Hva har du under høyttalerne?

Mellom høyttalere og gulv, hva har du der?

  • Spikes

    Stemmer: 0 0.0%
  • Fjonge myke føtter

    Stemmer: 0 0.0%
  • Ikkeno

    Stemmer: 0 0.0%
  • Alt (eller mye)

    Stemmer: 0 0.0%

  • Totalt antall stemmer
    1

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Valentino

    J. Brünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    29.552
    Antall liker
    23.304
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Godmodig og uformell kartlegging men la den gjerne skli ut i lyriske vendinger om diverse duppeditters fortrinn, som en ekstra oktav i bassen, bedre dybdeperspektiv, forbedret sexliv, og endelig perfekt fordøyelse.
     

    Proffen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.01.2005
    Innlegg
    9.624
    Antall liker
    2.812
    Sted
    Bæææærgen
    Torget vurderinger
    5
    Soundcare føtter med møbelknotter under....
    Prøvde først med blue tac under Soundcare, men det satt jo så inn i helv... ;D Umulig å flytte høytalerne uten at gulvet fulgte med....

    mvh
    Proffen
     

    berxter

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.01.2007
    Innlegg
    5.799
    Antall liker
    4.056
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    Ekte Biltema gummidempere med 8mm gjenger; går rett inn i gjengene til spikesene som fulgte med.

    B
     

    rolfozzy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    01.11.2005
    Innlegg
    16.364
    Antall liker
    6.561
    Torget vurderinger
    2
    Jeg liker kork. Den flyter.
     

    Norlenning

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.03.2007
    Innlegg
    2.463
    Antall liker
    479
    Torget vurderinger
    2
    SD selfølgelig,så laminat og så betong 8)

    mvh Filip
     

    totte

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.04.2007
    Innlegg
    7.296
    Antall liker
    2.499
    Torget vurderinger
    0
    Justerbare spikes under frontene (vanskelig å gjøre noe med da alt fra spike til ht'enes topplate sitter sammen - Wilson benesch arc)

    Tema dempeputer fra Dynabel med påklistrede møbelknotter for friksjonsløs skyving under subene.

    (flytende parkett på gulv)
     

    donnerwetter

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.02.2008
    Innlegg
    1.377
    Antall liker
    105
    Originale Monitor Audio sure geléføtter rett på parketten ;)
     

    janb

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.03.2003
    Innlegg
    937
    Antall liker
    2
    Tack-it/50kg stativ/gummiklosser på det ene paret og spikes på det andre...
     

    relløm

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    17.10.2007
    Innlegg
    305
    Antall liker
    171
    Jeg bruker Audio solution plattformer. Synes det ble økt dynamikk og roligere bakgrunn.
    Er det noen som vet hvordan de er oppbygd .
    Selger sa at han ikke visste om det var sand eller blykuler imellom lagene med finer.
     

    Bjørn ("Orso")

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    03.11.2008
    Innlegg
    11.296
    Antall liker
    2.903
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    2
    For øyeblikket har jeg krakk, bøker og hifi blader (endelig kom hifi bladene til fornuftig bruk). Til vanlig går det i gummi.
     

    Skink_123

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    08.10.2008
    Innlegg
    4.654
    Antall liker
    1.412
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    4
    mellom toppene og stativet har jeg blu-tac, og under hele sulamitten har jeg pulsarpoints. Bassen i dipoelene gikk fra å være bare bass til å bli definert når spiksa kom under. Nå sliter jeg litt med at gulvet har det med å svinge med. Har tenkt å få tak i noen plater å sette det hele på, og så myk demping under det.
     

    Asbjørn

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Innlegg
    37.090
    Antall liker
    36.505
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Clas Ohlssons dørstoppere i ekte gummi på M8 bolter + et strøk akrylmaling for at det skal se sånn nogenlunde ut. Tilsammen 14 gummidingser under høyttalere og sub. Ikke sikker på hvordan det påvirker fordøyelsen, men total kostnad var ca 250 kr for alle 14.

    Edit: ...og så står herligheten på små papirbiter for å kunne skyves bortover gulvet. Med bare gummi vulkaniserer det seg fast til gulvet, og da jeg forsøkte med selvklebende filtputer vrengte de seg løs ved bevegelse. Noen passe store biter matpapir fungerer utmerket.
     
