Hva i alle dager holder Largo på med

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • E. Largo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2007
    Innlegg
    8.784
    Antall liker
    15.782
    Sted
    Disco Volante
    Torget vurderinger
    2
    Den siste uka har jeg kost meg med Countrymusikkens historie. En dokumentar i 9 deler som ligger på NRK tv. Den anbefales alle som er glad i musikk. Enten man liker køntri eller ikke.
    Jeg kan ikke skryte på meg å ha for mye hestejazz i hylla, så det var derfor passende at jeg fant noen fine originale plater hos Shabby Records tidligere i uka. Den ene var til og med uåpnet.

    9527ED6C-0934-4D4F-AE86-AC4CC4B9F75C.jpg


    Yiiihaaa :)
     

    ptb

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Innlegg
    14.309
    Antall liker
    16.927
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    13
    Har sett et par episoder av serien, og kommer garantert til å streame (fra NRK-arkivet) flere. Det er mye bra country-musikk og forferdelig mye dårlig. Men - sett på ei skive med Dwight Yoakam og - I'm on;)
    For ikke å snakke om WN :cool:
     

    E. Largo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2007
    Innlegg
    8.784
    Antall liker
    15.782
    Sted
    Disco Volante
    Torget vurderinger
    2
    Kan dessverre ikke trykke liker hehe men kos deg med heste jazzen i kveld :)

    mvh
    Køntri er ikke for alle. Og jeg må innrømme at jeg tidligere var svært fordomsfull overfor sjangeren. Men med alderen har jeg myknet opp.
    Og som ptb skriver over så er det litt av hvert i sjangeren...
     
    Sist redigert:

    tkr

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Innlegg
    20.539
    Antall liker
    27.477
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Den siste uka har jeg kost meg med Countrymusikkens historie. En dokumentar i 9 deler som ligger på NRK tv. Den anbefales alle som er glad i musikk. Enten man liker køntri eller ikke.
    Jeg kan ikke skryte på meg å ha for mye hestejazz i hylla, så det var derfor passende at jeg fant noen fine originale plater hos Shabby Records tidligere i uka. Den ene var til og med uåpnet.

    Vis vedlegget 571818

    Yiiihaaa :)
    Waylon Jennings var en mer enn bare litt habil gitarist, og en helt utrolig vokalist. Ikke alt han ga ut var like bra men på sitt beste var han uovertruffen.

    mvh
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.514
    Antall liker
    57.382
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Før eller senere ender man opp med rør og køntri.
    Det er bare å gå mange nok runder med seg sjøl...:)

    Shadowland med KD Lang er ei deilig plate.

    Pulling out all the Nashville stops, k.d. lang's 1988 album is a meticulously crafted work, her bid for mainstream country acceptance, and an homage to her idol Patsy Cline. Surrounded by the brilliance of Owen Bradley's string-laced production and a host of legendary pickers (Buddy Emmons and Pete Wade) and singers (Kitty Wells, Brenda Lee, Loretta Lynn), lang's voice soars and moans like a dove. After the lush Chris Isaak-penned opener "Western Stars," lang follows with more-familiar country writers, from Roger Miller ("Lock, Stock and Teardrops") to Harlan Howard ("I'm Down to My Last Cigarette"). Both a commercial (the album went gold) and artistic success, Shadowland ranks as one of the best country records of the 1980s. --Roy Francis Kasten
     

    tkr

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Innlegg
    20.539
    Antall liker
    27.477
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Før eller senere ender man opp med rør og køntri.
    Det er bare å gå mange nok runder med seg sjøl...:)

    Shadowland med KD Lang er ei deilig plate.

    Pulling out all the Nashville stops, k.d. lang's 1988 album is a meticulously crafted work, her bid for mainstream country acceptance, and an homage to her idol Patsy Cline. Surrounded by the brilliance of Owen Bradley's string-laced production and a host of legendary pickers (Buddy Emmons and Pete Wade) and singers (Kitty Wells, Brenda Lee, Loretta Lynn), lang's voice soars and moans like a dove. After the lush Chris Isaak-penned opener "Western Stars," lang follows with more-familiar country writers, from Roger Miller ("Lock, Stock and Teardrops") to Harlan Howard ("I'm Down to My Last Cigarette"). Both a commercial (the album went gold) and artistic success, Shadowland ranks as one of the best country records of the 1980s. --Roy Francis Kasten
    Synes det er litt rart at den omtalen ikke tar med at bakgrunnsvokalistene på en del av sporene er ingen ringere enn The Jordanaires. Utenom det er alt spot on.

    Anbefales! :)

    mvh
     

    E. Largo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2007
    Innlegg
    8.784
    Antall liker
    15.782
    Sted
    Disco Volante
    Torget vurderinger
    2
    Jeg hørte igjennom Shadowland tidligere i kveld. Og det var en positiv overaskelse. Hadde Absolute torch and twang fra før men har ikke hørt så mye på Lang tidligere.
     

    E. Largo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2007
    Innlegg
    8.784
    Antall liker
    15.782
    Sted
    Disco Volante
    Torget vurderinger
    2
    I kveld har Stand by my man med Tammy Wynette fått en runde på tallerkenen. Ligger i samme gate som Shadowland denne her.
    Og så er det jo litt morsomt at tittelsporet ble skrevet og spilt inn kort tid etter at hun forlot ektemann nummer to for selveste "No Show Jones". Det var langt mellom liv og lære i Nashville også :)
     
    Sist redigert:
    • Liker
    Reaksjoner: tkr

    tkr

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Innlegg
    20.539
    Antall liker
    27.477
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    I kveld har Stand by my man med Tammy Wynette fått en runde på tallerkenen. Ligger i samme gate som Shadowland denne her.
    Og så er det jo litt morsomt at tittelsporet ble skrevet og spilt inn kort tid etter at hun forlot ektemann nummer to for selveste "No Show Jones". Det varlangt mellom liv og lære i Nashville også :)
    Klarer man å se forbi køntrifrisyrene og noen av køntritekstene, er Tammy Wynette en drivende god sangerinne!


    Nå må du bare få klørne dine i noen No-Show-Jones album. George Jones er en perle.

    mvh
     

    E. Largo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2007
    Innlegg
    8.784
    Antall liker
    15.782
    Sted
    Disco Volante
    Torget vurderinger
    2
    Å se forbi antrekk og frisyrer skal godt gjøres :) Men det er jo en del av sjarmen med gamle opptak.
    Ingen tvil om at det er mange som både kan spille og synge innen køntrien.

    Skal holde øynene åpene for Jones plater neste gang jeg graver i platekassene på Shabby Records. Utfordringen blir vel å finne de rette platene. Mannen ga jo ut en dullion plater mens han var aktiv.
     

    tkr

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Innlegg
    20.539
    Antall liker
    27.477
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Å se forbi antrekk og frisyrer skal godt gjøres :) Men det er jo en del av sjarmen med gamle opptak.
    Ingen tvil om at det er mange som både kan spille og synge innen køntrien.

    Skal holde øynene åpene for Jones plater neste gang jeg graver i platekassene på Shabby Records. Utfordringen blir vel å finne de rette platene. Mannen ga jo ut en dullion plater mens han var aktiv.
    Litt for mange til å få noen slags oversikt, ja. :rolleyes:

    Men du kan nesten ikke trå feil hvis du kjøper noen av de som han laget på åttitallet med Billy Sherrill som produsent. Da får du som oftest god lyd med på kjøpet også.

    Mvh
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.514
    Antall liker
    57.382
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Jeg hørte igjennom Shadowland tidligere i kveld. Og det var en positiv overaskelse. Hadde Absolute torch and twang fra før men har ikke hørt så mye på Lang tidligere.
    KD Lang har en av de beste stemmene.
    Denne må du ha:

    61A0Cvz0jyL.jpg


    Hvis man får mersmak:

    712w25G3QGL._SY355_.jpg
     

    E. Largo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2007
    Innlegg
    8.784
    Antall liker
    15.782
    Sted
    Disco Volante
    Torget vurderinger
    2
    Å se forbi antrekk og frisyrer skal godt gjøres :) Men det er jo en del av sjarmen med gamle opptak.
    Ingen tvil om at det er mange som både kan spille og synge innen køntrien.

    Skal holde øynene åpene for Jones plater neste gang jeg graver i platekassene på Shabby Records. Utfordringen blir vel å finne de rette platene. Mannen ga jo ut en dullion plater mens han var aktiv.
    Litt for mange til å få noen slags oversikt, ja. :rolleyes:

    Men du kan nesten ikke trå feil hvis du kjøper noen av de som han laget på åttitallet med Billy Sherrill som produsent. Da får du som oftest god lyd med på kjøpet også.

    Mvh
    Tok en runde med leting i kassene på Shabby idag. Fant ikke noe med George Jones. Men jeg fant istedet denne som også er produsert av Sherrill.
    6D0404FB-301B-4D19-B50A-0F3BF8B33075.jpg


    Skal følge hans råd i kveld ;)
     
    Sist redigert:

    tkr

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Innlegg
    20.539
    Antall liker
    27.477
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Å se forbi antrekk og frisyrer skal godt gjøres :) Men det er jo en del av sjarmen med gamle opptak.
    Ingen tvil om at det er mange som både kan spille og synge innen køntrien.

    Skal holde øynene åpene for Jones plater neste gang jeg graver i platekassene på Shabby Records. Utfordringen blir vel å finne de rette platene. Mannen ga jo ut en dullion plater mens han var aktiv.
    Litt for mange til å få noen slags oversikt, ja. :rolleyes:

    Men du kan nesten ikke trå feil hvis du kjøper noen av de som han laget på åttitallet med Billy Sherrill som produsent. Da får du som oftest god lyd med på kjøpet også.

    Mvh
    Tok en rund med leting i kassene på Shabby idag. Fant ikke noe med George Jones. Men jeg fant istedet denne som også er produsert av Sherrill.
    Vis vedlegget 572746

    Skal følge hans råd i kveld ;)
    Topp! :)

    Ingen av David Allan Coes plater er dårlige, men DACs plater med Billy Sherrill som produsent er knallsterke alle sammen. Finner du f.eks Just Divorced, DAC eller Human Emotions ta dem med uhørt. De er alle sammen bra.

    mvh
     

    E. Largo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2007
    Innlegg
    8.784
    Antall liker
    15.782
    Sted
    Disco Volante
    Torget vurderinger
    2
    Det er litt tynt med kvinnelige artister i hylla. Litt usikker på hvorfor, men det har nå engang blitt slikt.
    Men jeg fikk bøtet litt på skaden i dag da jeg fant disse to fine eksemplarene.

    88D1CD4B-60E9-4AF5-8B38-9217EB2A756F.jpg


    Og for dem som fremdeles lurer på hvem som er "so vain", så skal det visstnok være Warren Beatty..
     
    Sist redigert:

    E. Largo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2007
    Innlegg
    8.784
    Antall liker
    15.782
    Sted
    Disco Volante
    Torget vurderinger
    2
    Har lyst på ett par Array 1400:)men selger ikke Alto Utopia uten og fått sammenlignet:confused:
    Jeg kjenner ikke Alto Utopia så jeg kan ikke si noe om forskjellene. Men hvis du har mulighet til det, så kjøp Array. Deretter selger du det paret du liker minst. Eventuelt ta mye overtid i betongen og behold begge ;)
     

    E. Largo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2007
    Innlegg
    8.784
    Antall liker
    15.782
    Sted
    Disco Volante
    Torget vurderinger
    2
    To nye Thin Lizzy represser har kommet i hus denne uken. Og to stygge hull i samlingen har blitt tettet.
    Jeg har ingen originaler å sammenligne med, men jeg synes dette låter greit. Kanskje noen andre som kan uttale seg om evt. forskjeller ?

    5AA69EAD-CF8C-4384-979A-684F83E141E6.jpg
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.204
    Antall liker
    62.213
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Nice! Skal ikke uttale meg så mye om forskjeller, men jeg fikk repressen av Jailbreak for vel en uke siden. Har bare hørt raskt gjennom den, men ble ikke imponert av lyden på platen. Musikken derimot :)
     

    Cash 63

    Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Innlegg
    11.808
    Antall liker
    26.405
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    To nye Thin Lizzy represser har kommet i hus denne uken. Og to stygge hull i samlingen har blitt tettet.
    Jeg har ingen originaler å sammenligne med, men jeg synes dette låter greit. Kanskje noen andre som kan uttale seg om evt. forskjeller ?

    Vis vedlegget 573636
    Har kun i gamle presser. Johnny the Fox har god lyd der for att være Lizzy og Johnny er absolutt ett favvo spor:) Bad Rep noe svakere men der er Solider of fortune:cool: Jeg kjøpte Live&Dan på ny press mye Morro der;) side3 helt fantastisk med bra lyd også! Ikke hørt originalen.
     

    E. Largo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2007
    Innlegg
    8.784
    Antall liker
    15.782
    Sted
    Disco Volante
    Torget vurderinger
    2
    Jeg tror vi kan enes om at deres utgivelser aldri kommer til å bli audiofile klassikere. Musikken derimot har stått seg veldig godt. Og for meg så er det rockeklassikere :)
     

    Cash 63

    Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Innlegg
    11.808
    Antall liker
    26.405
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Jeg tror vi kan enes om at deres utgivelser aldri kommer til å bli audiofile klassikere. Musikken derimot har stått seg veldig godt. Og for meg så er det rockeklassikere :)
    Men Jailbreak får gjerne komme ut i en bedre utgave enn org press det fortjener den! Vad jeg hørt/lest er ikke 2020 utgivelse ikke noe stort bedre heller:confused:
     

    E. Largo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2007
    Innlegg
    8.784
    Antall liker
    15.782
    Sted
    Disco Volante
    Torget vurderinger
    2
    Gjemmekontor er noe jeg kan venne meg til :p
    Dagene får en litt mykere start når man slipper unna med å tasse ned i kjellerstua med en kopp kaffe i hånda.
     
    • Liker
    Reaksjoner: ptb

    ptb

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Innlegg
    14.309
    Antall liker
    16.927
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    13
    Er, som sikkert mange andre også, "pålagt" å jobbe hjemmefra. Trolig blir det nå litt varighet på det også, i stedenfor en gang i blant som jeg er vant til.
    Må nok ta en tur opp på kontoret på mandag for å hente dbl. skjermer, docking ++ som vil underlette en del.
     

    E. Largo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2007
    Innlegg
    8.784
    Antall liker
    15.782
    Sted
    Disco Volante
    Torget vurderinger
    2
    God helg medforumister. Håper alle er friske og tar alle nødvendige forhåndsregler.
    https://www.helsedirektoratet.no/te...ring/koronavirus/anbefalinger-og-beslutninger

    Selv har jeg tatt statsministerens oppfordring på alvor og har unnlatt å hamstre vinyl.
    Jeg har vist måtehold og kun kjøpt inn en ny plate denne uken. Den utkårede er The Unraveling med Drive-by truckers som jeg skal nyte i kveld sammen med passende mengder desinfiserende væske.

    8B45A8DD-940F-4EC7-9CDD-F856D6684960.jpg


    Om man så skulle være så uheldig å bli smittet. Så vil jeg gjøre oppmerksom på at det IKKE er greit å gå på besøk til svigers :p

     

    E. Largo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2007
    Innlegg
    8.784
    Antall liker
    15.782
    Sted
    Disco Volante
    Torget vurderinger
    2
    Ikke så mye nytt, på hverken plate eller haifai fronten i det siste. De siste ukene har jo vært preget av hjemme kontor og Hjemme sitting.
    Kanskje ikke det værste som kunne skjedd oss raringer :rolleyes:

    Konas VW Polo tok kveld for to uker siden. Registerkjedet hadde vist takket for seg, og tok med seg noen ventiler inn i evigheten. Skulle jo ikke være mulig på en bil som kun var kjørt 70.000 ? Jeg fikk uansett noen kroner for vraket på Finn. Men surt var det uansett.
    Så i går gikk turen til utkantsstrøka vest for Bergen for å hente en pent bukt BMW i3 2016 modell. Den har ihvertfall ikke ett ‰€§≠ registerkjede som kan ryke ;)

    Jeg har ikke noe erfaring med elbiler, bortsett fra noen Teslaer som jeg har sittet på med. Men jeg må innrømme at den lille rakkkeren er skikkelig morsom å kjøre ;) Så får jeg satse på at dette blir mer problemfritt enn med Poloen.
     

    motoren

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Innlegg
    23.691
    Antall liker
    37.923
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    29
    Ikke mye nytt her heller annet at jeg venter inn mye vinyl i dagene som kommer :)
    Ha en riktig fin påske Largo og gjør det beste utav den :)

    mvh
     

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.915
    Antall liker
    17.104
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Kjipe greier, Largo, men kanskje man skal være fornøyd at en VAG klarte seg såpass greit?:p

    Men el-biler skal jo holde seg bedre, nesten uansett merke, siden det er færre slitedeler der, sier folk.
    Uansett, grattis med "ny" bil.
     

    E. Largo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2007
    Innlegg
    8.784
    Antall liker
    15.782
    Sted
    Disco Volante
    Torget vurderinger
    2
    Ikke mye nytt her heller annet at jeg venter inn mye vinyl i dagene som kommer :)
    Ha en riktig fin påske Largo og gjør det beste utav den :)

    mvh
    Takk motoren. Gjorde unna min siste arbeidsdag i dag før påsken. Så nå har den startet for min del :)
    Planen var jo å dra på hytta, men det blir det jo ikke noe av. Regner allikevel med at vi skal klare å kose oss her hjemme.
     

    E. Largo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2007
    Innlegg
    8.784
    Antall liker
    15.782
    Sted
    Disco Volante
    Torget vurderinger
    2
    Kjipe greier, Largo, men kanskje man skal være fornøyd at en VAG klarte seg såpass greit?:p

    Men el-biler skal jo holde seg bedre, nesten uansett merke, siden det er færre slitedeler der, sier folk.
    Uansett, grattis med "ny" bil.
    Takk. Har hatt diverse VW opp igjennom årene uten all verdens problemer. Men at motoren takker for seg såpass tidlig var jo en overraskelse. Men tydligvis ikke ukjent for de mekanikerene som ville kjøpe den. Får håpe BMW’en holder lengre :)
     

    E. Largo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2007
    Innlegg
    8.784
    Antall liker
    15.782
    Sted
    Disco Volante
    Torget vurderinger
    2
    Uffda jeg glemte helt bort å gratulere deg med ny bil :)

    mvh
    Takk motoren. Det blir nok konas bil mens jeg må slite med det gamle dieseldyret. Men jeg skal nok få tyvlånt den noen ganger. 4 meter bil med ett hjul i hvert hjørne, bakhjulsdrift, lavt tyngdepunkt og 170 hk er jo gøy på svingete veier :cool:
     

    ptb

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Innlegg
    14.309
    Antall liker
    16.927
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    13
    Kjipe greier, Largo, men kanskje man skal være fornøyd at en VAG klarte seg såpass greit?:p

    Men el-biler skal jo holde seg bedre, nesten uansett merke, siden det er færre slitedeler der, sier folk.
    Uansett, grattis med "ny" bil.
    Takk. Har hatt diverse VW opp igjennom årene uten all verdens problemer. Men at motoren takker for seg såpass tidlig var jo en overraskelse. Men tydligvis ikke ukjent for de mekanikerene som ville kjøpe den. Får håpe BMW’en holder lengre :)
    Grattis med ny bil først og fremst.
    Polo - årsmodell? Reim eller kjede?
     

    E. Largo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2007
    Innlegg
    8.784
    Antall liker
    15.782
    Sted
    Disco Volante
    Torget vurderinger
    2
    Kjipe greier, Largo, men kanskje man skal være fornøyd at en VAG klarte seg såpass greit?:p

    Men el-biler skal jo holde seg bedre, nesten uansett merke, siden det er færre slitedeler der, sier folk.
    Uansett, grattis med "ny" bil.
    Takk. Har hatt diverse VW opp igjennom årene uten all verdens problemer. Men at motoren takker for seg såpass tidlig var jo en overraskelse. Men tydligvis ikke ukjent for de mekanikerene som ville kjøpe den. Får håpe BMW’en holder lengre :)
    Grattis med ny bil først og fremst.
    Polo - årsmodell? Reim eller kjede?
    2012 modell med kjede.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn