Politikk, religion og samfunn Hva har gått galt i Norge?

  • Trådstarter Desillusjonert
  • Startdato

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Pink_Panther

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Innlegg
    19.028
    Antall liker
    9.308
    Så på Viken nyhetene på NRK nå. Der var det en reportasje om mat i skolekantiner.
    Det var en flott kantine med godt utvalg som ble vist på en videregående skole. La merke til at elevene snakket om å kjøpe mat i butikken kontra kantinen.Er det ingen som har matpakke lengre, og har alle skoler nå kantine ? Hilsen en nysgjerriggubbe som på skolen måtte spiste matpakke med vasne brødskiver med leverpostei agurk, og melk fra melkeboden.
    Det er mer et tegn på at folk har for mye penger og for lite tid til familiære ting

    "Se her, andre klassingen min, her har du to hundre kroner til å handle for i kantinen i dag. Mor/far har ikke tid til å lage niste. Ha det."
     

    weld77

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.09.2014
    Innlegg
    20.561
    Antall liker
    13.022
    Så på Viken nyhetene på NRK nå. Der var det en reportasje om mat i skolekantiner.
    Det var en flott kantine med godt utvalg som ble vist på en videregående skole. La merke til at elevene snakket om å kjøpe mat i butikken kontra kantinen.Er det ingen som har matpakke lengre, og har alle skoler nå kantine ? Hilsen en nysgjerriggubbe som på skolen måtte spiste matpakke med vasne brødskiver med leverpostei agurk, og melk fra melkeboden.
    Det er i alle fall jævlig mye skoleelever på butikken før, under og etter skoledagen. Matpakke tror jeg er litt passe i de mer holdne områdene for de litt eldre elevene. Ser i alle fall sånn ut. Samme greia med håndtverkere ser det ut til, men de har i det minste egen inntekt.
     

    Stein 99

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.11.2009
    Innlegg
    1.596
    Antall liker
    910
    Noen elever i barneskolen blir også litt mobbet for de har kjedelig niste, og noen vil ikke vise fram nista si. Det synes jeg er trist å høre.
    Mulig skolemat + uniform ville være bedre.?
     

    Stein 99

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.11.2009
    Innlegg
    1.596
    Antall liker
    910
    Vi kan jo spekulere til vi blir blå i trynet, men NOE er det som ikke henger på greip her.
    Selv i saker der det dreier seg om inndrivelse av gjeld, vil systemene sørge for at det finnes nok til livsopphold (på sparebluss). Men om man f.eks. spiller eller drikker opp pengene, blir det jo litt feil om det skal føre til at staten må betale alle regningene. Det er soleklart at mannen befinner seg i en særdeles ubehagelig situasjon etter mange uheldige tildragelser i livet, men uansett er nok det famøse brevet kun det siste kapitel i føljetongen, som nevnt.
    NAV's saksbehandler har fullstendig mistet det i forbindelse med forfattelsen av dette brevet, men jeg vil tro at det finnes bakenforliggende årsaker til akkurat det.
    Nå er det vel også slik at NAV ikke kan forsvare seg offentlig mot slike angrep og kritikk. Taushetsplikt er absolutt. Den fullstendige saken er vel stort sett ukjent for oss forumdeltagere så kanskje utvise litt måtehold med bastante uttalelser på bakgrunn av en liten del av historien.
     

    Larson

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.01.2014
    Innlegg
    11.476
    Antall liker
    4.214
    Nå er det vel også slik at NAV ikke kan forsvare seg offentlig mot slike angrep og kritikk. Taushetsplikt er absolutt. Den fullstendige saken er vel stort sett ukjent for oss forumdeltagere så kanskje utvise litt måtehold med bastante uttalelser på bakgrunn av en liten del av historien.
    NAV har gått ut og offentlig beklaget, dog den standardfrasen om tonet i innlegget. De har også omgjort vedtaket.

    Så det er ganske tydelig at NAV innrømmer at de bæsjet på leggen.
     

    Pink_Panther

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Innlegg
    19.028
    Antall liker
    9.308
    Ref jordbruksoppgjør, lønnsoppgjør etc etc .. Fortsatt noen som tror at det er bønder og fiskere som tjener penger på varehandelen...??

    Den gjengen der er jo dyktige ledere som fortjener inntekten. Bønder og fiskere er bare noe griske latsabber.
     

    Fenalaar

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.05.2002
    Innlegg
    8.474
    Antall liker
    6.793
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    3
    Det er ikke spesielt fett å ha 24.000 utbeetalt og 7000 i husleie, men man har da tross alt 17.000 pr måned igjen å leve for som ensilig uten noe forsørgeransvar. Det er i alle fall rom til strømregningen i det budsjettet.

    Det kinkige problemet blir da fort at gjeld og utgifter til gjeld ikke skal telle med når det vurderes støtte til livsopphold, det kan gis unntak for boliggjeld i en del tilfeller, men det er ingen automatikk i det.

    I tillegg har NAV nok gitt et temmelig utilsiktet innblikk i intern sjargong som det ikke er meningen skal komme ut.
    De som synes det er så enkelt har tydeligvis ikke vært ute på økonomisk sykkeltur med sviktende inntekter…

    Det jeg mistenker er problemet, er at siden dette er tydeligvis en nedagående spiral, så har den gamle gjelden endt opp som utleggstrekk fra namsmannen. Da sitter du aldeles ikke igjen med 17000 i måneden.

    Selvstendig næringsdrivende er spesielt utsatt her, siden en lignes sammen med firmaet. Det en får utbetalt av sykepenger og arbeidsavklaringspenger er da basert på det skattbare overskuddet du har hatt. Litt avhengig av om du har hatt overskudd nok til å kjøpe ekstra forsikring eller ikke, så blir da sykepengernoen og seksti prosent (endret i senere tid til 80%). Aap er 66%.

    Om du så blir syk, så stopper ikke nødvendigvis firmaets utgifter, selv om inntektene uteblir. Billån, kassakreditt osv skal fremdeles betales, selv om du er syk. Det nytter ikke å slå firmaet konkurs, siden du peronlig hefter for firmaets skyld og gjeld.

    Johan-Kr
     

    Stein 99

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.11.2009
    Innlegg
    1.596
    Antall liker
    910
    NAV har gått ut og offentlig beklaget, dog den standardfrasen om tonet i innlegget. De har også omgjort vedtaket.

    Så det er ganske tydelig at NAV innrømmer at de bæsjet på leggen.
    Det er ikke så enkelt og klart som du beskriver her. NAV har stort sett rett i det meste. De sitter med alle opplysninger og utdannede folk til å gjøre de riktige beslutninger og veldig heldig i Norge som har dette systemet så oppegående og de aller fleste klienter er fornøyd.
    Og mener du taushetsplikt i slike saker er en standardfrase?
     

    weld77

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.09.2014
    Innlegg
    20.561
    Antall liker
    13.022
    Det er ikke så enkelt og klart som du beskriver her. NAV har stort sett rett i det meste. De sitter med alle opplysninger og utdannede folk til å gjøre de riktige beslutninger og veldig heldig i Norge som har dette systemet så oppegående og de aller fleste klienter er fornøyd.
    Og mener du taushetsplikt i slike saker er en standardfrase?
    I 2020 mottok Sivilombudsmannen 501 klagesaker på NAV. Av disse ble 374 avvist, 127 ble realitetsbehandlet og 6 endte med kritikk. Om man skulle tro på sosiale medier burde ca 100% av sakene ende med kritikk av forvaltningen. Det var ikke spesielt for corona-året, i 2019 var det også 6 saker med kritikk av totalt 574 klager på NAV. Noen saker kan også ha blitt løst over telefon uten at det ender med formell kritikk.

    Nå har en sak vært gjennom noen runder før den når Sivilombudsmannen så mye er silt ut på veien i lavere klageorganger.
     
    • Liker
    Reaksjoner: cox

    weld77

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.09.2014
    Innlegg
    20.561
    Antall liker
    13.022
    Her kan weld, stein 99 og co fråtse litt i historier på SoMe og avskrive det som overdrivende "løgner".
    Jeg har ikke sagt at noen lyver. Jeg påpekte bare at kun 6 av sakene som ble klaget inn for ombudsmannen endte med kritikk. Det er i det minste en indikator på at ting funkerer noenlune som tiltenkt, altså at vedtak er i henhold til gjeldende regelverk. Om man er uenig i selve regelverket så er det et politisk spørsmål, ikke et forvaltningsspørmsål.

    Når man leser dine saker kunne man jo bli forledet til å tro at NAV er befolket av onde sjeler som vil brukere mest mulig vondt og smerte i det daglige livet og at knapt noen får innvilget noesomhelst her i landet. Det virker i alle fall som om det er inntrykket du forsøker å skape av NAV. Du har vel spredt eder og galle på alt det fæle NAV gjør snart et tiår nå.
     

    BT

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Innlegg
    20.948
    Antall liker
    6.127
    En liten gutt spør sin pappa: «Pappa, jeg skal skrive en oppgave på skolen. Kan jeg stille deg et spørsmål?» «Selvfølgelig gutten min, spør ivei!» «Hva er politikk, pappa?» «Tja.. I politikken finnes det fem grupper: 1) Befolkningen 2) Regjeringen 3) Den økonomiske makt 4) Arbeiderklassen 5) Landets fremtid» Gutten blir forvirret. «Jeg forstår ikke, pappa, kan du forklare det til meg?» «Ja, jeg kan bruke hjemmet vårt som eksempel: – Jeg tjener pengene til husholdningen, altså jeg er den økonomiske makten. – Din mor administrerer og bruker pengene, hun er altså regjeringen. – Vi tar oss av dine behov, du er altså befolkningen. – Din lillebror er landets fremtid – og hans barnepike er arbeiderklassen. Forstår du det nå, min sønn?» «Det tror jeg», svarer sønnen. Den natten våkner den lille gutten opp fordi lillebroren gråter. Gutten går opp for å se hva som er galt, og oppdager at lillebroren har bæsjet i bleien. Han går inn på foreldrenes rom, hvor moren sover tungt. Så går han ned til barnepikens værelse og der ser han faren ha en omgang med barnepiken. Ettersom de ikke reagerer på at han banker på døren går han tilbake til værelset og sover videre. Neste moren sier gutten til faren: «Nå tror jeg at jeg forstår hva politikk er.» «Glimrende, min sønn!», svarer faren. «Prøv å forklare meg det med egne ord.» «Jeg tror det er slik», sier sønnen: «Mens den økonomiske makten tar arbeiderklassen bakfra, snorksover regjeringen, befolkningen blir ignorert fullstendig og landets fremtid står i bæsj opp til halsen.»
     

    Larson

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.01.2014
    Innlegg
    11.476
    Antall liker
    4.214
    Tror du burde ta en solid runde eller 3 i NAV-systemet, weld, sånn at du ikke er så høy på pæra om hvor perfekt alt fungerer i NAV-systemet. At det ikke er rom for kritikk. Kanskje du skulle tatt noen epoker der NAV har all makt over deg, ditt liv og din økonomi. Kanskje du skulle tatt noen runder med å få brev fra NAV, hvor NAV hvert øyeblikk kan ta fra deg ditt livsopphold. Ethvert brev fra NAV kan snu ditt liv helt opp ned. Kanskje du skal prøve å leve med slikt stress over noen år? Kanskje du også ville ha fortalt om angst for å åpne SMS fra NAV.

    (NAV har nå faktisk sluttet å sende ut brev via digipost i helgene, fordi det skapte redsel hos en rekke brukere. Ingen vits å torturere dem i tidspunktene når nav-kontoret er stengt.)

    Du kommer drassende med ombudsmannen og later som om alt er så fint. Til opplysning, de som knekkes av NAV har ikke energi til å klage til klagenemnden, og i alle fall ikke til å stå hele løpet ut til ombudsmannen. De som knekkes av NAV har heller ikke økonomi til å gå til advokat og kreve sin rett.

    Her har du i hele dag ville diskutere hvordan NAV ikke skal betale en annen manns gjeld, uten å fatte at vedkommende har tvungen lønnstrekk fra namsmannen og kan drømme om å selv få velge hvilke kreditorer som skal få pengene sine. Så mye har du satt deg inn i det å slite økonomisk. Han hadde jo 17000 i frie midler, har du skrevet i hele dag. Nei, han hadde ikke det, for kreditorene skulle ha sitt.

    Det står så langt fra din egen situasjon at du aner ikke hva du snakker om.

    Du har null peiling på hvordan det er å stå der i januar og på nytt ikke vite hvordan du skal få hostet opp 2500 kr for å dekke årets egenandel til helsevesenet. Dette er realiteten til mange i NAV-systemet. Du aner ikke hvordan det er å ikke få bostøtte da trygden utbetales biukentlig slik at månedsbeløpet enkelte måneder blir for høyt. Utgiftene blir ikke noe lavere.

    Skal man komme noen vei i NAV-systemet så må man selv vite sine rettigheter (og muligheter), og være sta for å få dem, og får å kunne være sta så må du ha en solid økonomisk buffer slik at du kan tåle en klagerunde på 3-6-12 måneder der du ikke får ei krone. Du må være skikkelig utholden. Ikke akkurat den beste kombinasjonen når forutsetningen for å havne i NAV er sykdom.

    Vi hadde en NAV-skandale her nylig. Uskyldige mennesker ble buret inne. Uskyldige mennesker ble tvunget til å betale tilbake flere hundretusen kr. Forlengst glemt. og sist jeg hørte for noen måneder siden, så var det langt fra ordnet opp i. NAV er så fint altså. Så få klager som går gjennom hos ombudsmannen.
     
    Sist redigert:

    weld77

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.09.2014
    Innlegg
    20.561
    Antall liker
    13.022
    Jeg har ikke sagt han har 17k frie midler, jeg mener å huske å ha prøvd å fortelle deg ganske mange ganger at han har gammel gjeld som han oppgav som grunnen til VG for at han slet og uten denne hadde det gått greit. Men det fikk du kanskje ikke med deg?

    At han har trekk er en mulighet og ganske sannsynlig men det står heller ikke noe sted jeg har sett i alle fall. Til NRK oppgir for øvrig mannen en helt annen grunn (sent vedtak fra NAV og lite penger i den prosessen og havnet bakpå med strømregningene i 2020) og nevner ikke den gamle gjelden fra næringen i det hele i den artikkelen. Så hva som egentlig er og har vært problemet er ikke helt godt å vite. Men det er fint at du vet hva det er i alle fall.
     

    morbid

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.08.2018
    Innlegg
    4.056
    Antall liker
    2.521
    Det er vel også mulig å betale strøm i sifo sine satser som namsmannen legger til grunn for trekk i trygda.
     
    • Liker
    Reaksjoner: OMF

    weld77

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.09.2014
    Innlegg
    20.561
    Antall liker
    13.022
    Det er populært å snakk om overskridelser og budsjettsprekker på offentlige byggeprosjekter, men hva når man avviker fra bransjestandard innen porteføljekonstruksjon? Det er ikke veldig godt kjent, selv om det heller ikke gjøres noen forsøk på å skjule det, at Finansdepartementet har bestemt at oljefondet skal være ganske betydelig overvektet i Europa og undervektet i USA. Det er basert på vekting etter handel og ikke etter størrelse på markedet som er normalen.

    Hvordan har så dette gått? Frem til 2019 hadde denne aktive skjevallokeringen redusert avkastningen i fondet med ca 600 milliarder kroner. Det er i all hovedsak fordi europeiske aksjemarkeder har gjort det betydelig dårligere enn amerikanske, men nettoen blir noe redusert av at europeiske obligasjoner har hatt høyere avkastning enn amerikanske. Siden denne beregningen ble gjort har effekten økt med anslagsvis 150 milliarder kroner mer.

    Innlegg: Oljefondets skjulte giganttap | DN

    I sum har departements avvik fra byggnormen i finans gitt den norske befolkningen lavere avkastning og høyere risiko enn om vanlige byggforskrifter om porteføljekonstruksjon hadde blitt fulgt.

    Det er vrient å slå markedet, og når Finansdepartementets negative bidrag overskygger Norges Banks positive bidrag, har heller ikke Oljefondet gjort dette. Gitt at Norges Bank lykkes med sitt mål om meravkastning fremover, vil det ta flere tiår før departementets tap er dekket inn.

    Et konstruksjonsvalg som koster 600 milliarder kroner mer enn antatt, er uten sidestykke i Norge. Det er overraskende at Finansdepartementet ikke har varslet om tapet selv, men at varselet kommer fra Norges Bank.

    Fraværet av en diskusjon om de 600 milliardene kan skyldes at Finansdepartementet holder sin egen spesialindeks unna offentlig innsyn, slik at få er klar over departementets bidrag til forvaltningsresultatet.

    ....
    Sånn sett er Norges Bank-rapporten «Investing with a mandate» kanskje etterkrigstidens viktigste offentlige dokument, fordi den tallfester kostnaden på Finansdepartementets bevisste avvik fra innsiktene i finansfaget. Mens den operative forvaltningen av Oljefondet i Norges Bank følges med argusøyne, skjuler departements bidrag til forvaltningsresultatet seg bak et slør. Derfor har vi kommet i den situasjonen at alle følger med på de små tingene som Norges Bank gjør, mens ingen følger med på de viktigere valgene som Finansdepartementet har gjort. Vi ser ikke skogen for bare trær.
     

    weld77

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.09.2014
    Innlegg
    20.561
    Antall liker
    13.022
    Enda en genistrek fra de blågrå???
    Tja, det har jo vært slik siden oljefondets tidlige morgen. De har endret aktivaallokeringen ganske mye over tid, først fra kun statsobligasjoner og så stadig høyere akjseandel og det skal vi være glade for. Jeg mener de nå har bestemt seg for å redusere denne overeksponeringen mot Europa - den har overlevd ymse politiske konstillasjoner selv om den har vært omdiskutert i lang tid. Så langt har den i alle fall vært svært dyr, om den vil være det fremover vet rimelig nok ingen.
     

    cox

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    24.08.2003
    Innlegg
    1.091
    Antall liker
    284
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Tror du burde ta en solid runde eller 3 i NAV-systemet, weld, sånn at du ikke er så høy på pæra om hvor perfekt alt fungerer i NAV-systemet. At det ikke er rom for kritikk. Kanskje du skulle tatt noen epoker der NAV har all makt over deg, ditt liv og din økonomi. Kanskje du skulle tatt noen runder med å få brev fra NAV, hvor NAV hvert øyeblikk kan ta fra deg ditt livsopphold. Ethvert brev fra NAV kan snu ditt liv helt opp ned. Kanskje du skal prøve å leve med slikt stress over noen år? Kanskje du også ville ha fortalt om angst for å åpne SMS fra NAV.

    (NAV har nå faktisk sluttet å sende ut brev via digipost i helgene, fordi det skapte redsel hos en rekke brukere. Ingen vits å torturere dem i tidspunktene når nav-kontoret er stengt.)

    Du kommer drassende med ombudsmannen og later som om alt er så fint. Til opplysning, de som knekkes av NAV har ikke energi til å klage til klagenemnden, og i alle fall ikke til å stå hele løpet ut til ombudsmannen. De som knekkes av NAV har heller ikke økonomi til å gå til advokat og kreve sin rett.

    Her har du i hele dag ville diskutere hvordan NAV ikke skal betale en annen manns gjeld, uten å fatte at vedkommende har tvungen lønnstrekk fra namsmannen og kan drømme om å selv få velge hvilke kreditorer som skal få pengene sine. Så mye har du satt deg inn i det å slite økonomisk. Han hadde jo 17000 i frie midler, har du skrevet i hele dag. Nei, han hadde ikke det, for kreditorene skulle ha sitt.

    Det står så langt fra din egen situasjon at du aner ikke hva du snakker om.

    Du har null peiling på hvordan det er å stå der i januar og på nytt ikke vite hvordan du skal få hostet opp 2500 kr for å dekke årets egenandel til helsevesenet. Dette er realiteten til mange i NAV-systemet. Du aner ikke hvordan det er å ikke få bostøtte da trygden utbetales biukentlig slik at månedsbeløpet enkelte måneder blir for høyt. Utgiftene blir ikke noe lavere.

    Skal man komme noen vei i NAV-systemet så må man selv vite sine rettigheter (og muligheter), og være sta for å få dem, og får å kunne være sta så må du ha en solid økonomisk buffer slik at du kan tåle en klagerunde på 3-6-12 måneder der du ikke får ei krone. Du må være skikkelig utholden. Ikke akkurat den beste kombinasjonen når forutsetningen for å havne i NAV er sykdom.

    Vi hadde en NAV-skandale her nylig. Uskyldige mennesker ble buret inne. Uskyldige mennesker ble tvunget til å betale tilbake flere hundretusen kr. Forlengst glemt. og sist jeg hørte for noen måneder siden, så var det langt fra ordnet opp i. NAV er så fint altså. Så få klager som går gjennom hos ombudsmannen.
    Det virker som du tror at NAV er til for å knekke folk. Langt de fleste er fornøyd med NAV, det viser alle brukerundersøkelser. (ikke kom trekkende med at dette ikke viser hva folk egentlig mener). NAV forvalter et regelverk trukket opp av politikere og reglene endrer seg lite, hvem det nå er som sitter med regjeringsmakt.

    At det kan forekomme dårlig og feilaktig saksbehandling til tider er beklagelig, saksbehandlerne er tross alt mennesker. Du bør sette deg inn i fakta før du kommer trekkende med anekdoter.
     
    • Liker
    Reaksjoner: MML

    weld77

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.09.2014
    Innlegg
    20.561
    Antall liker
    13.022
    Det virker som du tror at NAV er til for å knekke folk. Langt de fleste er fornøyd med NAV, det viser alle brukerundersøkelser. (ikke kom trekkende med at dette ikke viser hva folk egentlig mener). NAV forvalter et regelverk trukket opp av politikere og reglene endrer seg lite, hvem det nå er som sitter med regjeringsmakt.

    At det kan forekomme dårlig og feilaktig saksbehandling til tider er beklagelig, saksbehandlerne er tross alt mennesker. Du bør sette deg inn i fakta før du kommer trekkende med anekdoter.
    Det er bare du som tilbringer for mye tid på NAV og for lite tid i ekkokakkere på Twitter og Facebook.
     
    • Haha
    Reaksjoner: cox

    kasol

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.03.2005
    Innlegg
    4.287
    Antall liker
    3.439
    Torget vurderinger
    4
    Litt om oljå

    1623755472137.png
    Mulige prosjekter fremover
    1623755540756.png
     
    R

    rr30629

    Gjest
    Norge tjener store penger for tiden, vi holder oss for nesen og snakker miljø og klima mens vi tar del i overskuddet.

    Skjermbilde 2021-06-15 kl. 18.22.51.png
     
    Sist redigert av en moderator:

    Spiralis

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Innlegg
    19.448
    Antall liker
    7.783
    Torget vurderinger
    0
    Så på Viken nyhetene på NRK nå. Der var det en reportasje om mat i skolekantiner.
    Det var en flott kantine med godt utvalg som ble vist på en videregående skole. La merke til at elevene snakket om å kjøpe mat i butikken kontra kantinen.Er det ingen som har matpakke lengre, og har alle skoler nå kantine ? Hilsen en nysgjerriggubbe som på skolen måtte spiste matpakke med vasne brødskiver med leverpostei agurk, og melk fra melkeboden.
    Denne hører vel hjemme i tråden: "Du vet du er gammel..." :ROFLMAO: :ROFLMAO: :ROFLMAO:
     

    weld77

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.09.2014
    Innlegg
    20.561
    Antall liker
    13.022
    Når jeg er småfull og kåt, og dama begynner å mase om Kamasutra, da klager jeg til NRK
    Hva gjør dere når begge er motiverte men hun vil ha "To fisker" mens du er mer hypp på en "liggende munnfull" ? Kan man da f.eks forsøke "Villanden" som et slags kompromiss eller ender det hele med dårlig stemning og du må gå å furte med en øl mens hun kanskje må ringe en veninne for å snakke ut i en uke-fjortendager?
     

    Hønndjevelen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.04.2010
    Innlegg
    7.027
    Antall liker
    7.627
    Sted
    Oslo
    Hva gjør dere når begge er motiverte men hun vil ha "To fisker" mens du er mer hypp på en "liggende munnfull" ? Kan man da f.eks forsøke "Villanden" som et slags kompromiss eller ender det hele med dårlig stemning og du må gå å furte med en øl mens hun kanskje må ringe en veninne for å snakke ut i en uke-fjortendager?
    Akkurat
     

    WayAhead

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.12.2017
    Innlegg
    14.625
    Antall liker
    3.439
    Sted
    Sky No Limit....
    Torget vurderinger
    0
    Full sprut i alla hål som de sier på boreriggene i nordsverige...

    "quote fra svensk tv serie...."
     

    Balle Clorin

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.06.2012
    Innlegg
    10.132
    Antall liker
    9.285
    Torget vurderinger
    2
    NRK er bare teite. Var ette en nødvendig guide. Hva blir det neste, 14 måter å pille seg i nesa på? Slik tørker du deg i rævva uten do- papir .


    Folk trenger bare å vite at man må ha god lyssetting og stabilt kamera om man ønsker å publisere på PornFlix. Å fikle med mobilen under dyna gir få likes
     
    Sist redigert:

    BT

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Innlegg
    20.948
    Antall liker
    6.127
    Fint at nrk vil at folket skal ha politisk korrekt sex.
     

    weld77

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.09.2014
    Innlegg
    20.561
    Antall liker
    13.022
    Det er imponerende bredde i din kunnskap Weld77!
    Om man liker podcaster så er 99% invisible sterkt anbefalt. Den er veldig bra på sitt beste og stabilt interessant ellers. Pluss at fyren har en veldig behagelig stemme.
     
    • Liker
    Reaksjoner: OMF

    WayAhead

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.12.2017
    Innlegg
    14.625
    Antall liker
    3.439
    Sted
    Sky No Limit....
    Torget vurderinger
    0
    I land man normalt ikke sammenligner seg med, der dopapir ikke finnes, ei heller spisebestikk kan man legge merke til at man bruker venstre handa til å spise med, rett fra fatet - den høyre bruker man til mye annet.....
     
    Sist redigert:

    Balle Clorin

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.06.2012
    Innlegg
    10.132
    Antall liker
    9.285
    Torget vurderinger
    2
    I land man normalt ikke sammenligner seg med, der dopapir ikke finnes, ei heller spisebestikk kan man legge merke til at man bruker venstre handa til å spise med, rett fra fatet - den høyre bruker man til mye annet.....
    Derfor er den arabisk-muslimske straffen for tyver , å kutte av en ene hånden ganske nedverdigende, uten dopapir…
     

    aam01

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2014
    Innlegg
    3.684
    Antall liker
    2.286
    Sted
    Sandvika
    Torget vurderinger
    4
    I land man normalt ikke sammenligner seg med, der dopapir ikke finnes, ei heller spisebestikk kan man legge merke til at man bruker venstre handa til å spise med, rett fra fatet - den høyre bruker man til mye annet.....
    Jeg tror ikke du bør reise til Asia siden du har misforstått dette så totalt. Det er nok omvendt av hva du hevder, det er den venstre hånden som er uren.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn