Hva lytter du til i dag ?

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Status
    Stengt for ytterligere svar.
    M

    Mr-T

    Gjest
    baluba skrev:
    Dette er den originale cd-en fra åttitallet. Håper for andres skyld at de ikke har falt for fristelsen å mastre den på ny i senere tid.
    Så har visst skjedd, og den er etter sigende aldeles forferdelig grusom.
     
    M

    Mr-T

    Gjest
    Denne ruller nå, etter at jeg kom trygt ned fra fjellet på sommerdekk.... :eek:

     

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.154
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Mr-T skrev:
    baluba skrev:
    Dette er den originale cd-en fra åttitallet. Håper for andres skyld at de ikke har falt for fristelsen å mastre den på ny i senere tid.
    Så har visst skjedd, og den er etter sigende aldeles forferdelig grusom.
    Da får jeg være glad at jeg har den opprinnelige selv. Er fortsatt ikke ferdig. Har kommet til The Boxer nå. :)
    La li la la la li lai la li lai
     

    Rocke-Rolf

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    23.02.2011
    Innlegg
    488
    Antall liker
    36
    Torget vurderinger
    19
    Graham Nash - songs for survivors.

    Meget viktig album for meg. Var alt jeg hørte på i en veldig vanskelig periode.

    Det som er kjipt er at albumet hørtes bedre ut i bilen enn på anlegget hjemme. Vet ikke om det er fordi ht i bilen låter skarpere, slik at feks klipsch/andre horn ville gjøre det samme hjemme, eller om det er pga sub'en ikke gir like mye hjemme som bassen i bilen.
     

    mikefish

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.01.2005
    Innlegg
    4.960
    Antall liker
    517
    'The consert in central park' har fulgt meg også siden den kom ut.Fikk vinylutgaven i julegave av mine besteforeldre i '82.I tillegg kjøpte jeg konserten på laserdisc.Har sett den sikkert bortimot hundre ganger.Nå har ld-maskinen streiket og havnet på loftet,men har nå filmen også på dvd.



    mvh. s,
     

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.154
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    mikefish skrev:
    'The consert in central park' har fulgt meg også siden den kom ut.Fikk vinylutgaven i julegave av mine besteforeldre i '82.I tillegg kjøpte jeg konserten på laserdisc.Har sett den sikkert bortimot hundre ganger.Nå har ld-maskinen streiket og havnet på loftet,men har nå filmen også på dvd.

    mvh. s,
    Jeg får vel skaffe den på DVD også. Hadde den opprinnelig på vinyl også. Er det flere sanger på DVD-en?
     

    Anonym

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Innlegg
    11.400
    Antall liker
    1.135
    Torget vurderinger
    4
    dag1234 skrev:
    dag1234 skrev:
    Lyngen skrev:
    Dag, følg med!!


    Sorry Lyngen, jeg falt av lasset. Har vært og trent. (Særlig. Sovna til han der Wilson), og så må jeg male en vegg på huset (se på tv).
    Så var jeg på igjen. Og lytter på dette rare her.
    Er den bra? Ser last.fm anbefaler meg den artisten med henvisning til Joanna Newsom, Feist og The Antlers.
     

    mikefish

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.01.2005
    Innlegg
    4.960
    Antall liker
    517
    Nei det er akkurat det samme,men det her er en billig cd-boks med 5 av duoen's plater i mini-cover utførelse.

    http://cdon.no/musikk/simon_%26_garfunkel/the_collection_(5cd%2b1dvd)-769493

    Det er forøvrig en låt på videoen som ikke er på platen.Den der da en galning løper opp på scenenen og ødelegger hele låta for Paul Simon.

    mvh. s,
     

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.154
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    mikefish skrev:
    Nei det er akkurat det samme,men det her er en billig cd-boks med 5 av duoen's plater i mini-cover utførelse.

    http://cdon.no/musikk/simon_%26_garfunkel/the_collection_(5cd%2b1dvd)-769493

    Det er forøvrig en låt på videoen som ikke er på platen.Den der da en galning løper opp på scenenen og ødelegger hele låta for Paul Simon.

    mvh. s,
    Det var det, ja. Nå husker jeg hva og hvorfor. Flotte plater. Vet du noe om mastringene i den boksen?
     

    mikefish

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.01.2005
    Innlegg
    4.960
    Antall liker
    517
    Nei,beklager det aner jeg ikke noe om,men det er et kupp for de som ikke har noe av S&G i samlingen.

    Men vil poengtere at det bare er konserten som dvd som følger med,ikke som cd.

    mvh. s,
     

    mikefish

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.01.2005
    Innlegg
    4.960
    Antall liker
    517
    Dette grenser til bomkjøp,de opprinnelige låtene var best i svenskspråkelig drakt.



    Säkert - säkert på engelska

    mvh. s,
     

    Roberten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.10.2008
    Innlegg
    5.621
    Antall liker
    1.315
    mikefish skrev:
    Dette grenser til bomkjøp,de opprinnelige låtene var best i svenskspråkelig drakt.


    Säkert - säkert på engelska

    mvh. s,
    Jeg er så glad i Säkert! at jeg ikke har tørt å kjøpe den der. Langt mindre høre på den. Fra det du sier føler jeg ikke det var så stort tap. For jeg tror ikke at jeg klarer å være så blind i troen at jeg synes det er et mesterverk, selv om det er helt på det jevne og ganske uinspirert til tider.
     
    Ble medlem
    30.04.2008
    Innlegg
    11.870
    Antall liker
    1.398
    Anonym skrev:
    dag1234 skrev:
    dag1234 skrev:
    Lyngen skrev:
    Dag, følg med!!


    Sorry Lyngen, jeg falt av lasset. Har vært og trent. (Særlig. Sovna til han der Wilson), og så må jeg male en vegg på huset (se på tv).
    Så var jeg på igjen. Og lytter på dette rare her.
    Er den bra? Ser last.fm anbefaler meg den artisten med henvisning til Joanna Newsom, Feist og The Antlers.
    Tja. Typisk Lyngen-musikk. Litt annen greie enn hva jeg vanligvis liker. Antlers, vel ikke helt enig i at dette er så likt. Mer eksperimentelt og ikke så melodibasert. Falt bare sånn passe i smak.
     

    mikefish

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.01.2005
    Innlegg
    4.960
    Antall liker
    517
    Nettopp Roberten,en god formulering.For dette er ganske så uispirerende og tekstene er nærmest oversatt ordrett,og da krasjer hele prosjektet.

    mvh. s,
     

    rumath

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.03.2004
    Innlegg
    1.653
    Antall liker
    228
    Al Jarreu -Heart's horizon

    Fin skive, fin artist. Melodiøs gammepop. :)
     

    mikefish

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.01.2005
    Innlegg
    4.960
    Antall liker
    517
    Nei.På med noe kjent og kjært.



    Motorhead - overkill

    mvh. s,
     
    Ble medlem
    30.04.2008
    Innlegg
    11.870
    Antall liker
    1.398
    Prøver meg på denne. Han har tydeligvis hørt sine Pink Floyd-plater. Kanskje dette er noe for lars_erik?

    Säkert! er forresten en av de store gledene, og det ikke er upassende med en slik betegnelse, som Roberten har gitt meg.

    Jonathan Wilson - Gentle spirit
     

    Vedlegg

    bgran

    Medlem
    Ble medlem
    14.07.2008
    Innlegg
    26
    Antall liker
    1
    mikefish skrev:
    'The consert in central park' har fulgt meg også siden den kom ut.Fikk vinylutgaven i julegave av mine besteforeldre i '82.I tillegg kjøpte jeg konserten på laserdisc.Har sett den sikkert bortimot hundre ganger.Nå har ld-maskinen streiket og havnet på loftet,men har nå filmen også på dvd.



    mvh. s,

    Flott musikk! Selv sitter jeg å lytter til live-platen Old Friends av S&G med Everly Brothers som gjester. For ikke å forstyrre de andre som har annen musikksmak bruker jeg hodetelefoner (Stax).
     
    U

    utgatt60135

    Gjest
    dag1234 skrev:
    Anonym skrev:
    dag1234 skrev:
    dag1234 skrev:
    Lyngen skrev:
    Dag, følg med!!


    Sorry Lyngen, jeg falt av lasset. Har vært og trent. (Særlig. Sovna til han der Wilson), og så må jeg male en vegg på huset (se på tv).
    Så var jeg på igjen. Og lytter på dette rare her.
    Er den bra? Ser last.fm anbefaler meg den artisten med henvisning til Joanna Newsom, Feist og The Antlers.
    Tja. Typisk Lyngen-musikk. Litt annen greie enn hva jeg vanligvis liker. Antlers, vel ikke helt enig i at dette er så likt. Mer eksperimentelt og ikke så melodibasert. Falt bare sånn passe i smak.
    The Antlers er typisk Lyngen musikk, men ikke helt St.Vincent og Feist. Falt ikke helt for de to sine siste album. Den forrige St. Vincent plata syntes jeg var god med den ble lite spilt. Ikke noe godt tegn. 7´er plater blir mest støvsamlere. De kan holde seg på Spot´en.
     

    Roberten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.10.2008
    Innlegg
    5.621
    Antall liker
    1.315
    dag1234 skrev:
    Säkert! er forresten en av de store gledene, og det ikke er upassende med en slik betegnelse, som Roberten har gitt meg.
    Det er ingenting av det vi driver med som er upassende, dag :-* I disse tider er det nesten ikke utradisjonelt heller.

    Säkert! - Facit


     
    Ble medlem
    30.04.2008
    Innlegg
    11.870
    Antall liker
    1.398
    Roberten skrev:
    dag1234 skrev:
    Säkert! er forresten en av de store gledene, og det ikke er upassende med en slik betegnelse, som Roberten har gitt meg.
    Det er ingenting av det vi driver med som er upassende, dag :-* I disse tider er det nesten ikke utradisjonelt heller.

    Säkert! - Facit


    Den gangen du ga meg gonorè, da ble jeg litt sur på deg. Men særlig utradisjonelt er det jo ikke. Ellers har det ikke vært mye å sette fingeren på. Så langt i alle fall.

    P.S. Kan du perle ett sånt til meg og?
     

    Roberten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.10.2008
    Innlegg
    5.621
    Antall liker
    1.315
    dag1234 skrev:
    Den gangen du ga meg gonorè, da ble jeg litt sur på deg. Men særlig utradisjonelt er det jo ikke. Ellers har det ikke vært mye å sette fingeren på. Så langt i alle fall.

    P.S. Kan du perle ett sånt til meg og?
    Klabert, men ville trodd at dette var mer i din gate

     
    Ble medlem
    30.04.2008
    Innlegg
    11.870
    Antall liker
    1.398
    Roberten skrev:
    dag1234 skrev:
    Den gangen du ga meg gonorè, da ble jeg litt sur på deg. Men særlig utradisjonelt er det jo ikke. Ellers har det ikke vært mye å sette fingeren på. Så langt i alle fall.

    P.S. Kan du perle ett sånt til meg og?
    Klabert, men ville trodd at dette var mer i din gate

    Sier ikke nei til et med han der, nei. :p Så bare sett igang når du først er i siget.
     

    roesok

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    04.12.2009
    Innlegg
    1.113
    Antall liker
    74
    lars_erik skrev:
    Da er det fest ;D
    Et av årets høydpunkt dette! Er nok vanskelig å få billetter til Last Night of the Proms i Royal Albert Hall , men for 3 år siden var vi en gjeng som opplevde konserten på storskjerm i Hyde Park. Og når 50.000 i snodige kostymer, flagg og annet tilbehør synger av full hals "Rule Britannia", "Jerusalem" og "The National Anthem" så var det en kjempeopplevelse! God shave the Queen...
     

    lars_erik

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Innlegg
    34.849
    Antall liker
    19.681
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    roesok skrev:
    lars_erik skrev:
    Da er det fest ;D
    Et av årets høydpunkt dette! Er nok vanskelig å få billetter til Last Night of the Proms i Royal Albert Hall , men for 3 år siden var vi en gjeng som opplevde konserten på storskjerm i Hyde Park. Og når 50.000 i snodige kostymer, flagg og annet tilbehør synger av full hals "Rule Britannia", "Jerusalem" og "The National Anthem" så var det en kjempeopplevelse! God shave the Queen...
    En av de ting jeg skal gjøre i dette livet, er å få meg en ståbilett på Last Night Of The Proms. Det må være en fantastisk opplevelse, med tusenvis av gale briter i Royal Albert Hall ;D
     

    Bent

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.10.2008
    Innlegg
    2.737
    Antall liker
    613
    Sted
    Nordhordland
    lars_erik skrev:
    Bent skrev:
    Beth Heart & Joe Bonamassa - Don't Explain

    Fantastisk bra plate.
    Om et par tiår, vil Dag også finne ut det ::)
    Straks ferdig med første gjennomlytting og det virker lovende dette, men tror den trenger noen runder til først.
    Er de sangene med litt fart i som har fenget meg mest foreløpig, synes kanskje noen av de roligste er litt "kjedelig", men dette er som sagt første lytt.
     
    Status
    Stengt for ytterligere svar.
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn