Hvem artister har blitt utgitt på DVD som en biografi.?

KHH

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.03.2005
Innlegg
2.805
Antall liker
18
Jeg har sett Bobby Darin - Beyond The Sea 2004 og det var meget lærerikt for meg som elsker musikken til Bobby Darin, en av de riktig gode gamle som også har blitt utgitt i uttallige coverversjoner..

Så har jeg fått tak i Bob Dylan - I'm Not There. 2007 som jeg skal kose meg med så fort anledningen byr seg..

Å lære mer av de største artistene vi liker er bare en fordel..
Komme innunder huden på artistene og få en bedre forståelse for musikken og budskapet..
Hvem andre aritster er det man bør få med seg i denne sammenhengen.?
 

atonal

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.09.2006
Innlegg
3.256
Antall liker
424
Sted
Friedrichstadt

KHH

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.03.2005
Innlegg
2.805
Antall liker
18
Moro med artister som er mer eller mindre ukjente også, så det er bare å fyre løs med anbefalinger ;)
Joy Division var nok ikke musikk helt etter min smak (sjekket en del av de med mest views på youtube), men håper at andre som liker, Joy Division, leser tråden og skaffer seg den biografien ;)

Min musikksmak strekker seg ganske langt i alle rettninger, bare jeg slipper Norsk "danseband" og Svensktoppar ;D

Poenget er å ha en kosetråd med biografier på DVD som er utgitt, et slags HFS oppslagsverk, ikke hva jeg selv foretrekker eller liker..
Jo mer jeg ser på biografier av artister, jo mer forståelse får jeg for musikken og budskapet dems, kommer rett å slett nærmere artistene på alle måter..
En fin måte å bli mye bedre kjent med artistene også..
 

Voff

Æresmedlem
Ble medlem
03.11.2006
Innlegg
11.024
Antall liker
8.224
Torget vurderinger
1
Hvem artister...? ;D ;D ;D
 

KHH

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.03.2005
Innlegg
2.805
Antall liker
18
Voff skrev:
Hvem artister...? ;D ;D ;D
Alle artister 8)
Er ikke bare til meg denne tråden her, den er der for alle som ønsker å komme innunder huden på sine favoritt artister ;)
 

KHH

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.03.2005
Innlegg
2.805
Antall liker
18
Ozzy Osbourne: Don't Blame Me
Den skal jeg ha liggende ett eller annet sted, er fryktelig lenge siden jeg har sett den..
Mer dokumentar enn boigrafi kanskje, men vel verdt å få med seg, om man har et forhold til den galeste av de gale ;D


The Osbournes
Mer type reality TV kanskje, men det er jo artig selv om det er litt skuespill ;)


Black Sabbath: The Last Supper
Får vel nesten følge opp med bandet som startet Ozzy sin karriere..
Enda en dokumentar, men noe som hvertfall jeg kommer til å skaffe meg etter hvert..


Black Sabbath: The Black Sabbath Story, Volume 1
Black Sabbath: The Black Sabbath Story, Volume 2
Finner veldig lite info om dette er biografi, historie eller dokumentar..


Demystifying the Devil: Biography Marilyn Manson
Ikke akkurat en artist som jeg liker, men det er sikkert andre som kunne tenkt seg denne.?


Nat King Cole: Loved in Return
Litt kontraster her, men ;D
Også en biografi som jeg må skaffe meg vet jeg ;)


Sinatra: An Unauthorized Biography of the Legend
Regner med at dette også er en "må-ha" biografi, han var tross alt en av de aller største i sin tid.!
 
Topp Bunn