- Ble medlem
- 13.10.2005
- Antall liker
- 6.881
Jeg vurderte å ta med Brann også, men fant ut at det ble litt for usannsynlig. ;D
|
Her prøver jeg å gjøre det enkelt, men likevel klarer du altså å svare feil...Brann!
Det må vel være en betingelse at stedet har en fotballklubb. Fredri .... ? ? ? ;DDa kan jeg like gjerne svare Fredrikstad.....
bamsemann..![]()
Vent og se gutten min, vent og se.Her prøver jeg å gjøre det enkelt, men likevel klarer du altså å svare feil...![]()
Det er fotballaget fra Bergen, en liten by på vestlandet.mitt livs første seriøse fotball spørsmål. Løv_ham hva søren er det for noe? kan noen forklare det på en enkel måte?
Nei, disse gnir skinke i håret med en såkalt hamkam, eller skinkegreip.oki jeg trodde muligens ham-kam hadde fusjonert med noe annet rart.
Ja, de vant jo for 43 år siden, og støtt er de best.Er totalt uinteressert i fotball, men la det for guds skyld ikke bli Brann! Dårligere vinnere enn Bergensere tror jeg vi skal lete lenge etter her i landet. Gjett om vi vil få tutet ørene fulle om "kem e best", ikke dagen etter eller uka etter, men i måneder! Grøss!! Har bodd i Bergen et halvt år, så jeg vet litt hva jeg snakker om.
Hansa-øl er forresten ganske digg, den skal de ha.![]()
Norges dårligste øl. Helt enig. Bedre øl på Systemet i Strømstad. Ikke blir Kvik seriemestere heller.Hansa? Finner man dårligere øl?
Hilsen,
bergenser
Ja; Borg
Det er fotballaget fra Bergen, en liten by på vestlandet.
Så vidt jeg vet, skal de ha et rekrutteringslag som kaller seg Brann. De driver mest med øldrikking (Hansa), badminton, og lærdueskyting.
Tilknytningen finner du i navnet. Løv, som henspeiler på fuglen løvsanger, og Ham, som sikter til skinken på nevnte fugl. Skylles ned med Hansa på boks.
Så roper de til hverandre med høye skarrende strupelyder.
Gåååååå mannnnnn gåååååååå mannnnnn. ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D
Det har jeg også lurt på. :-/Hvordan får du til skarring i gå mann...?
Kanskje de ikke er så dumme likevel? ;D ;D ;DForøvrig er det ikke trygt å holde med brann lenger heller:
http://www.dagbladet.no/sport/2006/10/19/480307.htmKanskje "heia bRRRAAAAAnn" betyr noe stygt på arabisk.. ?![]()
Enig!Jeg vurderte å ta med Brann også, men fant ut at det ble litt for usannsynlig. ;D
Tørum er vel ikke bergenser, men stril... Tipper Fyllingen ligger nærmere hans hjerte enn Brann gjør.Tørum er vel forøvrig den eneste bergenseren som er involvert...
Han er født i Bergen og oppvokst på Sotra.
Kan denne tråden slettes?
Hmmm... da skulle det ikke være mulig for meg å legge inn denne posten her?Denne tråden er nå stengt.
Stengt? Nå som vi har ventet og sett? ;DDenne tråden er nå stengt.
Jeg mener å ha observert noe slikt, ja. Skulle gjerne hatt et par av de Hansa-ølene med Seriemester 2006-etikettene på.Heldigvis er jeg mer fotball tilhenger enn Brann tilhenger.
Det idiotiske er at hver gang Brann nærmer seg noe (selv om sjansen er liten) vokser det frem automatisk en optimisme og tro i oss bergensere. Og skuffelsen og nedturen er selvfølgelig den samme hver gang. Vi lærer aldri!
Heldigvis er jeg mer fotball tilhenger enn Brann tilhenger.
Det idiotiske er at hver gang Brann nærmer seg noe (selv om sjansen er liten) vokser det frem automatisk en optimisme og tro i oss bergensere. Og skuffelsen og nedturen er selvfølgelig den samme hver gang. Vi lærer aldri!
Tror ikke du har fulgt helt med i timen. RBK er det laget i Norge som har scoret desidert flest mål i 2 omgang i år. Så det å ri på en 1-0 ledelse er vel noe overdrevet? :Nå spiller RBK langt mer kynisk. Leder de 1-0 legger de seg bakpå. Dette var aldri tilfellet i Eggen perioden. Da var angrep det beste våpenet. Den glimrende kollektive offensive fotballen ser vi heller ikke i dag.
Man kan score selv om man legger seg bakpå. Det kalles kontringsfotball, og det er Rosenborg blitt gode på.Tror ikke du har fulgt helt med i timen. RBK er det laget i Norge som har scoret desidert flest mål i 2 omgang i år. Så det å ri på en 1-0 ledelse er vel noe overdrevet? :
Lars ( fra Oslo)