    L

    larkus

    Gjest
    Høyttalere rett på 40mm larvikittheller (spesiell granitt) uten noe som helst i mellom, og tema isolator mellom heller og gulv. Høyttalerene rett på granitten uten noe som helst imellom gir god demping av kabinettet.
     

    norcad

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.02.2006
    Innlegg
    1.262
    Antall liker
    22
    Tema dempeføtter.
    Desidert det beste jeg har forsøkt under mine Seas 3-veis.
    Og når jeg tenker meg om; det eneste! ;D
     

    Karma

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.05.2009
    Innlegg
    2.036
    Antall liker
    160
    orso skrev:
    Til vanlig går det i gummi.
    Det er nok det sikreste , ja! Det kan nemlig være noe i dette at rock musikk kan lede til utskeielser av ymse slag.. ::)
     

    Troya

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    06.04.2008
    Innlegg
    115
    Antall liker
    8
    Jeg har hatt problemer med bass og lydbilde, se tråden om "Råd til ny forforsterker ---" eller hva det nå var. Kjøpte 2 svintunge marmorheller og satte under da bassporten av Focal 1037Be går rett i gulvet. Utrolig hvordan dette strammet opp hele lydbilde og bassen ble faktisk mye bedre. Rommet spilte vel med og dette er langt på vei nøytralisert. 360 kr kostet herligheten.
     

    Skink_123

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    08.10.2008
    Innlegg
    4.654
    Antall liker
    1.412
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    4
    Troya skrev:
    Jeg har hatt problemer med bass og lydbilde, se tråden om "Råd til ny forforsterker ---" eller hva det nå var. Kjøpte 2 svintunge marmorheller og satte under da bassporten av Focal 1037Be går rett i gulvet. Utrolig hvordan dette strammet opp hele lydbilde og bassen ble faktisk mye bedre. Rommet spilte vel med og dette er langt på vei nøytralisert. 360 kr kostet herligheten.
    hvor får en kjøpt stein ala dette?
     

    LydKarl

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    24.11.2004
    Innlegg
    981
    Antall liker
    115
    Sted
    Sørlandet
    Torget vurderinger
    1
    Har Tema Isolator mellom seksjonane, fungerer ok (spikrane er ikkje i kontakt med toppen, har berre ikkje tatt bryet med å fjerne dei)





    Nederst finner me Tema Isolator/50mm granitt/originale spikre





    Har stort forbedringspotensiale her, bunnseksjonen overfører mykje energi til toppen, som vibrerer som ei vaskemaskin sammenligna med Pauls (PM Audio) egne Revolution med gjennomgåande demping med bl.a. Black Magic (BCD) Cones og isonoder.

    Skjønt, alt dette er nok bortkasta. Skulle sjølvsagt berre brukt emballasjen (berre å fjerne pappen) :





    Mvh. Karl
     

    Valentino

    J. Brünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    29.552
    Antall liker
    23.304
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Å ja, dipolbass. Shake it, baby, shake it.
    Eneste som hjelper er å koble av. Og koble av avkoblingen. Og koble av avkoblingen av avkoblingen. Og så videre.
     

    Skink_123

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    08.10.2008
    Innlegg
    4.654
    Antall liker
    1.412
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    4
    Valentino skrev:
    Å ja, dipolbass. Shake it, baby, shake it.
    Eneste som hjelper er å koble av. Og koble av avkoblingen. Og koble av avkoblingen av avkoblingen. Og så videre.
    Hehe, skjønner jeg ber om bråk, nå er jeg hjemme til pappa, og han har dipolbassene rett på betong-gulv, men kun sånn vinylbellegg imellom, og det funker rimelig bra!
     

    Othmas

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    10.10.2005
    Innlegg
    551
    Antall liker
    170
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    geiraa skrev:
    Disse gummiplatene er faktisk svært undervurdert i så måte. Bruker dette mellom golv og høytaler(e),forsterkere og kilde. Lydbildet tegner seg skarpere og dybdefølelsen blir MER fremtredende.Musikken puster mer frittflytende ved bruk av disse imitt anlegg.
    At naboene sluttet å "klage" er vitterlig en bonus det også.

    mvh
     

    Music4all

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.04.2009
    Innlegg
    1.329
    Antall liker
    7
    koneformede messingspikes... som er skrudd inn i klomuttere som jeg satte inn i hjørnene på HT...... kjøpt på ljudia...... det står oppå messingplater med hull i midten som igjen står oppå fastlimte korkskiver...... gulvet er noe gamle vinylgreier fra 70 tallet.... & betonggulv underst..... men jeg har 1 kongeide til noen sokkelplater som jeg skal montere fast i HT etterhvert..... & det vil sansynligvis funke megafett......... ;D ;D
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn