Hva i alle dager holder Largo på med

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • E. Largo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2007
    Innlegg
    8.835
    Antall liker
    16.056
    Sted
    Disco Volante
    Torget vurderinger
    2
    En uke inn i det nye året allerede. Og det nye året fortsetter der det gamle slapp. Med hjemmekontor og nye skandaler fra den oransje mannen. Årets første godbit har også dukket opp på posten.
    Curtis Mayfield var mer enn superfly. Og denne fire platers boksen er en god start på samlingen. Fine pressinger og Chris Bellman har sørget for pimptastic lyd. Ikke var den særlig dyr heller.
    A742EAEF-FEF5-4DE0-9F85-DE79DA283641.jpeg
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.718
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Hvilke duftlys har du på bordet der? Her går det i havbris, med hint av kastanje, hestemøkk og litt peppermynte... 🤪


    Takk for tipset om. Curtis.
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.346
    Antall liker
    63.202
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Jeg registrerer at hva jeg selger kjøpes sør for barrieren vi har satt opp ved Os for de ville horder. Det gjenstår å demolere fergeforbindelsen, men det er bare et spørsmål om tid. Soul on 😃
     

    E. Largo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2007
    Innlegg
    8.835
    Antall liker
    16.056
    Sted
    Disco Volante
    Torget vurderinger
    2
    Hvilke duftlys har du på bordet der? Her går det i havbris, med hint av kastanje, hestemøkk og litt peppermynte... 🤪


    Takk for tipset om. Curtis.
    HFS har rett, det er lys. Dog uten duft.
    Havbris er en like naturlig del av duftfaunaen her vestpå som hestemøkk er det i andre deler av landet.
    HeyHo har sikkert rett han også, men jeg er ikke så kjent med sedvanene der han kommer fra 😄
     
    Sist redigert:

    HeyHo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.10.2016
    Innlegg
    1.546
    Antall liker
    3.057
    Torget vurderinger
    2
    HFS har rett, det er lys. Dog uten duft.
    Havbris er en like naturlig del av duftfaunaen her vestpå som hestemøkk er det i andre deler av landet.
    HeyHo har sikkert rett han også, men jeg er ikke så kjent med kostymene der kommer fra 😄
    Å fan..:LOL:
     

    E. Largo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2007
    Innlegg
    8.835
    Antall liker
    16.056
    Sted
    Disco Volante
    Torget vurderinger
    2
    Jeg registrerer at hva jeg selger kjøpes sør for barrieren vi har satt opp ved Os for de ville horder. Det gjenstår å demolere fergeforbindelsen, men det er bare et spørsmål om tid. Soul on 😃
    Det er viktig å dyrke sitt indre ekorn.
    Velfylte platehyller er også en utmerket diffuser/absorbent, så man får vellyd på mer enn en måte 😉
     

    E. Largo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2007
    Innlegg
    8.835
    Antall liker
    16.056
    Sted
    Disco Volante
    Torget vurderinger
    2
    Det har sikkert vært flere gullår i musikkhistorien. Men for min generasjon som i dag er blitt rundt 50 år gamle så var 1991 det store året. 30 år siden...
    Jeg var student på den tiden og det ble spilt musikk hele tiden. Og musikk var ofte det samtalene dreide seg om. Dette er mine favoritter, men det er selvfølgelig flere bra utgivelser som jeg har glemt.
    CFECF4F4-404A-4B53-B45F-2DD105D43735.jpeg

    For de litt eldre som ikke skjønner helt hva greia var, så kan jeg fortelle at opptil flere av disse orkestrene hadde en popularitet på høyde med både Baccara og Smokie 😜

    Siden det er freddan så kan man unne seg en jåleeøl. Og denne var faktisk ganske god.
    9D62630D-378D-47E5-BD74-1591C978DE30.jpeg

    God helg.
     

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.428
    Antall liker
    25.882
    Torget vurderinger
    24
    Jeg er født litt senere enn deg men er nok adskillig eldre likevel. Det sagt så er det mange kjenninger i bunken, og U2s har vokst på meg.

    Grattis!
     

    E. Largo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2007
    Innlegg
    8.835
    Antall liker
    16.056
    Sted
    Disco Volante
    Torget vurderinger
    2
    Jeg er født litt senere enn deg men er nok adskillig eldre likevel. Det sagt så er det mange kjenninger i bunken, og U2s har vokst på meg.

    Grattis!
    Nå tilsier vel musikksmaken (og bilparken) din at du skulle vært født i mellomkrigstiden.
    Men når det er sagt så har jeg prøvd meg på jazz mange ganger. Det har på ingen måte gitt noe avsmak. Men det har heller ikke fenget noe særlig. Synd egentlig, siden jazz er kult og det er mange kvalitetsutgivelser på vinyl om dagen.
     

    RojohII

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2011
    Innlegg
    4.423
    Antall liker
    1.850
    Sted
    Karmøy - Rogaland
    Nå tilsier vel musikksmaken (og bilparken) din at du skulle vært født i mellomkrigstiden.
    Men når det er sagt så har jeg prøvd meg på jazz mange ganger. Det har på ingen måte gitt noe avsmak. Men det har heller ikke fenget noe særlig. Synd egentlig, siden jazz er kult og det er mange kvalitetsutgivelser på vinyl om dagen.
    Kanskje du skulle prøve en alternativ vei inn i jazzen?
     

    skranglefant

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.11.2015
    Innlegg
    2.657
    Antall liker
    4.304
    Sted
    Bartistan
    Kveldens spilleliste er fra 1991. Det er mimrekveld og album utgitt før eller senere er diskvalifisert uavhengig av kvalitet. Men plata du sikter til befinner seg trygt i hylla 😉
    Med riktig cover og 1.press, utvilsomt 😎

    En kuriositet jeg har liggende her er en 4x7" bootlegboks som neppe er en klassiker men arti' læll, som de sier heromkring.
    Tror jeg fant den i Stockholm. Eller var det Västerås? Hu keers 😊

    Lines'n Noses.JPG
     

    E. Largo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2007
    Innlegg
    8.835
    Antall liker
    16.056
    Sted
    Disco Volante
    Torget vurderinger
    2
    Tøff boks, og tøff konsert. Gutta oser av ungdommelig energi her.

    Mitt eksemplar av Appetite er desverre en ordinær reutgivelse med feil cover 😔
    Men som plaster på såret kan jeg tilby ett detaljbilde av gitarforsterkeren min:)
    617A2669-CF3D-4D09-9939-6C3F210B267E.jpeg
     

    E. Largo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2007
    Innlegg
    8.835
    Antall liker
    16.056
    Sted
    Disco Volante
    Torget vurderinger
    2
    Tøff boks, og tøff konsert. Gutta oser av ungdommelig energi her.

    Mitt eksemplar av Appetite er desverre en ordinær reutgivelse med feil cover 😔
    Men som plaster på såret kan jeg tilby ett detaljbilde av gitarforsterkeren min:)
    I dag fant jeg faktisk en original Appetite med riktig cover på platesjappa. Men desverre så bar det eksemplaret preg av å ha levd et like hardt liv som bandet gjorde på den tida :(
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.718
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Synes du skal laste opp en video av deg selv, klimprende på gitaren, blid og fornøyd.. Viktig med sjelfullt innslag med rene sokker til :)
     

    E. Largo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2007
    Innlegg
    8.835
    Antall liker
    16.056
    Sted
    Disco Volante
    Torget vurderinger
    2
    Som nevnt så var jeg innom platesjappa i dag. Der fant jeg noen plater som fikk bli med hjem av nostalgiske grunner. Dette er vel ikke plater som får mye spilletid, men som kan være artige å dra frem av og spille en låt eller to når det passer.
    Helloween plata har jeg ikke noe forhold til. Men jeg har det for meg at det skal være en klassiker innen sin sjanger, så kanskje jeg blir positivt overrasket.
    23385319-3610-4175-BFBF-D18F1E662A61.jpeg
     

    E. Largo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2007
    Innlegg
    8.835
    Antall liker
    16.056
    Sted
    Disco Volante
    Torget vurderinger
    2
    Ny helg og nye plater. Eller gamle plater i mitt tilfelle. Samlealbumet Nuggets har fått en del godord her på sentralen, så det må testes ut. Jeg bestilte denne for lenge siden. Men siden posten somlet så mye så måtte Jeff Bezos spandere den på meg :)
    571D6895-4925-44F7-82D3-A44A399F0FA4.jpeg


    Siden jeg ikke driver med selvmedisinering så får ett glass med morsom drikke være det nærmeste jeg kommer for å få riktig stemning til denne plata.

    God helg.
     

    E. Largo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2007
    Innlegg
    8.835
    Antall liker
    16.056
    Sted
    Disco Volante
    Torget vurderinger
    2
    E. Largo gjør ett forsøk på å like voksen musikk (igjen).
    Jazzavdelingen i platehylla mi er ganske så patetisk, men nå har jeg bestilt ett par titler fra denne serien. Dette skal være utgivelser som er relativt tilgjengelige musikalsk sett. Så da er det vel ett lite håp for at jeg skal like det.
    C8636B01-05CF-44B7-B154-F4A91A1B740E.jpeg


     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.649
    Antall liker
    58.436
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Det kommer til å gå bra.
    Jazzinspillinger har ofte kvaliteter som gjør at de låter veldig godt på stereoanlegget.
    Hos oss ekte audiofile på HFS, overskygger dette jazzelementer som ulogiske taktskifter, fremmede instrumenter som f. eks. saksofon og xylofon, og sulling og breking fra gubben ved pianoet. 😊
    Hvilken Blue Note plate er det snakk om?
     
    Sist redigert:
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn