Hva i alle dager holder Largo på med

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Cash 63

Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Antall liker
    31.537
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Torget vurderinger
    1
    Sist redigert:

E. Largo

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2007
    Antall liker
    18.820
    Sted
    Disco Volante
    Torget vurderinger
    2

Cash 63

Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Antall liker
    31.537
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Torget vurderinger
    1

E. Largo

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2007
    Antall liker
    18.820
    Sted
    Disco Volante
    Torget vurderinger
    2
    Hjemme igjen etter en ukes ferie i Sopot. Været der nede var bare sånn passe, men i det minste bedre enn her hjemme 🥶

Men dårlig vær er jo strålende hi-fi vær. Så da var det jo passende at det lå en pakke fra imusic og ventet på meg.

9E99BEE8-BF5B-457D-BA5D-D863534DD7B7.jpeg

Bill Evans, jeg har jo Trio 64 fra før så da måtte jeg ha 65 også.
    Horace Silver, har lest gode omtaler av denne.
    Chet Baker Sings har endelig kommet i nytt opplag. Det går jo gjetord om stemmen hans..
    Jokke er jo alltid knall, spesielt tekstene.
    The Rainbow Children er vel ikke blandt Prince’s beste, men måtte sikre meg ett eksemplar før den forsvandt. Kanskje jeg blir positivt overrasket.
    Mark Hollis eneste soloutgivelse er godt likt blant fansen. Krysser fingrene for at vinylutgivelsen er bra nok.

E. Largo

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2007
    Antall liker
    18.820
    Sted
    Disco Volante
    Torget vurderinger
    2
    Det detter stadig inn nye plater. Jeg klarer å motstå det meste. Men fristelser takler jeg ikke :)
    Ukens høydepunkt var en amerikapakke med to punke klassikere. Det er ikke akkurat audiofile klassikere dette her, men disse utgivelsene har fått førsteklasses behandling og låter vel så bra som de kan bli.

F44A2604-BEE6-4797-92C9-CBD3DAC41970.jpeg
    79BDD684-CDAB-43E7-B977-2C9BE02D1EEA.jpeg

E. Largo

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2007
    Antall liker
    18.820
    Sted
    Disco Volante
    Torget vurderinger
    2
    Da kan man slutte lete etter en orginal press av So alone 🙂 (y) Vet ikke om du har den her Syl Sylvain plata? anbefales! og lyden er så god att den trenger man ikke gjøre noe med-
    Sylvain Sylvain - Syl Sylvain And The Teardrops | Releases | Discogs
    Den har jeg faktisk ikke. Men nå skal den sjekkes ut.
    Takk for tipset 👍

Edit. Det er denne versjonen av So Alone jeg har kjøpt.

Sist redigert:

E. Largo

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2007
    Antall liker
    18.820
    Sted
    Disco Volante
    Torget vurderinger
    2
    Denne uka datt det inn en pakke fra Slovenia.
    Jeg har fra før en original, men noe slitt utgave av Transformer. Og siden @bluesbreaker har skrytt masse av utgaven til Speakers Corner så fikk jeg lyst til å prøve den. Bestilling ble først lagt inn hos imusic. Men etter noen uker så måtte danskene kaste inn håndkleet siden den var utsolgt fra distributøren.
    Jeg lar meg jo ikke stoppe av slikt, og ett raskt søk på Discogs kunne avsløre at en slovener hadde ett usprettet eksemplar til salgs. Samme mann kunne også friste med Chet is Back! og Time Loves a Hero, så de fikk også bli med i bestillingen.

7AD60E1F-F229-4E72-A294-370E8D97AD99.jpeg

Strålende utgaver alle tre, så helga er nok en gang berget.

bluesbreaker

Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Antall liker
    67.354
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Det må jeg si var et godt utvalg.
    Det beste fra tre helt ulike genre. 👌
    Jeg har ikke hørt Time Loves a Hero på Speakers Corner, men tipper den er god. (?)
    God helg 🙂

jmolnes

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.06.2003
    Antall liker
    6.190
    Mykje god musikk i denne tråden! Må følge med litt her skjønar eg. God helg, Largo!😃

E. Largo

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2007
    Antall liker
    18.820
    Sted
    Disco Volante
    Torget vurderinger
    2
    Det må jeg si var et godt utvalg.
    Det beste fra tre helt ulike genre. 👌
    Jeg har ikke hørt Time Loves a Hero på Speakers Corner, men tipper den er god. (?)
    God helg 🙂
    Med forbehold om at jeg kun har en CD å sammenlikne med, så må jeg si meg godt fornøyd med SC utgaven av Time Loves a Hero. Men det finnes sikkert flere gode utgaver av denne.
    Uansett så er det en knallplate som det var på tide å få inn i platehylla :)

bluesbreaker

Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Antall liker
    67.354
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Med forbehold om at jeg kun har en CD å sammenlikne med, så må jeg si meg godt fornøyd med SC utgaven av Time Loves a Hero. Men det finnes sikkert flere gode utgaver av denne.
    Uansett så er det en knallplate som det var på tide å få inn i platehylla :)
    Det finnes i hvert fall veldig mange utgaver, men så vidt jeg har oversikt på tror jeg du har den beste eller en av de beste der. 👍
    Time Loves a Hero er etter min mening et godt Little Feat-album, til tross for at Lowell George ikke har stor medvirkning på den kreative prosessen. Han skrev kun en av låtene , Rocket in My Pocket. Han var nok ganske frustrert over retningen bandet tok mot mer jazzrock/fusion. Jeg synes Time Loves a Hero viser hvilket komplett band LF var på denne tiden iom at de behersker et så vidt spekter av musikalske uttrykk.

E. Largo

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2007
    Antall liker
    18.820
    Sted
    Disco Volante
    Torget vurderinger
    2
    Det finnes i hvert fall veldig mange utgaver, men så vidt jeg har oversikt på tror jeg du har den beste eller en av de beste der. 👍
    Time Loves a Hero er etter min mening et godt Little Feat-album, til tross for at Lowell George ikke har stor medvirkning på den kreative prosessen. Han skrev kun en av låtene , Rocket in My Pocket. Han var nok ganske frustrert over retningen bandet tok mot mer jazzrock/fusion. Jeg synes Time Loves a Hero viser hvilket komplett band LF var på denne tiden iom at de behersker et så vidt spekter av musikalske uttrykk.
    Den er nok ikke regnet blant deres beste utgivelser. Men selv en en halvgod LF plate er jo bedre enn det meste. Dessuten har jeg sansen for de låtene som er litt annerledes enn det en forbinder med bandet.
    Vedrørende Lowell så fant jeg denne anekdoten fra slutten av livet hans.

*** The Fun Facts: According to Fred Tackett, “We were driving down the New Jersey Turnpike in this bus and we stopped at this pizza joint off the highway. Everybody in the band shared a cheese pizza, but Lowell bought a large pizza with everything on it, carried it to the back of the bus and he ate the entire pizza by himself. He died two or three days later. So, when people ask me, “What really killed Lowell?” I say, “It was a pizza on the New Jersey Turnpike.”

bluesbreaker

Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Antall liker
    67.354
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Tok for seg av livet Lowell.
    Dessverre er det ikke alt som er like sunt.
    Han hadde nok holdt en stund til, hvis han hadde begrenset seg til pizza.
    Hans tidlige død var et stort tap for musikkverdenen. 😢
    Det blir sagt at han fikk sparken i The Mothers av Zappa fordi han røkte Marijuana. Sjøl sa George at han fikk sparken fordi han skrev en sang om dop. Weeds, Whites and Wine.
    "Willin'" - verdens beste trailersjåfør sang. 🥰

E. Largo

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2007
    Antall liker
    18.820
    Sted
    Disco Volante
    Torget vurderinger
    2
    Ett nytt firkløver er kommet fra iMusic. Så nå er jeg klar for helg og haifai vær.
    7590F510-0701-4B23-AEE1-0B535E5D9D21.jpeg

Unity med Larry Young er kanskje litt vågal til meg å være. Men den låter knall og så er jo coveret bare så kult.
    Alice in Chains‘ Dirt er en grønsjklassiker fra mine yngre dager som nå er kommet på dobbel vinyl for første gang. Originalen var klemt inn på en enkel plate på nittitallsvis, så denne skal låte noe bedre.
    Superfly med Curtis Mayfield har jeg fra før, men ny utgave med bedre lyd fristet for mye.
    War har jeg derimot ikke noe av fra før, så en samler er en passende start. Kulørt vinyl gjør det jo også ekstra fristende for en enkel sjel :D

E. Largo

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2007
    Antall liker
    18.820
    Sted
    Disco Volante
    Torget vurderinger
    2
    Tror dere ikke at jeg fikk feil versjon av Superfly da :mad:
    Irriterende med disse europeiske utgavene som er nesten helt like de amerikanske, men har en annen mastring, og gjerne digital. Ja, ja jeg får kontakte danskene i morgen og se om jeg kan få bytte til riktig utgave.

Bartesam

Æresmedlem
    Ble medlem
    04.12.2002
    Antall liker
    12.641
    Sted
    Hus
    Tror dere ikke at jeg fikk feil versjon av Superfly da :mad:
    Irriterende med disse europeiske utgavene som er nesten helt like de amerikanske, men har en annen mastring, og gjerne digital. Ja, ja jeg får kontakte danskene i morgen og se om jeg kan få bytte til riktig utgave.
    Kjøpte MoFi utgaven da den kom pluss hadde sort UK Buddah fra gammelt av. Knallbra :)

E. Largo

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2007
    Antall liker
    18.820
    Sted
    Disco Volante
    Torget vurderinger
    2
    Jeg kjenner at jeg er litt misunnelig på de som drar på hafai messer og får hørt på all slags flott utstyr. Men jeg har jo lest mange messetråder opp i gjennom årene, så jeg vet jo litt hva det går i. Så kanskje jeg skulle lage litt messestemning i bula :unsure:

- Finne frem en ukomfortabel pinnestol som settes opp på ett unaturlig sted midt i rommet.
    - Rote frem ett par to veis bokhyllehøyttalere som koples til min over 70 kilos ML forsterker.
    - Bruke overdimensjonerte kabler med nettingstrømpe. Den ene høyttaleren kobles ut av fase.
    - Spille vekselvis Infected Mushroom drithøyt og Sara K lavt.

Er det noe jeg har glemt da ?

Cash 63

Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Antall liker
    31.537
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Torget vurderinger
    1
    Jeg kjenner at jeg er litt misunnelig på de som drar på hafai messer og får hørt på all slags flott utstyr. Men jeg har jo lest mange messetråder opp i gjennom årene, så jeg vet jo litt hva det går i. Så kanskje jeg skulle lage litt messestemning i bula :unsure:

- Finne frem en ukomfortabel pinnestol som settes opp på ett unaturlig sted midt i rommet.
    - Rote frem ett par to veis bokhyllehøyttalere som koples til min over 70 kilos ML forsterker.
    - Bruke overdimensjonerte kabler med nettingstrømpe. Den ene høyttaleren kobles ut av fase.

Du må ha hifi frilla også :D

Bartesam

Æresmedlem
    Ble medlem
    04.12.2002
    Antall liker
    12.641
    Sted
    Hus

Drikke dårlig brennevin :unsure:

E. Largo

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2007
    Antall liker
    18.820
    Sted
    Disco Volante
    Torget vurderinger
    2
    Sveis da:rolleyes: Det var tatt opp i messe rapporten
    Haifai sveis er ett must. Det er notert :)

Jeg hadde også helt glemt diverse lydforbedrende remedier. Og jeg har desverre ingenting liggende. Men kanskje jeg kan låne noen duftlys fra kona. Sammen med ølet og det billige brennevinet så burde det gjøre susen.

E. Largo

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2007
    Antall liker
    18.820
    Sted
    Disco Volante
    Torget vurderinger
    2
    Jeg tok risken på å åpne pakken selv. Kunne jo ikke vente på at kattefaen skulle jobbe litt for føden. Så etter flere utsettelser så kom endelig nyutgivelsen av George Michaels Older. En skikkelig flott utgivelse med topp lyd. Absolutt verdt ventetiden.

A9A64315-E196-4A7B-A5AF-CDBA3EF2F08D.jpeg

Og når pakken var åpnet så fant selvfølgelig katten ut at den ville inn allikevel 🤬

Bartesam

Æresmedlem
    Ble medlem
    04.12.2002
    Antall liker
    12.641
    Sted
    Hus
    ^Blir spennende å få George Michael inn fra utlandet. :)

Bartesam

Æresmedlem
    Ble medlem
    04.12.2002
    Antall liker
    12.641
    Sted
    Hus
    ^ Kjøpte den røde via George Michael sin hjemmeside, og den grønne fra en forhandler i Italia. Finnes også en hvit og blå utgave i tillegg til den sorte.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn