Politikk, religion og samfunn Hva har gått galt i Sverige?

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • G

    Gjestemedlem

    Gjest
    Löfven har på vaskeekte svensk maner en "forklaring" :D

    --

    Alex Iversen

    Dette er ikke satire. Dette er svensk topp-politikk på ekte. I et land midt i en sosial og økonomisk krise av historiske dimensjoner. Hadde jeg vært svensk, hadde jeg tenkt at jeg levde i et land der det politiske lederskapet har gitt opp. Og at de er mer opptatt av å ri ideologiske fantasier enn å prøve å gjøre noe med de utfordringene landet faktisk står i.

    Og så det er sagt: Ansvaret for den svenske krisen deler venstre- og høyresiden mellom seg. De har begge vært uansvarlige. En hodeløs migrasjonspolitikk har gått hånd i hånd med en like ideologisert uansvarlig og usosial liberalisering av bla. utdannings- og arbeidslivspolitikken.

    Konsekvensene er det ikke mulig å benekte lenger, selv om mange prøver. Men så lenge skylappene sitter så tett som rundt skallen på det politiske lederskapet, er det vanskelig å se hvordan de skal klare å gjøre noe med problemene. Jeg tror vi må lese dette som krampetrekninger. Jeg tviler på at Löven fortsatt er statsminister ved årets utgang.

    https://www.expressen.se/nyheter/lofven-alliansen-lade-grunden-for-ungdomsranen/
     

    Roald

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.06.2005
    Innlegg
    5.242
    Antall liker
    2.472
    Torget vurderinger
    1
    Når man har en lettere tilbakestående statsminister som skylder på skattelette for slikt som dette er det ikke mye håp, hvor jævlig indoktrinert er egentlig svenskene som enda ikke har startet med selvtekt

    https://www.document.no/2020/02/19/se-video-doda-henne-wallah/


    [video]https://www.document.no/2020/02/19/se-video-doda-henne-wallah/[/video]
     

    SAL

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.10.2006
    Innlegg
    3.415
    Antall liker
    4.015
    Torget vurderinger
    10
    Helt tragisk, blir slik her hjemme i Norge om ikke skylappene fjernes!
    Vi har dessverre tilsvarende mennesker som sitter i mektige posisjoner på tinget, media, stat og kommune.
    De høster en del støtte her inne også....

    Mvh.
    SAL

    Når man har en lettere tilbakestående statsminister som skylder på skattelette for slikt som dette er det ikke mye håp, hvor jævlig indoktrinert er egentlig svenskene som enda ikke har startet med selvtekt

    https://www.document.no/2020/02/19/se-video-doda-henne-wallah/


    [video]https://www.document.no/2020/02/19/se-video-doda-henne-wallah/[/video]
     
    G

    Gjestemedlem

    Gjest
    Tino Sanandaji

    Igår blev en tonåring som varit och besökt sin mormor oprovocerad mördad på T-banan. Gärningsmännen var dömda för en rad våldsbrott, men hade bara fått "ungdomsvård" och släppts fria att åka runt och ta livet av en oskyldig pojke:

    ”Tony Lysandrides, 17, var hemma hos mormor och åt middag – sen gav han sig ut med en kompis. På tunnelbaneperrongen blev han mördad med ett knivhugg i hjärtat. Dådet var oprovocerat, enligt vännen som överlevde...

    – Vi vill inte att han ska vara ett anonymt mordoffer i mängden. Han var en älskad, fin och levande pojke. Mormodern träffade Tony för sista gången timmar innan han blev mördad. Han var hemma hos henne på middag och åt ris med grekiska pannbiffar i tomatsås innan han gav sig ut för att umgås med en kompis. På kvällen pratade hon med barnbarnet en sista gång i telefon. – Han ringde mig och undrade om han kunde få 100 kronor på swish för att köpa något att äta. Det var vid 21-tiden, så en halvtimme innan han blev mördad”

    Justitieministern respons är som vanligt att föra allmänheten bakom ljuset: ”diskussionen om etnicitet och brott så kan det vara värt att påminna om att det dödliga våldet i Sverige var högre för 30 år sedan än vad det är idag. Det var alltså innan de stora invandrargrupperna... Sverige ligger fortfarande på ungefär samma nivå som andra jämförbara länder”

    Bara åsnor tror att Sverige inte hade invandrare trettio år sen, enligt Brå stod de med utländsk bakgrund för över 40 procent av dödligt våld redan 30 år sen, vilket nu ökat till över 70 procent.

    Morgan Johansson har även lagt upp en graf från FN som egentligen bara bekräftar att Sverige har haft sämre utveckling än jämförbara länder, men där skalan gör det otydlig att se med ögat. Ur justitieministerns egen graf om dödligt våld per invånare 1990-2017:

    Sverige: +3%
    Finland: -59%
    Norge: -52%
    Frankrike: -47%
    USA: -43%

    I Danmark visar en studie med uppdaterat statistik sen 1992 -38%. Regeringens egen data som de citerar visar således att Sverige utvecklas sämre än jämförbara länder. Skäms inte Morgan Johanson för detta oanständiga relativisering dagen efter ett brutalt mord?

    morgan.jpg
     
    G

    Gjestemedlem

    Gjest
    G

    Gjestemedlem

    Gjest
    Tino Sanandaji

    Nu har Sverige fått sitt första Coronaupplopp, orsakat av misstänkt coronautbrott i ett av Migrationsverkets förvar. Andra intagna ville inte vara nära smittade och angrepp därför personalen, som aktiverade överfallslarm och tillkallade polis. Aftonbladet:

    “En förvarstagen på Migrationsverket i Märsta konstaterades coronasmittad. Då uppstod ett upplopp mellan ett tiotal personer. Två anställda attackerades och ett stort polispådrag larmades dit. Flera polispatruller ryckte...Efter att personen testats positivt uppvisade ytterligare två personer coronasymtom. Även dessa ska sitta isolerade, men har ännu inte testats för smittan"

    Hitintills under mars har antal asylsökningar förvånansvärt nog inte påverkats och fortsatt i samma takt som förra året, och rentav ökat lite från februari. Idag införde regeringen tillfälligt förbud mot resor till Sverige, men gör undantag för “personer som är i behov av internationellt skydd“, som fortfarande får komma. I praktiken lär förbudet ändå minska asylsökningar då de flesta söker efter att rest hit.

    En fråga är om de som i flera år feltolkat asylrätten och påstått att det gäller de utanför Sverige anser att epidemin också bör ge skyddsbehov, där Sverige liksom klimatflyktingar måste ta emot Coronaflyktingar. Eller kommer aktivisterna att vara tyst med sina påhittade principer när det verkligen krisar?

    Det blir också intressant att se om panik sprider sig till fler av Migrationsverkets anläggningar och de tvingas stärka skyddet.

    cor2.jpg
     

    Roald

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.06.2005
    Innlegg
    5.242
    Antall liker
    2.472
    Torget vurderinger
    1
    Svenskene er annenrangs borgere i eget land, snart på tide de innser dette selv og gjør endringene som trengs!


    https://www.aftonbladet.se/nyheter/samhalle/a/vQKM94/ud-har-tryckt-pa-for-att-fa-hem-svenskar-fran-marocko

    Utåt har regeringens budskap varit att inga svenska turister kan räkna med hjälp att ta sig hem.

    I hemlighet har man gjort tvärtom – i kväll har två plan från Marocko landat på Arlanda.

    – Där kan bli en helt ohållbar situation när gränserna stängs. Det är inte som att sitta fast i ett annat EU-land, säger en S-källa.
     
    Sist redigert:

    Polka

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.07.2003
    Innlegg
    5.472
    Antall liker
    3.616
    Torget vurderinger
    96
    Det er jo det han har holdt på med de siste årene, så han holder stø kurs om ikke annet.
     

    W.Sand

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    2.977
    Antall liker
    4.257
    Sted
    moelv
    Torget vurderinger
    2
    Hva forventes egentlig. Deres nasjonalstolthet orlogskipet Vasa får stå for grunnholdningen.
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.202
    Antall liker
    101.676
    Torget vurderinger
    23


    Er det bare meg som synes at denne karen er en merkelig skrue? På TV i dag mente han at det var ingen grunn til bekymring i Sverige - Belgia var verre, og Nårje brukte andre målemetoder for å bestemme antall døde...


    Vil ni se en stjärna - se på mej!!!


    2020_04_14_16_21_50_Sverige_22_forskere_mener_strategien_har_mislyktes_VG.jpg
     
    G

    Gjestemedlem

    Gjest


    Er det bare meg som synes at denne karen er en merkelig skrue? På TV i dag mente han at det var ingen grunn til bekymring i Sverige - Belgia var verre, og Nårje brukte andre målemetoder for å bestemme antall døde...


    Vil ni se en stjärna - se på mej!!!


    Vis vedlegget 580280
    Merkelig.. ja.

    Men jeg liker ham! Han baller på størrelse med en asteroide. Tyngden av gruppepress som hviler på hans skuldre er ikke en bør alle kan takle.

    My kind of guy.

    Om hans strategi er optimal får tiden vise, men mannen er hardstøpt. Dephs respektmedalje i sølv med askeløv og to flaggermus i kors.
     
    S

    Slubbert

    Gjest
    Ja! Han holder hodet kaldt og står i mot panikk og et enormt press som er fundert i frykt. Stor respekt.

    Edit: Eller han står i stormen på vegne av et institutt som lar forskning og vitenskap få forrang over befolkningsfrykt. Fortsatt stor respekt.
     
    Sist redigert:

    Terje-A

    Æresmedlem
    Ble medlem
    16.05.2013
    Innlegg
    13.495
    Antall liker
    9.225
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    19
    Ja! Han holder hodet kaldt og står i mot panikk og et enormt press som er fundert i frykt. Stor respekt.

    Edit: Eller han står i stormen på vegne av et institutt som lar forskning og vitenskap få forrang over befolkningsfrykt. Fortsatt stor respekt.
    Men han ofrer noen tusen liv for at de som ikke tåler å være asosiale i noen uker eller måneder skal kunne gå på pub.
     
    R

    rr30629

    Gjest
    Av og til så prøver jeg (også..) å leve etter Rema 1000 sitt slagord, det ender allltid opp med at jeg får meg en på trynet av virkeligheten.
     
    G

    Gjestemedlem

    Gjest
    Stemningsrapport fra nabolandet. Trenger vel ikke så mange kommentarer.

     

    oen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.03.2010
    Innlegg
    1.745
    Antall liker
    2.294
    Sted
    Portugal
    Fra NRK
    Svenske myndigheter har frarådet reiser som ikke er strengt nødvendige til alle land, men nå åpnes det for reiser i Europa, opplyste regjeringen på en pressekonferanse onsdag ettermiddag.


    – At vi nå begynner å endre rådene, betyr ikke at situasjonen har endret seg. Det er fortsatt en alvorlig situasjon, sier Sveriges utenriksminister Ann Linde.


    Fra 30. juni kan svenskene reise til Hellas, Kroatia, Spania, Italia, Portugal, Frankrike, Island, Belgia, Sveits og Luxembourg.


    Ulike faktorer har påvirket hvilke land det blir mulig å reise til. Smittespredningen i de forskjellige landene har veid tungt.


    Reiser til andre land, inkludert Norge, frarådes fortsatt.
     

    Balle Clorin

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.06.2012
    Innlegg
    10.132
    Antall liker
    9.285
    Torget vurderinger
    2
    Svensken er klart sure på oss da . Men det skal vi være glade for så slipper vi å få den underdanige smittsomme saueflokken hit.
     

    Terje-A

    Æresmedlem
    Ble medlem
    16.05.2013
    Innlegg
    13.495
    Antall liker
    9.225
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    19
    Svenskene er ikke sure på oss, men de kan ikke anbefale å reise til land som de ikke har adgang til.
    Bl.a.
    Nordiske land holdes utenfor fordi de ikke vil slippe svenskene inn, skriver Expressen. Utenriksminister Linde sier det er karantenebestemmelsene som gjør at Sverige ikke kan åpne for reise til flere land.
     

