Mat, drikke og røyk Hva lagde du til middag i dag?

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • weld77

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.09.2014
    Innlegg
    20.561
    Antall liker
    13.023
    Noenlunde autentisk peking-and. Riktig nok kun basert på to lår, men den var i det miste dynket med kokende vann, marinert i soya, femrkydder og sukker i kjøleskap og så stekt et par timer i ovn. Dampende kinesiske pannekaker til, strimlet agurk, stangselleri og gulrot samt hoisin- og plommesaus.
     

    aam01

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2014
    Innlegg
    3.684
    Antall liker
    2.286
    Sted
    Sandvika
    Torget vurderinger
    4
    En av mine favoritter, reinsdyrlever i fløtesaus. Reinsdyrlever er en fantastisk råvare og koster bare 40 kroner kiloen. Anbefales på det varmeste til alle som ikke har spist dette i det siste. Smaken er fyldigere og bedre enn kalvelever.
     

    WayAhead

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.12.2017
    Innlegg
    14.625
    Antall liker
    3.439
    Sted
    Sky No Limit....
    Torget vurderinger
    0
    Billigste spaghetti al dente som tilberedes som følger:

    vann,
    salt,
    virgin olivenolje eller skikkelig smør i vannet.

    Kok den Al Dente, IKKE skyll i vann når den er klar, kun siles. Oljen ellet smøret gjør at den ikke kleber oich smaken blir... hmm..umm.H


    Spaghetti A Lø Biff....
     
    Sist redigert:
    • Liker
    Reaksjoner: Bx

    Figge

    Generalkonsul OVK i Svealand
    Ble medlem
    20.11.2004
    Innlegg
    3.604
    Antall liker
    3.948
    Sted
    Stockholm/Västerås
    Torget vurderinger
    2
    Våfflor till lunch. Några med gravad lax och så på créme fraîches samt lite regnbågslaxrom. Sen till efterrätt med hjortron. Efter att ha krattat tomten på 1800 kvm.😅
    31E78808-087D-48A4-9453-B8B4839816E0.jpeg
    Inkoktlax med skarpsås.
    C8FD3062-1D36-45E8-844E-78496D59FBB8.jpeg
     
    Sist redigert:

    Hønndjevelen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.04.2010
    Innlegg
    7.030
    Antall liker
    7.630
    Sted
    Oslo
    Vart Fjordland ja ( ifølge en kjent fange tortur)
    Kan jo ikke spise Grandis hver dag.
    Med litt Maldon salt til kan jeg kalle det gourmet
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.203
    Antall liker
    101.683
    Torget vurderinger
    23
    Det sies at et bilde sier mer enn tusen ord, men selv om jeg sitter med en 27" PC-skjerm greier jeg ikke helt å se hva dette skal forestille. Her trengs det en opplysende tekst.
    Tagliatelle med hvitvinsdampet laks, hvit asparges, smørsaus med lakserogn og gressløk
     

    Hønndjevelen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.04.2010
    Innlegg
    7.030
    Antall liker
    7.630
    Sted
    Oslo
    Det sies at et bilde sier mer enn tusen ord, men selv om jeg sitter med en 27" PC-skjerm greier jeg ikke helt å se hva dette skal forestille. Her trengs det en opplysende tekst.
    Kulinarisk opplysning, for meg ser det ut som tagliatelle med laks og en spennende saus
    og mens jeg skrev slo kokkefar meg på oppløpet
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.203
    Antall liker
    101.683
    Torget vurderinger
    23
    Gærgodt serru.... Til fest lager jeg det som forrett, med mye mindre pasta, og bytter ut laksen med sjøkrepshale og kongekrabbe. Dertil en god hvit burgunder selvsagt....

    Lurer på om aam01 kjører mest på Fjordland.. :unsure:
     

    Hønndjevelen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.04.2010
    Innlegg
    7.030
    Antall liker
    7.630
    Sted
    Oslo
    Gærgodt serru.... Til fest lager jeg det som forrett, med mye mindre pasta, og bytter ut laksen med sjøkrepshale og kongekrabbe. Dertil en god hvit burgunder selvsagt....

    Lurer på om aam01 kjører mest på Fjordland.. :unsure:
    Jeg er vel mer en rødvinstung kjøtteter, men litt sjømat til å vekke appetitten ække dumt
     

    aam01

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2014
    Innlegg
    3.684
    Antall liker
    2.286
    Sted
    Sandvika
    Torget vurderinger
    4
    Gærgodt serru.... Til fest lager jeg det som forrett, med mye mindre pasta, og bytter ut laksen med sjøkrepshale og kongekrabbe. Dertil en god hvit burgunder selvsagt....

    Lurer på om aam01 kjører mest på Fjordland.. :unsure:
    Jo da, det høres godt ut. Jeg hadde problemer med å identifisere dyret oppå pastaen på bildet og kombinasjonen tagliatelle og spisepinner forvirret en del.
    Fjordland har jeg aldri smakt på, men du kan kanskje gi en veiledning? Jeg holder meg mest mulig unna alt som har med Tine, Gilde og Nortura å gjøre.
     

    Bx

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    04.08.2005
    Innlegg
    8.852
    Antall liker
    4.281
    Gærgodt serru.... Til fest lager jeg det som forrett, med mye mindre pasta, og bytter ut laksen med sjøkrepshale og kongekrabbe. Dertil en god hvit burgunder selvsagt....

    Lurer på om aam01 kjører mest på Fjordland.. :unsure:
    *sikle*

    Men er ikke du avholds?
     

    Bx

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    04.08.2005
    Innlegg
    8.852
    Antall liker
    4.281
    Her blir det pasta med argentinske villreker idag., Rema M på sitt beste, de rekene der.

    Chilli, hvitløk, urter, cherrytomater i sausen. Og basilikum både her og der. Av og til en dæsj fløte.
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.203
    Antall liker
    101.683
    Torget vurderinger
    23
    Avholds my Ass.....
     

    Balle Clorin

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.06.2012
    Innlegg
    10.133
    Antall liker
    9.287
    Torget vurderinger
    2
    Glemte å ta bilde, men forsøkte meg på en rett jeg spiste på dette stedet i Rio. Picanha....
    Det ble faktisk riktig så bra.. å grille skivene på grillen , kun saltet, kjempegod smak på Pincanha stykket,
    Bildet er lånt fra nettet , med det var dette jeg spiste på Restaurente e Bar Garota de Ipanema , stedet der sangen « The girl from Ipanema» ble unnfanget av Jobim
    E6924929-ED61-48AD-A129-8C326081EA9A.jpg
    Etter bruning i panne steker restaurantgjestene her stykkens selv på glovarm, jernplate med varme under. Perfekt for grilling hjemme som i dag. Serveres med pommes fristes og Øl ved -2C
     
    Sist redigert:

    weld77

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.09.2014
    Innlegg
    20.561
    Antall liker
    13.023
    12 timers brisket og mac n cheeeeeeeeese
    Har du noen pro tips? Jeg har en brisket av limousinkalv i frysen jeg rasket med meg sist vi var på Hurumlandet. Kun rundt en kilo, men nok for to voksne og to barn i alle fall. Har aldri laget det selv men har selvsagt spist en del på ymse BBQ-steder. Relle muligheter er stekeovn og/eller gassgrill med røykeboks eller en kombinasjon av de to. Mac & cheese skal jeg rimelig nok fikse uten eksterne tips.
     
    R

    rr30629

    Gjest
    Samboer har vært nede ved kysten en tur og kom hjem med et nydelig stykke breiflabb. I ovnen med mozzarella og soltørka tomater, enkelt og utrolig godt!
     

    morbid

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.08.2018
    Innlegg
    4.056
    Antall liker
    2.521
    Har du noen pro tips? Jeg har en brisket av limousinkalv i frysen jeg rasket med meg sist vi var på Hurumlandet. Kun rundt en kilo, men nok for to voksne og to barn i alle fall. Har aldri laget det selv men har selvsagt spist en del på ymse BBQ-steder. Relle muligheter er stekeovn og/eller gassgrill med røykeboks eller en kombinasjon av de to. Mac & cheese skal jeg rimelig nok fikse uten eksterne tips.
    5-6 timer på snaue hundre grader, siste timen i folie. Intern temp på 88.
     

    weld77

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.09.2014
    Innlegg
    20.561
    Antall liker
    13.023
    5-6 timer på snaue hundre grader, siste timen i folie. Intern temp på 88.
    Som svineribbe altså?

    Jeg kjøpe noen shortribs på samme sted og selv om jeg kjørte long & slow så ble de ikke ordenetlig møre selv om det virket som de var det - trakk seg langt tilbake og slapp benet osv. Burde nok gitt de noen timer til, men sjekken jeg gjorde tilsa at de var ferdige men det var de ikke,
     

    aam01

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2014
    Innlegg
    3.684
    Antall liker
    2.286
    Sted
    Sandvika
    Torget vurderinger
    4
    Jeg feiret 70-årsdag i slutten av forrige uke og siden det er mindre enn to uker siden 2. vaksinedose lever jeg fortsatt i isolasjon. Altså er jeg avhengig av mat og drikke levert på døra fra nettbutikker. Gitt disse forutsetningene ble menyen slik:

    caviar.jpg taitinger.jpg
    foie_gras.jpg chateau2009.jpg
    Pure-di-Tartufi-Bianchi.png tagliatelle.jpg Deutz.jpg
    roquefort-vernieres-vert.jpg chateau2009.jpg
    SCY763.jpg is.jpg

    Pluss Lindt konfekt, kaffe og Glenfiddich Nadurra. Vi gikk ikke sultne til sengs.😋
     

    Figge

    Generalkonsul OVK i Svealand
    Ble medlem
    20.11.2004
    Innlegg
    3.604
    Antall liker
    3.948
    Sted
    Stockholm/Västerås
    Torget vurderinger
    2
    Nu har väl inte slutat äta i Norge? Eller är ni i Sverige på Harrytur?
    Kamben på Ibericogris, just in heaven

    6013AC18-2AF2-49C1-BBA2-CFF276F932AC.jpeg F9022CFE-E96F-44D2-B374-4A61F102E0D7.jpeg
     
    Sist redigert:
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn