Hva i alle dager holder Largo på med

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • E. Largo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2007
    Innlegg
    8.784
    Antall liker
    15.782
    Sted
    Disco Volante
    Torget vurderinger
    2
    Min egen tråd, tenk det :)

    Jeg startet mitt audiofile liv med en Phillips mono kassettspiller og en neve med Kiss kassetter i 10 års alderen, og siden har det bare ballet på seg. Har vært igjennom min første vinyl periode, så cd da de sluttet å selge vinyl plater.
    Senere var jeg igjennom en omgang med stor hjemmekino interesse, for så å ende opp med vinyl igjen.

    Siden jeg stort sett er opptatt av musikk, så kommer nok tråden til å handle om hva som befinner seg i denne hylla.
    035BFFF8-E76B-4298-898E-1023D74AEE8F.jpg


    Så får jeg heller skrive litt om utstyret etter hvert.
     
    Sist redigert:

    ottone

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.04.2008
    Innlegg
    14.238
    Antall liker
    10.913
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    3
    Gleder oss til å bli kjent med innholdet i den hylla.
    Og litt av det andre.
    Godt tiltak
     

    Lydnisse

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    12.08.2010
    Innlegg
    158
    Antall liker
    71
    Torget vurderinger
    2
    Gratulerer med egen tråd. :)
    Solgte du noe fra den første runden med vinyl, back in the days?
     

    E. Largo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2007
    Innlegg
    8.784
    Antall liker
    15.782
    Sted
    Disco Volante
    Torget vurderinger
    2
    Gratulerer med egen tråd. :)
    Solgte du noe fra den første runden med vinyl, back in the days?
    Hei Lydnisse og takk for at du tar turen innom.

    Nei, jeg solgte heldigvis ingenting. Platene ble pakket ned i esker og lagret i kjelleren. Og det er jeg glad for i dag, har noen plater som ville vært kostbare å erstatte. Men mest dreier det seg om affeksjonsverdi. Jeg har heller ikke kvittet meg med en eneste CD.
     

    tkr

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Innlegg
    20.539
    Antall liker
    27.477
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Dette var trivelig! Virkelig flott at du ønsker å dele litt av det du holder på med. Gratulerer med egen tråd. :)

    mvh
     

    HeyHo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.10.2016
    Innlegg
    1.538
    Antall liker
    3.042
    Torget vurderinger
    2
    Hva med kassettene?
    Jeg har som du beholdt platene,cd og i tillegg kassettene,har det siste året gått til innkjøp av 2 kvalitets deck og nyter lyden fra kassettene mine også.
     

    motoren

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Innlegg
    23.692
    Antall liker
    37.925
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30
    Trivelig med en ny tråd å følge :) spent på fortsettelsen


    Ha en fin helg

    mvh
     

    E. Largo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2007
    Innlegg
    8.784
    Antall liker
    15.782
    Sted
    Disco Volante
    Torget vurderinger
    2
    Hva med kassettene?
    Jeg har som du beholdt platene,cd og i tillegg kassettene,har det siste året gått til innkjøp av 2 kvalitets deck og nyter lyden fra kassettene mine også.
    Etter at vinylen tok meg rundt 14 års alderen må jeg nok innrømme at jeg ga opp kassettene. De ble donert bort til ett yngre søskenbarn som satte stor pris på dem. Og han er fremdeles musikkinteressert langt over gjennomsnittet :)
     

    oct

    Æresmedlem
    Ble medlem
    09.04.2009
    Innlegg
    12.259
    Antall liker
    8.267
    Sted
    Oslo
    Grattis med egen tråd. Skal følge med fremover:).


    mvh
     

    HeyHo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.10.2016
    Innlegg
    1.538
    Antall liker
    3.042
    Torget vurderinger
    2
    Hva med kassettene?
    Jeg har som du beholdt platene,cd og i tillegg kassettene,har det siste året gått til innkjøp av 2 kvalitets deck og nyter lyden fra kassettene mine også.
    Etter at vinylen tok meg rundt 14 års alderen må jeg nok innrømme at jeg ga opp kassettene. De ble donert bort til ett yngre søskenbarn som satte stor pris på dem. Og han er fremdeles musikkinteressert langt over gjennomsnittet :)
    Kassett var bare noe en måtte ha i min ungdom,bil,båt,bærbar osv. Syns kassett var noe herk egentlig men det var før jeg endelig fikk et deck av kvalitet.
    Har kun hatt deck av lav kvalitet,tulla meg inn på kassett tråden her på forumet og da var det gjort. :)
    Platene står mitt hjerte nærmest da.
    Ser frem til deling av det som står i hyllene dine,ganske imponerende samling!
    God helg :)
     

    E. Largo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2007
    Innlegg
    8.784
    Antall liker
    15.782
    Sted
    Disco Volante
    Torget vurderinger
    2
    Takk for støtten gutter, skal prøve å leve opp til det :p

    En av mine favorittband på 80-90 tallet var R.E.M. De har nok havnet litt i glemmeboka etter som årene har gått, men det ble gitt ut to live plater for noen år siden med gamle opptak. Unplugged 1991 og 2001. Jeg har bare Unplugged 2001. Men om noen har Unplugged 1991, så gjerne kom med kommentarer.

    F92D908A-D27A-459A-BD0B-86542F0478FE.jpg


    Her dreier det seg om akustiske versjoner av kjent materiale. Smakfullt fremført av ett modent band. Utgivelsen er forbilledlig. Presset på tyst vinyl og mastret av Chris Bellman (guru).

    Og her en av deres beste låter.

     

    motoren

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Innlegg
    23.692
    Antall liker
    37.925
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30
    R.E.M er et fantastisk bra band som jeg selv spiller mye, igjen en nydelig snurre du har :)

    mvh
     

    E. Largo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2007
    Innlegg
    8.784
    Antall liker
    15.782
    Sted
    Disco Volante
    Torget vurderinger
    2
    En av mine favorittøvelser er å finne bra reutgivelser til en normal pris. Her er en av dem.
    Burde være lett tilgjenglig, se etter i Steve Hoffman/Kevin Gray i run-out groove (noen som har en god
    norsk oversettelse ?)

    0E234D2F-BCEE-4904-8D33-3BC730C41DA1.jpg


    CCR er noe jeg fikk inn med farsmelken. Likte dem ikke i ungdommen, men jeg tror jeg bli mer og mer lik min far med årene :p
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.598
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Gratulerer mister. Gleder meg til å se den grå med vifter bruse i tråden din.. :)
     

    woodrand

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    22.06.2015
    Innlegg
    611
    Antall liker
    2.000
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    2
    Gratulerer med egen tråd. Helt i min gate - her skal jeg følge med!
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.204
    Antall liker
    62.216
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Se her ja! En ny tråd jeg kan abonnere på :) Har vært smått med det den siste tiden.
     

    Sgt Pepper

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    22.07.2016
    Innlegg
    177
    Antall liker
    325
    Sted
    Rogaland
    Torget vurderinger
    1
    Takk for støtten gutter, skal prøve å leve opp til det :p

    En av mine favorittband på 80-90 tallet var R.E.M. De har nok havnet litt i glemmeboka etter som årene har gått, men det ble gitt ut to live plater for noen år siden med gamle opptak. Unplugged 1991 og 2001. Jeg har bare Unplugged 2001. Men om noen har Unplugged 1991, så gjerne kom med kommentarer.

    Vis vedlegget 506147

    Her dreier det seg om akustiske versjoner av kjent materiale. Smakfullt fremført av ett modent band. Utgivelsen er forbilledlig. Presset på tyst vinyl og mastret av Chris Bellman (guru).

    Og her en av deres beste låter.


    Fin musikk smak! Jeg har både 1991 og 2001 utgivelser og begge er fine. Tilgjengelig for ned lasting på HDtracks men det er gjerne ikke noe for deg...

    REM og CCR hører hjemme i enhver samling IMO.


    vh S
     

    Final

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.03.2013
    Innlegg
    3.125
    Antall liker
    5.070
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    4
    Trivelig tråd. Cosmo’s Factory var en av mine første plater. CCRs beste og et album jeg aldri blir lei.
     

    E. Largo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2007
    Innlegg
    8.784
    Antall liker
    15.782
    Sted
    Disco Volante
    Torget vurderinger
    2
    Når det kommer til utstyret velger jeg å starte der rillene blir omgjort til ett elektrisk signal.

    Pick-up #1 er en Soundsmith Boheme, men den trenger litt TLC og er tatt av armen.
    I stedet brukes nå reserve pick-up #1. En Audio-Technica AT EV33.
    C17533D2-7274-4895-A04C-F5832C1D68B4.jpg


    33 serien finnes i flere utførelser og forhandles bl.a av Platekompaniet. Og ikke ufortjent så er den en gjenganger når det anbefales pick-uper rundt 5000kr.
    5E1B3206-B0E9-48A8-B579-CEC15DAB2C3F.jpg


    AT’en gjør en såpass god jobb at jeg har helt glemt å sende Bohemen inn til rep. Noe jeg bør se å få gjort. Den er jo altfor god til å ligge nedpakket i esken sin :)
     
    Sist redigert:

    motoren

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Innlegg
    23.692
    Antall liker
    37.925
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30
    Har også en 33 EV på min snurre og synes den gjør en flott jobb i rillene :)
    Keep up the good work, pøs på med bilder

    mvh
     

    E. Largo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2007
    Innlegg
    8.784
    Antall liker
    15.782
    Sted
    Disco Volante
    Torget vurderinger
    2
    John Moreland har holdt meg med selskap til morgenkaffen i dag. Plata hans High on Tulsa Heat fra 2015 har vært fremhevet av flere på HFS. Men jeg synes at han fortjener en runde til. Anbefales til alle som liker Americana, køntri osv.
    Du finner mer info om John og utgivelsene hans her:
    https://www.allmusic.com/artist/john-moreland-mn0001245910
    326F28F0-19BD-4347-B84C-7AC2467BA7F6.jpg


    Pressingen er desverre ikke helt tyst, men det er heldigvis ikke så ille at det kommer i veien for musikken.


    Kaffen som drikkes er høyst ordinær Friele, trukket av en like ordinær Moccamaster.
    Slik jeg foretrekker det :)
     

    E. Largo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2007
    Innlegg
    8.784
    Antall liker
    15.782
    Sted
    Disco Volante
    Torget vurderinger
    2
    Har også en 33 EV på min snurre og synes den gjør en flott jobb i rillene :)
    Keep up the good work, pøs på med bilder

    mvh
    Tror det er mange her på HFS som har en variant av 33 serien. Og med god grunn.
    Selv om den har blitt en del dyrere enn da jeg kjøpte min, så ligger den fremdeles i ett prisleie som mange kan leve med.
     

    motoren

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Innlegg
    23.692
    Antall liker
    37.925
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30
    Har også en 33 EV på min snurre og synes den gjør en flott jobb i rillene :)
    Keep up the good work, pøs på med bilder

    mvh
    Tror det er mange her på HFS som har en variant av 33 serien. Og med god grunn.
    Selv om den har blitt en del dyrere enn da jeg kjøpte min, så ligger den fremdeles i ett prisleie som mange kan leve med.
    Det var vel Vidar P som engang sa at EV33 kunne følge med puer opp til 50k :) skjønner han godt

    mvh
     

    E. Largo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2007
    Innlegg
    8.784
    Antall liker
    15.782
    Sted
    Disco Volante
    Torget vurderinger
    2
    Platespiller må man jo ha. Jeg har egentlig tre, men det er bare en som er i bruk. De andre to, en Rega og en Denon er stuet vekk. Spiller #1 er en Yamaha GT-2000. Disse ble produsert på 80 tallet og kun solgt på det Japanske markedet. Onde tunger (Bartis) vil ha det til at det var Micro Seiki som produserte disse på oppdrag fra Yamaha. Om det stemmer, så ser jeg ikke på det som negativt.

    9363D99F-090E-416F-B1B4-833D90B4A55F.jpg

    Siden dette er en Japansk spiller så trengs det en omformer også. Den kan skimtes nede til venstre i bildet og ble kjøpt inn på Slukets anbefaling.

    Så hvorfor akkurat denne spilleren ?
    Jeg har alltid vært svak for tunge DD spillere, og må også innrømme at utseende hadde noe med det å gjøre. Stramt, enkelt og funksjonelt. I tillegg så hadde jeg et ønske om å kjøpe noe som var litt uvanlig. Jeg kjøpte mitt eksemplar hos HifiDo, der de dukker opp av og til. Men det gjelder å være snar, for de forsvinner fort.
    HiFi-Do McIntosh/JBL/audio-technica/Jeff Rowland/Accuphase

    Etter noen år med flittig bruk er jeg like fornøyd med spilleren. Og har ingen planer om oppgradering. Jeg ser også at Yamaha har lansert en ny versjon kalt GT-5000. Men de har desverre feiget ut og lansert den med reimdrift :(
    https://uk.yamaha.com/en/products/audio_visual/hifi_components/gt-5000/index.html

    Mer om GT-2000 finner du på denne linken.
    Yamaha GT-2000 on thevintageknob.org
     

    motoren

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Innlegg
    23.692
    Antall liker
    37.925
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30
    Jeg vil også over på vintage spillere etter vert men det står om Pioneer PL70 eller samme som din GT 2000 :) utrolig flotte spillere som en nok må veldig opp i pris for å matche

    En nydelig spiller du har Largo

    mvh
     

    motoren

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Innlegg
    23.692
    Antall liker
    37.925
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30
    Blir helt våt i øynene når jeg ser slikt :) bare synd de har gått så veldig opp i pris.
    Ca 25-30k for Pioneeren og rundt 20K for GT 2000 på bayen

    mvh
     

    E. Largo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2007
    Innlegg
    8.784
    Antall liker
    15.782
    Sted
    Disco Volante
    Torget vurderinger
    2
    Stein Torleif Bjella

    Norske artister har jeg vel egentlig for lite av i hylla mi. Men noen er det.
    Stein Torleif Bjella synes jeg har hatt god kvalitet på alle utgivelsene sine.
    Med sitt passe røffe lydbilde som passer tekstene godt, har Bjella fått mange runder på platetallerkenen her.
    Han får også pluss for å synge på dialekt.

    Utgivelsene er også bra. Fine pressinger med god lyd. Så nå får vi håpe det ikke blir for lenge å vente på neste.

    69E28C9F-7968-43EE-8B4F-64D375431969.jpg


    Fin låt fra siste plata hans.
     

    Bartesam

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.12.2002
    Innlegg
    11.957
    Antall liker
    11.765
    Sted
    Hus
    Platespiller må man jo ha. Jeg har egentlig tre, men det er bare en som er i bruk. De andre to, en Rega og en Denon er stuet vekk. Spiller #1 er en Yamaha GT-2000. Disse ble produsert på 80 tallet og kun solgt på det Japanske markedet. Onde tunger (Bartis) vil ha det til at det var Micro Seiki som produserte disse på oppdrag fra Yamaha. Om det stemmer, så ser jeg ikke på det som negativt.

    Vis vedlegget 506416
    Siden dette er en Japansk spiller så trengs det en omformer også. Den kan skimtes nede til venstre i bildet og ble kjøpt inn på Slukets anbefaling.

    Så hvorfor akkurat denne spilleren ?
    Jeg har alltid vært svak for tunge DD spillere, og må også innrømme at utseende hadde noe med det å gjøre. Stramt, enkelt og funksjonelt. I tillegg så hadde jeg et ønske om å kjøpe noe som var litt uvanlig. Jeg kjøpte mitt eksemplar hos HifiDo, der de dukker opp av og til. Men det gjelder å være snar, for de forsvinner fort.
    HiFi-Do McIntosh/JBL/audio-technica/Jeff Rowland/Accuphase

    Etter noen år med flittig bruk er jeg like fornøyd med spilleren. Og har ingen planer om oppgradering. Jeg ser også at Yamaha har lansert en ny versjon kalt GT-5000. Men de har desverre feiget ut og lansert den med reimdrift :(
    https://uk.yamaha.com/en/products/audio_visual/hifi_components/gt-5000/index.html

    Mer om GT-2000 finner du på denne linken.
    Yamaha GT-2000 on thevintageknob.org
    Kjøpte min Micro Seiki DD-100 på HiFiDo også. Meget bra butikk, men vær rask hvis det er noe du fyser på. Blir fort borte :)

    Yamaha GT-2000
    GT-2000L
    October 1 9 8 2 1 9 9 2
    Gigantic & Tremendous series of extremely successful LP turntables, alas only distributed in Japan. In exchange, the rest of us got the PF-1000 belt-driven record players.

    So while we got belt-drive touted as best-as-can-be for LP replay, the japanese got direct-drive touted as best-as-can-be to spin musical vinyl - the arcanes of market-related marketing will always be full of contradictions.
    Not to mention that the GT-2000 series took on where the PX-1, PX-2 and PX-3 left off, when tangential tonearms were supposed to be top of the pops :)

    Unlike the PFs which consisted of one turntable available in two versions, the GT series took four shapes and many more optional accessories : the four shapes are the small and black GT-750, the not so small but still black GT-1000, the standard GT-2000 (black only) and the more luxurious GT-2000L (wood veneer only).

    The ultimate, bigger and very rare GT-2000x came in, discreetely, in 1985 as a last goodbye to the vinyl format but all (GT-750/1000 /2000/L/x series) mostly came from Micro Seiki engineering :)
     
    Sist redigert:

    t-roten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.09.2015
    Innlegg
    2.651
    Antall liker
    9.708
    Sted
    London
    Takk for støtten gutter, skal prøve å leve opp til det :p

    En av mine favorittband på 80-90 tallet var R.E.M. De har nok havnet litt i glemmeboka etter som årene har gått, men det ble gitt ut to live plater for noen år siden med gamle opptak. Unplugged 1991 og 2001. Jeg har bare Unplugged 2001. Men om noen har Unplugged 1991, så gjerne kom med kommentarer.

    Vis vedlegget 506147

    Her dreier det seg om akustiske versjoner av kjent materiale. Smakfullt fremført av ett modent band. Utgivelsen er forbilledlig. Presset på tyst vinyl og mastret av Chris Bellman (guru).

    Og her en av deres beste låter.

    Personlig liker jeg 1991 platene best. Vet ikke hvorfor, men hvis jeg er i R.E.M. modus, så er det 1991 som blir spilt først...
     

    E. Largo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2007
    Innlegg
    8.784
    Antall liker
    15.782
    Sted
    Disco Volante
    Torget vurderinger
    2
    Så var turen kommet til forforsterkeren som er en Marantz SC11-S1. Jeg har hatt den i en del år og har ikke funnet noen grunn til å bytte den ut ennå. Kvalitetsfølelsen er upåklagelig, og så synes jeg den tar seg godt ut :)
    En av grunnene til at jeg valgte akkurat denne er at den har innebygget riia av god kvalitet. Jeg prøver å holde anlegget enkelt og unngår helst unødvendige bokser.

    FE5B50DF-2B1C-4F55-8343-C3C471DC10A1.jpg
     

    motoren

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Innlegg
    23.692
    Antall liker
    37.925
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30
    Marantz er flotte produkter :) kan godt tenke meg at du er godt fornøyd med den.

    mvh
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn