Hva nå? (country)

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Roberten

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.10.2008
    Antall liker
    1.539
    Det er veldig bra. Samme er Doghouse Blues.

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
    ErosLoveking skrev:
    Roberten skrev:
    Gjestemedlem skrev:
    Palmaris skrev:
    Dette kan kanskje vera noko å prøva seg på ;D. Soneson til Hank sjølv. Kanskje litt tidleg i karriera di, som å prøva Laphroig andre kvelden du drikker whisky 8).
    Det der var jo kanonbra da! :D
    Shelton Hank Williams III er en fantastisk
    a) føkked
    b) herlig
    c) dyktig
    d) skrudd

person. Og en del av musikken han lager er gudsbenådet bra.

Det nydelige for din del, som har et helt forskrudd forhold til det å betale for musikk, er at han ble rævkjørt av første plateselskapet han skrev kontrakt med og oppfordrer alle til å laste ned album 2 og 3 fordi han har en så dårlig deal med det.
    Obs. gjelder altså ikke album nr 1, 4 og 6.
    Mer herlig er det å tenke på at lokohuet Roky ble ondt behandlet med elektriske psykoredskaper beskrevet av hobbytrøndere fra Steinkjer. Mannen hadde jo aldri utgitt et nytt originalt åndsverk de siste 20 var det ikke for søsken og nære fans som ville mannen godt. På tross av free-willy pirater og annet mentalt avskum får vi (bermen) nytt godt av mannens gjennomstandelse.
    For en mann!

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
    ErosLoveking skrev:
    For en mann? Verdens beste!!! på tross
    absolutt!!! (det var det jeg forsøkte å uttrykke :)) Han og Townes hadde det tifelles at begge fikk noen år med elektrosjokk og isbad på psykiatriske anstalter på 60 tallet. Om ikke annet skapte det 2 av de største i min bok

Pedal

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2007
    Antall liker
    4.949
    Torget vurderinger
    1
    Jeg synes køntri jevnt over blitt litt kjedelig. Rett og slett. Men det finnes jo unntak.

En av de få køntrigutta jeg har glede av å høre på innimellom er David Allan Coe. Forholdsvis variert musikk og tekster som virkelig underholder. Fyren har litt av en biografi, forresten. Anbefaler denne samleplata: For the Record: The First 10 Years

Spotify: http://open.spotify.com/album/6VnFTIqdy5lpnOOzo3QRAA

Vedlegg

Pedal

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2007
    Antall liker
    4.949
    Torget vurderinger
    1
    AlabamaRodeoStar skrev:
    Jeg må jo få anbefale mine egne plater!
    Begge meget bra mottatt både på hjemmebane og i utlandet :pOlav Larsen
    HEEEEY - Vi har en plateartist iblant oss. Artig! Har nettopp lyttet til den vakre duetten Everything Will Be Fine på Spotify. Et lite bidrag til din neste paycheck fra Spotify. Hvis alle på HFS setter platene dine på repeat så rekker det kanskje til en flaske rødvin til jul?

olav_larsen

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    26.01.2004
    Antall liker
    84
    pedal skrev:
    AlabamaRodeoStar skrev:
    HEEEEY - Vi har en plateartist iblant oss. Artig! Har nettopp lyttet til den vakre duetten Everything Will Be Fine på Spotify. Et lite bidrag til din neste paycheck fra Spotify. Hvis alle på HFS setter platene dine på repeat så rekker det kanskje til en flaske rødvin til jul?
    Hehehehehehehe! :)
    Håper noe av det faller i smak. Er i studio nå godt i gang med plate nummer 3.
    Mvh,

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.014
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    AlabamaRodeoStar skrev:
    pedal skrev:
    AlabamaRodeoStar skrev:
    Hehehehehehehe! :)
    Håper noe av det faller i smak. Er i studio nå godt i gang med plate nummer 3.
    Mvh,
    Det åpner pent, Olav. Er avspist med pc-høyttalerne, men det holder for meg nå.

Alle genre som man ikke har egnet tid til fremstår som unyansert og kjedelig. Der de gamle hørte bom bom hver gang de hørte Elvis, hører noen bare kjedelige viser når du hører country. Det blir litt som folk som ikke kan se forskjell på afrikanere. Hver gang jeg har satt meg inn i en ny genre har jeg blitt overrasket over den variasjonen jeg finner, som jeg ikke kunne se tidligere. Country er faktisk veldig variert musikk, for meg mye mer variert enn blues. Kanskje fordi jeg ikke har gitt blues så mye spilletid de siste 20 årene?

Låt to og platen din er fortsatt koselig, Olav. Mer rocka nå, så jeg er spent på fortsettelsen. :)

G

Gjestemedlem

Gjest
    Var en smule skeptisk til denne etter å ikke helt ha blitt overbevist om at Roky kunne lage bra musikk etter 13th floor. Hørte litt på True Love etter at den ble anbefalt i tråder her på HFS i fjor, men den fenget aldri helt. Denne er dog av et helt annet kaliber og er rett og slett en 'jæla bra plate'. Så nå er jeg overbevist likevel. :D

Vedlegg

olav_larsen

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    26.01.2004
    Antall liker
    84
    Jeg har laget noen spotify-lister som er verdt å få med seg. Jeg er på vol. 3 nå i serien:
    "Mindre Kjente, Ukjente & Obskure singer/songwriter perler"

Kommentarene rundt listene publiserer jeg gjennom bloggen til Øyvind Berekvam.
    Øyvind er en musikksynser og dyktig musiker. Han har spilt med både meg og ikke minst sammen med Thomas Dybdahl.

Linker til bloggen og de nevnte spotify listene finner dere under:

http://berekvam.com/blog/?p=1926

http://berekvam.com/blog/?p=2982

http://berekvam.com/blog/?p=4308

Det er utrolig mye fint jeg er sikker på mange aldri har hørt om.
    Enjoy!

Med vennlig hilsen,
    Olav Larsen

Pedal

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2007
    Antall liker
    4.949
    Torget vurderinger
    1
    baluba skrev:
    Alle genre som man ikke har egnet tid til fremstår som unyansert og kjedelig.
    Nja, jeg har virkelig prøvd å være kugutt. Reiste til Texas og kjøpte meg boots i 1991. Leste Ny Køntri omtalene i lørdags-DN og kjøpte alt fra Johhny Cash boksen til James mcMurthy. Hardcore køntri forblir kjedelig. Men bevares, noe har da falt i smak. Liker egentlig best køntri som innslag (crossover) i rocken.

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.014
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    pedal skrev:
    baluba skrev:
    Alle genre som man ikke har egnet tid til fremstår som unyansert og kjedelig.
    Nja, jeg har virkelig prøvd å være kugutt. Reiste til Texas og kjøpte meg boots i 1991. Leste Ny Køntri omtalene i lørdags-DN og kjøpte alt fra Johhny Cash boksen til James mcMurthy. Hardcore køntri forblir kjedelig. Men bevares, noe har da falt i smak. Liker egentlig best køntri som innslag (crossover) i rocken.
    Stønn! Enda en å ta med i aftenbønnen. Som om det ikke var nok med de sentralistene jeg allerede har med... :-\

Milenko

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2003
    Antall liker
    1.486
    Sted
    Steinkjer
    Torget vurderinger
    1
    Personlig liker jeg best litt rocka country ala Steve Earle o.l.

G

Gjestemedlem

Gjest
    Får jeg lov til å bumpe tråden en gang til?

Så mye bra her at den skal få dø:

Her er en jeg holder høyt: (kanonbra i mitt hode)

John Mellencamp - "No Better Than This"

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.014
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Kanskje du er mer klar for The Wagoneers nå enn da jeg sendte det til deg for noen år siden, Deph?

Pink_Panther

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Antall liker
    10.837

For de som gidder å høre hans første album. Utgitt i 1966, da var han 17 år......

G

Gjestemedlem

Gjest
    Positiv overraskelse. Satt meg ned for å høre på noen CDer, uten forventninger. (Vet ingenting om denne gubben). Solid plate som jeg skal høre flere ganger. Kanskje han har laget mer musikk som er bra?

MI0001778004.jpg

Townes

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.04.2009
    Antall liker
    10.643
    Sted
    www.skranglefantene.com
    Torget vurderinger
    1
    Positiv overraskelse. Satt meg ned for å høre på noen CDer, uten forventninger. (Vet ingenting om denne gubben). Solid plate som jeg skal høre flere ganger. Kanskje han har laget mer musikk som er bra?

Vis vedlegget 490800
    Todd har mye veldig bra!!! Ikjke mange som evner å kombinere humor og alvor på samme måte. Du har jo hørt plata der You think you know somebody finnes, en låt som slo meg rett i bakken første gang eg hørte den.

Sjekk i alle fall ut East Nashville Skyline der du finner denne krumtappen

Teit intro, låta starter rundt 0:25

Verdt å låne et øre til prosjektet hans hard working americans også, der de gjør en jævli kul versjon av nettopp låta over (refrenget er helt knall)

Dessuten virker Todd å være en skikkelig jovial og fin type, har du tida så kan det trygt anbefales å se denne

Historien bak If tomorrow never comes er ganske hilarious, som mye annet med mannen. Ellers mangler en del av av det beste både på tuben og spottern dessverre.

Sist redigert:
    M

MusicBear

Gjest
    Noen av dere som har vært i Nashville?

Noen som har opplevd de drøyt rundt 30 country live music barer som åpner på formiddagen og stenger i tretida på natta, fri inngang og åpne 364 dager i året - stengt nyttårsaften. Helt rått, selv om det for hvert år som går preges av at den gode gamle countryen ødelegges, til fordel for moderne pop-country, rocke-country og alt annet søl enn den gode gamle countryen - hvis noen lurer på hva jeg selv liker :)

Har vært der tett innpå 15 ganger, like amazing magisk hver gang, kommer til å reise dit minst en gang i året så lenge jeg lever. Nylig startet opp direkterute Heathrow - Nashville, forresten.

Memphis, Elvis og Graceland og bluesen på Bale Street, må også oppleves. Kjører du mellom disse to byene stikk innom ranchen til Loretta Lynn - størst av alle hva kvinnelig country angår. Halvtime nord for Nashville ligger Corvette fabriken og Corvette museet - vel verdt et besøk. Og Harley dealer Boswell, knapt 5 min syd for Nashville, lager verdens beste burgere - basta! I Nashville ligger tre musikkforretninger, som får 4-Sound på Schaus plass i Oslo til å virke som en musikk-bod i forhold - osv osv om denne byen/kontinentet.

Pink_Panther

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Antall liker
    10.837

En av de største innen C&W. Litt rart at de få kvinnene som er definert som C&W artister også er blandt de største artistene innen generen

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn