Hvem sykler?

xerxes

Æresmedlem
Ble medlem
08.01.2005
Innlegg
10.407
Antall liker
6.120
Sted
Holmestrand
Bare nysgjerrig på hvor mange syklister vi har på sentralen.
Sykler selv på:
  • Racer- Bianchi XL EV2
  • MTB - Hard Rocx Cambrium
 

kairob

Medlem
Ble medlem
01.12.2002
Innlegg
38
Antall liker
2
Jeg driver med terrengsykling. Har en Trek Liquid 30 til det formålet, og i tillegg en brukssykkel som jeg har satt sammen av diverse "restedeler".
 

thomand

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.03.2006
Innlegg
4.634
Antall liker
1.149
Torget vurderinger
7
Jeg er litt syklist, dog ikke så aktiv som tidligere. Håper på å få tid til en del turer i år.
Sykler på en Nakamura platinum HT som jeg har hatt i 2 år nå.
 

LarsB

Medlem
Ble medlem
09.02.2003
Innlegg
24
Antall liker
0
Jeg sykler mere enn jeg loker på dette forumet ::)

Look KG281 racer
Bontrager Race Lite til grusvei
Santa Cruz Superlight fulldemper
Bros Singlespeed til ad hoc og jobbsykling

De som vil ha litt inspirasjon til å komme seg ut kan titte på www.terrengsykkel.no

...og nå er det vår

LarsB
 

superhkm

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.04.2005
Innlegg
4.141
Antall liker
3.234
Torget vurderinger
2
Det siste halve året har plassering av jobber , barnehage og ny gjort daglig sykling til en umulighet, men det skal rettes på. (bytte barnehage )

Asfalt : totalt ombygget Park Pre titan, titan stiv gaffel, Paul bremser, bontrager hjul +++

Terreng : Eldre Yeti Fulldemper, Manitou, gammelt shimano ræl.

Har hage som går rett over i skauen nå, og venter på lukten av råtten jord....
 

Odder

Bransjeaktør
Ble medlem
10.04.2005
Innlegg
623
Antall liker
4
Jeg var ganske aktiv tidliger, men har planer om å komme i gang igjen.... Syklet Trondheim-Oslo den tiden jeg drev med landevei. Har syklet litt MTB de siste årene. Hadde en Gary Fischer Procaliber med hånbygde hjul og skivebremser, men fant ut det var litt voldsomt når den ble så lite brukt, så jeg har "nedgradert" til en Hard Rocx Crudus Maximus....
 
O

om.s

Gjest
Har selv en Kona Explosif m/Columbus max (cromo) ramme som er 10 år i år, moddet med det meste nytt, og fullt brukbar i lang tid fremover, fikk Shimano sykkelsko av kona ifjor, etter en veldig lang periode uten, så nå håper jeg at jeg kan ta opp syklingen igjen forhåpentligvis litt mer aktivt denne sesongen enn foregående.
Var veldig aktiv for 10-15 år siden men har önsket om å holde det gående litt for mosjonen og natur opplevelsene sin skyld.

Her er det snart bart på skogsstiene så da er det vel bare å sadle opp igjen ;D

mvh
 

JonnYb

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
13.02.2005
Innlegg
311
Antall liker
0
Nishiki.. MTB

Sykler stort sett hver dag.  Bil er ALTFOR dyrt.  

Har sykla Tønsberg - Sevilla.  Tok 5 mnd. og rundt 150 punkteringer.  Hadde rekord med 7 punkteringer på samme dag i Spania.  Da tok jeg hintet og bestemte meg for å reise hjem til Norge.  

Og nå noen år seinere er nesten alle minner om motvind, regn og kulde glemt.  Gode minner ser ut til å kun bli bedre...

Om noen sitter med lignende planer så bare ta kontakt hvis det er ønskelig med tips og triks. Ikke minst med tanke på utstyr..

Anbefales!

John Egil
 
B

bamsemann

Gjest
Ja her er det jo mange ivrige hobby syklister...

Selv har jeg en Giant tcr alu racer med ultegra og mavic zyrium hjulsett.

Har også innvestert i en ny offroad Giant mcm carbon som jeg har bygd opp med xtr.

