Ønsker anbefaling Hva slags D/A-konverter skal jeg kjøpe?

Andy

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.07.2003
Innlegg
2.782
Antall liker
5.195
Sted
Nøtterøy
PS, i tilfelle relevant: hører mest på jazz og jazz/funk/blues/soul-aktige ting. Og mest ting fra slutten av 70-tallet og frem til i dag. Og artister som Pat Metheny, Chick Corea, Marcus Miller..
Dette er i min gate også. Alt av musikk fikk et skikkelig løft etter at jeg kjøpte en slik i høst. Alt av innganger og en flott varm og detaljert lyd. Bruker min koblet opp til cd spiller (coax) og til nettbrett. Med fjernkontroll. Anbefales.

245919d1393500548-essence-hd-dac-med-hdmi-usb-preamp-og-fjernkontroll-essence_hdacc_large.jpg
 
Sist redigert:
U

Utgatt24668

Gjest
Syntes APL og Vega dacene var tamme -ikke noe liv i musikken -kontra Master 7 som er mere organisk og naturlig ,samt større -luftigere lydbilde med enda bedre kontant bass . Enda nærmere virkeligheten . Master 7 er også endel varmere i lydsignaturen . Man kan kanskje forvente slik lyd fra Dacer til over kr.100.000,så denne dacen må være et røverkjøp . Forsterkerne til Audio GD er sikkert i samme liga -kanskje enda bedre . Tror Audio GD produktene er sterkt undervurderte kanskje. Mala Audio låner jo ut gratis for testing . Utstyret jeg spiller på er Wavac MD300B med TJ Full Music 300 B rør -Telefunken 801 s og GE 6Y6 rør . CEC beletdrevet cd spiller - Audio GD Master 7 dac- Åpen baffelh .med masse fulltoner og Fountek bånddiskanter - Clarus signal-høytaler og strømkabler. Det spiller HIMMELSK .
Ikke for å spore av tråden som allerede er overfylt med for mye råd som ikke er forankret i trådstarters behov, men som eier av Auralic Vega må jeg likevel protestere når du bruker ord som "tammere". Det er en av de siste ordene jeg ville ha brukt om Vegaen - selv om jeg forstår hva du mener. Den er nok snillere og musikalsk og oppløst enn den er dynamisk og "rå" - men på samme måte er den svært tilstede er er svært hørbar gjennom hele verdikjeden. Den er nok litt hypet i alt skrytet det siste året - men leverer på øverste hylle for de som liker dens signatur.
 

Torsen

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.08.2005
Innlegg
1.860
Antall liker
146
PS, i tilfelle relevant: hører mest på jazz og jazz/funk/blues/soul-aktige ting. Og mest ting fra slutten av 70-tallet og frem til i dag. Og artister som Pat Metheny, Chick Corea, Marcus Miller..
Dette er i min gate også. Alt av musikk fikk et skikkelig løft etter at jeg kjøpte en slik i høst. Alt av innganger og en flott varm og detaljert lyd. Bruker min koblet opp til cd spiller (coax) og til nettbrett. Med fjernkontroll. Anbefales.

Vis vedlegget 301697
Er dette en slags no-brand-sak? Link?
 

TrondW

Overivrig entusiast
Ble medlem
11.11.2012
Innlegg
543
Antall liker
162
Sted
Bergenser i Ålesund
Den Essence-dacen virker jo helt super. Med både hdmi, pre og hodetelefonutgang kan den være et røverkjøp. Burde vært testet.
 

Final

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.03.2013
Innlegg
3.174
Antall liker
5.282
Sted
Bærum
Torget vurderinger
4
Mye sprikende råd for trådstarter her. Ved kjøp av DAC er det i det store og det hele ett overordnet valg å ta. Vil jeg ha en nøyaktig gjengiver eller et musikkinstrument. Til den første kategori hører Bryston, Weiss, NAD osv. Til den andre div rør DAC'er GD audio med mer.

Nøyaktig og nøytral gjengivelse er trådstarters uttalte mål. Jeg ville da styrt mot DAC er som har en nøytral og nøyaktig innretning. "Musikalske" DAC'er ville jeg styrt unna. Prisnivå spiller liten rolle. Et farget produkt er et farget produkt uansett pris. Noen liker det ene og noen det andre.



Final
 
Topp Bunn