Politikk, religion og samfunn Hva har gått galt i Norge?

  • Trådstarter Desillusjonert
  • Startdato

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Larson

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.01.2014
    Innlegg
    11.476
    Antall liker
    4.214
    Selvsagt tiltrekker resett ekstreme personer. Det er hele poenget bak prosjektet, å normalisere ekstreme meninger uten rot i virkeligheten.

    "Redaktøren" som alldeles ikke er en redaktør klarer ikke en gang å ta avstand. Skribenten hans som la ut tempelridder den 22. juli er bare historieinteressert, påstår "redaktøren".

    Hvis det ikke er nok for deg til å ta avstand til blekka, hva er?


    Tro ikke at dette er et unntak som kan skje selv den beste.

    Du dro frem Osmundsen... Hva skjedde med henne? Hun ble avsatt som statsråd. (Noe vi bare kan drømme om under Erna forresten)
     

    Terje-A

    Æresmedlem
    Ble medlem
    16.05.2013
    Innlegg
    13.496
    Antall liker
    9.228
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    19
    Det er en påstand fullstendig uten bevis eller indisier, ren fantasi. Patetisk påstand. Du kan være uenig så mye du vil med Resett, men at man er kritisk til innvandring betyr ikke at man vil skyte ned folk for fote. Jeg leser ingen av disse nettstedene jevnlig, men jeg skjønner at de tiltrekker seg noen ekstreme personer. Det betyr ikke at alle er like. At AP hadde en korrupt løgner som statsråd (Manuela Ramina Osmundsen), tilsier ikke at alle fra samme parti er det. Er dette vanskelig å forstå?
    Jeg linker ikke til Resett men de som vil se innlegget der finner nok frem.

    Helge Lurås tegner og forteller;

    Den 1. august ble jeg klar over at en av Resetts faste bidragsytere, Erling Marthinsen, hadde lagt ut et bilde av en Knights Templar på sin Facebook-profil den 22. juli. Erling er historisk interessert og fortalte meg at han byttet bildet fra Napoleon til Knights Templar fordi han nettopp hadde lest ferdig en bok om den katolske munkeordenen. Det var ikke bevisst fra hans side at bildet ble endret nettopp 22. juli, sa han.

    Anders Behring Breivik forestilte seg som en «tempelridder» i opptakten til terroraksjonen 22. juli, noe som kom fram i hans såkalte manifest. Jeg kjenner Erling og vil gjerne tro ham på at det hele var en tilfeldighet. Men tvilen vil bestå hos mange, og det er svært viktig for Resett å ta fullstendig avstand Breiviks terroraksjon og alle andre ekstremister. For å rydde enhver tvil av veien om hvordan Resett stiller seg til 22. juli, har jeg etter samtale med Erling Marthinsen kommet frem til at vi avslutter samarbeidet med umiddelbar effekt.
     

    Polka

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.07.2003
    Innlegg
    5.477
    Antall liker
    3.616
    Torget vurderinger
    96
    Om det stemmer at samarbeidet ble avsluttet og resten av teksten er riktig gjengitt fra Lurås, kan jeg ikke se hvordan de skulle gjort ting annerledes?
    "Ekstreme meninger uten rot i virkeligheten" er bare Larsons tolkning og egne virkelighet og kan ikke rettferdiggjøre beskyldninger om å støtte ABB. Jeg tror forøvrig ikke på at tempelridder bildet var en tilfeldighet, og det gjør nok ikke mange andre heller. Men jeg støtter Resetts rett til å kritisere en politikk de er uenige i, og at de gjengir saker med sin egen vinkling og som støtter deres syn er naturlig. Vi har ytringsfrihet i Norge. Det må være bedre å komme med saklige argumenter i stedet for å dra alle under en kam som livsfarlige terrorister.
     

    Polka

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.07.2003
    Innlegg
    5.477
    Antall liker
    3.616
    Torget vurderinger
    96
    Det
    Selvsagt tiltrekker resett ekstreme personer. Det er hele poenget bak prosjektet, å normalisere ekstreme meninger uten rot i virkeligheten.

    "Redaktøren" som alldeles ikke er en redaktør klarer ikke en gang å ta avstand. Skribenten hans som la ut tempelridder den 22. juli er bare historieinteressert, påstår "redaktøren".

    Hvis det ikke er nok for deg til å ta avstand til blekka, hva er?


    Tro ikke at dette er et unntak som kan skje selv den beste.

    Du dro frem Osmundsen... Hva skjedde med henne? Hun ble avsatt som statsråd. (Noe vi bare kan drømme om under Erna forresten)
    Du lyver. Lurås tar klart avstand her. Skribenten ble sparket etter få timer. Det er skribenten selv som har forklart at han leste en bok om en orden. Så, har du baller nok til å innrømme at du tok feil?

     
    Sist redigert:

    Larson

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.01.2014
    Innlegg
    11.476
    Antall liker
    4.214
    Ikke lur deg selv. Fyren ville aldri ha mistet skrivemuligheten om ikke saken sprang i media.
     

    Polka

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.07.2003
    Innlegg
    5.477
    Antall liker
    3.616
    Torget vurderinger
    96
    Ikke lur deg selv. Fyren ville aldri ha mistet skrivemuligheten om ikke saken sprang i media.
    Du påsto at redaktøren unnskyldte han og at han ikke tok avstand, som begge deler er feil. Det klarte du ikke å ta inn over deg men måtte finne på en annen vinkling. Godt jobbet. Du viser også at du ikke innehar noen evne til å godta andres meninger om de fraviker for mye fra dine egne.
     

    Larson

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.01.2014
    Innlegg
    11.476
    Antall liker
    4.214
    Polka: ja, han unnskylder han og tok ikke avstand helt til saken sprang i media og han måtte ta affære for å ikke bevise for alle og enhver hvor nedsnødd han er.

    Tror du ikke at Lurås vet hvor hans skribenter ligger? Ikke vær naiv.


    Fra TV2:

    – Det er en misforståelse i den forstand at Facebook-bildet til Marthinsen ikke hadde noe med Breiviks terroraksjon å gjøre, skriver redaktøren i en e-post.
    Han forteller også at journalisten nå har fjernet profilbildet.

    – Marthinsen erkjenner at det var tonedøvt å endre profilbildet til Knights Templar omkring 22. juli og har derfor fjernet symbolet. Det var på ingen måte relatert til terroraksjonene til Breivik, men relaterte seg til Knights Templar rolle i europeisk middelalderhistorie. Marthinsen hadde nettopp lest ferdig en bok om Knights Templar da han endret profilbildet.
    Det hele var en misforståelse. Selvsagt. En blekke som jevnlig sprer udokumenterbare rasistiske ytringer som bygger opp hat i befolkningen misforsto betydningen av templar. De som kjøper denne må være bra naive.


    Lurås så ingen problemer med den templaren eller den ansatte før saken sprang i media.


    If it looks like a duck, swims like a duck, and quacks like a duck, then it probably is a duck.
     

    Polka

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.07.2003
    Innlegg
    5.477
    Antall liker
    3.616
    Torget vurderinger
    96
    Polka: ja, han unnskylder han og tok ikke avstand helt til saken sprang i media og han måtte ta affære for å ikke bevise for alle og enhver hvor nedsnødd han er.

    Tror du ikke at Lurås vet hvor hans skribenter ligger? Ikke vær naiv.


    Fra TV2:



    Det hele var en misforståelse. Selvsagt. En blekke som jevnlig sprer udokumenterbare rasistiske ytringer som bygger opp hat i befolkningen misforsto betydningen av templar. De som kjøper denne må være bra naive.


    Lurås så ingen problemer med den templaren eller den ansatte før saken sprang i media.


    If it looks like a duck, swims like a duck, and quacks like a duck, then it probably is a duck.
    Enkelt eller slitsomt å leve i en verden hvor alt er sort/hvitt? Du kom med en løgn i ditt innlegg, vil ikke innrømme og tåkelegger. Du evner ikke å ta inn over deg nyanser, så da lar jeg ballen ligge.
     

    Dr Dong

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.01.2011
    Innlegg
    14.505
    Antall liker
    14.002
    Sted
    landskapet uten motstand
    Torget vurderinger
    1
    Polka: ja, han unnskylder han og tok ikke avstand helt til saken sprang i media og han måtte ta affære for å ikke bevise for alle og enhver hvor nedsnødd han er.

    Tror du ikke at Lurås vet hvor hans skribenter ligger? Ikke vær naiv.


    Fra TV2:



    Det hele var en misforståelse. Selvsagt. En blekke som jevnlig sprer udokumenterbare rasistiske ytringer som bygger opp hat i befolkningen misforsto betydningen av templar. De som kjøper denne må være bra naive.


    Lurås så ingen problemer med den templaren eller den ansatte før saken sprang i media.


    If it looks like a duck, swims like a duck, and quacks like a duck, then it probably is a duck.
    det larson viser til viser vel godt nok løgnaktigheten i unnskyldningen.
     

    Polka

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.07.2003
    Innlegg
    5.477
    Antall liker
    3.616
    Torget vurderinger
    96
    Jeg synes ikke det. For meg skal det mer bevis til for at noe er løgn enn hva en venstreorientert synser her inne sier. Å bruke det bildet den 22. juli er i beste fall idioti på høyt nivå. Når man i tillegg skriver for resett er det å be om bråk, og bildet er selvsagt svært upassende på denne datoen. Men Lurås har ikke gjort seg bort her. At redaktører trenger litt tid på å innse en saks alvorlighet er definitivt ikke noe nytt, og jeg synes ikke denne saken er verre enn mange andre. Det gikk altså bare noen timer før skribenten ble sparket. Han påstår også at Lurås ikke så noen problemer med bildet inntil saken ble omtalt. Han har intet grunnlag for å påstå dette. Jeg vet ikke om Larson er på facebook, men han forstår kanskje ikke at alle ikke følger med på hva slags profilbilder venner har til enhver tid. Det var altså et profilbilde, ingeting annet. Ingen sak, ingen artikkel. Kun et profilbilde. Larsons problem er at resett består av mennesker han er rykende uenig med og avfeier som løgnere og støttespillere for terrorister. Et usaklig standpunkt etter min mening.
     
    Sist redigert:

    Dr Dong

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.01.2011
    Innlegg
    14.505
    Antall liker
    14.002
    Sted
    landskapet uten motstand
    Torget vurderinger
    1
    du får synse i vei. det blir for dumt for oss andre normalforstander å bortforklare bildebytte og dato. at du er uenig med mye av hva larson sier, er ikke det samme som at larson er på jordet.

    hvordan forklarer du sammentreffet? er ren tilfeldighet…
     

    Polka

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.07.2003
    Innlegg
    5.477
    Antall liker
    3.616
    Torget vurderinger
    96
    Jeg har skrevet at bildet er veldig upassende på denne datoen. Jeg har ikke bortforklart noe angående det, enig med alle som kritiserer bildebruken. Det er nedsablingen av Lurås' reaksjon jeg finner merkelig. Igjen, et profilbilde på facebook. Det er hele saken. Kan man forvente at Lurås ser dette umiddelbart? Noen timer senere var skribenten sparket og en tydelig og klar pressemelding gitt.

    Larson er på jordet i den forstand at han helt tydelig ikke tolererer resett.no og document.no og deres rett til ytringsfrihet. Han avfeier ALT som svada og rasisme. En verden i sort/hvitt. Han ville aldri forsøke å lese artikler der eller se hvilke personer som skriver der, helt vanlige familiefolk med koner, menn, døtre og sønner.
     
    Sist redigert:

    Larson

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.01.2014
    Innlegg
    11.476
    Antall liker
    4.214
    Vi så ingen Lurås der ute som sa "dette er avskyelig og vi i reset tar total avstand fra denne skribenten har gjort. Han vil aldri skrive for oss igjen".

    Hva vi derimot så var en Lurås som skrev at denne skribenten er historieinteressert og har nettopp lest en bok om templarer og i den forbindelse skiftet sitt profilbildet. Det var tonedøvt fra skribenten og helt tilfeldig. Lurås kommer med 100 % løgn der han unnskylder handlingen.

    Og så kan vi se på historikken til mister Lurås. Dette er bare siste hendelse i en lang, lang rekke.
     

    Dr Dong

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.01.2011
    Innlegg
    14.505
    Antall liker
    14.002
    Sted
    landskapet uten motstand
    Torget vurderinger
    1
    larson har rett i at det som sies fra resett som begrunnelse er falskhet. sparkingen er grei.

    en sparker da ikke en medarbeider for å være lite harmonisk i billedbytter!

    og hvorfor ikke gi larson kredit for det som tross alt er kritikkverdig. er det så vanskelig?
     
    Sist redigert:

    Polka

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.07.2003
    Innlegg
    5.477
    Antall liker
    3.616
    Torget vurderinger
    96
    Her er en typisk sak fra en av disse sidene. Det er en sak som omhandler den enorme innvandringen til Sverige, og hva mannen/kvinnen i gata sier om det. Artikkelen linker til en film hvor man kan se mennesker bli intervjuet. Det siteres i artikkelen, og man kan se filmen selv og se at sitatene stemmer. Det blir skrevet om bombeattentat, vold, ran, etc. som er en følge av innvandringen, som er faktum, og enkelte politikere som har snudd i sitt syn. Jeg utfordrer Larson til å fortelle hva som er løgn og udokumenterbart ved denne artikkelen. Den er meget tydelig skrevet av en som er kritisk til følgene av masseinnvandringen, men det i seg selv er vel ikke nok til å avfeie alt som svada og løgn?

     
    6

    65finger

    Gjest
    Leste igjennom Resett.no. førsteinntrykk er at det er så dårlig, skjønner ikke at Spetalen og gjengen, gidder å sponse en så ubehjelpelig gutteromsaktig møkkablekke.
     

    Pink_Panther

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Innlegg
    19.030
    Antall liker
    9.310
    Larson er på jordet i den forstand at han helt tydelig ikke tolererer resett.no og document.no og deres rett til ytringsfrihet. Han avfeier ALT som svada og rasisme. En verden i sort/hvitt. Han ville aldri forsøke å lese artikler der eller se hvilke personer som skriver der, helt vanlige familiefolk med koner, menn, døtre og sønner.
    Larson har da ikke nektet Resett/Dokument retten til ytringsfrihet, han er derimot ikke enig i deres ytringer. Ytringsfrihet er ikke det samme som rett til å være uimotsagt.
     

    Polka

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.07.2003
    Innlegg
    5.477
    Antall liker
    3.616
    Torget vurderinger
    96
    Vi så ingen Lurås der ute som sa "dette er avskyelig og vi i reset tar total avstand fra denne skribenten har gjort. Han vil aldri skrive for oss igjen".

    Hva vi derimot så var en Lurås som skrev at denne skribenten er historieinteressert og har nettopp lest en bok om templarer og i den forbindelse skiftet sitt profilbildet. Det var tonedøvt fra skribenten og helt tilfeldig. Lurås kommer med 100 % løgn.

    Lurås unnskylder handlingen.


    Og så kan vi se på historikken til mister Lurås. Dette er bare siste hendelse i en lang, lang rekke.
    Du lyver igjen. Her er hva Lurås sa i pressemeldingen etter at skribenten fikk sparken. Vært linket til og nevnt flere ganger. Kan du forklare hvorfor du konsekvent unnlater å ta til deg det, og kan du også forklare hvorfor du forventer at Lurås skal ha kontroll på alle sine facebook venners profilbilder til enhver tid? Det gikk bare timer fra saken sprakk til han fikk sparken.

    "Men tvilen vil bestå hos mange, og det er svært viktig for Resett å ta fullstendig avstand Breiviks terroraksjon og alle andre ekstremister. For å rydde enhver tvil av veien om hvordan Resett stiller seg til 22. juli "

    Hva mer ønsker du egentlig? Forventer du fra andre at de aldri kan moderere seg eller si forskjellige ting, eller gjelder det bare folk du ikke liker? Har du noengang uttalt deg om noe og lagt til noe senere, eller forandret ordlyd? Ikke? Må være fantastisk å være perfekt.
     
    Sist redigert:
    R

    rr30629

    Gjest
    "Men tvilen vil bestå hos mange, og det er svært viktig for Resett å ta fullstendig avstand Breiviks terroraksjon og alle andre ekstremister. For å rydde enhver tvil av veien om hvordan Resett stiller seg til 22. juli "
    At en redaktør i Norge i det hele må ut og si noe slikt forteller vel ganske mye om det han er redaktør for. Og han selv.
     

    Polka

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.07.2003
    Innlegg
    5.477
    Antall liker
    3.616
    Torget vurderinger
    96
    Larson har da ikke nektet Resett/Dokument retten til ytringsfrihet, han er derimot ikke enig i deres ytringer. Ytringsfrihet er ikke det samme som rett til å være uimotsagt.
    Det er riktig. Unøyaktig formulert.
     

    Polka

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.07.2003
    Innlegg
    5.477
    Antall liker
    3.616
    Torget vurderinger
    96
    At en redaktør i Norge i det hele må ut og si noe slikt forteller vel ganske mye om det han er redaktør for. Og han selv.
    Det kan godt være, men poenget var å vise at Larson lyver og at han drar seg unna fakta.
     
    6

    65finger

    Gjest
    Det forteller også mye om hvilke figurer han engasjerer som "skribenter"
     

    Hardingfele

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.10.2014
    Innlegg
    22.554
    Antall liker
    15.583
    Torget vurderinger
    2
    How to make money in Norway!

    Gå inn i en etat. Etablér deg i en nøkkelfunksjon på etatens regning. Forlat etaten. Opprett konsulentvirksomhet. Selg samme kunnskap tilbake til etaten.

