Er vel derfor denne type konstruksjoner er så ofte å finne på brukten. Krevende å plassere.
Ellers så følger med her da jeg har et ubrukt sett med Crescendo som jeg en dag håper sparke liv i
Jeg tenker fra all erfaring til nå med dagens stue og kone at prosjeket må ha lukket kasse.
Basert på erfaing med
HiFi-11 og HiFi-10 er jeg veldig nyskjerrig på et lignende konsept med fultone og add-on diskant. Her lærte jeg at baffelstørrelse har større betydning enn jeg tidligere har tilegnet denne. Jeg ble derfor veldig nyskjerrig på A26 kittet som benytter samme tenkesett.
Med 3,3uF starter vel avrulling her rundt 6-8 kHz? Motstanden må vel være med, så 2,7-3 kHz er vel mer riktig?
Vis vedlegget 964622
HiFi-11 har ekstremt smal
sweet spot som gjør dem mer eller mindre ubrukelig. Men jeg har samtidig spekulert i om dette er medvirkende til magien ved at de ikke spiller opp refleksjoner i rommet?
Har kjøpt inn flere sett med HiFi-11 med tanke på å forsøke bytte papirkon-diskanten med en dome i forsøk på bredere lytteposisjon. Men 2 av 3 høytalere var som regel deffekt med avbrent eller membran som henger skjevt på fultone. Prosjektet fikk derfor ikke momentum mens interessen var på topp. Og avbrente spoler vil trolig bli et problem selv om jeg skulle få en HiFi-11 til å spille noe bredere.