Hvem sykler?

K

kbwh

Gjest
Når jeg sykler (alt for lite nå, to små barn etc.) er det på en Bianchi "110" i titan. Gammel nå, fra '96, men drivverket er oppgradert til 10-delt Record. Annet enn Campagnolo er fy selvfølgelig.
Kuriositet: Ramma er kjøpt i "sykkelbutikken til Peter Lyngdorf".

Jeg har terrengsykkel også. Cannondale M900. Brukes kun i piggdekksesongen...
 

R.S.

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.03.2002
Innlegg
3.476
Antall liker
12
Jeg svisjer avgårde på en gammel Concorde Prelude kokuranseracer m. stålramme... 8)




Mvh. RS
 
N

nb

Gjest
Er semiavansert mosjonist med lav konkurransevilje. Kjører en Cannondale F2000SL jeg er storfornøyd med, samt en Fuji superhybrid eller hva de nå kaller det til og fra jobben.
 

impulse

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2006
Innlegg
13.199
Antall liker
7.674
Sted
Hølen
Denne linken må jo være det endelige beviset på koblingen mellom interessen for god lyd og gode sykler...:)
Tror forresten det er en betydelig link mellom lydinteresse og fotografering også, men det er en annen skål...og en annen link!
Selv har jeg inntil svært nylig kjørt rundt på et nydelig klenodium, en grågrønn Specialized S-works håndbygget stålramme med komplett XTR-gruppe og Manitou Ti-gaffel, Syncros-deler og masse annet snadder..Den definitivt beste sykkelen jeg har eid. Desverre var jeg ikke helt alene om å like den, for da jeg kom hjem forrige søndag hadde noen vært i kjelleren og forsynt seg..Det tok noen dager å komme over!! Så om noen har en pent brukt,skikkelig terrengsykkel de ønsker å selge, er jeg i en svært påvirkelig fase akkurat nå..man kan jo ikke gå våren i møte uten sykkel!
 

thomand

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.03.2006
Innlegg
4.634
Antall liker
1.148
Torget vurderinger
7
I dag kombinerte jeg sykkel og hifi på en glimrende måte. Syklet en tur oppom PMaudio, ble servert musikk og kaffe, syklet hjem igjen. Deilig tur :)
 

superhkm

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.04.2005
Innlegg
4.075
Antall liker
3.073
Torget vurderinger
2
Denne linken må jo være det endelige beviset på  koblingen mellom interessen for god lyd og gode sykler...:)
Tror forresten det er en betydelig link mellom lydinteresse og fotografering også, men det er en annen skål...og en annen link!
Selv har jeg inntil svært nylig kjørt rundt på et nydelig klenodium, en  grågrønn Specialized S-works håndbygget stålramme med komplett XTR-gruppe og Manitou Ti-gaffel, Syncros-deler og masse annet snadder..Den definitivt beste sykkelen jeg har eid. Desverre var jeg ikke helt alene om å like den, for da jeg kom hjem forrige søndag hadde noen vært i kjelleren og forsynt seg..Det tok noen dager å komme over!! Så om noen har en pent brukt,skikkelig terrengsykkel de ønsker å selge, er jeg i en svært påvirkelig fase akkurat nå..man kan jo ikke gå våren i møte uten sykkel!
I det ville vesten hang man hestetyver. Nå er jeg imot dødsstraff, men har mistet 3 sykler på denne måten opp igjennom åra og det gjorde vondt hver gang.

Når det gjelder interessen for lyd og sykler så tror jeg kanskje interessen gjelder utstyr .... ?
Vi er vel mange av oss hardt angrepet av GAS , Gear Acquisition Syndrom.
 

Dryg

Overivrig entusiast
Ble medlem
17.05.2005
Innlegg
556
Antall liker
3
Lurer på å selge min Hard Rocx Helium o.v.r.e.p komplett XTR utstyr,RockShox SID World cup med carbonkrone. Det er en 2003 modell,veldig fin.. Ikke mye brukt.
Hvor mye kan jeg forvente å få for den?
Den blir ikke mye brukt da jeg foretrekker racer'n.....
 
B

bamsemann

Gjest
Lurer på å selge min Hard Rocx Helium o.v.r.e.p komplett XTR utstyr,RockShox SID World cup med carbonkrone. Det er en 2003 modell,veldig fin.. Ikke mye brukt.
Hvor mye kan jeg forvente å få for den?
Den blir ikke mye brukt da jeg foretrekker racer'n.....
Jeg foretrekker racern jeg også Donald, men du må ha en offroad også vet du.

Hvis ikke du har planer om innvestering i hi-fi da.... :)

Bamsemann...
 

Chalshus

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Innlegg
6.248
Antall liker
3.504
Sted
Horten
Torget vurderinger
7
Hvor mye kan jeg forvente å få for den?
Omtrent halv pris av nypris. Nyprisen var 35000.
Tipper du får 15-20000.

Annonser den på terrengsykkel.no og syklingensverden.com, så får du sikkert solgt den.
 

noruego

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.06.2003
Innlegg
6.579
Antall liker
7.123
Det er ikke god økonomi å spare noen hundrelapper på en sykkel som ikke passer til deg.
Dette er i alle fall helt sant, har ennå ikke klart å finne en ramme som passer til min...
 

kaap

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.03.2004
Innlegg
3.448
Antall liker
2.636
Sted
Mo i Rana
Torget vurderinger
5
Huff.. skulle ha kommet meg igang igjen. Skolebenken har ødelagt det meste av fysiske styrker.
 

BangBang

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.03.2005
Innlegg
7.301
Antall liker
4.909
Sted
Okka by
Torget vurderinger
7
Cannondale racer ;D Endelig er sesongen her igjen!
 
T

Thomas_Lutro

Gjest
Dette er i alle fall helt sant, har ennå ikke klart å finne en ramme som passer til min...
Da bør du i hvert fall ta turen til en av de virkelig seriøse. Jeg vet ikke noe om Bergen (det er der du bor?). I Oslo har Sørensens og Sportslageret ganske avanserte apparater for måling av din geometri, samt masse erfaring i å finne ut hva som passer. En liten tur dit kan gi deg nyttig hjelp.
 

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Innlegg
21.037
Antall liker
6.285
Jeg har en BDS Spinnova, som jeg svært sjeldent bruker. Dere skulle sett ansiktet på selgeren da jeg spurte pent om han hadde en bra onroad-sykkel. Skulle bare mangle at man holder seg på vegen, så høy som vegaviften er. ;D
 
B

bamsemann

Gjest
Denne linken må jo være det endelige beviset på  koblingen mellom interessen for god lyd og gode sykler...:)
Tror forresten det er en betydelig link mellom lydinteresse og fotografering også, men det er en annen skål...og en annen link!
Selv har jeg inntil svært nylig kjørt rundt på et nydelig klenodium, en  grågrønn Specialized S-works håndbygget stålramme med komplett XTR-gruppe og Manitou Ti-gaffel, Syncros-deler og masse annet snadder..Den definitivt beste sykkelen jeg har eid. Desverre var jeg ikke helt alene om å like den, for da jeg kom hjem forrige søndag hadde noen vært i kjelleren og forsynt seg..Det tok noen dager å komme over!! Så om noen har en pent brukt,skikkelig terrengsykkel de ønsker å selge, er jeg i en svært påvirkelig fase akkurat nå..man kan jo ikke gå våren i møte uten sykkel!
Har en Klein attitude med helt nytt utstyr sram x7. pen sykkel. 5000kr.....
 

ØivindS

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
26.10.2005
Innlegg
448
Antall liker
1
Sted
Oslo
Torget vurderinger
1
Sykler hele året til og fra jobb. Det blir 25 km om dagen. En sykkel til sommerbruk langs landevei, en MTB til bruk i skogen og en vintersykkel, - pluss en pensjonist som som jeg bruker på sommerhuset i Ebeltoft.
Denne vintereren har ikke helt vært på syklistenes side. En dag brukte jeg 75 min på en strekning som jeg vanligvis tilbakelegger på 25 min.
 

StereoJoe

Overivrig entusiast
Ble medlem
25.11.2004
Innlegg
651
Antall liker
2
Tråkker rundt på en velbrukt Merida Matts SE (7005 ramma) med Ritchey felger/sete/styre, og XT drev/skivebrems. Dekk er enten Pheyton 2.0 eller slicks. Blir vel ca 20% skog, resten på grus- og landevei. Det begrenser seg til mosjonssykling, får jeg 15 mil i uka gjennom sesongen er jeg mer enn fornøyd - men en herlig hobby er det, uansett! Ypperlig kombinasjon med sofahobbyen vår, HiFi ;)
 
Topp Bunn