Hvem blir seriemester?

Hvem vinner tippeligaen 2006?

• Hødd

Stemmer: 0 0.0%
  • Løv-Ham

• Rosenborg

• Totalt antall stemmer
    0

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Antall liker
6.881
Jeg vurderte å ta med Brann også, men fant ut at det ble litt for usannsynlig. ;D

B

bamsemann

Gjest
Da kan jeg like gjerne svare Fredrikstad.....

bamsemann.. :)

oddgeir

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.10.2005
Antall liker
10
Da kan jeg like gjerne svare Fredrikstad.....

bamsemann.. :)
Det må vel være en betingelse at stedet har en fotballklubb.   Fredri .... ? ? ? ;D

Raven8

Overivrig entusiast
Ble medlem
26.09.2004
Antall liker
4
mitt livs første seriøse fotball spørsmål. Løv_ham hva søren er det for noe? kan noen forklare det på en enkel måte?

oddgeir

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.10.2005
Antall liker
10
mitt livs første seriøse fotball spørsmål. Løv_ham hva søren er det for noe? kan noen forklare det på en enkel måte?
Det er fotballaget fra Bergen, en liten by på vestlandet.

Så vidt jeg vet, skal de ha et rekrutteringslag som kaller seg Brann. De driver mest med øldrikking (Hansa), badminton, og lærdueskyting.

Tilknytningen finner du i navnet. Løv, som henspeiler på fuglen løvsanger, og Ham, som sikter til skinken på nevnte fugl. Skylles ned med Hansa på boks.

Så roper de til hverandre med høye skarrende strupelyder.

Gåååååå mannnnnn gåååååååå mannnnnn. ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D

Raven8

Overivrig entusiast
Ble medlem
26.09.2004
Antall liker
4
oki jeg trodde muligens ham-kam hadde fusjonert med noe annet rart.

ErosLoveking

Æresmedlem
Ble medlem
03.02.2004
Antall liker
3.919
Sted
Oslo
Er totalt uinteressert i fotball,  men la det for guds skyld ikke bli Brann!  Dårligere vinnere enn Bergensere tror jeg vi skal lete lenge etter her i landet. Gjett om vi vil få tutet ørene fulle om "kem e best", ikke dagen etter eller uka etter, men i måneder! Grøss!! Har bodd i Bergen et halvt år, så jeg vet litt hva jeg snakker om.

Hansa-øl er forresten ganske digg, den skal de ha.  ;)

oddgeir

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.10.2005
Antall liker
10
oki jeg trodde muligens ham-kam hadde fusjonert med noe annet rart.
Nei, disse gnir skinke i håret med en såkalt hamkam, eller skinkegreip.

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Antall liker
6.881
Er totalt uinteressert i fotball,  men la det for guds skyld ikke bli Brann!  Dårligere vinnere enn Bergensere tror jeg vi skal lete lenge etter her i landet. Gjett om vi vil få tutet ørene fulle om "kem e best", ikke dagen etter eller uka etter, men i måneder! Grøss!! Har bodd i Bergen et halvt år, så jeg vet litt hva jeg snakker om.

Hansa-øl er forresten ganske digg, den skal de ha.  ;)
Ja, de vant jo for 43 år siden, og støtt er de best.

O

omholt

Gjest
Løv-Ham er egentlig et borettslag i bydelen Fyllingsdalen. Et lag totalt uten tradisjoner og som har kjøpt seg til suksess. Trist at de har blitt bergens nest beste lag.
Hansa? Finner man dårligere øl?

Hilsen,
bergenser

T

Thomas1

Gjest
Lurer på om ikke Tertitten borettslag vinner i år.

De er 8 på banen og ei gammal ei i mål. ;)

Skulle likt og svart ODD, men de har en ubrukelig Brann supporter som trener....Sandstø

De greier liksom ikke presset når det gjelder..

R.S.

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.03.2002
Antall liker
18

Hilsen,
bergenser

Ja; Borg :p

Hilsen Haldenser

rolfozzy

Æresmedlem
Ble medlem
01.11.2005
Antall liker
7.079
Torget vurderinger
2

Hilsen,
bergenser  

Ja; Borg :p

Norges dårligste øl. Helt enig. Bedre øl på Systemet i Strømstad. Ikke blir Kvik seriemestere heller.

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
Det er fotballaget fra Bergen, en liten by på vestlandet.

Så vidt jeg vet, skal de ha et rekrutteringslag som kaller seg Brann. De driver mest med øldrikking (Hansa), badminton, og lærdueskyting.

Tilknytningen finner du i navnet. Løv, som henspeiler på fuglen løvsanger, og Ham, som sikter til skinken på nevnte fugl. Skylles ned med Hansa på boks.

Så roper de til hverandre med høye skarrende strupelyder.

Gåååååå mannnnnn gåååååååå mannnnnn. ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D

Hvordan får du til skarring i gå mann...?

Er vel neppe en eneste bergenser på brann, så man kan like godt holde med Løv-Ham...

Forøvrig er det ikke trygt å holde med brann lenger heller:
http://www.dagbladet.no/sport/2006/10/19/480307.html

Kanskje "heia bRRRAAAAAnn" betyr noe stygt på arabisk.. ? :eek:

roffe

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.01.2005
Antall liker
7
Jeg for min del synes Borg funker bra, jeg. Men jeg foretrekker nok likevel litt mer smaksrikt øl som Nøgne Ø eller Rochefort.

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Antall liker
6.881
God helg, og lykke til med søndagens seriefinale, for dere som måtte være interessert.

Jeg drikker forøvrig ikke øl lenger, etter at Ringnes kjøpte Dahls. Måtte de brenne.

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Antall liker
6.881
Tørum er vel forøvrig den eneste bergenseren som er involvert...

cox

Overivrig entusiast
Ble medlem
24.08.2003
Antall liker
327
Sted
Oslo
Torget vurderinger
1
Jeg vurderte å ta med Brann også, men fant ut at det ble litt for usannsynlig.  ;D
Enig!
Hilsen en som bor på Rosenborg

Fush

Hi-Fi freak
Ble medlem
20.01.2006
Antall liker
1
Tørum er vel forøvrig den eneste bergenseren som er involvert...
Tørum er vel ikke bergenser, men stril... Tipper Fyllingen ligger nærmere hans hjerte enn Brann gjør.

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Antall liker
6.881
Han er født i Bergen og oppvokst på Sotra.

Odder

Bransjeaktør
Ble medlem
10.04.2005
Antall liker
4
Det var vel aldri noen tvil......!!!! Heia RBK!! ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Antall liker
6.881
Det er ganske kjekt å holde med RBK.
Når det blir snakk om seriefinaler og kvalifisering til mesterligaen, da vinner RBK.
Alltid. Til og med Basma spilte bra mot Brann.

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Antall liker
6.881
Denne tråden er nå stengt.
Stengt? Nå som vi har ventet og sett?  ;D

Heldigvis er supporterne til Brann mer treffsikre enn spissene, riktignok med egg. Litj-Ivers tok det heldigvis med et smil å bli gratinert i egg, og svarte med å sende Brann ut av gull-kampen, på en ganske treffende måte.

O

omholt

Gjest
Heldigvis er jeg mer fotball tilhenger enn Brann tilhenger.
Det idiotiske er at hver gang Brann nærmer seg noe (selv om sjansen er liten) vokser det frem automatisk en optimisme og tro i oss bergensere. Og skuffelsen og nedturen er selvfølgelig den samme hver gang. Vi lærer aldri!

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Antall liker
6.881
Det idiotiske er at hver gang Brann nærmer seg noe (selv om sjansen er liten) vokser det frem automatisk en optimisme og tro i oss bergensere. Og skuffelsen og nedturen er selvfølgelig den samme hver gang. Vi lærer aldri!
Jeg mener å ha observert noe slikt, ja. Skulle gjerne hatt et par av de Hansa-ølene med Seriemester 2006-etikettene på. :)

Nå håper jeg bare at RBK skal komme opp på nivået fra siste halvdel av 90-tallet, så det kan bli moro med mesterliga igjen. Men da må de ha flere enn en spiss som scorer. Nå er han riktignok ikke skadet halve sesongen lenger, men...

O

omholt

Gjest
Selv om RBK har hatt glimrende resultater i det siste, synes jeg ikke de har imponert spesielt spillemessig. De er ikke nærheten av det de var i storhetstiden under Eggen/Solli. Da spilte de fantastisk fin fotball, og jeg ville heller se RBK enn et dårlig Brann lag.
Jeg tror ikke de kommer tilbake det til nivået med dagens trenere.
Nå spiller RBK langt mer kynisk. Leder de 1-0 legger de seg bakpå. Dette var aldri tilfellet i Eggen perioden. Da var angrep det beste våpenet. Den glimrende kollektive offensive fotballen ser vi heller ikke i dag.

På et område har i hvert fall Brann vunnet i år; de har på sitt beste (spesielt i vår), spilt den beste og mest underholdende offensive fotballen. Men dårlig defensiv organisering, personlige feil og formsvikt har ødelagt for Brann.

Men neste år..... ;D

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.207
Torget vurderinger
0

Nå er jeg mer Rosenborg(Trondhjems)patriot enn fotballtilhenger om det kan sies slik. ??? Har ikke mye peiling på fotball, men har forstått at det faktisk finnes en teoretisk mulighet for at Rosenborg kan klare å surre bort dette. Er redd de klarer nettopp det ! Og det vil i så fall være greit sålenge ikke Brann(Bergen) vinner ! ;D ;D ;D Forøvrig er fotball noe som ble funnet opp for at arbeiderklassen ikke skulle tenke på revolusjon og slikt, helt klart ikke noe for dannede mennesker ! ;D ;D ;D ;D ;D ;D

sclalars

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.05.2006
Antall liker
1.722
Sted
Skedsmokorset
Torget vurderinger
1
Nå spiller RBK langt mer kynisk. Leder de 1-0 legger de seg bakpå. Dette var aldri tilfellet i Eggen perioden. Da var angrep det beste våpenet. Den glimrende kollektive offensive fotballen ser vi heller ikke i dag.
Tror ikke du har fulgt helt med i timen. RBK er det laget i Norge som har scoret desidert flest mål i 2 omgang i år. Så det å ri på en 1-0 ledelse er vel noe overdrevet? ::)

Lars ( fra Oslo)

O

omholt

Gjest
Tror ikke du har fulgt helt med i timen. RBK er det laget i Norge som har scoret desidert flest mål i 2 omgang i år. Så det å ri på en 1-0 ledelse er vel noe overdrevet? ::)

Lars ( fra Oslo)
Man kan score selv om man legger seg bakpå. Det kalles kontringsfotball, og det er Rosenborg blitt gode på.

Det er bare en teoretisk sjanse at gullet ikke skal handle i Trondheim. Rosenborg må tape begge kampene med mange baklengsmål, og Brann må vinner begge med mange mål. Det er bare å gratulere Trondheim.

Topp Bunn