    Spiralis

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Innlegg
    19.454
    Antall liker
    7.790
    Torget vurderinger
    0
    Morsomt Musicus, men vet du hva?
    Min kjære storebror som bor i Sverige fortalte meg at det slett ikke er slik denne tegningen sier.
    Han kunne også fortelle at det var synd for Norge at vi ikke hadde tatt mot flere syrere fordi disse er meget godt utdannet, ingeniører
    og helsepersonell. Saken er i følge min bror at det svenske helsevesenet ville ha kolapset fullstendig hvis de ikke hadde hatt disse
    syriske innvandrerne som berget det svenske helsevesenet i denne pandemikrisen!
    Med andre ord mener min bror at Tino Sanandaji tar feil og ikke vet hva han snakker om!
    Nå har broderen bodd i Sverige siden slutten på 60 tallet så han har nok blitt 100% integrert og "helt svensk" i hodet!

    Det vi antagelig kan anta er at det "å være svensk" er noe som skyldes miljøpåvirkning og at det ikke er genetisk betinget!
     

    Asbjørn

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Innlegg
    36.277
    Antall liker
    34.813
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Problemet var vel heller at de trodde de skulle få syriske leger, men det de fikk stort sett var afghanske geitegjetere. Ikke riktig like lette å sette i arbeid.
     

    pak.k

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    04.12.2009
    Innlegg
    488
    Antall liker
    154
    Sted
    Charlottenberg
    Torget vurderinger
    1
    Sveriges största problem idag enligt mig är att- alla ska vara så innihelsike politiskt korrekta (pk) att gammalt hederligt folkvett och sunt förnuft snart är utplånat...
    Politikerna slåss om att få vara dummast i huvudena...
    Tryggheten och framtidstron slås i spillror av dagens maktgalna dårar..
    Miljörörelserna har ju totalt tappat fotfästet och svävat ut i någon slags lsdtripp...
    Och sveriges nyimporterade arme av framtidens arbetare vill jag inte tänka på ens...
    Nej FY FAN! Det går inget bra för sverige på någon punkt om man är kapabel att använda huvudet lite grann... :(
    Norrmänn är ju galna som de är, MEN de är i alla fall kapabla att vara rädda om sitt land. Och det är ju en litet ljus i dagens tokerier..
     
    U

    utgatt25555

    Gjest
    Morsomt Musicus, men vet du hva?
    Min kjære storebror som bor i Sverige fortalte meg at det slett ikke er slik denne tegningen sier.
    Han kunne også fortelle at det var synd for Norge at vi ikke hadde tatt mot flere syrere fordi disse er meget godt utdannet, ingeniører
    og helsepersonell. Saken er i følge min bror at det svenske helsevesenet ville ha kolapset fullstendig hvis de ikke hadde hatt disse
    syriske innvandrerne som berget det svenske helsevesenet i denne pandemikrisen!
    Med andre ord mener min bror at Tino Sanandaji tar feil og ikke vet hva han snakker om!
    Nå har broderen bodd i Sverige siden slutten på 60 tallet så han har nok blitt 100% integrert og "helt svensk" i hodet!

    Det vi antagelig kan anta er at det "å være svensk" er noe som skyldes miljøpåvirkning og at det ikke er genetisk betinget!
    Jeg har bodd her i 17 år og må dessverre melde att jeg ikke kjenner meg igjen der, kanskje fordi jeg er halve året i Norge og klarer se det litt utenfra den Svenske doktrinen...så kan man jo i andre hand spørre hvorfor det gikk så galt på eldreboende her, det hadde visst bl.a noe med språket og forståelsen av direktiv å gjøre..tror jeg..

    mvh
     

    Spiralis

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Innlegg
    19.454
    Antall liker
    7.790
    Torget vurderinger
    0
    @ pak.k og musicus.

    Nå avskriver jeg broderens oppfatning for han er "allergisk" mot alternative nyhetskilder og tror det Länstidning, Aftonbladet og Expressen skriver.
    Som sagt vet han ikke hvem Tino er. Min storebror har rett og slett "blitt svensk"!
    Og som pak.k skriver så slåss jo politikerne om å være den som er "galest i hodet". Jeg så en sak fra en barnebokforfatter som har falt i "unåde" hos svensk TV2,
    ( husker ikke navnet i farten ) han sa det enkelt at i dagens Sverige var det å bruke hodet og å være rasjonell og fornuftig ansett å være høyreekstremt!
    Og da kjære nabolandet har dere tapt!
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn