Hva skal jeg ha til middag?

Billyray

Hi-Fi interessert
Ble medlem
03.12.2005
Antall liker
0
Kona ligger med omgangssyken. Vi kan ikke dra dit vi skulle. Da blir alle de andre syke. Da sitter jeg her med ferskt oppdatert immunforsvar(hadde nemlig dette for 4 dager siden)

Middagen er dermed helt opp til meg. Men jeg aaaaner ikke hva jeg skal føre imeg.

[glb]HJELP[/glb]

Raven8

Overivrig entusiast
Ble medlem
26.09.2004
Antall liker
4
Hva med fisk? jeg og kamerat har fast vane og ha laks eller ørret med rømme og agurksalat idag. fiske sorten kommer ann på hva vi klarer å fange på den lokale rema butikken idag.

Ellers er kalkun eller kylling lett mat også med tanke på din andre halvdel som er syk nå.

oddgeir

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.10.2005
Antall liker
10
Det er fortsatt mulig å skaffe pinnekjøtt. Stenger om en halv time.

Løp løp løp.

xerxes

Æresmedlem
Ble medlem
08.01.2005
Antall liker
7.719
Sted
Holmestrand
Kjøp en laks/ørret. Fyll buken med diverse urter etc, pakk inn i folie. Ca 1 time alt etter størrelse i steikovnen.175 grader. Server med poteter, salat, rømme. Eventuelt Hollandaise. Kokte grønnsaker, f eks blomkål er utmerket. Dette er meget enkelt, og alltid en suksess. Når det begynner å nærme seg tiden, tar du den ut av ovnen, åpner pakka forsiktig og sjekker om den slipper beinet. Da er den ferdig. Pass på å ikke ha den for lenge inne.

Billyray

Hi-Fi interessert
Ble medlem
03.12.2005
Antall liker
0
Jeg måtte inn til byen ista å levere noen filmer. Tok en tur innom Meny og voldtok kjøttdisken. Da blir det hjemmelaget potetsalat, hjemmelaget waldorf og masse spekemat.
Det ble ikke fisk. Tror det faller på i morgen. For det hørtes unektelig meget godt ut.
Takk ellers..

Alas

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
04.01.2004
Antall liker
2
Det er fortsatt mulig å skaffe pinnekjøtt. Stenger om en halv time.

Løp løp løp.
Hvis man skal ha pinnekjøtt må nok det kjøpes dagen i forveien, ellers blir man MEGET tørst etter inntak........

Alas

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
04.01.2004
Antall liker
2
Akkurat... og problemet er ?
Problemet er at pinnekjøtt må legges i vann over natten før det nytes, ellers er det salt og jævlig........

DET er problemet, og dermed må pinnekjøtt kjøpes minst dagen før det inntas. Ikke verre enn det......

Mvh

Topp Bunn