilleren. NB; om du ikke har vegghylle, så er det er god lydmessig oppgradering for Rega (om det er en P5 da).

Mvh Vidar P

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Antall liker
277
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
P7 ja, selvfølgelig. Jeg surret, beklager. Den er kapabel for bedre pu'er ja.

På den annen side; fins det noe mer overpriset enn eksotiske MC-pu'er? :) (..sier han som selv går i fella og kjøper dyr pu hver gang)

Mvh Vidar P

Valentino

J. Brünnhilde
Ble medlem
23.04.2008
Antall liker
27.286
Sted
Ottestad
Torget vurderinger
1
Jeg skulle mene at det finnes hifidingser som er mer overpriset enn eksotiske pickuper.

Er det noen som bruker Regas pickuper på RB700? Jeg likte godt Elys 2 på min gamle Planar 3 med RB300, så jeg leser gjerne erfaringerfra de høyere Regasfærer.

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Antall liker
277
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
Enig, det hadde vært moro å høre. Rega Apheta hadde nok også vært høyt på lista mi om jeg skulle vurdert pu til P7. Den har fått noen riktig storveies omtaler her og der, men det har blitt nevnt at den kan være litt systemavhengig. Men hva er vel ikke det.

Skjønner deg godt Valentino; Elys 2 er en god pu som passer de rimeligste Rega-spillerne som hånd i hanske imo :)

Mvh Vidar P

Bach_Man

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.04.2005
Antall liker
317
Torget vurderinger
3
En MC er i hvert fall en kunst i seg selv å produsere, i motsetning til f.eks. passive preamper og snakeoil-kabler. Da Hifi News besøkte Regafabrikken kom det frem at det er to stykker hos Rega som er kvalifisert til å bygge MC, og de lager seks stykker i uken, mens det til sammenligning kan lages 50 MM for dagen.

terryboy

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.06.2003
Antall liker
878
Torget vurderinger
1
rolfozzy skrev:
Så lenge budsjettet som ble estimert av trådstarter ville jeg anbefale neste steg på Dynavectorstigen som da er DV XX-2 MKII. Jeg har hørt denne (XX-2 MKI og XX-1) i RB300, RB600 og RB1000, og jeg synes at den synergi som skapes mellom DV og Rega her er helt i øvre divisjon. Mener å huske fra en annen tråd at man kunne bestille DV XX-2 for under NOK 10.000 fra en eller annen fransk forhandler, men har faktisk ikke hørt bedre kombinasjon i egen RB600 enn den nevnte PU selv med veiledende normalpris på rett i underkant av 15.000 heller.

affen

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
15.12.2005
Antall liker
20
Torget vurderinger
4
Har nå hatt min xx2 i mkII i en og en halv mnd. I mine ører er dette en kjempematch med en P7 med Rb 700. Selv om den ikke på langt nær er innspilt ennå, så leverer xxII en lydkvalitet som med god margin overgikk alle mine forventninger. Rett og slett en fantastisk god PU som jeg på bakgrunn av min vurdering vil anbefale deg å vurdere ved kjøp av ny. Som det nevnes i et annet sted i tråden er dnne PUen å få kjøpt fra www.jazzybird.com til
under 8.200 kr. Etter min vurdering et kjempekjøp.

JanOlav

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.12.2005
Antall liker
1.151
Sted
Sandefjord
Torget vurderinger
15
terryboy skrev:
rolfozzy skrev:
Så lenge budsjettet som ble estimert av trådstarter ville jeg anbefale neste steg på Dynavectorstigen som da er DV XX-2 MKII. Jeg har hørt denne (XX-2 MKI og XX-1) i RB300, RB600 og RB1000, og jeg synes at den synergi som skapes mellom DV og Rega her er helt i øvre divisjon. Mener å huske fra en annen tråd at man kunne bestille DV XX-2 for under NOK 10.000 fra en eller annen fransk forhandler, men har faktisk ikke hørt bedre kombinasjon i egen RB600 enn den nevnte PU selv med veiledende normalpris på rett i underkant av 15.000 heller.
Er nok sikkert en god kombinasjon det.
Vil bare påpeke at det er en Dynavector PU i mellom de to som du nevner; Karat 17D2MKIII. ;)
Koster vel rundt 7000 tror jeg.

empty

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
17.06.2003
Antall liker
7
Sted
Moss
Torget vurderinger
2
Hmmm.
Rega, ja. Den har jeg faktisk ikke tenkt på. Det bør forhåpentligvis være en god match. Sikkert mulig å få en prøvelytt på hos forhandler også. Ellers er det interessant at så mange er storfornøyd med Dynavector på Rega armer. Det åpner seg mange kandidater her, merker jeg. Noen som har prøvd Lyra? Synes Argo i ser veldig spennende ut.

Hilsen Tommy

Chalshus

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Antall liker
4.307
Sted
Horten
Torget vurderinger
8
Dorian spiller meget spenstig i en RB600. Argo er nok litt mer av alt.

Topp Bunn