Har også en Klein attitude med helt flunka nytt utstyr på sram x7(lx) men den skal jeg selge for 5000kr. :)

Bamsemann.......
 

Chalshus

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Innlegg
6.308
Antall liker
3.766
Sted
Horten
Torget vurderinger
7
Stisykkel: Seven Sola.
Freeride: Santa Cruz Heckler.
 
T

theStig

Gjest
Eh..... jeg har en Diamant tursykkel med 3 gir og ballongdekk. Fin å sykle til nærmeste bensinstasjon med for å kjøpe en is på sommern... ;D

En av de "værre" syklistene her er "Psyklisten". Han er på ferie nå... driver sikkert med trening da også.
 
S

stikken

Gjest
;D ;DJeg sykler alltid sommer som vinter snø is slaps tørr asfalt våt asfalt i skogen + + + + +.
Har ikke bil og derfor er min DBS CyberTrack mitt framkomst middel.
Jeg løper i skogen også minst 2 ganger i uka!!.
Onm jeg er sprek JA!!! 8)
Vh
S
 

shaunv

Hi-Fi freak
Ble medlem
17.01.2006
Innlegg
1.577
Antall liker
67
Sted
Drøbak
Torget vurderinger
19
Jeg solgte min http://www.home.no/shaunv/6.JPGdownhill sykkel og kjøpte meg forsterker :p
Nå har jeg bare to igjen... En brukssykkel, satt sammen av div 'stæsj' og en håndbygd Bandwagon Spooky dirtjumper sykkel, som snart kanskje ryker til nytt hifi utstyr ::)
 

Dryg

Overivrig entusiast
Ble medlem
17.05.2005
Innlegg
556
Antall liker
3
Sykler litt jeg også,det ser kanskje ikke sånn ut bare... :)
MTB: Giftgrønnn Hard Rocx Helium o.v.r.e.p
Racer:Concorde
 

trondkj

Overivrig entusiast
Ble medlem
20.12.2004
Innlegg
784
Antall liker
65
Har en Giant hybrid, sykler mest på asfalt, og så trimmer jeg bikkja med den. (Blir ikke så mye trim på meg når hun er kobla på - jo, på hjemturene, så).
Burde egentlig hatt en offroader til hundetrimminga, mange fine skogsveier rundt her..

mvh Trond Kjetil
 

andreas

Hi-Fi freak
Ble medlem
03.10.2003
Innlegg
2.367
Antall liker
150
Sykler til jobben når jeg ikke må levere i barnehagen, samt litt trimturer vår/sommer/høst. Hard Rocx Crudus Max, bygd nytt forhjul med skivebrems: shimano nav, mavic 517 felg og brems Hope mono mini
 

Dryg

Overivrig entusiast
Ble medlem
17.05.2005
Innlegg
556
Antall liker
3
Er vel litt ekkelt å sykle i smog'en?
 

Balticthor

Overivrig entusiast
Ble medlem
30.08.2005
Innlegg
709
Antall liker
9
Sted
Ålesund
Sykler litt trail aktig..så da trenger en hardtail sykkel.for å ha snert i frasparket..Har nå en kona kula med kompl xtr..hadde en heftig sykkel tidligere:jeg kjøpte en gekko hummer som jo er fullstappet av bra komponenter..så solgte jeg ramma og demperen og kjøpte Cannondale ramme..det som ikke var bra,var at rammegeometrien sugde..den jeg har likt best er faktisk Extreme stinx..
Trail sykling er den beste trimmen syns jeg for en glemmer at en er så sliten..for du konser så mye på teknikken og hvilke forhindringer som du mestrer..
Og du merker godt fremgangen..pga.at du husker godt hvor du måtte gi opp tidligere ;)
Å slite og hate langs en kjedelig vei orker jeg ikke.
 

Springbank

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
11.09.2003
Innlegg
132
Antall liker
3
Sykkelen blir mest brukt til egentransport for tiden... Har en 15 år gammel Everest offroadsykkel som jeg bruker året rundt - for 6 år siden syklet jeg til og med Styrkeprøven Trondheim-Oslo på den.
I tillegg har jeg en nydelig italiensk racer (Billato) med Campagnolo Chorus-utstyr, hvis jeg ikke husker feil. Kjøpte den brukt, så jeg er usikker på årgang. Den blir altfor lite brukt, dessverre - trener ikke organisert, og det skorter på selvdisiplinen.
 

enemigo

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
23.11.2004
Innlegg
444
Antall liker
0
Everest Sora landevei, hadde håpt å oppgradere denne sesongen. Men det spørs om ikke alt går i hifi denne sommeren.

K
 

thomand

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.03.2006
Innlegg
4.634
Antall liker
1.149
Torget vurderinger
7
Noen som skal prøve seg på birken i år?
 
B

bamsemann

Gjest
Det er mulig.. men jeg skal sykle grenserittet, et tøft ritt på 8 mil fra strømstad til Halden. Også blir det Lillehammer-Oslo ca 18,5mil... skal prøve å komme under 5timer.

Det blit vel noen ritt til, men tar det som passer, er jo tross alt bare en glad mosjonist.... :)
 
B

bamsemann

Gjest
Kan dere huske at Peter Lyngdorf, grundleggeren av hi-fi klubben også kom opp med sykkelklubben?

Redaktøren i svenske hi-fi og musik er også en ivrig syklist, det må være en link der....
 

E.I.A.

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.07.2004
Innlegg
5.341
Antall liker
3.478
Torget vurderinger
49
Kun tursykling på meg Dbs streettrack ;D

Den ble foresten stjålet på torsdag .
I dag fikk jeg tlf fra politiet ,om jeg savnet en sykkel .
Var å hentet den for 10min siden på hjemmeadressen til tyven ,og skrev ut anmeldelse .
Tyven hadde glemt å fjerne et lite klistermerke med mitt navn adresse og telefonnr. ,he he var det noen som sa kjeltringene ble smartere og smartere ;D
 

thomand

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.03.2006
Innlegg
4.634
Antall liker
1.149
Torget vurderinger
7
Tips til gode nettbutikker med sykkelutstyr? Må ha litt diverse før sesongstart.
 

Chalshus

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Innlegg
6.308
Antall liker
3.766
Sted
Horten
Torget vurderinger
7
Tips til gode nettbutikker med sykkelutstyr? Må ha litt diverse før sesongstart.

www.jensonusa.com

Amerikansk nettsjappe. Gode priser javnt over. Litt kinkig førse gangen du handler derfra, da de krever kopi av pass eller førerkort.. Men det er helt sikkert. Legg til 25% moms på prisene.


www.chainreactioncycles.com

Engelsk sjappe som har masse forskjellig. Du kan velge norske priser på siden, husker ikke helt hvordan momsen er der. Tror du må trekke fra engels moms på 17,5% og legge til 25% for å få "norsk" pris.


www.cyclekomponents.com

Svensk butikk, gode priser. Velger du norsk pris, er dette inkludert norsk moms.


www.speedgoat.com

Amerikansk butikk, som har noe høyere pris enn for eks Jenson, men utvalget er større.


www.cambriabike.com

Også en amerikansk sjappe som har veldig mye forskjellig. De skaffer også sære komponenter.. De har lite deler på lager, så det tar fort to uker å handle derfra, selv med DHL/Fedex-frakt.



Ellers er jo norske Fast Bikes bra. Vet ikke om de har nettbutikk, men fysisk butikk ligger på Carl Berner.
Meget gode priser, men litt sånn melk og brød utvalg.

www.fast-bikes.no
 

thomand

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.03.2006
Innlegg
4.634
Antall liker
1.149
Torget vurderinger
7
Konge. Tusen takk. Er skikkelig giret på en tur nå, men forkjølelse setter desverre en stopper for det. Får shoppe litt gadgets heller.
 
O

om.s

Gjest
men jeg skal sykle grenserittet, et tøft ritt på 8 mil fra strømstad til Halden.
Husker ikke at det var såååå langt mellom S.Stad og Halden sist jeg passerte  ;D ;D

Stå på! ;D

mvh
 
B

bamsemann

Gjest
Husker ikke at det var såååå langt mellom S.Stad og Halden sist jeg passerte  ;D ;D

Stå på! ;D

mvh
Jada takk for det om.s , får vel droppe polet i strømstad denne gang... :)
 

Bartesam

Æresmedlem
Ble medlem
04.12.2002
Innlegg
12.051
Antall liker
12.130
Sted
Hus
Sykler en del jeg oxo. Har gitt meg med Trondheim Oslo, Mjøsa rundt og slike ting, men sykler inn til byen fra Hadeland når jeg jobber kveldskift en del ganger.
MTB sykkel Manitou FS med fullt XTR utstyr og Mavic 517 felger

Mvh
 
T

Thomas_Lutro

Gjest
Jeg har vel presentert både meg selv og syklene i en annen tråd...

Når det gjelder sykler og deler er jeg tilhenger av 'brick and mortar-shops'. Her kan i hvert fall en amatør som meg få kvalifisert kjøpsveiledning. Det er verdt det om du må ut med noen kroner ekstra for en sykkel som passer. Her er noen jeg har tillit til:

Sørensen sykler http://www.sorensensykler.no/oslo/sorensen.nsf/

Oslo Sportslager http://www.oslosportslager.no/

Spinn http://www.spinn.no/newsread/news.asp?N=5006

Det er ikke god økonomi å spare noen hundrelapper på en sykkel som ikke passer til deg.
 

Psyklisten

Overivrig entusiast
Ble medlem
04.12.2004
Innlegg
993
Antall liker
0
Torget vurderinger
1
Eh..... jeg har en Diamant tursykkel med 3 gir og ballongdekk. Fin å sykle til nærmeste bensinstasjon med for å kjøpe en is på sommern... ;D

En av de "værre" syklistene her er "Psyklisten". Han er på ferie nå... driver sikkert med trening da også.
Ja, jeg er nok en av de verre syklistene. Sitter nä pä internettkafeen i Hotellet pä Mallorca og smugkikker pä begivenhetene hjemme. Her er det 25 grader og vi fär sänn omtrent 15 mil om dagen " i beina".

Huffamei, nä er det bare en uke igjen til vi kommer hjem, da blir det "arbe" med ny sub, gleder meg til det, men ä sykle i snöslaps er ikke akkurat drömmen.
PS! Jeg sykler pä Look KG486. Og den nye subben blir en... skal vi si HFSL SUB1?
 
T

Thomas_Lutro

Gjest
Ja, jeg er nok en av de verre syklistene. Sitter nä pä internettkafeen i Hotellet pä Mallorca og smugkikker pä begivenhetene hjemme. Her er det 25 grader og vi fär sänn omtrent 15 mil om dagen " i beina".
Føfffaan!! Der sku je ha vøri..

Ikke at jeg hadde orka 15 mil om dagen, men 25 grader går helt fint.

Nå må noen ta til vettet og få lagt varmekabler i dette landet.

Unner deg selvsagt "ferien" ;D
 

erato

Æresmedlem
Ble medlem
15.03.2003
Innlegg
19.666
Antall liker
9.969
Sted
Bergen
Torget vurderinger
1
Wow. Like nerdete i sykkelveien som i lydveien! Ante ikke at det gikk an, men er imponert.....
 

LemonDog

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
22.03.2002
Innlegg
379
Antall liker
49
Torget vurderinger
8
Sykler til jobb når det ikke er snø. Blir ikke så mye sykling ellers, men jeg har ligget på ca 1200 km i året de siste 3-4 årene. Sykler på en Yosemite MTB (Biltemasykkel, men Shimano Deorekomponenter over hele linja, så den duger for meg).
 
O

OldBoy

Gjest
Jeg sykler til og fra jobb 3-4 dager i uken om sommeren og 1-2 dager i uken om vinteren (når det ikke snør og det ikke er for kaldt). Av denne regelmessige syklingen på nesten 30 km hver vei, blir det rundt 4.500 km i løpet av en sesong. Utover dette blir det nesten ingen sykling. Syklene mine er definitivt i budsjettklassen. Den nyeste jeg kjøpte kostet kr 5.900,-, inkludert skjermer og bagasjebrett. Og så har jeg spandert på meg et ekstra hjulsett, slik at jeg raskt kan skifte til dekk som er tilpasset vær- og føreforholdene.
 
Topp Bunn