Er ingen kristen selv, men du var en fargeklatt i norsk politikk uansett hva man måtte mene. Trist å lese at du nå ikke lengre er blant oss. :'( God tur til den andre siden, Jon..
I motsetning til mange av sine partifeller var han mer forsiktig med å slenge dritt om alle andre. En egenskap som ofte skiller respektable politikere fra tomskaller. RIP
Snakka fleire gongar med Jon Lilletun. Ein skikkeleg fredsbyggjar, som fekk folk til å snakke saman. Svært trist, sjølvsagt for familen, men også for KrF som kanskje mista sin beste politikar.
Jon Lilletun fikk meg til å stemme på KrF ved ett par valg.
Han frontet dette med musikk og kultur. At det skulle satses på barn og ungdom. Han fikk med enkle middler,uten alskens runder rundt grøten, fram sitt budskap om dette.
Vi i kulturlivet har mistet en stor kjempe og pådriver.
Har aldri hatt noe til overs for KRF og har egentlig ikke noen formening om Jon Lilletun. Men å få et knapt år å leve etter kreftdiagnose unner jeg ingen.
RIP
Ja dette var sørgelige nyheter! Jon Lilletun var virkelig en karismatisk og dyktig politiker, selv om moderpartiet hans kan være litt ute å "kjøre" i en del sammenhenger..
Jeg husker spesielt godt hans utalelse for en del år siden i en valgkamp: "Jeg kjenner så mange enslige damer... " En klassiker.