At makt korrumperer er godt kjent.Det er intet mindre enn merkverdig at den ene etter den andre går i samme fella år etter år, parti etter parti.... noen slipper unna med toskeskapen, - andre ikke...
At man ikke greier å begripe at når man utnevner venner og bekjente, partifeller etc til mer eller mindre viktige stillinger, så vil det bli påaktet....
Likeså med utnevnelser av partifeller uten andre kvalifikasjoner enn partiboka til sentrale stillinger..... Demokrati???
Som jeg indikerte i et tidligere innlegg. Jeg tipper dette blir mer og mer vanlig.Det er intet mindre enn merkverdig at den ene etter den andre går i samme fella år etter år, parti etter parti.... noen slipper unna med toskeskapen, - andre ikke...
At man ikke greier å begripe at når man utnevner venner og bekjente, partifeller etc til mer eller mindre viktige stillinger, så vil det bli påaktet....
Likeså med utnevnelser av partifeller uten andre kvalifikasjoner enn partiboka til sentrale stillinger..... Demokrati???
Stemme på noen andre ved neste valg.Som sagt, de ordner og styrer, blir tatt med buksa nede, ser skyldbetynget ut, gråter litt på tv, ber om unnskyldning, går ut…. tida går og vipps:
Haddja er inne…
Så Tretteberg og Brenna kommer sikkert tilbake om et valg eller to
Vi som blir krenka av dette, hva skal vi gjøre?
Hvis rektor må beklage dette så er det noe fundamentalt galt. Det eneste som er å beklage her er at skolen har feilet i å formidle norsk kultur.Oslo-rektor langet ut mot elever: – Vi bor i Norge
– Dere skal jobbe med norske kvinner, ellers så lykkes dere ikke i Norge, fortalte rektor ved en skole i Oslo under vitnemålsutdeling. Nå svarer hun på videoen.www.nettavisen.no
Når slikt kommer som en overraskelse er det jo litt trist, som rektor burde man være oppegående nok til og se hvilken vei dette går, men klart med sterke ideologiske briller blir jo alt litt vanskelig. Og så legger man seg flat i tillegg, det vil nok gjøre ting bedre
Gid det var så velStemme på noen andre ved neste valg.
når institusjonene bejaer ufornuften.Oslo-rektor langet ut mot elever: – Vi bor i Norge
– Dere skal jobbe med norske kvinner, ellers så lykkes dere ikke i Norge, fortalte rektor ved en skole i Oslo under vitnemålsutdeling. Nå svarer hun på videoen.www.nettavisen.no
Når slikt kommer som en overraskelse er det jo litt trist, som rektor burde man være oppegående nok til og se hvilken vei dette går, men klart med sterke ideologiske briller blir jo alt litt vanskelig. Og så legger man seg flat i tillegg, det vil nok gjøre ting bedre
For noen år siden var det vel omtrent det som skjedde i Frankrike. Blodet ble ikke testet og en hel drøss personer ble smittet med HiV/AIDS.Tror du de bare sier at "jada, vi har testet blodet, det er helt trygt", men så tok de seg en ekstra lang lunsjpause isteden og bare latet som? "Faen ass, det er alltid så mye mas om at vi skal teste alt mulig hele tiden. Fuck det, jeg vil heller spille Minecraft på mobilen. Jeg bare sier at blodet er trygt, det går sikkert bra".
For noen år siden pleide ikke kirurger å vaske seg på hendene før de opererte heller.For noen år siden var det vel omtrent det som skjedde i Frankrike. Blodet ble ikke testet og en hel drøss personer ble smittet med HiV/AIDS.
Ikke bra, Trodde man testet ut slikt før man begynte å bygge på en ny måte i stor stil... Ikke barebare når man my bytte en hel heltre vegg som du vet vil får sopp igjen om noen år...«Det er så fint med hus uten takutspring.»
«Ja, når veggen går rett ned.»
«Monopolhus, kaller jeg det.»
I artikkelen kalles de funkishus, noe de ikke er.
Vedmuslingen tygger husveggene til støv.
- Hus uten takutspring og bruk av trematerialer i store dimensjoner gir både mulighet for oppfukting og at fuktigheten blir i materialene i lengre tid, forklarer Jenssen.
Et paradoks er at giftfrie, miljøvennlige materialer også gir mulighet for soppvekst, ifølge Jenssen
Anders Magnus er klar og tydelig på at rektoren gjorde det riktige, og fortjener støtte i stedet .Oslo-rektor langet ut mot elever: – Vi bor i Norge
Stemmer det. Men det er trist for verdiskaping, næringsutvikling og norsk eierskap i Norge. Dersom dette får fortsette vil nok mesteparten av privat næringsliv i landet være eid av personer som bor i andre land etterhvert. Det er den naturlige konsekvensen når det ikke er like konkurransevilkår.^ Det var da også hensikten. «Flå de rike», og alt det der.
Da får man bare tilpasse seg gjeldende rammebetingelser og tilhørende politisk risiko. Enten selge til utenlandske eiere, eller bli en selv. Og selge huset i Norge til en utenlandsk investor for bruk som feriebolig og AirB’n’B-utleie. Krona begynner å bli såpass billig at Norge ikke lenger fremstår som like absurd dyrt selv om den politiske risikoen har økt.
Man må nesten gå ut fra at politiske rammebetingelser legges for at folk skal ta de styringssignalene disse innebærer.
Stemmer det. Men det er trist for verdiskaping, næringsutvikling og norsk eierskap i Norge. Dersom dette får fortsette vil nok mesteparten av privat næringsliv i landet være eid av personer som bor i andre land etterhvert. Det er den naturlige konsekvensen når det ikke er like konkurransevilkår.
Vet du hva mobile folk som ingeniører og ledere får i lønn, eksempelvis i våre naboland, i Sentral-Europa, i USA, eller i det du kaller «den tredje verden»? Resten av verden har ikke vår egalitære lønnsdannelse og sentrale lønnsoppgjør med frontfag og lavtlønnsprofil. Ikke konfiskatorisk formueskatt på gründere heller.Hvis du vil ha like konkurransevilkår må du være villig til å motta samme lønn som i den tredje verden....
Det begynner også å bli et fenomen at eiendommer i Norge, foreløpig mest i de øvre prisklassene, kjøpes opp via utenlandske selskaper for deretter å stå tomme mesteparten av året. Den vanlige kjøpergruppen er tydeligvis ikke interessert i helårsbolig i Norge lenger.Stemmer det. Men det er trist for verdiskaping, næringsutvikling og norsk eierskap i Norge. Dersom dette får fortsette vil nok mesteparten av privat næringsliv i landet være eid av personer som bor i andre land etterhvert. Det er den naturlige konsekvensen når det ikke er like konkurransevilkår.
Jeg siktet her til eierbeskatning.Hvis du vil ha like konkurransevilkår må du være villig til å motta samme lønn som i den tredje verden....
«Flå de rike», og alt det der.
Dette er jo gjentatt noen tusen ganger, her og andre steder, men har noen faktisk sagt det? LO-leder Peggy Hessen Følsvik sa "ta de rike" og den siste jeg vet om som faktisk brukte begrepet "flå" var Martin Kolberg i 2008. Altså for 15 år siden.
Funker helt fint på den andre siden av Svinesund. Gode jordbær også. Rödsgubben har 55 hektar av sorten, pluss café og vandrerhjem. Ser ut til at de gjør det riktig bra.Snart får vi bare importjordbær ?
På 20 år har tre av fire jordbærbønder lagt ned. Og plukkerne importeres selvfølgelig, bonde nedpå Sørlandet hadde prøvd seg med norsk ungdom , de jobbet mye seinere, var "slumsete" og syns selv det var for slitsomt. Over og ut.
Men, som du påpeker brukes uttrykket også for å beskrive ført politikk
Av ren nysjerrighet - synes du det utgjør allverdens forskjell? Hva som har vært intensjonen til regjeringen har vært rimelig klart, det er å øke skattene på formue, kapitalinnteekter, lønnsinntekterkutte en del fradrag som i praksis i alle fall lett bemidlede har (IPS, aksjekjøp i egen bedrift). Regjeringen selv innser at dette var skikkelig ordentlig dumt siden det har fått konsekvenser de ikke så for seg. Så nå er retorikken en ganske annen og de skjønner høyst sannsyneligvis at de har driti seg ut ganske kraftig. Om så ikke var tilefelle så burde man forvente at de snakket om dette hele tiden fortsatt (det gjør de ikke) eller at de så for seg enda mer av sorten (det har de sagt at de ikke gjør).Kan ikke lese linkene, men jeg er fullt klar over at bladsmørerne bruker uttrykket. Det jeg lurte på var ikke det, men om noen i regjeringen faktisk har brukt det.
Så søtt, men hva med private barnehagers politikk ang. barn med spesielle behov? Disse barna må det offentliges barnehager ta seg av. Lærlinger i private barnehager? Helst ikke og pensjonsordningene er en vits i forhold til kommunens egne barnehager.Det er ganske mye å ta av ift ordbruk på venstresiden for tiden dessverre.
Så nå er vi blitt «bendelormer» også? | DN
Finnes det noen grense for hvor lavt Fagforbundet vil synke for å sverte oss som har satset hus og hjem på å bygge opp gode velferdstilbud i privat regi? Vi begynner å tvile.www.dn.no
Poenget mitt akkurat her var Fagforbundets språkbruk, som etter min mening ligger på et veldig lavt nivå. Jeg er for privat initiativ her også forøvrig, men det var ikke poenget i denne sammenhengen.Så søtt, men hva med private barnehagers politikk ang. barn med spesielle behov? Disse barna må det offentliges barnehager ta seg av. Lærlinger i private barnehager? Helst ikke og pensjonsordningene er en vits i forhold til kommunens egne barnehager.