Hva kan dette være?

KW

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.11.2002
Antall liker
390
Sted
Bærum
Torget vurderinger
1
Jeg var svært usikker på hvor jeg skulle legge ut dette :-\
Men det ble her, særlig siden jeg ikke aner hva slags musikk det er eller med hvem.
Lette fælt etter noe forrige dagen og ramlet over en bunke eldre singler, bl. a. denne.

Ser ut til at artist/låtnavn er skrevet for hånd på labelen ::)

En single men bilde av hver side.

Mvh.KW

Vedlegg

rolfozzy

Æresmedlem
Ble medlem
01.11.2005
Antall liker
7.079
Torget vurderinger
2
Kan det være fra dengang det var mulig og gå inn i et studio og synge inn sin egen plate?

Betalte en liten sum, sang inn det man ville. Og fikk den ferdige plata med seg.

Har du prøvd og spille den ?

ErosLoveking

Æresmedlem
Ble medlem
03.02.2004
Antall liker
3.906
Sted
Oslo
Det du har der er ganske enkelt testpressinger av mulige singler. Jeg sier mulige, fordi noen ganger kom de aldri så langt som en reell utgivelse.

Vanskelig å si hvor mange testpressinger som ble gjort av en singel (en håndfull er vel ganske riktig).

Dette er gjerne acetater, så det anbefales ikke å spille de for ofte, pga. høyere slitasje enn vanlig. (anbefaler å digitalisere de)

Kan ha samleverdi, avhengig av hva det er. Kan du fortelle noe om musikken? Kunne vært moro og hørt lydfiler.

KW

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.11.2002
Antall liker
390
Sted
Bærum
Torget vurderinger
1
Jeg trodde det var en av broderns plater (alle hans har blitt liggende igjen her)
Men han kunne ikke huske den, nå er han jo godt eldre enn meg (til og med)
Han mener at det står El-Rey - Quishe på den ene siden.
Jeg har lyttet på den ene sida, men evner ikke (husker ikke) helt å forklare musikken (uten vokal)
Får heller ta en ny lytt senere og da på begge sider.

Men det er jo de samme som Eros viser til, type og utseendemessig og svært stive/harde.

Mvh.KW

KW

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.11.2002
Antall liker
390
Sted
Bærum
Torget vurderinger
1
Googlet og fant denne.

www.youtube.com/watch?v=xjACwwBeocM

Konfronterte brodern med det og da lurte han på om det ikke kunne være noe han hadde fått på en internasjonal barneleier en gang i tiden (noe som kanskje barna fra Guatemala hadde hatt med seg for spille (den) på leieren (CISV)
Det kan også til en viss grad stemme med det jeg hørte (ikke særlig likt snutten jegh linker til) men et slikt slaginstrument (f... jeg kommer ikke på navnet) flate avstemte pinner/planker som en slår på med stikker :-[ ;D................ (Marimba?)
Mvh.KW

Topp Bunn