     

    otare

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.04.2007
    Innlegg
    13.614
    Antall liker
    9.171
    Sted
    Trondheim
    Adm. dir på Hurtigruta sier "Vi legger oss langflate. Jeg tar det fulle og hele ansvaret for det som har skjedd".
    Jeg lurer da på:

    Hvorfor er det ingen som spør:
    "Hva vil det si at du tar det hele og fulle ansvaret? Hvilke konsekvenser vil det få for deg og de andre ansatte som har vært involvert? Er det bare floskler, og du regner med at etter at du har sagt dette vil ingen ting skje?"
     
    6

    65finger

    Gjest
    han bør ta sin hatt og gå. Setter hele landet i fare. Styret bør hive han ut umiddelbart, han har satt hele bedriften i fare. Å følge opp at smittevernet var dobbeltsikret. kan ikke tenke meg noen viktigere oppgave sett i forhold til situasjon
     
    Sist redigert av en moderator:

    AndersR

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.05.2011
    Innlegg
    5.063
    Antall liker
    3.738
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Med litt flaks vil politiet fortelle han hva det vil si å ta det hele og fulle ansvaret.
     
    6

    65finger

    Gjest
    han er jaggu meg styreleder og storeier også (ADm. Dir) Han blir sittende, den kukken
     

    Asbjørn

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Innlegg
    36.283
    Antall liker
    34.818
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Ikke hvis selskapet går konk. Hadde 4,5 % egenkapital ved inngangen til året, 1 % etter Q1, måtte låne 1 milliard til 11 % (!) rente i juni. De fuglene du ser sirkle over Hurtigruta er ikke måker. Det er gribber.
     
    C

    cruiser

    Gjest
    Hæh? Det er Trygve Hegnar som er styreleder i hurtigruta. Han er vel heller ingen storeier med sine 0,86% av aksjene
     

    Stein 99

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.11.2009
    Innlegg
    1.596
    Antall liker
    910
    Må ikke selge hurtigruta til kineserne, får jeg håpe. De vil sikkert kjøpe selv om driften går i tap.
     

    Terje-A

    Æresmedlem
    Ble medlem
    16.05.2013
    Innlegg
    13.496
    Antall liker
    9.228
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    19
    direktør Daniel Skjeldam har ødelagt omdømmet til Hurtigruten fullstendig ved å påstå hardnakket i flere dager at de har fulgt alle internasjonale regler. Poenget er at de har mast seg til å få seile igjen og har i tillegg fått nasjonale regler å forholde seg til. De har driti seg ut skikkelig.
    1. Alle som kommer fra røde land eller fra land utenfor Schengen skal i 10 dagers karantene.
    Dette ble ikke gjort og han presterer å si til journalisten at han beklager at de ikke fulgte disse kompliserte reglene.
    2. Hurtigruten fikk beskjed av en smittevernlege forrige onsdag om mulig smitte ombord i båten. Ledelsen bagatelliserte dette og ville holde dette hemmelig.
    3. Til tross for informasjonen og symptomer hos flere av besetningen ble passasjerne ikke informert og fikk lov å gå fra borde i Tromsø og reise hjem til 69 forskjellige kommuner i Norge og noen også til utlandet uten noen informasjon.
    Jeg tror ikke tyskere og andre ønsker å bestille cruise i et nisseverkstedselskap. Styret er nødt til å gi adm. Dir sparken for å prøve å reparere omdømmet, men dette blir vanskelig. Denne forbrytelsen kommer til å koste selskapet milliarder. Et sannsynlig scenario er ledelsen i fengsel og selskapet går i skfteretten.
     
    6

    65finger

    Gjest
    han er løpegutten til onkel Trygve og Fetter Petter. er for mye å håpe at de to får seg et velfortjent fengselsopphold og en saftig bot
     
    R

    rr30629

    Gjest
    Sist redigert av en moderator:

    Spiralis

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Innlegg
    19.455
    Antall liker
    7.793
    Torget vurderinger
    0
    Apropos offentlig avstraffelse og det å ikke legge seg flat nok. Lurer på hva som kommer ut av dette i dag.
    Blir det f.eks. Bredtveit på Hauglie og Vågeng? Andersen og Støre da? Blir spennende dette, eller..?


    Konklusjonen fra den rapporten blir vel hemmligholdt i 100 år, som de fleste andre av den sorten!
    Heia Erna og hennes demokratiske sinnelag!
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn