Med kålstuing?? Snadder.Kjøttkaker
Var en tur i tigerstaden i dag. Kjøpte inn en eske med god Aborio ris, en fersk sort trøffel og en 36 mnd lagret Parmesan på Fromagerie og en halv kilo fersk Porcini på Machmans matmarked. Nå skal det bli trøffel og porcini risotto med en Aldo Conterno Barolo Cascina Francia 2009 som ankom i dag. Vann i munnen. Vinen står og godgjør seg på en karaffel mens maten tilberedes.
Mvh
Roysen
Med kålstuing?? Snadder.Kjøttkaker
Vi hadde tilsvarende i går kveld. Snaddermat!!herrenes dag gikk med til å feilsøke og fikse kjølinga på en volvo penta 2002. før herrenes aften med boksing og påfølgende bytur bakte vi rødbeter, hvitbeter, sellerirot, kålrot, gulerot og søtpotet i ovn, mens noen skiver lammelår ble kokt i øl. 5 min forberedelse, en time i ovn/ kasserolle og server! Enkelt og godt.
Jo, jeg har to ulike sorter Gruyere liggende her også. Jeg syntes dog de var for gode til å spandere på risottoen og er holdt unna for å kunne nytes kun i sitt eget selskap.Var en tur i tigerstaden i dag. Kjøpte inn en eske med god Aborio ris, en fersk sort trøffel og en 36 mnd lagret Parmesan på Fromagerie og en halv kilo fersk Porcini på Machmans matmarked. Nå skal det bli trøffel og porcini risotto med en Aldo Conterno Barolo Cascina Francia 2009 som ankom i dag. Vann i munnen. Vinen står og godgjør seg på en karaffel mens maten tilberedes.
Mvh
Roysen
Ok, du har ikke smakt på Gryeree likevel da, eller falt den ikke i smak? 36 mnd. parmesan høres jo kraftig og godt ut da. A la Carte skaffer også hvit trøffel til informasjon, men den er dobbelt så dyr. Et sted mellom 30 og 40.000,- pr. kilo tror jeg.
Steike, kor mett eg vart......trur det skal litt meir kvitlauk i neste gong.Er ikkje starta på middagen så langt, men oppskrifta er klar:
1 kg blåskjell, 2 stk sjalottlauk, 3 - 4 fedd kvitlauk, 1/2 dl solsikkeolje (eventuelt noko anna olje, vi får sjå), 1 1/2 dl heimelaga kvitvin (har ein druekvast i hagen, som brukast til å lage sur svakvin. Utmerka til alle avartar av skaldyrstuing og fiskesuppe), 100 g blåmuggost og 1 dl matfløyte.
Men ikkje før til kvelden. Gidd ikkje ete no.
Spennede med blåmuggost i blåskjellene. Funket det bra?Er ikkje starta på middagen så langt, men oppskrifta er klar:
1 kg blåskjell, 2 stk sjalottlauk, 3 - 4 fedd kvitlauk, 1/2 dl solsikkeolje (eventuelt noko anna olje, vi får sjå), 1 1/2 dl heimelaga kvitvin (har ein druekvast i hagen, som brukast til å lage sur svakvin. Utmerka til alle avartar av skaldyrstuing og fiskesuppe), 100 g blåmuggost og 1 dl matfløyte.
Men ikkje før til kvelden. Gidd ikkje ete no.
Thug kitchen er sykt bra!Litt inspirasjon til matlagingen kan vel ikke skade.