Hva lytter du til i dag ?

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Status
    Stengt for ytterligere svar.

    vargen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.10.2007
    Innlegg
    1.545
    Antall liker
    208
    Sted
    Oppland


    Spilt den 3 ganger nå i bakgrunnen mens jeg skriver oppgave i sosialpsykologi.:)
     

    vargen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.10.2007
    Innlegg
    1.545
    Antall liker
    208
    Sted
    Oppland
    dag1234 skrev:
    vargen skrev:


    Spilt den 3 ganger nå i bakgrunnen mens jeg skriver oppgave i sosialpsykologi.:)
    Ingen dårlig syssel. Sosialpsykologien, altså ;).
    Hehe, synes begge er gode sysler jeg.;) Men blir litt tung i hodet av holdninger, atferd og kognitiv dissonans, så nå legger jeg bort skolebøkene for i dag, og setter meg foran anlegget. Siste sporene på Sterna Paradisea spilles nå, noen forslag til hva som kan settes på etterpå for en sjel som trenger ro og fred nå? :)
     
    Ble medlem
    30.04.2008
    Innlegg
    11.870
    Antall liker
    1.398
    vargen skrev:
    dag1234 skrev:
    vargen skrev:


    Spilt den 3 ganger nå i bakgrunnen mens jeg skriver oppgave i sosialpsykologi.:)
    Ingen dårlig syssel. Sosialpsykologien, altså ;).
    Hehe, synes begge er gode sysler jeg.;) Men blir litt tung i hodet av holdninger, atferd og kognitiv dissonans, så nå legger jeg bort skolebøkene for i dag, og setter meg foran anlegget. Siste sporene på Sterna Paradisea spilles nå, noen forslag til hva som kan settes på etterpå for en sjel som trenger ro og fred nå? :)
    25 år siden jeg satt med samme pensum! Jeg føler med deg ;D Skjønner det er samme sentrale begrepene det går i, og de er gode å ha med seg på veien videre. Synes jaffal jeg har hatt nytte av dem mange ganger - men ikke akkurat da jeg satt og skulle lære dem, selvsagt.
    ;)

    Ryan Adams & The Cardinals; Cold Roses
    anbefales - så få du litt mer emosjoner inn blandt holdinger, adferd og dissonanser.
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    vargen skrev:
    Hehe, du har så rett, så rett.:) Må nok sette på en PT-skive i kveld, tror det blir Recordings i dag.:)
    Den har jeg helt glemt av, skal få sendt avgårde en mail asap.
    Vinyl da selvsagt ;)

    /jan
     

    vargen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.10.2007
    Innlegg
    1.545
    Antall liker
    208
    Sted
    Oppland
    dag1234 skrev:
    vargen skrev:
    dag1234 skrev:
    vargen skrev:


    Spilt den 3 ganger nå i bakgrunnen mens jeg skriver oppgave i sosialpsykologi.:)
    Ingen dårlig syssel. Sosialpsykologien, altså ;).
    Hehe, synes begge er gode sysler jeg.;) Men blir litt tung i hodet av holdninger, atferd og kognitiv dissonans, så nå legger jeg bort skolebøkene for i dag, og setter meg foran anlegget. Siste sporene på Sterna Paradisea spilles nå, noen forslag til hva som kan settes på etterpå for en sjel som trenger ro og fred nå? :)
    25 år siden jeg satt med samme pensum! Jeg føler med deg ;D Skjønner det er samme sentrale begrepene det går i, og de er gode å ha med seg på veien videre. Synes jaffal jeg har hatt nytte av dem mange ganger - men ikke akkurat da jeg satt og skulle lære dem, selvsagt.
    ;)

    Ryan Adams & The Cardinals; Cold Roses
    anbefales - så få du litt mer emosjoner inn blandt holdinger, adferd og dissonanser.
    Moro! :) Hva er din utdannelse? Jeg tar selv en master i psykologi ved NTNU nå, slitsomt som bare det, men også veldig spennende.:) Er nok mange av de samme begrepene nå som da, ja. Og nytten kommer med årene, selv om man blir rimelig lei når man skal lære det. Jeg er i alle fall glad for all den lærdommen jeg har fått frem til nå.:)

    Ryan Adams & The Cardinals - Cold Roses skal sjekkes ut! Må nesten bruke Spotify da, siden jeg ikke har skiva. Men om den er bra, blir det innkjøp! :)
     

    vargen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.10.2007
    Innlegg
    1.545
    Antall liker
    208
    Sted
    Oppland
    JanR skrev:
    vargen skrev:
    Hehe, du har så rett, så rett.:) Må nok sette på en PT-skive i kveld, tror det blir Recordings i dag.:)
    Den har jeg helt glemt av, skal få sendt avgårde en mail asap.
    Vinyl da selvsagt ;)

    /jan
    Får reissuen bare på CD ennå, men det er bekreftet en 2LP-utgivelse av Recordings snart.:D Jeg har satt opp flere Porcupine Tree-LP'r på ønskelista mi nå til jul jeg.:D
     
    Ble medlem
    30.04.2008
    Innlegg
    11.870
    Antall liker
    1.398
    @vargen. Embedsstudiet i samme i Bergen 1990. Ser dere skal få innpass i foreningen nå, om alt går som sentrale pesoner vil ;)

    Det kan være Ryan Adams blir for køntri og sidrumpa for ungdommen som liker PT , for er ikke den sånn prog, da? ;D.

    Her hører jeg på mer av det samme: Ryan Adams & The Cardinals: Jacksonville City Nights (køntri nok, jaffal, men vakkert som bare det).
     

    Vedlegg

    vargen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.10.2007
    Innlegg
    1.545
    Antall liker
    208
    Sted
    Oppland
    dag1234 skrev:
    @vargen. Embedsstudiet i samme i Bergen 1990. Ser dere skal få innpass i foreningen nå, om alt går som sentrale pesoner vil ;)

    Det kan være Ryan Adams blir for køntri og sidrumpa for ungdommen som liker PT , for er ikke den sånn prog, da? ;D.

    Her hører jeg på mer av det samme: Ryan Adams & The Cardinals: Jacksonville City Nights (køntri nok, jaffal, men vakkert som bare det).
    Det kan se slik ut, ja.:) Var på et foredrag som omhandlet det for et par uker siden. En nyutdannet psykolog som mente at vi ikke burde være med, og en eldre professor i psykologi på instituttet som mente det kunne være fordeler med at vi er med. Er selv akkurat blitt medlem i Masterforeningen for psykologi, men det er jo kun en faglig forening, ingen fagforening.

    Hehe, jeg hører på det meste nå etterhvert jeg, selv om "sånn prog" fortsatt er favoritten.;D Fyrer opp Spotify i løpet av kvelden og biter meg merke i nevnte artist, som skal sjekkes ut.:)

    Edit: Måtte sette på noe Porcupine Tree selv, etter påvirkning fra JanR.;)


    Porcupine Tree - Ilosaarirock
     

    ansepe74

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    13.01.2007
    Innlegg
    1.005
    Antall liker
    31
    Sted
    Bodø
    Dag: Synes Ryan er finfin jeg!!
    Demolition har ei høy stjerne hos meg! :)
    Hørt Bernard Butler?
    Litt mere kommerst av den tidligere Suede (???) gitaristen, men plata og tittelsporet "People move on" har ei høy stjerne hos meg!
     
    Ble medlem
    30.04.2008
    Innlegg
    11.870
    Antall liker
    1.398
    ansepe74 skrev:
    Dag: Synes Ryan er finfin jeg!!
    Demolition har ei høy stjerne hos meg! :)
    Hørt Bernard Butler?
    Litt mere kommerst enn den tidligere Suede (???) gitaristen, men plata og tittelsporet "People move on" har ei høy stjerne hos meg!
    Nei, han har jeg ikke hørt. Legger han i Må høre lista? ;) Ryan er ny bekjentskap for meg, og jeg har bukt denne helga til å komme inn i han. Noe er veldig bra, mens andre ting griper meg ikke så sterkt.
     
    Ble medlem
    30.04.2008
    Innlegg
    11.870
    Antall liker
    1.398
    @ vargen: Det er en to, tre av oss som er aktive innpå her, så du må bare se til å komme deg inn i standen ;D
     

    vargen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.10.2007
    Innlegg
    1.545
    Antall liker
    208
    Sted
    Oppland
    dag1234 skrev:
    @ vargen: Det er en to, tre av oss som er aktive innpå her, så du må bare se til å komme deg inn i standen ;D


    [/quote

    Hehe, det er godt at det er flere.;) Jeg hadde valget mellom en kandidatutdannelse i Danmark og diverse mastergrader i Norge, men jeg valgte heller en master i kultur-, sosial- og samfunnspsykologi her i Trondheim. Angrer ikke på det valget. Det er jo også prat på at man etterhvert skal kunne "bygge på" til en profesjonsutdannelse, i alle fall om man har en bachelor+2-årig master som inneholder nok psykologifag.:)

    Hadde som sagt vært moro om oss master/hovedfagsfolka hadde fått lov til å være med i foreningen.;)

    Av med Porcupine Tree, på med The Pineapple Thief:
     

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.157
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Sitte på Kystbussen tilbake til Bergen, og kjører gjennom tre plater av Antony & The Johnsons fra HDD. Det passer godt når omgivelsene utenfor er mørke, og jeg får slappet av med lukkede øyne. Det er litt snodig, men jeg har aldri tatt meg tid til å lytte til de tre platene under slike forhold, for de passer jo som hånd i hanske. Det kan kanskje bety at de er fryktelig like, og dermed bare flyter over i hverandre. Jeg tror det holder med de tre.



    Jeg lar The Crying Light representere dem i form av bilde, for jeg er midt inni den nå. Men først spilte jeg den selvtitulerte, og etterpå ble det I Am A Bird Now. Så er det slutt, og jeg må finne noe nytt til resten av turen.

    Edit: MF Raunefjord nå, og musikken er av til vi kommer tilbake til bussen. Da tror jeg pinadø Antony klarer å holde på til Nesttun, i alle fall. Det betyr at de tre platene passer perfekt til en tur mellom Haugesund og Bergen. Dette kan fort bli fremtidig "sovemusikk på Kystbussen" for meg. ;)
     

    .Marcus

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.07.2007
    Innlegg
    1.268
    Antall liker
    126
    Hvordan var Ritenour, lars_erik?


    Jeg hører på ulovligheter. En bootleg av en Tool konsert i Kalamazoo, MI, 15/7-98.
     

    ansepe74

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    13.01.2007
    Innlegg
    1.005
    Antall liker
    31
    Sted
    Bodø
    dag1234 skrev:
    Nei, han har jeg ikke hørt. Legger han i Må høre lista? ;) Ryan er ny bekjentskap for meg, og jeg har bukt denne helga til å komme inn i han. Noe er veldig bra, mens andre ting griper meg ikke så sterkt.
    Ja, det kan hende at det faller i smak?
    Iallefall har han hoppa bort i fra det syrekjør/androgyn/britpop-kjøret til Suede og gått mere i retning countryinspirert rock. Finnes noen låter der som er litt på kanten til det patetiske, men heves av noen perler. IMO så synger han slettes ikke verst :)http://open.spotify.com/album/2ek8848KJ7XKzeICUDvdQ7
     
    Ble medlem
    30.04.2008
    Innlegg
    11.870
    Antall liker
    1.398
    ansepe74 skrev:
    dag1234 skrev:
    Nei, han har jeg ikke hørt. Legger han i Må høre lista? ;) Ryan er ny bekjentskap for meg, og jeg har bukt denne helga til å komme inn i han. Noe er veldig bra, mens andre ting griper meg ikke så sterkt.
    Ja, det kan hende at det faller i smak?
    Iallefall har han hoppa bort i fra det syrekjør/androgyn/britpop-kjøret til Suede og gått mere i retning countryinspirert rock. Finnes noen låter der som er litt på kanten til det patetiske, men heves av noen perler. IMO så synger han slettes ikke verst :)http://open.spotify.com/album/2ek8848KJ7XKzeICUDvdQ7
    Jeg setter på spotify og lytter mens jeg tar en veldig sein oppvask. Det har vært julemiddager her i helgen - ikke tidlig, vi følger den Julianske kalender her i huset nemmelig ;)
     
    Status
    Stengt for ytterligere svar.
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn