Hva slags komponenter er dette?

H._Lecter

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
16.09.2006
Antall liker
78
Jeg driver å leker meg litt med utskifting av kondiser på min gamle Marantz. Jeg har aldri loddet noe særlig før, men det viser seg å være relativt lett og går foreløpig bra.

Så jeg har noen spørsmål.
Jeg har gått til innkjøp en Elna Silmic II som skal være gode elektrolytiske kondensatorer. Jeg har sett en del på youtube videoene til Paul fra PS Audio. Så kom jeg over en der han sier at det vil gi et et mye bedre resultat hvis man bruker "film caps" fremfor elektrolytter i signalveien. Noen som har erfaring med dette?

Jeg legger også ved noen bilder av et kretskort. På bildet kan dere se at jeg allerede har skiftet ut enkelte kondiser. Men hva med de to gule på toppen, og de fire små grå (C413, C402, C414, C417, C403, C407)
Dette er i følge delelista også kondensatorer alle på 1mdf, de gule på 63V og de grå på 35 og 63v.
På bildet av kretskortet fra service manualen ser derimot de gule anderledes ut...

Hva slags kondensatorer er dette, og hva bør jeg bytte de ut med?

Vedlegg

Sist redigert:

H._Lecter

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
16.09.2006
Antall liker
78
Og et til spørsmål, er det dumt å bytte ut en kondensator som originalt er på 16V, med en på 25V? Eller en original på 50V, men en på 63V

HAREPUSEN

avtrådt 010924
Ble medlem
04.11.2009
Antall liker
3.146
Sted
telemark
Torget vurderinger
2
Og et til spørsmål, er det dumt å bytte ut en kondensator som originalt er på 16V, med en på 25V? Eller en original på 50V, men en på 63V
Nei det kan være en fordel med høyere spennings verdi (innen grenser )så lenge det er plass ,,,,
PS ; I signal vei / filter /feed back er spesiellt viktig å beholde kapacitanse verdien dog

Topp Bunn