Hvem har herpa stua til united?

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • united

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.07.2009
    Innlegg
    23.998
    Antall liker
    32.026
    Sted
    Indre Østfold
    Torget vurderinger
    2
    Glutenfri slankeøl. Bare bikkja som har bursdag og fortjener noe ekstra 🤪
    jaaaa..de sier at det er alkoholen som er fetende, og dette er sterkøl, kjøpt på Polet altså. Visste ikke at man blir tjukk av gluten, forresten.
    Det stod mellom denne og en pale ale fra en suspekt bryggeri, det sto "7 Fjell" på boksen, Sikkert noe fra Polen det også. Det er ver der Polølet kommer fra?
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.204
    Antall liker
    62.213
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    jaaaa..de sier at det er alkoholen som er fetende, og dette er sterkøl, kjøpt på Polet altså. Visste ikke at man blir tjukk av gluten, forresten.
    Det stod mellom denne og en pale ale fra en suspekt bryggeri, det sto "7 Fjell" på boksen, Sikkert noe fra Polen det også. Det er ver der Polølet kommer fra?
    Kom igjen, united! Lite øl bør man unngå når man er sprek og ute på tur til stadighet. At det står 7 Fjell på noe er jo selvfølgelig alltid innafor, uavhengig om det er øl eller noe annet 😄
     

    united

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.07.2009
    Innlegg
    23.998
    Antall liker
    32.026
    Sted
    Indre Østfold
    Torget vurderinger
    2
    Kom igjen, united! Lite øl bør man unngå når man er sprek og ute på tur til stadighet. At det står 7 Fjell på noe er jo selvfølgelig alltid innafor, uavhengig om det er øl eller noe annet 😄
    vel, siden du så ettertrykkelig har tatt avstand fra skvipet Hansa Mango og i tillegg hater jazz fra dypet av din sjel, skal jeg gå og lete i det nedre kjøleskapet etter en bergensk hipsterøl
     
    • Liker
    Reaksjoner: Jon

    united

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.07.2009
    Innlegg
    23.998
    Antall liker
    32.026
    Sted
    Indre Østfold
    Torget vurderinger
    2
    Liker Tjukkepus-navnet. Må flire hver gang jeg ser det 😆
    hehe, navnet skriver seg fra den tidlige tida til søskenparet. "Knerten" spiste opp mesteparten av maten i skåla og blei ordentlig tjukk, derav navnet. Mens stakkars "Åse" fikk nesten ingenting, og ble til Lillepus.

    Etter at hun fikk dedikert matrasjon la hun kjapt på seg fra 3 kg til 5 kg, så nå er det hun som er tjukk, mens han er blitt ganske normal. Men navnet fanger. Prøver å slanke henne litt, men tida med lite mat sitter nok i ryggmargen hennes, så hun blir aldri mett, aldri fornøyd, så nå er det hun som stjæler fra han.

    Matvraket (under) kan sammenlignes med en syklist eller en jogger. De smiler aldri.

    20210331_140201.jpg
     

    united

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.07.2009
    Innlegg
    23.998
    Antall liker
    32.026
    Sted
    Indre Østfold
    Torget vurderinger
    2
    20210331_210641 (1).jpg


    Da er rørblokkene sjaltet inn og transene koblet ut. Fyr på peisen, og hestpeisen fyrer med øl. Som vanlig er det ingen anstendig påske på gang, men hva gjør vel det?

    20210331_210724.jpg


    Professor Longhair er mannen jeg bruker for å sjekke om jeg har puls. Rører ikke tærne seg fire sekund ute i denne skiva, er det bare å droppe ambulansen, ring heller likhuset direkte.

     

    bjarnetv

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.03.2008
    Innlegg
    3.777
    Antall liker
    5.270
    Sted
    oslo
    Avslapping i sofaen med en leskende pils er vel anstendig bruk av påsken?
     
    • Liker
    Reaksjoner: Jon

    united

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.07.2009
    Innlegg
    23.998
    Antall liker
    32.026
    Sted
    Indre Østfold
    Torget vurderinger
    2
    Takk, Jon.
    Den blir nok bra både her og der, også i Kølabinn, får man formode. For haner og fe.
     
    • Liker
    Reaksjoner: Jon

    united

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.07.2009
    Innlegg
    23.998
    Antall liker
    32.026
    Sted
    Indre Østfold
    Torget vurderinger
    2
    fortsatt go' påsk!

    20210403_213125.jpg


    det gjengse påskeølet er visst mye bedre enn juleølet. :D

    20210403_213956 (1).jpg


    øl og vinyl i kveld etter halve dagen ute i skauen. Iallefall nesten en time. Sånt blir man jekla tørst av.

    20210402_154529.jpg


    også alle disse vårtegnene da, de tærer på nervene. Er den kalde fine tida forbi?

    20210403_142547.jpg


    på Ulvåsen i dag var det hverken snøklump eller varg å se. Huff.

    20210403_140225.jpg


    Miljøpartiet har begynt på valgkampen, de har allerede malt underskogen i sin farge. Æsj.

    Men vi står den vel av, også i år. Tross alt, det er bare et par måneder til sola "snur" og vi atter er på vei inn i mørket!
     

    E. Largo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2007
    Innlegg
    8.784
    Antall liker
    15.782
    Sted
    Disco Volante
    Torget vurderinger
    2
    Av det nederste bildet så later det til at den gamle er i god stand til å ta vare på seg selv :)
     

    Jon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.10.2014
    Innlegg
    1.522
    Antall liker
    6.640
    Sted
    Kolbotn
    Torget vurderinger
    2
    påska er over, påskemarsipanen rekker knapt nok til pinse.
    Hmm, litt dårlig logistikk:unsure:
    Så i tråden min at @HCS leste om Purchasing and supply chain management. Høres imponerende ut, men vet ikke om det kan være noe å hente der om innkjøp av påskemarsipan. Kan være verdt å høre
     

    united

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.07.2009
    Innlegg
    23.998
    Antall liker
    32.026
    Sted
    Indre Østfold
    Torget vurderinger
    2
    Hmm, litt dårlig logistikk:unsure:
    Så i tråden min at @HCS leste om Purchasing and supply chain management. Høres imponerende ut, men vet ikke om det kan være noe å hente der om innkjøp av påskemarsipan. Kan være verdt å høre
    jeg er nok redd fancy ord og faguttrykk ikke kan bortforklare at påskemarsipanen er ferskvare. Den tørker ut etter en måned, helst bør man spise den innen første uka etter innpakkingen. Så det er ikke noen stor vits å kjøpe inn et stort parti.

    Men kanskje kan jeg slå en tung fagterm ned over nakken til de på Nidar som fortsatt ikke har begynt å vakumpakke godsakene, da ville pølsene ha holdt seg bedre.

    Uansett, gullbrød er jo strengt tatt bedre, så så stort problem er det ikke. Trenger ikke be HCS lese pensum for min skyld. :D
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.201
    Antall liker
    101.667
    Torget vurderinger
    23
    😖 Æsj... marsipan! 😖 Men hva med å kjøpe vakuumeringsmaskin og singlepakke en bråte med ønskede produkter for nedfrysing?
     

    Aurora

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.06.2004
    Innlegg
    14.794
    Antall liker
    11.190
    Sted
    Ytterst i havgapet...
    Hehe.... det verste er visst at dette er i ferd med å bli dagligdags i restaurantbransjen.... kommer det en gruppe er det nesten alltid noen som har eller lider av et-eller-annet....
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.201
    Antall liker
    101.667
    Torget vurderinger
    23
    Jeg har nå gjort det til en standard å spørre om preferanser, motforestillinger og allergier etc. når jeg inviterer folk på spise! Kan ikke en gang stole på at gjester med tidligere plettfri vandel fortsatt har det.....
     

    united

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.07.2009
    Innlegg
    23.998
    Antall liker
    32.026
    Sted
    Indre Østfold
    Torget vurderinger
    2
    Jeg har nå gjort det til en standard å spørre om preferanser, motforestillinger og allergier etc. når jeg inviterer folk på spise! Kan ikke en gang stole på at gjester med tidligere plettfri vandel fortsatt har det.....
    det gjør jeg også. Later som jeg tar hensyn. Serverer fra fire kasserolller med bacalao. En økologisk, en uten løk, en uten hvitløk, en uten spanskpepper. Alle blir fornøyd, og det er nøyaktig det samme i alle grytene. Også den store som er merket «sluket».
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.201
    Antall liker
    101.667
    Torget vurderinger
    23
    Savner de seansene..... :oops: :cry:
     

    united

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.07.2009
    Innlegg
    23.998
    Antall liker
    32.026
    Sted
    Indre Østfold
    Torget vurderinger
    2
    Fortsatt ikke kommet meg forbi ettermiddagskaffen, pinseølet får vente litt til

    20210409_200143.jpg


    i gang med eftermiddagens andre fra Wilson Pickett, "arguably" den beste soulshouter av dem alle.

     

    united

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.07.2009
    Innlegg
    23.998
    Antall liker
    32.026
    Sted
    Indre Østfold
    Torget vurderinger
    2
    20210409_213717.jpg


    helgefreden legger seg i sideled her på bøgda. Med hipsterøl.!! (Ikke bra, men noen må jo drekke opp det som havner i kjøleskapet).

    20210409_213631.jpg


    Imperialsk andakts-muzak til den infernalske ølen

    20210408_152821.jpg


    Etter en skautur som gjør meg tørst i flere slektsledd, kunne nok ølet vært kattepiss og samtidig smakt godt og leskende, så er ikke så sikker på at en munkholm ikke ville vært like godt.

    20210408_152811.jpg


    "jada vennen, vi skal videre, må bare ta en slurk av lerka og hvile beina litt bare først!"

    Så skål og god helg! Må dere alle få slippe uønsket korpspress denne weekenden

    171410813_914614292446425_8514687527908393121_n.jpg
     

    Vedlegg

  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn