Hva i helsike skriver FIDELITYs redaktør?

Status
Stengt for ytterligere svar.

Bjørn.H

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
03.07.2004
Innlegg
24.234
Antall liker
9.093
Torget vurderinger
1
Hold dere til Topic nå. Og vær saklige og høflige.
 

bobbob

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
10.01.2007
Innlegg
168
Antall liker
1
"Vær blid og høflig for fae..." var det vel noen som skrev her om dagen; beklager men synes bare det var såå bra... ;)
 

bambadoo

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
11.10.2002
Innlegg
22.501
Antall liker
11.461
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
16
Noen som skal til Horten neste helg. Da kunne vi drøst om dette over en kasse pils og to....
 

bobbob

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
10.01.2007
Innlegg
168
Antall liker
1
Foretrekker å ta lytting først; blir faktiskt ganske raskt passe bass-døv etter ett par 6 pacs (helt sant.., ny term?). Men det var kanskje ment på deling :p?. OK, off topic igjen, skjerpings.
 

bambadoo

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
11.10.2002
Innlegg
22.501
Antall liker
11.461
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
16
Det er ikke umulig at det er et hotellrom eller lignende ledig. De siste årene har jeg bodd på "militære samfunn"
Sjømilitære Samfund

Øvre v 1, 3183 Horten
33 03 90 60

Der har det vært endel ledig. Flotte rom, kjempeservice og "personlig frokost"

Ca 10-15 minutt å gå til messen.
Iår skal jeg bo på hovedhotellet. Mulig en liten nedtur....
 
B

Back_Door

Gjest
Fortizzimo skrev:
.
Det med troverdighet burde vel også bety noe for et slikt tidsskrift .
Svært lite tyder dessverre på det. Dette på bakgrunn av redaksjonens respons på tråder som dette.. :'(
 

JR_AUDIO

Bransjeaktør
Ble medlem
07.04.2007
Innlegg
106
Antall liker
0
lad os få kortene på bordet, hvem er dere her inde på dette forum, er det som ikke klarer at skelne signal og højtaler kabler, i for den er jer velkent anlægs combination med velkendt musik.?

jeg vil påstå at det går an at høre forskel på følgende eksempler.

signal og højtalerkabler:

Cu wire/ Cu soligcore, - Cu/AG, - AG/ guld og en del blandings varianet a omtalte ( selv om det han være vanskeligere at skelne.)

Net kabler: standard med leveret produktet( kun vedlagt produktet for at vise at apperatet fungerer)/ net kabel m kvalitets stik og leder.

der er ingen grund til at spørge om hvor jeg har chekket min påstand, der har jeg hjemme, da jeg ligger inde med en større orme gård til en værdi a ca : 60.000-

DET ER IKKE PRISEN A CABLER DER ER EMNET, er enig med de a jer der synes at 200000- er vanvittig for et sæt kabler. men det er 8 mil for en bil også.

KOM NU FREM, HVEM ER DERE SOM VITTERLIG HAR SERIØS TESTET KABLER ER DET SOM IKKE KLARER, AT HØRE FORSKEL PÅ OMTALTE KABEL VARIANTER PÅ EGET MUSIK SYSTEM.
 
B

Back_Door

Gjest
JR-AUDIOTONE skrev:
KOM NU FREM HVEM ER DERE SOM VITTERLIG HAR SERIØS TESTET KABLER ER DET SOM IKKE KLARER AT HØRE FORSKEL PÅ OMTALTE KABEL VARIANTER PÅ EGET MUSIK SYSTEM.
HJELP!!
Er det hifi-inkvisisjonen som er på banen??

Tror uansett de fleste berger seg fra bålet. Det er nemlig svært få som ikke hører forskjell på kabler. Tråden handler ellers om en redaktør som prøver å innbille sine lesere at betaler du nok for kablene, kan du spare mye penger på resten av anlegget.. ;D
 

Snickers-is

Bransjeaktør
Ble medlem
05.02.2004
Innlegg
18.409
Antall liker
16.642
Sted
Østfold
knutinh skrev:
Jeg ser ikke det som et strikt krav. Man kan tenke seg at en brøkdel av befolkningen hører bedre enn resten, og at at denne egenskapen ikke er perfekt korrelert med musikk-interesse eller forenklede audiologi-paramtre i en hørsels-test. Hvorfor disse entent ikke ønsker eller evner å stille opp i/arrangere blindtester og avgjøre slike uenigheter er dog et åpent spørsmål.
Et annet åpent spørsmål er hvorfor en klar overvekt av disse menneskene med særdeles overlegen hørsel har økonomi til å bruke så overveldende mye mer penger på et oppsett enn de med "normal hørsel".
 

JR_AUDIO

Bransjeaktør
Ble medlem
07.04.2007
Innlegg
106
Antall liker
0
Back_Door skrev:
JR-AUDIOTONE skrev:
KOM NU FREM HVEM ER DERE SOM VITTERLIG HAR SERIØS TESTET KABLER ER DET SOM IKKE KLARER AT HØRE FORSKEL PÅ OMTALTE KABEL VARIANTER PÅ EGET MUSIK SYSTEM.
HJELP!!
Er det hifi-inkvisisjonen som er på banen??

Tror uansett de fleste berger seg fra bålet. Det er nemlig svært få som ikke hører forskjell på kabler. Tråden handler ellers om en redaktør som prøver å innbille sine lesere at betaler du nok for kablene, kan du spare mye penger på resten av anlegget.. ;D
JA vi for håbe at de fleste slipper helskinnet fra det. ::) ;D ;D ;D ;)
 

JR_AUDIO

Bransjeaktør
Ble medlem
07.04.2007
Innlegg
106
Antall liker
0
Snickers-is skrev:
knutinh skrev:
Jeg ser ikke det som et strikt krav. Man kan tenke seg at en brøkdel av befolkningen hører bedre enn resten, og at at denne egenskapen ikke er perfekt korrelert med musikk-interesse eller forenklede audiologi-paramtre i en hørsels-test. Hvorfor disse entent ikke ønsker eller evner å stille opp i/arrangere blindtester og avgjøre slike uenigheter er dog et åpent spørsmål.
Et annet åpent spørsmål er hvorfor en klar overvekt av disse menneskene med særdeles overlegen hørsel har økonomi til å bruke så overveldende mye mer penger på et oppsett enn de med "normal hørsel".
Har du nogensindet overvejet hvorfor en del mennesker bruger 1/3 a livet deres med at sove på en madres til 2000-kr. DET er ikke alting der der kan og kræver en forklaring, men det har jo nok noget m livskvalitet og priotering af gøre.

Mvh johnny
 

KW

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.11.2002
Innlegg
6.388
Antall liker
390
Sted
Bærum
Torget vurderinger
1
JR-AUDIOTONE skrev:
lad os få kortene på bordet, hvem er dere her inde på dette forum, er det som ikke klarer at skelne signal og højtaler kabler, i for den er jer velkent anlægs combination med velkendt musik.?

jeg vil påstå at det går an at høre forskel på følgende eksempler.

signal og højtalerkabler:

Cu wire/ Cu soligcore, - Cu/AG, - AG/ guld og en del blandings varianet a omtalte ( selv om det han være vanskeligere at skelne.)

Net kabler: standard med leveret produktet( kun vedlagt produktet for at vise at apperatet fungerer)/ net kabel m kvalitets stik og leder.

der er ingen grund til at spørge om hvor jeg har chekket min påstand, der har jeg hjemme, da jeg ligger inde med en større orme gård til en værdi a ca : 60.000-

DET ER IKKE PRISEN A CABLER DER ER EMNET, er enig med de a jer der synes at 200000- er vanvittig for et sæt kabler. men det er 8 mil for en bil også.

KOM NU FREM, HVEM ER DERE SOM VITTERLIG HAR SERIØS TESTET KABLER ER DET SOM IKKE KLARER, AT HØRE FORSKEL PÅ OMTALTE KABEL VARIANTER PÅ EGET MUSIK SYSTEM.
Hei!
Det er det som er det store problemet i denne type diskusjoner (kabel SÆRLIG).
Først diskuteres det i et år eller to og den ene siden får et bestemt inntrykk av at det et visst antall som hevder at det ikke er mulig å høre forskjell på div. kabler.
Når vi så har disk... kranglet i et år eller mer, så begynner det plutselig å dukke opp at de (ovnennevnte) knapt finnes i det hele tatt, samt at såkalte designkabler ikke gjelder og så er det igjen uenighet om hvilke som kommer i den gruppe eller ikke
(noen mener med "tilleggsutstyr på andre mener "IKKE" fornuftig designede)
Så er det de i den andre gruppen (ytterligheten) som på står at forskjellene er STORE, men tydeligvis ikke store nok til at de "tør"/klarer å "bevise" det i en blindtest (les:blindtest type: kun at de ikke skal vite hvilken kabel det er som spiller).
For at "rotet"/ tåkelaget skal bli ytterligere forsterket så er det noen som stadig gjentar at de som hevder at prisen er avgjørende for kvalitetsforskjellene er de samme personene som kun hevder at det er forskjeller, slik kan jeg forstette med eksempler begge veier til du og andre sovner av kjedsomhet.
Rotet og misforståelsene oppstår ofte fordi at de som "definerer" seg i den ene eller andre gruppa ikke har sjanse til hele tiden å skille mellom hva hver enkelt debattant (fra hver "gruppe") sier (og egentlig) mener og samtidig huske det i sine respektive innlegg/svar.
Hver og en "diskuterer" ofte ut i fra at de har mottargumenter mot de i "den andre gruppa" som ikke er ensartet, noen er flinkere/dårligere enn andre.
Kanskje like vanskelig å forstå det jeg nå har skrevet/ment, som det er hele tiden og ha oversikt over hva "mot" debattantene EGENTLIG mener ::) puuuh.
Mvh.KW
 

Snickers-is

Bransjeaktør
Ble medlem
05.02.2004
Innlegg
18.409
Antall liker
16.642
Sted
Østfold
JR-AUDIOTONE skrev:
Snickers-is skrev:
knutinh skrev:
Jeg ser ikke det som et strikt krav. Man kan tenke seg at en brøkdel av befolkningen hører bedre enn resten, og at at denne egenskapen ikke er perfekt korrelert med musikk-interesse eller forenklede audiologi-paramtre i en hørsels-test. Hvorfor disse entent ikke ønsker eller evner å stille opp i/arrangere blindtester og avgjøre slike uenigheter er dog et åpent spørsmål.
Et annet åpent spørsmål er hvorfor en klar overvekt av disse menneskene med særdeles overlegen hørsel har økonomi til å bruke så overveldende mye mer penger på et oppsett enn de med "normal hørsel".
Har du nogensindet overvejet hvorfor en del mennesker bruger 1/3 a livet deres med at sove på en madres til 2000-kr. DET er ikke alting der der kan og kræver en forklaring, men det har jo nok noget m livskvalitet og priotering af gøre.

Mvh johnny
Jeg ser ikke relasjonen mellom ditt svar og det jeg skrev.

Hvorfor er personer med gullører så mye bedre bemidlet enn alle andre?
 

Snickers-is

Bransjeaktør
Ble medlem
05.02.2004
Innlegg
18.409
Antall liker
16.642
Sted
Østfold
Det er forresten en ting til som har bugget meg i det siste. Påstanden om tilstedeværelse av forskjeller som er hørbare men ikke målbare har til stadighet kommet i det siste. Ofte kommer disse fra tildels aktive debattanter/skribenter, der man på en måte, gjennom både tekniske beskrivelser og beskrivelser av målinger, tekniske data osv relativt tydelig kan se at målinger, eller for den saks skyld forståelsen av teknikk, vel ikke akkurat er blant deres aller sterkeste fag. Dersom man vet lite om målemetoder, filtreringsmetoder, ulike signaltyper, presentasjonsmodeller, resultattolkninger, relasjoner osv, er det da på sin plass å uttale seg om hvilke begrensninger som ligger i de mer kompetente instrumentene/systemene som finnes i den proffesjonelle delen av bransjen?
 

Diy Duke

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.02.2007
Innlegg
2.182
Antall liker
2
Jeg ser ikke relasjonen mellom ditt svar og det jeg skrev.

Hvorfor er personer med gullører så mye bedre bemidlet enn alle andre?
[/quote]

Det er de da heller ikke det er det rene nonsens. ???
 

Roald

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.06.2005
Innlegg
5.550
Antall liker
2.804
Torget vurderinger
1
JR-AUDIOTONE skrev:
lad os få kortene på bordet, hvem er dere her inde på dette forum, er det som ikke klarer at skelne signal og højtaler kabler, i for den er jer velkent anlægs combination med velkendt musik.?

jeg vil påstå at det går an at høre forskel på følgende eksempler.

signal og højtalerkabler:

Cu wire/ Cu soligcore, - Cu/AG, - AG/ guld og en del blandings varianet a omtalte ( selv om det han være vanskeligere at skelne.)

Net kabler: standard med leveret produktet( kun vedlagt produktet for at vise at apperatet fungerer)/ net kabel m kvalitets stik og leder.

der er ingen grund til at spørge om hvor jeg har chekket min påstand, der har jeg hjemme, da jeg ligger inde med en større orme gård til en værdi a ca : 60.000-

DET ER IKKE PRISEN A CABLER DER ER EMNET, er enig med de a jer der synes at 200000- er vanvittig for et sæt kabler. men det er 8 mil for en bil også.

KOM NU FREM, HVEM ER DERE SOM VITTERLIG HAR SERIØS TESTET KABLER ER DET SOM IKKE KLARER, AT HØRE FORSKEL PÅ OMTALTE KABEL VARIANTER PÅ EGET MUSIK SYSTEM.
Jeg har ingen problemer med å stå frem.....Har testet flere typer kabeler, forskjeller, tja mulig, de er uansett så liten at jeg med min lydhukomelse ikke kan kåre noen vinner.

I rettferdighetens navn jeg har ikke testet noen 100k + kabler, det kommer heller ikke til å hende!
Jeg finner det avsindig å forlange mer enn 5000 for ett sett med kabler. At noen lar seg lure leit, men de kunne fått 50x utbytte ved å bruke pengene andre steder.

Når en hifi-blekke rører rundt med ymse påstander er det ikke rart at vanlige folk ser på oss som hifi galninger.

Vi driver å klager på mp3/dynamikkompresjon osv, men er det rart at ungdomen som skal rekrutteres til miljøet velger anderledes ? Når hele bransjen og "faglitteraturen" hauser opp ting som utgjør minimale forskjeller.

Nok om kabler, hva med en stengt del av forumet for denslags ;D

Jeg venter fremdeles på felles lytte kveld/helg der man fremleger de store forskjellene, her ligger bevisbyrden hos de som har anlegg som kan avsløre disse.

Mvh Roald
 

Geir_O

Overivrig entusiast
Ble medlem
21.03.2002
Innlegg
716
Antall liker
19
Roald skrev:
JR-AUDIOTONE skrev:
lad os få kortene på bordet, hvem er dere her inde på dette forum, er det som ikke klarer at skelne signal og højtaler kabler, i for den er jer velkent anlægs combination med velkendt musik.?

jeg vil påstå at det går an at høre forskel på følgende eksempler.

signal og højtalerkabler:

Cu wire/ Cu soligcore, - Cu/AG, - AG/ guld og en del blandings varianet a omtalte ( selv om det han være vanskeligere at skelne.)

Net kabler: standard med leveret produktet( kun vedlagt produktet for at vise at apperatet fungerer)/ net kabel m kvalitets stik og leder.

der er ingen grund til at spørge om hvor jeg har chekket min påstand, der har jeg hjemme, da jeg ligger inde med en større orme gård til en værdi a ca : 60.000-

DET ER IKKE PRISEN A CABLER DER ER EMNET, er enig med de a jer der synes at 200000- er vanvittig for et sæt kabler. men det er 8 mil for en bil også.

KOM NU FREM, HVEM ER DERE SOM VITTERLIG HAR SERIØS TESTET KABLER ER DET SOM IKKE KLARER, AT HØRE FORSKEL PÅ OMTALTE KABEL VARIANTER PÅ EGET MUSIK SYSTEM.
Jeg har ingen problemer med å stå frem.....Har testet flere typer kabeler, forskjeller, tja mulig, de er uansett så liten at jeg med min lydhukomelse ikke kan kåre noen vinner.

I rettferdighetens navn jeg har ikke testet noen 100k + kabler, det kommer heller ikke til å hende!
Jeg finner det avsindig å forlange mer enn 5000 for ett sett med kabler. At noen lar seg lure leit, men de kunne fått 50x utbytte ved å bruke pengene andre steder.

Når en hifi-blekke rører rundt med ymse påstander er det ikke rart at vanlige folk ser på oss som hifi galninger.

Vi driver å klager på mp3/dynamikkompresjon osv, men er det rart at ungdomen som skal rekrutteres til miljøet velger anderledes ? Når hele bransjen og "faglitteraturen" hauser opp ting som utgjør minimale forskjeller.

Nok om kabler, hva med en stengt del av forumet for denslags ;D

Jeg venter fremdeles på felles lytte kveld/helg der man fremleger de store forskjellene, her ligger bevisbyrden hos de som har anlegg som kan avsløre disse.

Mvh Roald
Kom hjem til meg, skal du få høre :D

Mvh
Geir
 

Kabeldragern

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.01.2003
Innlegg
4.323
Antall liker
1.186
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
1
Min påstand er at de som ikke hører foskjell på kabler har enten svært dårlig hørsel eller ditto anlegg! Det har jeg hevdet både skriftlig og muntlig i over 20 år... Og det er den eneste logiske slutning i og med at jeg selv hører stor forskjell på kabler. Det eneste andre logiske argumentet er at jeg har en eksepsjonelt god hørsel og ditto anlegg. Det har jeg ikke.

Ergo kabelskeptikere: Forbedre anleggene deres og/eller sjekk opp hørselen! ;D

K.
 

Roald

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.06.2005
Innlegg
5.550
Antall liker
2.804
Torget vurderinger
1
Tror faktisk ikke jeg har så mye å forbedre......

Jeg har ikke følt trang til oppgradering siden anlegget fant sin nåverende form ;D


Høreselen er helt fin, sist testet for 6mnd siden, mulig det er fantasien som er defekt

Mvh Roald
 
M

marsboer

Gjest
Synes ikke Fidelity har mistet noe troverdighet i det hele tatt. At kabel-skeptikernes overbevisning angående kabel ikke sammenfaller med Fidelitys erfaringer er nok det som er problemet for enkelte her. Selv sammenfaller egne erfaringer mer med Fidelitys, så i mine øyne har de akkurat like mye/lite troverdighet som før.
 
B

Back_Door

Gjest
Kabeldragern skrev:
Min påstand er at de som ikke hører foskjell på kabler har enten svært dårlig hørsel eller ditto anlegg! Det har jeg hevdet både skriftlig og muntlig i over 20 år... Og det er den eneste logiske slutning i og med at jeg selv hører stor forskjell på kabler. Det eneste andre logiske argumentet er at jeg har en eksepsjonelt god hørsel og ditto anlegg. Det har jeg ikke.

Ergo kabelskeptikere: Forbedre anleggene deres og/eller sjekk opp hørselen! ;D

K.
De aller fleste innrømmer at det er forskjeller mellom kabler innen visse parametre. Uenigheten går på hva som kreves av teknikk og dermed pris for å oppnå disse parametre. Objektivister påstår vanligvis at en kabel som utfører sin oppgave nøytralt, ikke trenger å koste mye penger.
Selve definisjonen av forskjeller er kanskje det området der vi mest av alt snakker forbi hverandre. Det som du benevner som en stor forskjell, vil en annen kanskje benevne som uvesentlig. Det hele har dermed med språkbruk og prioritering å gjøre.
 
B

Back_Door

Gjest
marsboer skrev:
Synes ikke Fidelity har mistet noe troverdighet i det hele tatt. At kabel-skeptikernes overbevisning angående kabel ikke sammenfaller med Fidelitys erfaringer er nok det som er problemet for enkelte her. Selv sammenfaller egne erfaringer mer med Fidelitys, så i mine øyne har de akkurat like mye/lite troverdighet som før.
Den manglende troverdighet, som en del lesere opplever, har ikke nødvendigvis med selve konklusjonene på kabeltestene å gjøre, men mer med hvordan de samme konklusjoner detekteres og grunngis.
 
K

kbwh

Gjest
Siden tråden er kommet til side 24 kan det vel være på sin plass å henvise til åpningsinnlegget og be debattantene vurdere hvilke innlegg som har relevans til det...

Temaet er altså "Hva i helsike skriver FIDELITYs redaktør?" (på lederplass).
 
B

Back_Door

Gjest
Valentino skrev:
Siden tråden er kommet til side 24 kan det vel være på sin plass å henvise til åpningsinnlegget og be debattantene vurdere hvilke innlegg som har relevans til det...

Temaet er altså "Hva i helsike skriver FIDELITYs redaktør?" (på lederplass).
Kan like gjerne spørre om det har noen hensikt å skrive i denne tråden. Lite tyder på at redaksjonen gjør noe annet enn å le av oss. De har tydeligvis tatt et overordnet standpunkt om at "objektivister" er noen latterlige figurer. Tenk å tro at funksjon og teknikk hører sammen når det gjelder hifi.. ::) Tenk å tvile på objektiviteten til lyttende journalister med sååå lang erfaring.. ::) Alle må da forstå at en journalist i Fidelity er immun mot placèbo!! Selvsagt er man ikke redd for å blindteste kabler, men man ser bare ikke hensikten.. ::)
 

Erland

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.04.2003
Innlegg
3.238
Antall liker
6
At dere gidder!

Fidelity er da hverken leksikon eller fasit.
Det som står der er meningene til enkeltpersoner med hifi som hobby!

Jeg har aldri sett noen av de i redaksjonen skrive at "det du leser her er den eneste sannhet".

Se på Fidelity som underholdning.

Det er langt fra hvergang jeg er enig alle detaljer som skrives i Fidelity, men min verden raser da ikke sammen av den grunn.

Dessuten har jeg lagt merke til at noen av skribentene har begynt å beskrive hva de opplever ifb anmeldelser med et språk som er lettere forståelig. Dette forteller meg at de sannsynligvis leser en del av det som skrives her på hfs.

Jeg mener vi bør være litt fornøyd med å ha et slikt kvailtetsblad som Fidelity faktisk er!

Hva om Redaktøren la inn følgende innlegg:

Jeg er møkka lei alt det surmagede oppgulpet fra våre lesere, og fra og med dags dato legger jeg ned magasinet Fidelity.
Takk for meg!
PS de som har flere nummer tilgode på sitt abonement, vil få disse erstattet med gamle utgaver av Allers:)



Da hadde dere fått noe å syte for!
 
B

Back_Door

Gjest
re Erland:

Kjenner du ordtaket: "Den man elsker, tukter man"?

Poenget mitt er at Fidelity har potensiale til å blitt så mye mer enn det er i dag. Sier ikke at de skal kutte ut sin nåværende profil, bare utvide den og også vise større vilje og mot til å overprøve egen subjektivitet.
Fidelity har en mulighet til å bygge bro mellom subjektivister og objektivister, om de tør. Jeg synes dermed det er trist at de ser ut til å velge å være et magasin for kun den ene gruppen, og samtidig latterliggjøre den andre gruppen som tross alt er den gruppen som har de tekniske kunnskaper som kreves for å lage de samme komponenter som Fidelity tester.
 

tkr

Æresmedlem
Ble medlem
27.03.2007
Innlegg
20.966
Antall liker
29.692
Sted
Nede i fjæresteinene
Torget vurderinger
2
Erland skrev:
At dere gidder!

Fidelity er da hverken leksikon eller fasit.
Det som står der er meningene til enkeltpersoner med hifi som hobby!

Jeg har aldri sett noen av de i redaksjonen skrive at "det du leser her er den eneste sannhet".

Se på Fidelity som underholdning.

Det er langt fra hvergang jeg er enig alle detaljer som skrives i Fidelity, men min verden raser da ikke sammen av den grunn.

Dessuten har jeg lagt merke til at noen av skribentene har begynt å beskrive hva de opplever ifb anmeldelser med et språk som er lettere forståelig. Dette forteller meg at de sannsynligvis leser en del av det som skrives her på hfs.

Jeg mener vi bør være litt fornøyd med å ha et slikt kvailtetsblad som Fidelity faktisk er!

Hva om Redaktøren la inn følgende innlegg:

Jeg er møkka lei alt det surmagede oppgulpet fra våre lesere, og fra og med dags dato legger jeg ned magasinet Fidelity.
Takk for meg!
PS de som har flere nummer tilgode på sitt abonement, vil få disse erstattet med gamle utgaver av Allers:)



Da hadde dere fått noe å syte for!
Takk, Erland. Jeg er så hjertens enig med deg at jeg kunne gi deg en klem,eller litt mer politisk ukorrekt, spandere en drink etter fritt valg på deg hvis vi noengang treffes!
For å sitere meg selv: Fidelity ble ikke funnet hugget i sten under en brennende busk i ørkenen.
Fidelity skal informere, underholde, og kanskje gjøre noen nysgjerrig.. (Jada, jeg vet at dette sto sitert i Fidelity, men det var meg som ble sitert.)
Det er et blad, ikke noe lærebok i elektronikk eller en gullstandard som alt skal måles mot.
mmvh
 
B

Back_Door

Gjest
tkr skrev:
For å sitere meg selv: Fidelity ble ikke funnet hugget i sten under en brennende busk i ørkenen.
Og jeg som trodde at Vadseth fant utkastet til det første nummeret på et par steintavler på toppen av et fjell :-[ :'(

Seriøst:

Det kan ikke være feil å gi tilbakemelding til et blad man abonnerer på. At det gjøres med en viss grad av følelser, kan heller ikke være feil.
Det er dog feil, etter mitt syn, å latterliggjøre på lederplass potensielle abonnenter som har teknisk kompetanse.
 
U

utgatt60135

Gjest
Konklusjonen kan være at noen synes relativt små forskjeller er meget betydningsfulle mens andre ikke bryr seg om små forskjeller og noen lytter antagelig ikke kritisk nok heller. De som ikke bryr seg om disse forskjellene, ikke er så kritisk lyttende, hører hovedsaklig på pop og rock og ikke har så dyrt anlegg trenger ikke å bruke mye energi og penger på kabler?

Men de kan ha forståelse for at andre har veldig god økonomi og synes det er verd å bruke mye penger på kabler for å oppnå prikken over i´en i et velbalansert anlegg og meget vellydende, bra dyrt oppsett.

Kanskje er noe av årsaken til noen forergelse over kabelfolket at de selv ikke godtar at en så enkel ting som kabler kan koste så mye?

Tror jeg på KV når han likestiller kabler med andre komponenter og beskriver svært store forskjeller? Nei, jeg tror det er ganske store overdrivelser. Blir jeg gretten av den grunn? Nei, hvorfor skulle jeg bli det? Jeg har ikke hørt Jorma kabelen eller Valhalla på så godt anlegg som KV og har ikke grunnlag for å mene at det er tull. Har du?

Måling overlater jeg til de som er interesert i det. Jeg skal uansett bruke anlegget bare til å høre musikk. Skal du?
 

rolfozzy

Æresmedlem
Ble medlem
01.11.2005
Innlegg
16.365
Antall liker
6.578
Torget vurderinger
2
Erland skrev:
At dere gidder!

Fidelity er da hverken leksikon eller fasit.
Det som står der er meningene til enkeltpersoner med hifi som hobby!

Jeg har aldri sett noen av de i redaksjonen skrive at "det du leser her er den eneste sannhet".

Se på Fidelity som underholdning.

Det er langt fra hvergang jeg er enig alle detaljer som skrives i Fidelity, men min verden raser da ikke sammen av den grunn.

Dessuten har jeg lagt merke til at noen av skribentene har begynt å beskrive hva de opplever ifb anmeldelser med et språk som er lettere forståelig. Dette forteller meg at de sannsynligvis leser en del av det som skrives her på hfs.

Jeg mener vi bør være litt fornøyd med å ha et slikt kvailtetsblad som Fidelity faktisk er!

Hva om Redaktøren la inn følgende innlegg:

Jeg er møkka lei alt det surmagede oppgulpet fra våre lesere, og fra og med dags dato legger jeg ned magasinet Fidelity.
Takk for meg!
PS de som har flere nummer tilgode på sitt abonement, vil få disse erstattet med gamle utgaver av Allers:)



Da hadde dere fått noe å syte for!

Enig. Har aldri sett maken til reaksjon fra "oppegående mennesker." Hva blir det neste ? Bladbål ?
Noen har til og med nevnt etter eller annet sted at de bekymrer seg for at nye hifi interreserte skal tro at det er viktig med kabler. A mission from God ?
 
K

kbwh

Gjest
Å latterliggjøre vitenskap og forfalske dens historie synes ikke jeg hører hjemme på lederplass i et hifiblad, uansett om dets misjon kun er å underholde.
 

tkr

Æresmedlem
Ble medlem
27.03.2007
Innlegg
20.966
Antall liker
29.692
Sted
Nede i fjæresteinene
Torget vurderinger
2
Valentino skrev:
Å latterliggjøre vitenskap og forfalske dens historie synes ikke jeg hører hjemme på lederplass i et hifiblad, uansett om dets misjon kun er å underholde.
Kanskje vi burde ta både Fidelity og oss selv litt mindre høytidelig ;)
mvh
 
B

Back_Door

Gjest
Lyngen skrev:
Konklusjonen kan være at noen synes relativt små forskjeller er meget betydningsfulle mens andre ikke bryr seg om små forskjeller og noen lytter antagelig ikke kritisk nok heller. De som ikke bryr seg om disse forskjellene, ikke er så kritisk lyttende, hører hovedsaklig på pop og rock og ikke har så dyrt anlegg trenger ikke å bruke mye energi og penger på kabler?



Tror jeg på KV når han likestiller kabler med andre komponenter og beskriver svært store forskjeller? Nei, jeg tror det er ganske store overdrivelser. Blir jeg gretten av den grunn? Nei, hvorfor skulle jeg bli det? Jeg har ikke hørt Jorma kabelen eller Valhalla på så godt anlegg som KV og har ikke grunnlag for å mene at det er tull. Har du?
Det kan vel også tenkes at mange mener det finnes langt mer kosteffektive løsninger for forbedring av lyden, enn kabler til 200 000 kr?

Personlig tror jeg at KV kunne bommet totalt om han blindtestet kabler der Jorma var en blant flere andre til en brøkdel av prisen. Dette tror jeg samtidig er den egentlige årsak til at blindtester på spesielt kabler blir unngått.
Da er det ikke rart at jeg reagerer på den sterke språkbruken han bruker om de enorme positive bidrag fra slike astronomisk prisede kabler. Har man ikke tillit til grunnlaget for konklusjoner i et slikt magasin, blir det egentlig meningsløst å lese det også. At jeg velger å engasjere meg, er fordi jeg faktisk håper at det skulle vært mulig for bladet å favnet et bredere lag av audiofile, og slik gitt meg større nytte og glede av å lese det.

Jeg understreker at jeg ville sett det som svært nyttig og interessant viten, uansett hvilken konklusjon en slik blindtest ga.
 

Viking

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Innlegg
2.702
Antall liker
434
Torget vurderinger
4
Fa.en at jeg leste i dennne tråden nå, nå MÅ jeg ta en middagshvil, dette er SOVEMEDISIN ;)
 
K

kbwh

Gjest
tkr skrev:
Valentino skrev:
Å latterliggjøre vitenskap og forfalske dens historie synes ikke jeg hører hjemme på lederplass i et hifiblad, uansett om dets misjon kun er å underholde.
Kanskje vi burde ta både Fidelity og oss selv litt mindre høytidelig ;)
mvh
Er det selvhøytidelig å påpeke faktafeil?
 
Status
Stengt for ytterligere svar.
Topp Bunn