Hva mener dere "virker" best under komponentene?

T

theStig

Gjest
omholt skrev:
theStig skrev:
Haha Omholt. Jeg kan også skru av sub'ene mine, det skulle ha ca. samme effekt...
Hehe. Det ville jeg tro. I mikro Velodynen sitter det 3 (2 slaver) 6,5"ere drevet av 650w klasse D. Hadde vært fryktelig artig og lyttet til både hjemmekinoen din og minst hifi anlegget ditt en dag.
Velkommen skal du være... :)
 

Zerostat

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.06.2003
Innlegg
4.570
Antall liker
1.486
Sted
Lillestrøm
Torget vurderinger
72
Under kilder virker ”Vibra Cones” godt. Får mer sving i ”bunnen” av disse. Disse ”softer” ikke oppover som myk dempning ellers ofte gjør.

En kombinasjon av ”Pulsar Points” og ”Cardas Myrtel Wood” fungerer godt ellers. ”Pulsar Points” alene virker ”butt” i lyden og litt vel mekanisk. Cardas Myrtel Wood virker litt lite dynamisk og gjennomsiktig. Men en kombinasjon med pulsar oppå ”Myrtel Wood” fungerer supert.

Jeg har testet mange kombinasjoner.
 
B

brand-x

Gjest
cable guy !

Mer sving i bunnen og skriver så skriver du "softer" om myk demping...
Du får unnskylde ordbruken men det du beskriver er tøv, hvis du ikke har oppfunnet noe på nytt....

Det som har vært påstått om myk avkobling til ht er att de påvirker presisjonen.... hva som angår elektronikk er saken den att de eneste parametre som kan justeres er støy og tastefeil... OG hvordan detekterer du det i lydbildet, eller påstår du att en økning i støy og tastefeil er en profitt for denne type komponenter ???????

mvh
Kjell P.....
 

Zerostat

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.06.2003
Innlegg
4.570
Antall liker
1.486
Sted
Lillestrøm
Torget vurderinger
72
Sorry, men jeg vet ikke om jeg forstår deg helt... Oppfunnet noe nytt? jaha... Du vet like godt som jeg at underlaget under alle komponentene i lydkjeden påvirker resultatet. Jeg forsøkte bare å gi trådstarter mine erfaringer med underlag. Jeg har brukt ganske lang tid på å ”tweeke” mitt eget anlegg. Det har gitt resultater. Det er ganske lett å høre disse ”tweekene”. Kunsten er å vite i hvilken retning man vil ha lyden og deretter forsøke å ”tweeke” alle komponentene i denne retningen. Illustrert: 5% + 5% + 5% + 5% = 22,5% :eek: ?
 

pks

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.10.2006
Innlegg
3.450
Antall liker
3
Cable Guy skrev:
Sorry, men jeg vet ikke om jeg forstår deg helt... Oppfunnet noe nytt? jaha... Du vet like godt som jeg at underlaget under alle komponentene i lydkjeden påvirker resultatet. Jeg forsøkte bare å gi trådstarter mine erfaringer med underlag. Jeg har brukt ganske lang tid på å ”tweeke” mitt eget anlegg. Det har gitt resultater. Det er ganske lett å høre disse ”tweekene”. Kunsten er å vite i hvilken retning man vil ha lyden og deretter forsøke å ”tweeke” alle komponentene i denne retningen. Illustrert: 5% + 5% + 5% + 5% = 22,5% :eek: ?
Litt høye prosenttall, kansje?
Fløtt komma noen hakk..

PK
 

Jebus

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
01.08.2007
Innlegg
104
Antall liker
0
Satt å tenkte litt.. Tankene gikk mot et lytterom i "rommet" hvor komponentene "flyter" i form av vektløshet.

Men.. ville det vært det beste, eller er det beste å lede vibrasjonene komponentene selv skaper vekk? Altså, si en CD-spiller som står å "vibrerer". Vil man at disse vibrasjonene skal gå rundt i kabinetet til de dør ut, eller vil man lede dem vekk for så å la de dø ut et annet sted?
Jeg må si jeg heller litt mot det siste, selv om et lytterom i rommet absolutt kunne vært noe! ;)
 

lydbjørn

Hi-Fi freak
Ble medlem
21.04.2005
Innlegg
3.164
Antall liker
49
Sted
Oslo
Det er litt overaskende at ikke flere har prøvd "coner"?
 
J

Janpe

Gjest
Jeg bifaller mht Symposium Rollerblocks. Bruker selv "+" varianten under all elektronikk for tiden og er meget fornøyd med det. I tillegg har jeg elektronikken i et Finite Elemente Pagode Signature, et godt rack kan ikke undervurderes. FE er etter mitt skjønn helt i toppklassen. Hva man har under elektronikken er bare halve greia, like viktig er selve racket.

Under mine høyttalere har jeg Cerabase fra Finite-Elemente. Dette viser meg også at ordinære spikes ikke er i nærheten når høyttalerne står på tregulv. Hele lydbildet får et godt løft og vi snakker heller ikke her om marginale forskjeller. Mer åpen lyd, bedre holografi og en mer artikulert bass er noe av det man vinner på å investere i slike komponenter.

Å ta vibrasjoner og dens ødeleggende innvirkning på musikkopplevelsen er strengt nødvendig. Dette må anses som et like viktig komponent som selve elektronikken. Dessverre gjelder også her den regelen om at det ikke finnes snarveier og billige varianter som kan hamle opp med produkter som er et resultat av god ingeniørkunst.

Jeg bytter ihvertfall ikke mine "tweaks" med sykkelslanger, kork og halve tennisballer!
 

nma

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.12.2003
Innlegg
4.711
Antall liker
526
Torget vurderinger
1
Hvis det er noen her som har kontakter i NASA:

Hva med koner laget av Aerogel, det "nye" vidundermaterialet?
Består av bl.a 99.8% luft....og innehar 13 guiness-verdensrekordet m.h.t diverse egenskaper. Evt en blanding av karbon/Aerogel

http://en.wikipedia.org/wiki/Aerogel

Og enda en ting: "Carbon aerogels are used in the construction of small electrochemical double layer supercapacitors. Due to the high surface area of the aerogel, these capacitors can be 2000 to 5000 times smaller than similarly rated electrolytic capacitors.[11] Aerogel supercapacitors can have a very low impedance compared to normal supercapacitors and can absorb/produce very high peak currents" Hva med f.eks 1 Farad som smd komponenter? :D
 
Topp Bunn