Hva i alle dager holder Largo på med

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • E. Largo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2007
    Innlegg
    8.784
    Antall liker
    15.782
    Sted
    Disco Volante
    Torget vurderinger
    2
    Etter en drøy måned med hjemmekontor og skole kjenner jeg at jeg begynner å bli mettet. Så nå ser jeg frem til at kontor og skole skal gjenåpnes. Ikke det at vi har lidd noen som helst nød, men alt med måte :)
    I kveld føles det derfor helt nødvendig å finne frem en dobbel maiden maxi og spille den HØYT.

    EAE280CE-E9C5-4297-9BDE-9A8F6EE8F10B.jpg


    Nå helg :)
     

    E. Largo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2007
    Innlegg
    8.784
    Antall liker
    15.782
    Sted
    Disco Volante
    Torget vurderinger
    2
    Ikke alle Bowie fans er like glade i Let’s Dance fra -83. Men jeg er en av dem som setter pris på den. Den er kanskje ikke blant hans beste, men Bowies nestbeste er jo bedre enn de fleste andre. Låtene er der. Som China Girl, eller Modern Love. Gjesteartistene er med. Som SRV, eller Nile Rodgers. Og som alltid så var han forut for sin tid :)

    "I know when to go out.
    Know when to stay in
    Get things done"


    En undervurdert utgivelse som forhåpentligvis får mer annerkjennnelse i fremtiden.
     

    HeyHo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.10.2016
    Innlegg
    1.538
    Antall liker
    3.042
    Torget vurderinger
    2
    Ikke alle Bowie fans er like glade i Let’s Dance fra -83. Men jeg er en av dem som setter pris på den. Den er kanskje ikke blant hans beste, men Bowies nestbeste er jo bedre enn de fleste andre. Låtene er der. Som China Girl, eller Modern Love. Gjesteartistene er med. Som SRV, eller Nile Rodgers. Og som alltid så var han forut for sin tid :)

    "I know when to go out.
    Know when to stay in
    Get things done"


    En undervurdert utgivelse som forhåpentligvis får mer annerkjennnelse i fremtiden.
    Et drivende godt pop album,favoritt låt er Without you.
    Var ikke særlig begeistret i 83 nei.
     

    E. Largo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2007
    Innlegg
    8.784
    Antall liker
    15.782
    Sted
    Disco Volante
    Torget vurderinger
    2
    Ikke alle Bowie fans er like glade i Let’s Dance fra -83. Men jeg er en av dem som setter pris på den. Den er kanskje ikke blant hans beste, men Bowies nestbeste er jo bedre enn de fleste andre. Låtene er der. Som China Girl, eller Modern Love. Gjesteartistene er med. Som SRV, eller Nile Rodgers. Og som alltid så var han forut for sin tid :)

    "I know when to go out.
    Know when to stay in
    Get things done"

    En undervurdert utgivelse som forhåpentligvis får mer annerkjennnelse i fremtiden.
    Et drivende godt pop album,favoritt låt er Without you.
    Var ikke særlig begeistret i 83 nei.
    Jeg var heller ikke særlig begeistret dengang. Men denne plata har vokst betraktelig med årene. Igjen var det farvel til det gamle og hallo til det nye. Noe som kjennetegnet hele hans karriere.
    Andre høydepunkter verdt å nevne er Criminal World og Cat People, selv om jeg hårfint foretrekker Georgio Moroder versjonen av sistnevnte.
     
    Sist redigert:

    Minutten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2007
    Innlegg
    8.299
    Antall liker
    3.090
    Torget vurderinger
    4
    Ikke alle Bowie fans er like glade i Let’s Dance fra -83. Men jeg er en av dem som setter pris på den. Den er kanskje ikke blant hans beste, men Bowies nestbeste er jo bedre enn de fleste andre. Låtene er der. Som China Girl, eller Modern Love. Gjesteartistene er med. Som SRV, eller Nile Rodgers. Og som alltid så var han forut for sin tid :)

    "I know when to go out.
    Know when to stay in
    Get things done"


    En undervurdert utgivelse som forhåpentligvis får mer annerkjennnelse i fremtiden.
    China girl var den første singlen jeg kjøpte, ikke mange singel plater jeg har kjøpt opp gjennom åren. Ble aldri til at jeg kjøpe denne på cd, men kjøpte for ikke så lenge siden en tysk original utgivelse med overaskene bra lyd til å være popmusikk fra 83 (kjøpte også Heroes).
     

    rama

    biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    15.783
    Antall liker
    21.295
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    Ikke alle Bowie fans er like glade i Let’s Dance fra -83. Men jeg er en av dem som setter pris på den. Den er kanskje ikke blant hans beste, men Bowies nestbeste er jo bedre enn de fleste andre. Låtene er der. Som China Girl, eller Modern Love. Gjesteartistene er med. Som SRV, eller Nile Rodgers. Og som alltid så var han forut for sin tid :)

    "I know when to go out.
    Know when to stay in
    Get things done"


    En undervurdert utgivelse som forhåpentligvis får mer annerkjennnelse i fremtiden.
    let's dance er ei knallskive hvis man - i bowies ånd - aksepterer at artisten skifter ham og inntar nye epoker.
    men for de som ville bli værende i søttitallet var den nok tung å svelge.
    dessuten blir det alltid oppstandelse når en kredartist treffer mainstream.

    (jeg liker filmversjonen/maxisingelen av cat people mye bedre enn albumversjonen)
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.514
    Antall liker
    57.382
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Når man er i siget med Lets Dance, bør det nevnes at CHINA GIRL ble skrevet sammen med Iggy Pop, og utgitt på hans album The Idiot allerede i 1977.
    Jeg synes det er interessant at Bowie valgte å hyre inn en Texas-blues gitarist som Stevie Ray Vaughan, til å spille på LetsDance,-noe som nærmest er ei ren disco-plate.
    Da SRV fikk se videoen til låta hvor det ser ut som Bowie spiller hans gitarparti ble han visstnok forbanna.
    Forståelig nok,-se fra 3.28 hvor SRV spiller outroen.


    Ikke bra, -arrogant med hvite hansker..., men så ble jo Vaughan stjerne likevel, etterhvert.
     

    E. Largo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2007
    Innlegg
    8.784
    Antall liker
    15.782
    Sted
    Disco Volante
    Torget vurderinger
    2
    Ryan Adams mistet jo totalt glorien for noen år siden etter noen stygge meetoo saker. Men det betyr jo ikke at musikken hans har blitt noe dårligere. Spesielt ikke den 20 år gamle debuten Heartbreaker. At plata i tillegg begynner med litt diskusjon rundt en Morrissey sang gjør at ihvertfall jeg er solgt.

    4E406D99-E33F-47C6-9479-895EBB8CE5E6.jpg
     

    E. Largo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2007
    Innlegg
    8.784
    Antall liker
    15.782
    Sted
    Disco Volante
    Torget vurderinger
    2
    Hvorfor er ikke alle helger langhelger ? De lange er jo mye hyggeligere enn de vanlige :)
    I dag har jeg fått tatt en tur innom den lokale platesjappa og fått hentet med meg noe nye og noen gamle plater. Blant annet den siste til Bjella. Jeg liker godt hans fire første, så da var det en selvfølge å bestille hans nyeste også.

    4978E1FC-7E30-4665-83F4-ED5DD082DEF3.jpg
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.598
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Jepp, bra mann det der, mister Bjella. Har fått noen runder her også, den nyeste :)
     

    E. Largo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2007
    Innlegg
    8.784
    Antall liker
    15.782
    Sted
    Disco Volante
    Torget vurderinger
    2
    Som vanlig så fant jeg noe gammalt ræl jeg kunne ta med hjem fra platesjappa.

    4885F2BE-0FE1-48AE-90B8-8650248E3B6D.jpg


    Firefall er jo klassisk Westcoast av den hyggelige typen.
    Grace Jones er alltid kul og denne manglet jeg i samlingen.
    Jeg har noen City Boy plater i hylla men denne har jeg ikke hørt før.
    Jethro Tull... Jeg burde jo visst bedre. Men dette eksemplaret hadde avis coveret. Og det er jo noe :)

    Litt smågodt fant jeg også.
    C048FB91-4DF8-480A-ACE1-D5D1E57E63F6.jpg
     

    E. Largo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2007
    Innlegg
    8.784
    Antall liker
    15.782
    Sted
    Disco Volante
    Torget vurderinger
    2
    Jeg har vært plaget med betennelse i det venstre øret den siste uka, så det har ikke blitt spilt noe musikk i det hele tatt. Men nå ser det ut til å gi seg. Takk og pris.

    På forrige ukes tur til platesjappa så fant jeg også Uncle Tupelos Anodyne på klar vinyl. Jeg hadde egentlig tenkt å bestille denne fra Amazon. Men siden den hadde kommet på 7-800 kr inkludert frakt, tollbehandling og moms så ble den ikke kjøpt. Prisen på Shabby Records var langt hyggeligere :)

    149F9468-4F05-46C9-B60B-416D580092FC.jpg
     

    E. Largo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2007
    Innlegg
    8.784
    Antall liker
    15.782
    Sted
    Disco Volante
    Torget vurderinger
    2
    Det begynner å bli en stund siden jeg fiklet med annlegget. Jeg har jo innebygget DSP i Crown forsterkeren som driver subbene. Men jeg har ikke tatt den i bruk utover delefilter funksjonen. Så i dag var det frem med den gamle radioshack db måleren.
    Jeg fant også noen frekvenssveip på tuben som kunne brukes. Og ganske riktig så fant jeg en diger pukkel på rundt 30hz. Jeg har jo hatt en mistanke om at det var noen umhumskheter. Men det var værre enn jeg trodde.
    Jeg gjorde så noen justeringer i EQ for å motvirke pukkelen. Og det hadde så absolutt en positiv effekt. Men det blir litt unøyaktig å fomle med db måler. Så nå er UMIK bestilt og rew lastet ned.

    Så får vi se hvor dette ender 😱
     
    Sist redigert:

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.598
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Smått genial den DSP funksjon i Crown amp. Husker jeg likte den. Hvordan deler du?

    I3 er konebil her og. Disse slår visstnok en ny M5 opp til 50 km. Bremser er noe dritt på disse, for de blir ikke brukt. På vår gikk kompressor på varmepumpen. Visstnok en svakhet. Fikk igjen på garanti.
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.598
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Ja, regnet med du kom med denne. Du får uansett mye mer ytelse pr krone enn en ny M5.. Du får regne litt på den du, ytelse pr krone, vekt osv. Du er jo sånn ingeniør.. 🤪. Forøvrig BMW selv som fremholder denne påstanden om akselerasjon, ikke en sånn lekevideo på YouTube :)
     

    MakkinTosken

    En kjekkas
    Ble medlem
    21.02.2020
    Innlegg
    13.565
    Antall liker
    34.156
    Sted
    og til
    Torget vurderinger
    6
    Når "mannen" i huset er nødt til å rusle vekk fra M utstillingen fordi kona vil ha en økonomisk bil er det vel egentlig ikke overraskende om selgeren slår en plate for å trøste den desillusjonerte gubbfaen og få ham til å holde kjeft og dra kortet? :ROFLMAO: Forøvrig er den målt til 2,9s 0-50, så den går faktisk et eller to millisekund fortere en 0-100 tiden til en M5

    Men du som hele våren har skrudd på en ordentlig bil, at du ikke gremmes over hva du får deg til å skrive? Ytelse pr krone?!
     
    • Haha
    Reaksjoner: HCS

    E. Largo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2007
    Innlegg
    8.784
    Antall liker
    15.782
    Sted
    Disco Volante
    Torget vurderinger
    2
    Smått genial den DSP funksjon i Crown amp. Husker jeg likte den. Hvordan deler du?

    I3 er konebil her og. Disse slår visstnok en ny M5 opp til 50 km. Bremser er noe dritt på disse, for de blir ikke brukt. På vår gikk kompressor på varmepumpen. Visstnok en svakhet. Fikk igjen på garanti.
    Akkurat nå deler bratt ved 70 hz. Så får jeg se om jeg gjør noen endringer etter at jeg får målt. Burde jo gjort dette for lenge siden :)

    i3‘en er kvikk den, og veldig lettkjørt i byen. Kona elsker den. Og jeg synes den er artig jeg og.
     
    Sist redigert:
    • Liker
    Reaksjoner: HCS

    E. Largo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2007
    Innlegg
    8.784
    Antall liker
    15.782
    Sted
    Disco Volante
    Torget vurderinger
    2
    Djevelens redskap har ankommet (eller lyset og veien). Og jeg har såvidt dyppet tåa i rew. Det jeg har lært sålangt er at jeg har meget mer å lære. I første omgang er det tanken at redskapen skal hjelpe meg med å integrere subbene på en bedre måte. Og mine første inngripen har gitt mersmak. Mulig det er innbillning, men placebo virker også 😄

    AA659CC1-215A-48EF-B8DD-FDAC574D67E6.jpeg
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.598
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Du kan finne mye med en slik dings. Om "mye" og er økt lytteglede sier soga førebels lite om. Men at du skal frustreres, gledes og undres... Se det tror jeg mye på.. Break the leg, before it hits your ass... Eller noe sånt.. 😃
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.204
    Antall liker
    62.213
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Du har skiftet siden fra haifai til hifi :ROFLMAO: Hadde det ikke vært for at jeg er en latkuk hadde jeg sikkert gjort det samme:) Har holdt på å trykke kjøp noen ganger, men har heldigvis besinnet meg. Forhåpentligvis blir du ikke så opptatt at det ikke drysser ut litt kvalitetsmusikk i tråden fremover 😊
     

    E. Largo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2007
    Innlegg
    8.784
    Antall liker
    15.782
    Sted
    Disco Volante
    Torget vurderinger
    2
    Vi får se hvor dette bærer hen. Men jeg har trua på at det vil hjelpe.
    Er det løsningen på alt ? Nei, det har jeg ingen tro på.
     

    E. Largo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2007
    Innlegg
    8.784
    Antall liker
    15.782
    Sted
    Disco Volante
    Torget vurderinger
    2
    Du har skiftet siden fra haifai til hifi :ROFLMAO: Hadde det ikke vært for at jeg er en latkuk hadde jeg sikkert gjort det samme:) Har holdt på å trykke kjøp noen ganger, men har heldigvis besinnet meg. Forhåpentligvis blir du ikke så opptatt at det ikke drysser ut litt kvalitetsmusikk i tråden fremover 😊
    Fokuset vil nok alltid være musikk. Annlegget er bare middelet til å oppnå musikk nirvana.
    Det var alltid meningen at jeg skulle ta i bruk dsp på subbene når jeg kjøpte dem for over to år siden. Så du er nok ikke den eneste latkuken her 😄
     

    E. Largo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2007
    Innlegg
    8.784
    Antall liker
    15.782
    Sted
    Disco Volante
    Torget vurderinger
    2
    Det har blitt mye jobbmas den siste uken. Så jeg har ikke fått gjort noe mer med måling og rew siden sist. Men jeg fikk tatt en tur på platesjappa i dag. Og som vanlig fant jeg noe som kunne få bli med hjem. Platene har selfølgelig fått seg en runde med ultralyd før de skal på tallerkenen.
    7FA5B36D-FDD7-43B5-B623-EE1B43AA756D.jpeg

    Gamle plater slår frekvenssveip syv av syv dager i uken. Og spesielt på fredagskvelden :)
     

    E. Largo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2007
    Innlegg
    8.784
    Antall liker
    15.782
    Sted
    Disco Volante
    Torget vurderinger
    2
    Neste plate ut er Rodderen. Jeg hadde jo denne fra før. Men dette eksemplaret var i bedre stand, så da fikk den bli med hjem. Inni coveret fant jeg dette vedlegget.
    4269391F-B7DD-43BA-A754-C4A7FF710E60.jpeg

    Altid gøy å finne slike små overraskelser som har overlevd alle disse årene.
     

    E. Largo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2007
    Innlegg
    8.784
    Antall liker
    15.782
    Sted
    Disco Volante
    Torget vurderinger
    2
    Vi har fått to nye familiemedlemmer denne uken. 2 bustete små brødre på 12 uker.
    Og de ser ut til å finne seg til rette i sitt nye hjem. Lynnet er det heller ikke noe å si på :)

    16FAF73B-A851-41FA-A41B-6D48E25D102B.jpeg
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn