Hva lytter du til i dag ?

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Status
    Stengt for ytterligere svar.
    U

    utgatt60135

    Gjest
    baluba skrev:
    Det blir veldig larger than life-lydbilde, men ikke sammenlignbart med wall of sound av den grunn. Jeg opplevde vel i dag at lydmuren ble masete, og at det egentlig er litt for voldsomt til tider. Jeg føler vel at de i likhet med Kings of Leon kanskje prøver litt for mye. Noen av låtene er ganske sterke, men det spørs om ikke produksjonen blir for stor for meg med dagens smak. Jeg har da også en tendens til å gå lei av band med stor sound. Kanskje suset av stadionambisjoner har en pavlovsk effekt på meg, for når de låter mer som et klubborkester så trives jeg bedre med dem.
    Ok, men er helt uenig med deg på alle punkter faktisk. Og ikke sammenlign dem med m ... b..... Kings of Leon, takk :p ;).
     

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.157
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Lyngen skrev:
    baluba skrev:
    Det blir veldig larger than life-lydbilde, men ikke sammenlignbart med wall of sound av den grunn. Jeg opplevde vel i dag at lydmuren ble masete, og at det egentlig er litt for voldsomt til tider. Jeg føler vel at de i likhet med Kings of Leon kanskje prøver litt for mye. Noen av låtene er ganske sterke, men det spørs om ikke produksjonen blir for stor for meg med dagens smak. Jeg har da også en tendens til å gå lei av band med stor sound. Kanskje suset av stadionambisjoner har en pavlovsk effekt på meg, for når de låter mer som et klubborkester så trives jeg bedre med dem.
    Ok, men er helt uenig med deg på alle punkter faktisk. Og ikke sammenlign dem med Kings of Leon, takk :p ;).
    Nei, det er ikke en sammenligning, Men det er en tendens som de deler, på tross av ulikhetene. Uenighet er bare sunt, og jeg vet egentlig ikke hvordan jeg liker dette enda. Jeg har den jo, og da har den sluppet gjennom nåløyet. Men den er nå under kritisk lys, og jeg setter spørsmålstegn med hvor stor den faktisk er. Den beste, en av de beste, topp 10, topp 20...? Det eneste jeg kan konkludere med er at det ikke kan være den beste, kanskje topp 10. Jeg har ikke hørt nok i år til å si hvor høyt den havner, så det dreier seg om magefølelse. For meg er i alle fall Hawk, Rokys og LeBlancs bedre utgivelser. Og resten prøver hjernen å ta inn igjen, siden det er denne tiden av året. Men den er helt klart et sted der oppe, men ikke helt i toppen. Ah, og for å ikke glemme vidunderlige Sharon Jones. Det handler om smak når nivået er årets beste plater.
     
    U

    utgatt60135

    Gjest
    baluba skrev:
    For meg er i alle fall Hawk, Rokys og LeBlancs bedre utgivelser. Og resten prøver hjernen å ta inn igjen, siden det er denne tiden av året. Men den er helt klart et sted der oppe, men ikke helt i toppen. Ah, og for å ikke glemme vidunderlige Sharon Jones. Det handler om smak når nivået er årets beste plater.
    Ok, blir ofte bare pent for meg dette. Jeg trenger noe mer ...
     

    rolfozzy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    01.11.2005
    Innlegg
    16.365
    Antall liker
    6.578
    Torget vurderinger
    2


    Ikke en kandidat til en plass på lista over årets beste.
     

    rolfozzy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    01.11.2005
    Innlegg
    16.365
    Antall liker
    6.578
    Torget vurderinger
    2


    Grateful Dead. De er der oppe blandt The Band, Byrds og Little Feat.
     

    rolfozzy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    01.11.2005
    Innlegg
    16.365
    Antall liker
    6.578
    Torget vurderinger
    2
    Townes skrev:
    Annet band som også er "der oppe". I alle fall om de hadde gitt seg rundt 1873 eller noe sånt

    Stones, now


    Stones er/var et 60talls band. Og et jævla bra et også.
     

    Townes

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.04.2009
    Innlegg
    15.640
    Antall liker
    10.643
    Sted
    www.skranglefantene.com
    Torget vurderinger
    1
    rolfozzy skrev:
    Townes skrev:
    Annet band som også er "der oppe". I alle fall om de hadde gitt seg rundt 1873 eller noe sånt

    Stones, now


    Stones er/var et 60talls band. Og et jævla bra et også.
    Joa, ser eg bommet med 100 år :p Mente seff 1973, men det var vel ganske innlysande.
    Syns no de holdt bra nivå til og med 1972 da. Men derfra og ut er det langt mellom gullet.
     

    rolfozzy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    01.11.2005
    Innlegg
    16.365
    Antall liker
    6.578
    Torget vurderinger
    2
    Townes skrev:
    rolfozzy skrev:
    Townes skrev:
    Annet band som også er "der oppe". I alle fall om de hadde gitt seg rundt 1873 eller noe sånt

    Stones, now


    Stones er/var et 60talls band. Og et jævla bra et også.
    Joa, ser eg bommet med 100 år :p Mente seff 1973, men det var vel ganske innlysande.
    Syns no de holdt bra nivå til og med 1972 da. Men derfra og ut er det langt mellom gullet.
    I 1972 var de fremdeles et 60tallsband. ;D
     

    ErosLoveking

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Innlegg
    15.738
    Antall liker
    3.918
    Sted
    Oslo
    Nå lars_erik, hvordan rangerer du Robert Plant i forhold til f.eks Townes Van Zandt?
     

    lars_erik

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Innlegg
    35.640
    Antall liker
    20.487
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Er ikke helt ferdig enda, men syns nok Townes er litt overlesset med strykere enkelte plasser.
    Men; bevares, har hørt dårligere plater.
     

    ErosLoveking

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Innlegg
    15.738
    Antall liker
    3.918
    Sted
    Oslo
    Roberten skrev:
    Å....for en skive, Brasse ! Og for et band.
    Uten tvil en av 90-tallets mest interessante og beste (?) skiver. Skamløs herlig flørt med et bredt spekter av musikksjangere. Skapt av musikkelskere for musikkelskere.

    åååååå for en popperle!
     

    Roberten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.10.2008
    Innlegg
    5.699
    Antall liker
    1.473
    ErosLoveking skrev:
    Roberten skrev:
    Å....for en skive, Brasse ! Og for et band.
    Uten tvil en av 90-tallets mest interessante og beste (?) skiver. Skamløs herlig flørt med et bredt spekter av musikksjangere.
    Ja. Ja. Og ja. Noe mer er det ikke å tilføye på akkurat det ;D
     

    Townes

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.04.2009
    Innlegg
    15.640
    Antall liker
    10.643
    Sted
    www.skranglefantene.com
    Torget vurderinger
    1
    Hiver meg gladelig på ween hyllesten

    Første gang (trur det må ha vært første) unge Townes var på konsert i Tigerstaden, var Ween i 97 eller tidlig 98. Rockefeller. Fantastisk konsert!
    Chocolate & Cheese har mye gode minner knyttet til seg. Det beste en endeløs rekke vorspiel hvor siste låt alltid var Buenas Tardes Amigo, og det var om og gjøre å huske flest vers. Ikke alltid lett med den promillen som var vanlig på den tida.
     

    Roberten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.10.2008
    Innlegg
    5.699
    Antall liker
    1.473
    Brasse skrev:
    Skulle ønske eg var eldre på 90-tallet :mad:
    Jeg var mye eldre på 90-tallet. Særlig '93-94, da var jeg eldgammel.

    Townes, var du han vestlendingen på Weenkonserten som spanderte en halvliter på meg fordi jeg hadde på meg Pavement ist rad trøye ?
     

    Townes

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.04.2009
    Innlegg
    15.640
    Antall liker
    10.643
    Sted
    www.skranglefantene.com
    Torget vurderinger
    1
    Roberten skrev:
    Brasse skrev:
    Skulle ønske eg var eldre på 90-tallet :mad:
    Jeg var mye eldre på 90-tallet. Særlig '93-94, da var jeg eldgammel.

    Townes, var du han vestlendingen på Weenkonserten som spanderte en halvliter på meg fordi jeg hadde på meg Pavement ist rad trøye ?
    Hehe, nei. Kan ikkje huske å ha sett noen i pavement trøye, men ikkje utenkelig at eg kunne ha gjort noe sånt om eg så gjorde. Pavement er jo verdt en øl eller to. Men eg var jo litt flabbergasted av i det hele tatt å være i Oslo på konsert dengang. Så eg forholdt meg usedvanlig rolig for ikkje dumme meg ut med strilefakter overfor Oslofolket.

    Eg var veldig "ung" på 90 tallet, men no er eg en eldgammel sur grinebiter.
     

    ErosLoveking

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Innlegg
    15.738
    Antall liker
    3.918
    Sted
    Oslo
    Townes skrev:
    Hiver meg gladelig på ween hyllesten

    Første gang (trur det må ha vært første) unge Townes var på konsert i Tigerstaden, var Ween i 97 eller tidlig 98. Rockefeller. Fantastisk konsert!
    Chocolate & Cheese har mye gode minner knyttet til seg. Det beste en endeløs rekke vorspiel hvor siste låt alltid var Buenas Tardes Amigo, og det var om og gjøre å huske flest vers. Ikke alltid lett med den promillen som var vanlig på den tida.
    En fin tid. Kristoffer Schau og Pål Erik på "Wild Mind" var de som introduserte meg for bandet den gang "Chocolate" kom ut. :)
    Var det en Rockefellerkonsert tidligere enn 1997 også? (95??)
    Angrer meg som en hund for at jeg sluttet med å skrive ned alle konsertene jeg var på, har kun de 3 første åra f.o.m 1990. :-[ Den notatboka ville vært temmelig tjukk nå idag.
     

    Roberten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.10.2008
    Innlegg
    5.699
    Antall liker
    1.473
    Townes skrev:
    Eg var veldig "ung" på 90 tallet, men no er eg en eldgammel sur grinebiter.
    Jeg var massive 20 år i '98. Nå er jeg ikke gammel lenger, men grinebiter ? You bet !

    @Eros, du husker vel alle på rams, så det burde bare være å sette seg inn i hula, sprette en patron og la blekket sprute :)
     

    Townes

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.04.2009
    Innlegg
    15.640
    Antall liker
    10.643
    Sted
    www.skranglefantene.com
    Torget vurderinger
    1
    Roberten skrev:
    Townes skrev:
    Eg var veldig "ung" på 90 tallet, men no er eg en eldgammel sur grinebiter.
    Jeg var massive 20 år i '98. Nå er jeg ikke gammel lenger, men grinebiter ? You bet !

    @Eros, du husker vel alle på rams, så det burde bare være å sette seg inn i hula, sprette en patron og la blekket sprute :)
    Da er vi samme årgang, Roberten.

    Anyhoo, fikk plutselig lyst til å høre på noen som ikkje er veldig ulike Ween (neppe like harde på røykinga, men nok sprøe innfall uansett), som også var store for meg på den tida

    They Might Be Giants - Flood


     

    bambadoo

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Innlegg
    22.497
    Antall liker
    11.453
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    Nyeste Morcheeba.



    Ikke akkurat nyskapende i forhold til de andre, men muligens et litt mer voksent lydbilde.

    En helt grei og fin plate uten de store overaskelsene.
     
    Status
    Stengt for ytterligere svar.
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn