Hva skjer'a?

sclalars

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.05.2006
Antall liker
1.722
Sted
Skedsmokorset
Torget vurderinger
1
Plutselig så sluttet spilleren min å løfte opp arm, og stoppe etter endt avspilling av platen. Noen som har noe formening om hvorfor dette plutselig skjer? Det hendte innimellom på noen plater før også, men da tok jeg det for sannsynlig at sporet ikke gikk langt nok inn mot label'en. Men som sagt, nå er det hver gang.
Kan jo nevne at det dreier seg om en Denon DP57.

Takker for svar folks!

mvh
Lars

trondkj

Overivrig entusiast
Ble medlem
20.12.2004
Antall liker
70
Ikke godt å si hva som skjer, du har jo sagt tydelig hva som ikke skjer ;D. Muligens finner du noen svar her. Servicemanualen bør være et sikkert tips ;)

Edit: Sorry, ser at jeg var litt kjapp, det var dp57 du hadde. Det er jo en helt annen servicemanual, men den var dessverre ikke på VinylEngine. Men at en føler som registrerer armens posisjon ikke gjør det den skal er iallfall tydelig.

mvh Trond Kjetil

Audiomix

Bransjeaktør
Ble medlem
05.07.2004
Antall liker
5.230
Sted
Kongsberg
Torget vurderinger
29
Setter vel fart i byggeplanene dine dette Lars ;)
Går den ikke rundt i det hele tatt?

sclalars

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.05.2006
Antall liker
1.722
Sted
Skedsmokorset
Torget vurderinger
1
Audiomix skrev:
Setter vel fart i byggeplanene dine dette Lars ;)
Går den ikke rundt i det hele tatt?
Den spiller som en drøm ellers. Kun denne funksjonen som har sluttet å virke.
Når det gjelder byggeplanene, så må jeg bli litt husvarm først. Tror ikke jeg skal starte på ny jobb, med å prioritere mine egne "ønsker og behov". Men, det kommer etter hvert ;D

mvh
Lars

trondkj

Overivrig entusiast
Ble medlem
20.12.2004
Antall liker
70
Siden den spiller som en drøm, og siden de aller fleste spillere som spiller som en drøm ikke har autostopp og autolift (jeg holder min TD-224 utenfor, den er "a dream come true" og bytter plater selv), så kan du vel nyte musikken som de aller fleste av oss, og reise deg fra godstolen når du hører "ga-doom, ga-doom" sånn ca litt under annenhvert sekund.

Bruk samtidig litt tid på å snoke litt på nettet diverse fora, så finner du nok (plutselig) en løsning på problemet.

mvh Trond Kjetil

sclalars

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.05.2006
Antall liker
1.722
Sted
Skedsmokorset
Torget vurderinger
1
Trond Kjetil skrev:
Siden den spiller som en drøm, og siden de aller fleste spillere som spiller som en drøm ikke har autostopp og autolift (jeg holder min TD-224 utenfor, den er "a dream come true" og bytter plater selv), så kan du vel nyte musikken som de aller fleste av oss, og reise deg fra godstolen når du hører "ga-doom, ga-doom" sånn ca litt under annenhvert sekund.

Bruk samtidig litt tid på å snoke litt på nettet diverse fora, så finner du nok (plutselig) en løsning på problemet.

mvh Trond Kjetil
Er du klar over hvor mange kalorier ekstra jeg bruker for å sprette opp av godstolen når ga-doom, ga doom lyder? ;D ;D
Husk, at det kommer kanskje dårligere tider, og det er godt å ha litt ekstra å ta av ;)

Nei da, dette er ikke noe stort problem. Jeg koser meg med musikken jeg. Akkurat nå med Barcley James Harvest faktisk :D
Liker bare at ting er i orden, that's all.

mvh
Lars

joetorp

Hi-Fi interessert
Ble medlem
28.07.2004
Antall liker
0
Etter en rask titt på skjemaet fra linken til Vinylengine tror jeg den mest sannsynlige kilden til feilen ligger i aksellerasjonskretsløpet. Det er litt plundrete å lese et skjema som er delt på 2 sider (har ikke utskriftmulighet), men det kan se ut til at kretsene som brukes til å detektere platestørrelse også brukes til å detektere armens aksellerasjon. Hvis den antagelsen er riktig, vil en feil i LED 09 og/el LED 10 gjøre deteksjon av aksellerasjon umulig. Likeså, forutsatt at mitt utgangspunkt er riktig, vil feil i IC 4 eller TR 8 forhindre deteksjon av aksellerasjon. Selvsagt er det mange andre komponenter med i spillet og, dermed, mange flere mulige feilkilder - og min basisantagelse kan være feil. Uansett ser det ut til å være en særdeles flott og avansert spiller/arm kombinasjon, så selv ville jeg spandert på meg en reparasjon - det er jo mye i det du selv sier at ting skal jo helst være i orden!

Audiomix i Kongsberg er en kløpper på slike vriene reparasjoner!

Lykke til!

Mvh,
joetorp

sclalars

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.05.2006
Antall liker
1.722
Sted
Skedsmokorset
Torget vurderinger
1
joetorp skrev:
Etter en rask titt på skjemaet fra linken til Vinylengine tror jeg den mest sannsynlige kilden til feilen ligger i aksellerasjonskretsløpet. Det er litt plundrete å lese et skjema som er delt på 2 sider (har ikke utskriftmulighet), men det kan se ut til at kretsene som brukes til å detektere platestørrelse også brukes til å detektere armens aksellerasjon. Hvis den antagelsen er riktig, vil en feil i LED 09 og/el LED 10 gjøre deteksjon av aksellerasjon umulig. Likeså, forutsatt at mitt utgangspunkt er riktig, vil feil i IC 4 eller TR 8 forhindre deteksjon av aksellerasjon. Selvsagt er det mange andre komponenter med i spillet og, dermed, mange flere mulige feilkilder - og min basisantagelse kan være feil. Uansett ser det ut til å være en særdeles flott og avansert spiller/arm kombinasjon, så selv ville jeg spandert på meg en reparasjon - det er jo mye i det du selv sier at ting skal jo helst være i orden!

Audiomix i Kongsberg er en kløpper på slike vriene reparasjoner!

Lykke til!

Mvh,
joetorp
Takker for svar!
Prøvde å finne link til dette skjemaet, men fant bare instruksjonsheftet. Har du en link å gi meg?

mvh
Lars

Rudi

Hi-Fi freak
Ble medlem
06.05.2004
Antall liker
10.900
Sted
Ute i skauen i Østfold.
Torget vurderinger
39
Er det noen fine spillere og få tak på i Mexico a ?..... for jeg går utifra at det derfor du har dratt dit ;D

Rudi

Hi-Fi freak
Ble medlem
06.05.2004
Antall liker
10.900
Sted
Ute i skauen i Østfold.
Torget vurderinger
39
Kjedelig og høre at du har fått trøbbel med spilleren, får håpe at det ikke skjer mere samtidig, begynner jo og dra litt på årene denne spilleren også nå....... angrer egentlig litt på at jeg solgte den til deg :)...... syns denne spilleren ser veldig fin ut.

joetorp

Hi-Fi interessert
Ble medlem
28.07.2004
Antall liker
0
Hei Rudi!

Nei, i Mexico er det nok daarlig med hi-fi generelt og spesielt paa vinylfronten. Det finnes bare et eneste hi-fi firma (fabrikant) i landet og det er Margules Audio. De har noen fine rorforsterkere og hoyttalere, men ikke noe for LP avspilling. Nei, Mekka for hi-fi er nok Norge!

Jeg er her for aa jobbe, paa langvarig kontrakt (15 aar) for det som tidligere het Bergesen - naa BW Offshore.

Mvh,
joetorp

sclalars

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.05.2006
Antall liker
1.722
Sted
Skedsmokorset
Torget vurderinger
1
Rudi skrev:
Kjedelig og høre at du har fått trøbbel med spilleren, får håpe at det ikke skjer mere samtidig, begynner jo og dra litt på årene denne spilleren også nå....... angrer egentlig litt på at jeg solgte den til deg :)...... syns denne spilleren ser veldig fin ut.
Neida Rudi,det er ikke noe trøbbel. Den spiller som en drøm. Er sikkert bare en bagatell også, men jeg tror jeg skal vente med å levere den til Audiomix til jeg er ferdig med diy spilleren som er planlagt. Blir ikke auto-løft på den heller, så det er fin trening med Denon'en nå ;D

Hvis du kjeder deg en dag/kveld, er du velkommen ned på Godlia, og høre om den er rett innstilt ;)

mvh
Lars

Audiomix

Bransjeaktør
Ble medlem
05.07.2004
Antall liker
5.230
Sted
Kongsberg
Torget vurderinger
29
Synd for deg Lars at joetorp er så langt unna. Han har peiling :)
Det hender han er i Norge på besøk. Skal jeg tipse!
15 år er veldig lenge å vente vet du.

joetorp

Hi-Fi interessert
Ble medlem
28.07.2004
Antall liker
0
Hyggelig å lese at Audiomix mener jeg vet noe om elektronikk, men tror nok det er best du snakker med ham om dette problemet ;D - Hans fikser det aller meste, er den beste elektronikkeren jeg kjenner og bor på rett sted! Mine korte turer til Kongsberg går mest til å besøke nettopp Audiomix, olaps, samt familie og venner! Dessuten er de fleste av målinstrumentene mine i container på vei hit til 'mitt' trope-paradis.

Men kanskje vi begynner å gå litt off topic nå......

Mvh,
joetorp

Audiomix

Bransjeaktør
Ble medlem
05.07.2004
Antall liker
5.230
Sted
Kongsberg
Torget vurderinger
29
I en annen tråd er det litt ymse meninger om min kompetanse ;D
Og så har man også sett at hr. Audiomix blir anklaget for manglende teknisk innsikt, det er jo en milepæl i sentralenes historie.

Jeg får hjelpe deg med motorkontrollen til vaskemaskinen først Lars. Så får vi se.......

Topp Bunn