Hvilke 5-kanals klasse D forsterkere finnes?

Wishmaster

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.10.2002
Innlegg
4.101
Antall liker
3.209
Torget vurderinger
1
Er på utkikk etter en 5-kanals klasseD forsterker til mitt 5.1-oppsett. Gjerne alle kanalene på 250 watt (eller mer), men må i hvertfall ha 3 kanaler på 250 watt, de to andre kan ha litt mindre. Skal bli drevet av en Marantz AV8801, så gjerne XLR innganger, men phono går også bra. Helst ikke noe med vifte, i såfall må den være temperaturregulert og ikke aktiv på lav last.

Så langt har jeg egentlig bare funnet Rotel RMB1575 av de større produsentene, hva finnes ellers?
 

na_X

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.09.2013
Innlegg
4.280
Antall liker
3.622
Torget vurderinger
1
Av klasse D så er det ikke så mange alternativer på 5 kanaler. Det er litt flere på 4, 6 eller 7. Jeg ville tatt en titt på Apollon Audio eller Nord acoustics, der kan man også spesifisere hvor mange kanaler man vil ha. Begge kan kjøpes med Hypex moduler eller ICE.
 

LeGranDuc

Hi-Fi interessert
Ble medlem
25.07.2015
Innlegg
68
Antall liker
78
Sted
Sandnes
Torget vurderinger
4
DU har (hadde) Classè Sigma AMP5, men synest det ennå er en del usikkerhet rundt Classè.
Kjøpte (og har ennå) Classè Sigma SSP og APM5 for noen år siden da jeg hadde fått ett godt intrykk av at Classè var fremtidssikkert mtp oppgraderingsmuligheter.
Vil tro Nad M-27 er et bra valg. Hadde M-22 tidligere, og den holdt seg meget kjølig selv etter mange timers lytting.
AMP5'en er meget bra den også, men blir noe varm. Den er vanskelig og få tak i og for tiden ser det ut som.
 

Wishmaster

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.10.2002
Innlegg
4.101
Antall liker
3.209
Torget vurderinger
1
Må heller ikke glemme Wyred4Sound som bare har forsterkere i klasse D, alt i fra monoblokker til multikanaler.
 

TGB

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.08.2013
Innlegg
3.161
Antall liker
2.097
Sted
Asker
Torget vurderinger
1
Nord acoustics skal være veldig bra for prisen. ATI er vel å regne for kongen over klasse-D forsterkere
 
Topp Bunn